Kiinnostaisi tämä Racechipin valmistama lastu kun on hinnaltaankin kohtuullinen http://www.racechip.com/chiptuning/bmw/ ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt saa tyrmätä tai puoltaa ajatusta moisesta investoinnista. Jos kokemuksia löytyy, niin aina parempi.
Onkohan tuommonen koneen surma vai pelastus. Lisääntyneen tehon tarvehan ei ole kuin satunnaista ainakaan minun ajotyylillä, mutta ohittelen kuitenkin aika paljon ja kesäisin vedän asuntovaunua.
Oma autoni on 520d johon tätä vaihtoehtoa mietiskelen.
Racechip tai vastaavia kokemuksia/ajatuksia
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Onhan näitä kokemuksia jonnin verran. Aluksi olin hyvinkin innostunut mutta nyttemmin innostus on laantunut, syynä takuun menetys ja se että teholisäys on aika marginaalinen siihen nähden mitä onglmia boxi voi aiheuttaa. Olen tullut siihen tulokseen että pitää päivittää autoa isompaan, käyttää BMW Perfomancea tai sitten AC, HARTGEN, MAHARTIN tmv. viriosia mutta niissä ongelmana on hinta. Venturatuninga kokeilin 320i xdrivessä ja raceshippiä 116 ja 118:ssa.
Ikävintä on tosiaa ne takuuiden menytkset, eli jos tekniikkaan tulee jokin vika ja huollossa huomataan asia että viri laitteita on käytetty, ei siitä hyvää seuraa, niillä rahallisilla menetyksillä vaihtaisi äkkiä isompaan, kalliita kun moottori ja vaihteistorempat ovat.
Jos jotain viriä laittaisin niin ehdottomasti Hartge, AC, Kelleners, Mahhart jne, niillä on takuut, ne on testattuja ja siten turvallisia ja järkeviäkin hankintoja kalliille autolle - menee paasaamisen puolella mutta tätä mieltä itse olen
Ikävintä on tosiaa ne takuuiden menytkset, eli jos tekniikkaan tulee jokin vika ja huollossa huomataan asia että viri laitteita on käytetty, ei siitä hyvää seuraa, niillä rahallisilla menetyksillä vaihtaisi äkkiä isompaan, kalliita kun moottori ja vaihteistorempat ovat.
Jos jotain viriä laittaisin niin ehdottomasti Hartge, AC, Kelleners, Mahhart jne, niillä on takuut, ne on testattuja ja siten turvallisia ja järkeviäkin hankintoja kalliille autolle - menee paasaamisen puolella mutta tätä mieltä itse olen
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 19 Tammi 2011, 18:39
- Auto: BMW f10 520d
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Minulla oli edellisessä e90 320d autossa bluefinin softa joka ohjelmoitiin kapulalla obd portin kautta. Hyvin pelitti ja autoon tuli rutkasti lisää voimaa. Kapula on vielä tallessa, mutta kysyin valmistajalta käykö se uudella softalla mun uuteen autoon. Ei käy koska he eivät ole kyenneet vielä murtaa suojausta ohjelmisosta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Miten takuu käytännössä voi toimia? Eli pitää osoittaa, että tämä vika johtui virityksestä = mahdotonta? Muuten tuskin tomittaja alkaa toisten huoltoja maksaa kun vikojahan tulee ilman viritystäkin.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Itsellä tuo RaceChipin boxi antoi vikakoodeja joten palautin sen. Olen kuullut että toimii ja todella antaa hyvin tehoa. Mitä takuun menettämiseen tulee, niin jos otat boxin pois ennen huoltoa ja katsastusta niin huolta ei pitäisi olla. Eri asia on jos koko ohjelmisto vaihdetaan, silloin nähdään että se ei ole vakio-ohjelmisto, mutta tuonkin voi palauttaa ennen huoltoon vientiä.
Vaikka tulisi jokin Rail Pressure -vikailmoitus tuosta, niin mistä huolto tietää syyn sille ja jotta takuu raukeaisi, pitää huollon pystyä osoittamaan että jotain ulkopuolista boxia on käytetty. Sitä paitsi koneissa on turvavarat ja samoja komponentteja käytetään tehokkaimpienkin koneiden kanssa.
Esim 20d kone on lähes identtinen 25d:n kanssa, vaihteisto sama kuin 335d/335i:ssä, jne. Eli kyllä ne vehkeet kestää kun maltilla ottaa. Sitä paitsi tuo boxi ei koske muuhun kuin railipaineeseen joten ainoa mikä voi hajota, on suuttimet. Voimalinja kyllä kestää. Tämä siis kaikki omaa mielipidettä.
