Mun vanha F10 520d Sport A on myynnissä...

F10, F11, F07
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Ricracing kirjoitti:
J1978 kirjoitti:Tuossa on varmaan reilu tinkivara. Luuleen niin. Tuskin tuo tuohon hintaan lähtee.
Tuohan on kalliimpi auto kuin Ricin nykyinen. Miten lienee vaihtokuvio mennyt, kun yleensähän vaihdossa pitää maksaa asiakkaan sitä välirahaa.
Rupean epäilemään sinun äo tasoasi J1978 :sick:
Tarinani on kerrottu juurta jakasen tällä foorumilla. Eli etsippä pikkasen... :tong:

Salmol, hanki sanko poppareita ja iso, iso kokis.[/quote

Joo tiedän ja muistan kyllä sun "tarinan". Saa sitä silti ihmetellä vaikka viiskymmentä kertaa miksi yleensä joskus ostit tuon hintaisen, tasoisen ja kokoisen auton ja vieläpä dieselin, kun et sillä juuri minnekään ole ajanut. Ajat vielä vähemmän kuin minä ja minäkään en aja juuri mitään.

Joo ole insinööri enkä teknikko enkä käynyt yliopistoa, en ole johtavassa asemassa = olen siis tyhmä... Olen ihminen, jolla ei pitäsi olla tämä koulutus- ja tulotason puitteissa edes bemaria ja jolla pitäs olla normaalisti silmät ja suut täynnä velkaa. Mutta olenkin vain hieman normaalia tavista onnekkaampi paskiainen (joku voisi ihan hyvin käyttää minusta tätä nimitystä) ja siks mulla on myös BMW eikä esim. Toyotan Auris hinnat alkaen versiona, vaikka olen paskalla liksalla töitä tekevä perustyöläinen alle 40v mies.
JTH
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:27
Auto: BMW 535i F10
Paikkakunta: Kerava

No...

Nettiautossa 520da versioita vuodelta 2010 uusikorisena ja alle 80tkm ajettuna 14 kpl, niistä halvimman pyynti 37800 ja kalleimman 44900. Aika moni noista business versioita ja huomattavasti Ricin autoa suuremmilla kilometreillä. Tuohon nähden pyynti on ihan linjassa Eikä se koskaan ole hullu joka pyytää... Ja aika monta kertaa puhutaan kuitenkin vaihtokaupasta jossa siitä omasta ritsasta pitää saada huippuhinta kunnosta huolimatta, monta kertaa nettiauton hintoihin verraten. Jotta kauppa elää, pitää myös tuo ostettava auto hinnoitella sen mukaan. Hinta millä kauppaa tehdään on oikeasti ihan eri.

Lisäksi, minusta on hienoa että suomesta löytyy ihmisiä jotaka ajavat vaikkapa 520da:lla jos haluavat, huolimatta kilometreistä tai ympäristön mielipiteistä. Minunkin kannattaisi ajaa dieselillä, mutta satun vain tykkäämään bensakutosesta 5 sarjan bemarissa ja kun minulla on mahdollisuus ajaa tuollaisella niin teen niin. Sallittakoon siis erilainen ajattelu :)
ex BMW:320i E30-325 E36-330d E90-535d E60-320xd E91-520d m-sport F11-335d E90
Avatar
TKU
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 341
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:27
Paikkakunta: Jyväskylä

Sotketaanpa vähän autoverotustakin vielä tähän. Eikö nyt ole vielä niin, että noilla "ylisuurilla" pyyntihinnoilla liikkeet saavat vedätettyä käytetyn tuontilintan verotusarvoa keinotekoisesti korkeammaksi? Eli vaikka liikkeen pyyntihinta olisi 45 teur, auto myydään todellisuudessa vähänkään tinkaavalle ostajalle oikeammalla markkina-arvolla esim. 35-40 teur, mutta sen samanlaisen tuontilintan verotusarvo määräytyy tuon 45 teur (miinus "tavanomaiset alennukset") pyyntihinnan mukaan. Reilua vaiko eikö? Vai olenko ihan hakoteillä.. :dumb:
Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne
Paikkakunta: Hki

Mä en ole koskaan hämmästellyt tuota 520d ostamista. Se mikä sai hieman kulmat kohoamaan oli sen myyminen. Itse olisin tuosta yksilöstä pitänyt kiinni vielä useamman vuoden, koska oletan sen käyttöarvon olevan ensimmäiselle omistajalle huomattavasti suurempi, kuin autokaupan maksama hyvitys.

