F10 518da

F10, F11, F07
AjamisenIloa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 203
Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
Auto: G20 330e M-sport, -19

Onko kukaan käynyt testaamassa facelift 518da:ta ? Lähinnä kaipailisin kommentteja ja mielipiteitä moottorin riittävyydestä käytännön perusajossa ko. autoon. Vrt. Iltalehden kommmentti:

"Omalla rahalla ostavan kannattaisi ostaa vähän lisää hepoja pellin alle."

Ajattelin jos joku uskaltaa ilmaista eriävän mielipiteensä :)
Itseäni ainakin houkuttelee "edullinen" hankintahinta, hyvä vaihteisto, 360Nm vääntö näin teoreettisesti.
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15
_jtr_
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 38
Liittynyt: 26 Elo 2013, 20:41

Kävin ajamassa.. Kaikki tietysti ymmärtää että mistään urheiluautosta ei ole kyse, mutta minut malli yllätti positiivisesti.
Nykyinen autoni on -09- E60 520d ja tällä mittapuulla pienitehoinen kone ja 8-lovinen aski kuljetti autoa varsin jouheasti. Itse en autolta etsi suurta suorituskykyä vaan riittävää tehoa normaaliin ajamiseen ja ohituskin sujuu vielä turvallisesti. Mä en saa mitään vaikuttuneisuuden fiiliksiä näistä kolme litrasistakaan vaan tehon tunteet ja vauhdit haen harrastusten parista motocrossissa ja ratamoottoripyöräilyssä. Omalla kohdalla kyseinen malli mahdollisti 5-sarjalaisen matka-ajo ominaisuuksiin kiinni pääsemisen ja kun lätöhinta putosi vielä mukavasti, pystyi varusteitakin raksimaan mukavasti. Ajan siis liisarilla, eikä meidän firmassa asetettuja rajoja ylitellä. Suosittelen kokeilemaan ennakkoluulottomasti, itse tilasin auton viimeviikolla..
DelMonte-man
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 05:58
Auto: BMW F11 530d xDrive Business Automatic (2013)
Paikkakunta: Espoo

_jtr_ kirjoitti:Kävin ajamassa.. Kaikki tietysti ymmärtää että mistään urheiluautosta ei ole kyse, mutta minut malli yllätti positiivisesti.
Nykyinen autoni on -09- E60 520d ja tällä mittapuulla pienitehoinen kone ja 8-lovinen aski kuljetti autoa varsin jouheasti. Itse en autolta etsi suurta suorituskykyä vaan riittävää tehoa normaaliin ajamiseen ja ohituskin sujuu vielä turvallisesti. Mä en saa mitään vaikuttuneisuuden fiiliksiä näistä kolme litrasistakaan vaan tehon tunteet ja vauhdit haen harrastusten parista motocrossissa ja ratamoottoripyöräilyssä. Omalla kohdalla kyseinen malli mahdollisti 5-sarjalaisen matka-ajo ominaisuuksiin kiinni pääsemisen ja kun lätöhinta putosi vielä mukavasti, pystyi varusteitakin raksimaan mukavasti. Ajan siis liisarilla, eikä meidän firmassa asetettuja rajoja ylitellä. Suosittelen kokeilemaan ennakkoluulottomasti, itse tilasin auton viimeviikolla..
Eipä muuta kuin onnea tilauksen johdosta! Milloin pitäisi olla toimituksessa (omani on tulossa 3 viikon kuluttua :)) ?

Niin, ja kerro nyt meille muillekin, mitä kaikkea sitten rastittelit varustelistaan.
ville81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Syys 2013, 16:00

Moi,

Etsin koko kesän sopivaa bemaria (koeajoin lähinnä erilaisia 3-sarjalaisia) ja päädyin lopulta hankkimaan 518d:n. Peruste päätökselle oli ennen kaikkea hinta-laatu suhde verrattuna kolmoskokemuksiin (joissa perusvarustelu on mielestäni liian vaatimaton hintaan nähden).