Vaikka tulisi jokin Rail Pressure -vikailmoitus tuosta, niin mistä huolto tietää syyn sille ja jotta takuu raukeaisi, pitää huollon pystyä osoittamaan että jotain ulkopuolista boxia on käytetty. Sitä paitsi koneissa on turvavarat ja samoja komponentteja käytetään tehokkaimpienkin koneiden kanssa.
Esim 20d kone on lähes identtinen 25d:n kanssa, vaihteisto sama kuin 335d/335i:ssä, jne. Eli kyllä ne vehkeet kestää kun maltilla ottaa. Sitä paitsi tuo boxi ei koske muuhun kuin railipaineeseen joten ainoa mikä voi hajota, on suuttimet. Voimalinja kyllä kestää. Tämä siis kaikki omaa mielipidettä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Tämä vaihteistohomma ei pidä paikkaansa. 20d/25d automaatti on mitoitettu 450 nm väännölle, 30d kestää 700 nm.salmol kirjoitti:Esim 20d kone on lähes identtinen 25d:n kanssa, vaihteisto sama kuin 335d/335i:ssä, jne.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
MInä selvitin asian: eli, vikakoodin jos tulee ja ja huolto sen näkee niin ongelmia ei ole, niin kauan kuin vikakoodi on tunnettu mutta boxit antaa sellaisen vikakoodin jota auto ei tunnista, eli koodi tuntematon, tällöin takuu raukeaa- hyvin simppeliä ja uskon kyllä tähän teoriaan.salmol kirjoitti:Itsellä tuo RaceChipin boxi antoi vikakoodeja joten palautin sen. Olen kuullut että toimii ja todella antaa hyvin tehoa. Mitä takuun menettämiseen tulee, niin jos otat boxin pois ennen huoltoa ja katsastusta niin huolta ei pitäisi olla. Eri asia on jos koko ohjelmisto vaihdetaan, silloin nähdään että se ei ole vakio-ohjelmisto, mutta tuonkin voi palauttaa ennen huoltoon vientiä.
Vaikka tulisi jokin Rail Pressure -vikailmoitus tuosta, niin mistä huolto tietää syyn sille ja jotta takuu raukeaisi, pitää huollon pystyä osoittamaan että jotain ulkopuolista boxia on käytetty. Sitä paitsi koneissa on turvavarat ja samoja komponentteja käytetään tehokkaimpienkin koneiden kanssa.
Esim 20d kone on lähes identtinen 25d:n kanssa, vaihteisto sama kuin 335d/335i:ssä, jne. Eli kyllä ne vehkeet kestää kun maltilla ottaa. Sitä paitsi tuo boxi ei koske muuhun kuin railipaineeseen joten ainoa mikä voi hajota, on suuttimet. Voimalinja kyllä kestää. Tämä siis kaikki omaa mielipidettä.
Ennen huoltoa boksi pois ja vikakoodien nollaus?japi2010 kirjoitti:MInä selvitin asian: eli, vikakoodin jos tulee ja ja huolto sen näkee niin ongelmia ei ole, niin kauan kuin vikakoodi on tunnettu mutta boxit antaa sellaisen vikakoodin jota auto ei tunnista, eli koodi tuntematon, tällöin takuu raukeaa- hyvin simppeliä ja uskon kyllä tähän teoriaan.salmol kirjoitti:Itsellä tuo RaceChipin boxi antoi vikakoodeja joten palautin sen. Olen kuullut että toimii ja todella antaa hyvin tehoa. Mitä takuun menettämiseen tulee, niin jos otat boxin pois ennen huoltoa ja katsastusta niin huolta ei pitäisi olla. Eri asia on jos koko ohjelmisto vaihdetaan, silloin nähdään että se ei ole vakio-ohjelmisto, mutta tuonkin voi palauttaa ennen huoltoon vientiä.
Vaikka tulisi jokin Rail Pressure -vikailmoitus tuosta, niin mistä huolto tietää syyn sille ja jotta takuu raukeaisi, pitää huollon pystyä osoittamaan että jotain ulkopuolista boxia on käytetty. Sitä paitsi koneissa on turvavarat ja samoja komponentteja käytetään tehokkaimpienkin koneiden kanssa.