Yllä kirjoitettu ei kuitenkaan ole mikään arvostelu toisenlaista näkökulmaa kohtaan. JTH:ta vapaasti lainaten "on hienoa, että Suomesta löytyy ihmisiä, jotka ajavat sellaisilla autoilla, kun haluavat" :)
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

JTH kirjoitti:...
Lisäksi, minusta on hienoa että suomesta löytyy ihmisiä jotaka ajavat vaikkapa 520da:lla jos haluavat, huolimatta kilometreistä tai ympäristön mielipiteistä. Minunkin kannattaisi ajaa dieselillä, mutta satun vain tykkäämään bensakutosesta 5 sarjan bemarissa ja kun minulla on mahdollisuus ajaa tuollaisella niin teen niin. Sallittakoon siis erilainen ajattelu :)
+1,
Juuri näin! Jokainen ostakoon mitä tykkää ja tehköön omilla rahoillaan mitä haluaa...
JukkaE60

Viestin aloitus menee ehkä "lehtien täytettä osastoon" mutta niin myös monen vastaajan. Lapsellista kaikin puolin. Menkäää vaikka vahaamaan autojanne välillä. Ric, J1978, Havis jne.
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Come on ihmiset, trolli sai taas ihmiset provosoitumaan, vaikkakin ehkä tahattomasti. Tällaiset ketjut pitäisi lukottaa heti kun juttu lähtee asiattomaksi.

Vähän offtopiccia, mutta tämä foorumi oli vielä vuosi sitten varsin mainio. Nyt täällä ei tapahdu muuta kuin provoillaan ja sen vuoksi btcf on vetänyt puoleensa. Siellä modelinja on tiukka ja kaikki asiattomat viestit lähtee heti poistoon. Toivottavasti tähän foorumiin tulee asiallista elämää (muutakin kuin uusien autojen lisävarusteiden pohdintaa), sillä molemmille on varmasti tilausta. Tällaisenaan pysyn kuitenkin melko kaukana, ehkä silloin tällöin tsekkaan tilanteen. Aamen, otan kaljan.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

"JTH "Sallittakoon siis erilainen ajattelu"
TKU "Reilua vaiko eikö?"
altsu "Itse olisin tuosta yksilöstä pitänyt kiinni vielä useamman vuoden"
JukkaE60 "Viestin aloitus menee ehkä "lehtien täytettä osastoon" mutta niin myös monen vastaajan. Lapsellista kaikin puolin"
Hiace "...trolli sai taas ihmiset provosoitumaan..." "

JHT on mun irti ottamassani sitaatissä oikeassa, mutta te muut olette olevinaan fiksua porukkaa. :conf:
Vastaan teille: Entäs sitten :tong:

Eikö tämä ole BMW foorumi missä annetaan tietoa kanssa Bemaristeille omista kokemuksistaan?
Tieto voi olla autoja/automalleja kehuvaa tai moittivaa. Joku voi suositella tai kehoittaa välttämään
jotain automallia, varustetta, rengasmallia tai mitä vaan. Joku tykkää laittaa autoonsa viritysosia joku ei.
Frank Pappa sanoi aikoinaan: "Kosketelkaa toisianne". Minä vaan että keskustelkaa avoimesti älkää aina vaan
mollatko.
Eiko meidän olisi nyt kerta kaikkiaan aika päästää irti Kekkoslandiasta?

Kauppakassini on todella hauska ajaa ja siinä on erittäin hyvät istuimet ja stereot ja se on juuri kestovahattu.
Sellainen auto joka minua nyt miellyttää ja tyydyttää.

Mistäs sen tietää, voi olla että menen tilaamaan uuden M4:sen vuoden parin kuluttua...