Esim 20d kone on lähes identtinen 25d:n kanssa, vaihteisto sama kuin 335d/335i:ssä, jne. Eli kyllä ne vehkeet kestää kun maltilla ottaa. Sitä paitsi tuo boxi ei koske muuhun kuin railipaineeseen joten ainoa mikä voi hajota, on suuttimet. Voimalinja kyllä kestää. Tämä siis kaikki omaa mielipidettä.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Kyllä kyllä mutta jos autossa on oikea vika niin eihän nollaus mitään auta?Böntti kirjoitti:Ennen huoltoa boksi pois ja vikakoodien nollaus?japi2010 kirjoitti:MInä selvitin asian: eli, vikakoodin jos tulee ja ja huolto sen näkee niin ongelmia ei ole, niin kauan kuin vikakoodi on tunnettu mutta boxit antaa sellaisen vikakoodin jota auto ei tunnista, eli koodi tuntematon, tällöin takuu raukeaa- hyvin simppeliä ja uskon kyllä tähän teoriaan.salmol kirjoitti:Itsellä tuo RaceChipin boxi antoi vikakoodeja joten palautin sen. Olen kuullut että toimii ja todella antaa hyvin tehoa. Mitä takuun menettämiseen tulee, niin jos otat boxin pois ennen huoltoa ja katsastusta niin huolta ei pitäisi olla. Eri asia on jos koko ohjelmisto vaihdetaan, silloin nähdään että se ei ole vakio-ohjelmisto, mutta tuonkin voi palauttaa ennen huoltoon vientiä.
Vaikka tulisi jokin Rail Pressure -vikailmoitus tuosta, niin mistä huolto tietää syyn sille ja jotta takuu raukeaisi, pitää huollon pystyä osoittamaan että jotain ulkopuolista boxia on käytetty. Sitä paitsi koneissa on turvavarat ja samoja komponentteja käytetään tehokkaimpienkin koneiden kanssa.
Esim 20d kone on lähes identtinen 25d:n kanssa, vaihteisto sama kuin 335d/335i:ssä, jne. Eli kyllä ne vehkeet kestää kun maltilla ottaa. Sitä paitsi tuo boxi ei koske muuhun kuin railipaineeseen joten ainoa mikä voi hajota, on suuttimet. Voimalinja kyllä kestää. Tämä siis kaikki omaa mielipidettä.
Ymmärsin että siitä boksista tulee tuntematon vikakoodi. Boksi pois ja nollaus -> homma ok. Jos koodi (tunnettu) taas tulee esim hajonneesta vaihdelaatikosta niin boksi pois ja vikakoodien nollaus -> tuntematon koodi häviää, laatikosta tulee uus tunnettu vikakoodi -> auto huoltoon ja uus laatikko takuuseen?
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Paitsi että silloin ei kukaan tiedä mistä vika tuli ja menee siten takuuseen. Eli vikakoodi pois ja takuuhuoltoon.japi2010 kirjoitti:Kyllä kyllä mutta jos autossa on oikea vika niin eihän nollaus mitään auta?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 21
- Liittynyt: 10 Elo 2010, 12:34
- Auto: BMW G30 530e vm.2017, Audi B9 A4 Avant vm.2016
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Nuo RaceChip tyyppiset boxit, jotka liitetään PELKÄSTÄÄN CommonRail paine-anturin ja moottorin ECUn väliin, eivät muuta auton moottoriohjainyksikön (tai minkään muunkaan) ohjelmistoa millään tavoin. Niiden toiminta perustuu ainoastaan siihen, että ne näyttävät moottorinohjaimelle todellista painetta pienenpää arvoa omaan sisäiseen funkkariin perustuen. Tähän ohjainyksikkö vastaa lisäämällä korkeapainepumpun kierroksia ja näin railiin saadaan suurempi paine. Suurempi paine taas saa aikaan sen, että samoilla piezojen ajoituksilla saadaan palotilaan ruiskutustapahtumassa suurempi määrä polttoainetta. Boxi ei siis muuta näiden aukioloaikaa tai ajoitusta eikä se muuta esim. ahtopainetta. Em. syistä johtuen palotapahtuma ei enää mahdollisesti ole yhtä ideaalinen. Tehoa kyllä tulee lisää ihan teoriankin mukaan.