Ajamisen iloa teille kaikille.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Ricracing kirjoitti:Minä vaan että keskustelkaa avoimesti älkää aina vaan
mollatko.
Kun minä kirjoittelin tänne ensimmäisiä kertoja, niin sinä levittelit tietoa, että tuon täytyy olla feikki.
Kerran laitoin kuvaa autostani, niin kommentoit, että miksi minulla on noin pesemätön auto.
Auto oli pudas, siinä vain sora heijastui maasta.
Kerran laitoin kuvan autoni kojelaudasta ja samassa kuvassa sattui näkymään kuskin puoleinen matto.
Sinä kirjoitit tänne, että et ole eläissäsi nähnyt rumempia mattoja.
Poistin kuvat ja siihen liittyvät viestit ja kirjoitin, että antaa olla, pitäkää tunkkinne, paras poistua tältä foorumilta.
Mode otti yhteyttä ja kirjoitti, että Ricistä ei kannata välittää ja pyysi palauttamaan poistamani kuvat.
Sitä en tehnyt, mutta päätin jatkaa foorumin seuraamista.
Kuule Ric, sinä olet niin täynnä itseäsi, että sinun täytyy avata erillinen keskustelu sekä uudesta että
vanhasta autostasi ja sen lisäksi kommetoida kaikkea täällä liikkuvaa.
Kyllähän sinä tiedät varsin paljon bemareista, mutta tuo sinun tapasi tuoda itseäsi esille ja kommentoida on todella ärsyttävää ja uskon, että monet täällä jakavat tämän käsityksen.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Anyway kirjoitti:...Kyllähän sinä tiedät varsin paljon bemareista, mutta tuo sinun tapasi tuoda itseäsi esille ja kommentoida on todella ärsyttävää ja uskon, että monet täällä jakavat tämän käsityksen.
Luulen että Anyway osut arveluissasi melko nappiin :) Hieno nähdä, että kommenttisi on neutraalin asiallinen saamastasi loanheitosta huolimatta. Asia jossa itselläni olisi välillä paljonkin opettelemista...
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Havis kirjoitti:
Anyway kirjoitti:...Kyllähän sinä tiedät varsin paljon bemareista, mutta tuo sinun tapasi tuoda itseäsi esille ja kommentoida on todella ärsyttävää ja uskon, että monet täällä jakavat tämän käsityksen.
Luulen että Anyway osut arveluissasi melko nappiin :) Hieno nähdä, että kommenttisi on neutraalin asiallinen saamastasi loanheitosta huolimatta. Asia jossa itselläni olisi välillä paljonkin opettelemista...
Eiköhän meillä kaikilla tai ainakin osalla. Meillä miehillä taitaa olla kommunikaatio ongelma. Sanomme mitä emme oikeasti halua tai sitten teksti tulee ulos vaan liian pisteliäänä. Ja sitten olemme liian herkkiä kritiikille, sitäkin pitäisi osaa ottaa vastaan rakentavasti.

Esimerkkinä toi Anyway:n kommentti.
Se alkuperäinen kirjoitus (jonka vielä hyvin muistan) ei ollut tarkoitettu niin kärkkäänä kun hän sen käsitti ja koko juttu lähti sitten käsistä.
Olen tosin vieläkin sitä mieltä että hänen olisi kannattanut hankkia BMW-keskiöt ja nätimmät matot hienoon autoonsa. Mutta heti piti ottaa iso herne nenään... Sori Anyway siitä :)
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Onneksi Ricillä on kuitenkin autossaa kajarit, penkit, ei rft renkaat ja vahaus - se on meille kaikille tärkeintä ja ne em.asiat tekee autoilusta autoilemisen arvoista. Et osaa mitään muuta toitottaa kuin noita asioista ja haukkua muiden autoja, varusteita, renkaita (minun myynnissä olleet renkaat kävit haukkumassa että "poista heti ne myyynnistä koska ovat tarvikevanteet" - itse kyllä olet jo kovasti esitelly omaasi tarvikevanteta. Oletko kotoisin tältä planeetelta ja oletko kenties terve? Osaat piikitellä ihmisiä ja sitten pyytelet anteeksi, olet tehnyt sitä jo niin monta kertaa että alan epäillä terveyttäsi. Vois jatkaa vielä että olet myrkyttänyt tämän foormumin ja onnistunut siinä mainiosti.
MKV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 287
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
Paikkakunta: Kainuu

En yleensä osallistu tällaisiin keskusteluihin. Nyt teen poikkeuksen. Voisiko tällaiset keskustelut/ketjut stopata/poistaa heti alkuunsa moden toimesta. Ei ole mielestäni kenenkään edun mukaista ryhtyä tällä tavalla naljailemaan hienolla yhteisellä foorumilla. Toki asioita pitää esittää ja niitä pitää kommentoida, voimakkaastikin. Mutta heti kun näyttää, että menee tuollaiseksi em. riitelyksi ja turhanpäiväiseksi "nokitteluksi" puolin ja toisin niin lopetettaisiin heti alkuunsa. Voitaisiin näin keskittyä olennaiseen eli kunnon keskusteluun bemareista sekä bemaristien yhteishengen luomiseen eikä tyhjänpäiväiseen p****njauhantaan.
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