Boxi itsessään EI JÄTÄ auton ohjainyksiköihin mitään tuntemattomia vikakoodeja. Ainoa herja jonka boxi vikaantuessaan ja/tai toimiessaan väärin aiheuttaa ECUn lokiin on "CommonRail -paine ulkona alueelta". Boxi ei liity auton väyliin tai ohjelmistoihin mitenkään ja elektroniikkaankin vain vääristämällä tuota paine-anturin analogista mittaviestiä. Eli purkki pois autosta takuuhuoltoon viedessä niin väitän, että meikäläisen kuluttajasuojalainsäädännön puitteissa on myyjällä melkoinen todistustaakka osoittaa, että vika on aiheutunut jostakin autolle tehdystä "laittomasta" viritysoperaatiosta kuten viriboxin asennuksesta.
Itselläni on tuo ko. boxi ja kyllä sillä omasta mielestäni on selkeä, kulkua piristävä vaikutus. Tosin toisenlaisiinkin kommentteihin olen törmännyt, joten tämä vain oma havaintoni.
Herjoja ei mulla ole tullut muuta kuin boxin asennuksen yhteydessä, kun asensin sen paikoilleen epähuomiossa virrat päällä. Vika luonnollisestikin poistui, mutta jäi näkyviin vikalokiin. Itselläni on menossa toinen F11 520d tuolla samalla purkilla ja kummassakin on hyvin toiminut.
Boxi itsessään EI JÄTÄ auton ohjainyksiköihin mitään tuntemattomia vikakoodeja. Ainoa herja jonka boxi vikaantuessaan ja/tai toimiessaan väärin aiheuttaa ECUn lokiin on "CommonRail -paine ulkona alueelta". Boxi ei liity auton väyliin tai ohjelmistoihin mitenkään ja elektroniikkaankin vain vääristämällä tuota paine-anturin analogista mittaviestiä. Eli purkki pois autosta takuuhuoltoon viedessä niin väitän, että meikäläisen kuluttajasuojalainsäädännön puitteissa on myyjällä melkoinen todistustaakka osoittaa, että vika on aiheutunut jostakin autolle tehdystä "laittomasta" viritysoperaatiosta kuten viriboxin asennuksesta.
Itselläni on tuo ko. boxi ja kyllä sillä omasta mielestäni on selkeä, kulkua piristävä vaikutus. Tosin toisenlaisiinkin kommentteihin olen törmännyt, joten tämä vain oma havaintoni.
Herjoja ei mulla ole tullut muuta kuin boxin asennuksen yhteydessä, kun asensin sen paikoilleen epähuomiossa virrat päällä. Vika luonnollisestikin poistui, mutta jäi näkyviin vikalokiin. Itselläni on menossa toinen F11 520d tuolla samalla purkilla ja kummassakin on hyvin toiminut.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Tarkoitin osoitustaakalla sitä että kuluttaja joutuu boxin valmistajalle osoittamaan vian johtuvan boxista mikä on mahdoton tehtävä, joten onko boxin takuulla mitään merkitystä?
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Ei kai kukaan mitään boxin takuusta puhunut, kyse on auton takuusta. Boxit maksaa alkaen 50€ joten mitä väliä, kyse on 50 tonnin arvoisesta autosta.Kuudensuora kirjoitti:Tarkoitin osoitustaakalla sitä että kuluttaja joutuu boxin valmistajalle osoittamaan vian johtuvan boxista mikä on mahdoton tehtävä, joten onko boxin takuulla mitään merkitystä?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Muistelen jossain lukeneeni voimansiirron takuista boxin puolesta.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Jep, kyllä tuollainen on varmaan mainittu mutta sen varaan ei kannata laskea.Kuudensuora kirjoitti:Muistelen jossain lukeneeni voimansiirron takuista boxin puolesta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Hydrophyte
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 286
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
- Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Itsellä kohta 3v vanha ja reilu 60.000km ajettu 520d F11 eli takuu mennyt jo umpeen. Tekisi välillä mieli chippiä ja olen KCR-Chippiä katsellut, kun on melkein puoleen hintaan tällä hetkellä. Netistä etsiskellyt KCR:stä tietoa ja eipä ole negatiivista vastaan tullut, niin on alkanut enemmän houkutella. Ei tarvitse ottaa katsastuksessa pois, joka on myös ihan kiva juttu.
BMW 520d: 210hp ja 440Nm -> http://www.kcr.se/render_page_vs.asp?pa ... cleid=2983" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 520d: 210hp ja 440Nm -> http://www.kcr.se/render_page_vs.asp?pa ... cleid=2983" onclick="window.open(this.href);return false;
Miten tuo katsastushomma menee, eli milloin voi olla boxi kiinni ja milloin ei? Vastaavia boxeja (jopa 228 hv) saa esim. Ebaystä alkaen 50€, tuo on noin 400€.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6