MKV kirjoitti:En yleensä osallistu tällaisiin keskusteluihin. Nyt teen poikkeuksen. Voisiko tällaiset keskustelut/ketjut stopata/poistaa heti alkuunsa moden toimesta. Ei ole mielestäni kenenkään edun mukaista ryhtyä tällä tavalla naljailemaan hienolla yhteisellä foorumilla. Toki asioita pitää esittää ja niitä pitää kommentoida, voimakkaastikin. Mutta heti kun näyttää, että menee tuollaiseksi em. riitelyksi ja turhanpäiväiseksi "nokitteluksi" puolin ja toisin niin lopetettaisiin heti alkuunsa. Voitaisiin näin keskittyä olennaiseen eli kunnon keskusteluun bemareista sekä bemaristien yhteishengen luomiseen eikä tyhjänpäiväiseen p****njauhantaan.
Olen samaa mieltä.Ei täällä pidä haukkua toisten ostoksia.Jokainen ostaa ja tekee niinkuin parhaaksi näkee.Henkilökohtaiset kommentit vosi vaikka pistää privana ,jos on kanttia.
shoeshine
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 09 Loka 2010, 19:35
Auto: BMW F30 330e iPerformance
Paikkakunta: Helsinki

Anyway kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:Minä vaan että keskustelkaa avoimesti älkää aina vaan
mollatko.
Kun minä kirjoittelin tänne ensimmäisiä kertoja, niin sinä levittelit tietoa, että tuon täytyy olla feikki.
Kerran laitoin kuvaa autostani, niin kommentoit, että miksi minulla on noin pesemätön auto.
Auto oli pudas, siinä vain sora heijastui maasta.
Kerran laitoin kuvan autoni kojelaudasta ja samassa kuvassa sattui näkymään kuskin puoleinen matto.
Sinä kirjoitit tänne, että et ole eläissäsi nähnyt rumempia mattoja.
Poistin kuvat ja siihen liittyvät viestit ja kirjoitin, että antaa olla, pitäkää tunkkinne, paras poistua tältä foorumilta.
Mode otti yhteyttä ja kirjoitti, että Ricistä ei kannata välittää ja pyysi palauttamaan poistamani kuvat.
Sitä en tehnyt, mutta päätin jatkaa foorumin seuraamista.
Kuule Ric, sinä olet niin täynnä itseäsi, että sinun täytyy avata erillinen keskustelu sekä uudesta että
vanhasta autostasi ja sen lisäksi kommetoida kaikkea täällä liikkuvaa.
Kyllähän sinä tiedät varsin paljon bemareista, mutta tuo sinun tapasi tuoda itseäsi esille ja kommentoida on todella ärsyttävää ja uskon, että monet täällä jakavat tämän käsityksen.
+1 :thuup:
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, F11 520d Sport A Touring, F11 530dA xDrive Touring 2015
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

Eihän tuo Ric ihan terve persoona ole, sen on varmaan suurin osa huomannut.

Mutta toisaalta mieshän yrittää puhaltaa kaikin voimin henkeä tähän kuolleeseen forumiin. Eihän tälläkään alueella ole muita kunnon keskusteluja ollut vähään aikaa kuin tämä, joka koskee hänen vanhaa autoansa.

Parempi kai tämäkin kun täysi hiljaisuus.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

El_Ucca kirjoitti:Eihän tuo Ric ihan ... persoona ole, sen on varmaan suurin osa huomannut.
Olit mitä mieltä tahansa, niin tuollaiset kommentit voisit jättää pois yleisistä keskusteluista ja laittaa privana jos jotain on hampaankolossa.

Mielestäni Moderaattori voisi poistaa ison osan tästä ketjusta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Seppo(nimi muutettu)
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
Auto: G31 540i xDrive Msport

Jos noita höpinöitä täältä poistetaan, niin OP:n asiaa varmaan spekuleerataan (taas) UVW:n BMW-ketjussa... :drink:
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

No niin, jätetäänpä se henkilökohtaisuuksin meneminen sitten vähemmälle. Jokainen on nyt varmaan saanut purkaa tuntojaan, niin mitäpä jos jatkettaisiin asialinjalla.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Pahin juttu on se, etten oikein käsitä miksi tämä mun vanhan autoni myynti on saanut monet ottamaan
herneen nenään :conf: Joku jopa pyysi ilmoittamaan kun ex-autoni on myynnissä.

Henkilökohtaisia viestejä otan mielelläni vastaan ja ehkä lupaan, etten pure.

Mutta kelatkaa - jotkut - edes vähän :dumb:
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Vastaa Viestiin