Itselläni ei ennen ole ollut vastaavan laatuista tai hintaista autoa, joten vertailupohjaa minulla ei kauheasti ole ja varsinkin mitä tulee suuritehoisempiin autoihin. Oli miten oli, 518d tuntui koeajossa mielestäni oikein mukavalta ja nykyiseen reilu sata heppaiseen bensa-volkkariin verrattuna tehokkaalta. Minulle kyseinen malli on siis varsin riittävä.

Lisävarusteina hankin:
- metallivärin
- kääntyvät ajovalot ja kaukovaloassistentin
- urheiluohjauspyörän
- mittariston ajotietokonenäytön laajennuksen
- Ambient valopaketin
- lohkolämmittimen ja sisäpistokkeen
- talvirenkaat
_jtr_
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 38
Liittynyt: 26 Elo 2013, 20:41

Saan autoni marraskuun puolessa välissä ja varusteita tuli seuraavasti..

-M-sport alusta
-sumarit
-urheiluohjauspyörä
-mittaristo laajennus
-hifit
-sävylasit ja tuulilasin häikäsyraita
-aktiivivakkari

Otin auton ilman runflatteja, mutta tarkoitus on pyöräyttää talvikumit vakiovanteelle ja kesälle on 19" MAK munchenit hankittuna. Lämppäriksi laitetaan jotakin, ei vaan osaa päättää vielä mitä..
AjamisenIloa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 203
Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
Auto: G20 330e M-sport, -19

Hyviä kommentteja. Itsekin kävin kokeilemassa tänään, positiivinen yllätys. En huomannut mitään käytännön eroa 2009 520da:han, eli silloinhan tuote on kohdillaan. Ainoastaan kahdeksan vaihteinen laatikko vaihtaa vielä nätimmin. Kuumetta siis syntyi :)
Mikä tuo laajennettu näyttö on, jonka olette ruksineet. Onko sama asia kuin Black Panel?
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15
_jtr_
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 38
Liittynyt: 26 Elo 2013, 20:41

AjamisenIloa kirjoitti:Hyviä kommentteja. Itsekin kävin kokeilemassa tänään, positiivinen yllätys. En huomannut mitään käytännön eroa 2009 520da:han, eli silloinhan tuote on kohdillaan. Ainoastaan kahdeksan vaihteinen laatikko vaihtaa vielä nätimmin. Kuumetta siis syntyi :)
Mikä tuo laajennettu näyttö on, jonka olette ruksineet. Onko sama asia kuin Black Panel?
Linkissä kyseinen mittaristo.. Black panelista ei ole kyse.

http://www.motor-talk.de/bilder/f10-530 ... 95717.html
ville81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Syys 2013, 16:00

Hei,

Mielenkiintoista kuulla, ettei eroa -09 520da:han juuri huomannut. Itse en ole tyypannut muuta kuin tuota 518d:tä ja kuten todettu, se tuntui koeajossa varsin riittävältä. Olisi sinänsä ihan kiinnostavaa koeajaa 518d ja 520d perätysten, mutta nyt tällaisen miettiminen on tietenkin turhaa... Myös 518d:n arvostelu olisi mukava lukea, mutta sellaiseen en ole autolehdissä tai netissä vielä törmännyt.

Unohdin omasta listastani sumuvalot, jotka 270 e maksavana lisävarusteena ovat mielestäni ihan järkevä investointi. Tuo black panel mittaristo on käsittääkseni lähinnä esteettinen lisävaruste, mutta laajennettu mittaristo on myös auton käytännöllisyyttä ajatellen hyvä lisä (taisi olla vähän alle 200 e listalla...). Se siis kasvattaa ajoteitokoneen näytön pinta-alaa huomattavasti ja lisää muutenkin - ainakin minun mielestäni - mittariston tyylikyyttä.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

ville81 kirjoitti:... Myös 518d:n arvostelu olisi mukava lukea, mutta sellaiseen en ole autolehdissä tai netissä vielä törmännyt.
Tuolla on jotain, jos ei ihan ehkä täysiveriseksi testiksi oikein voi sanoa mutta kuitenkin.

http://www.iltalehti.fi/autotestit/2013 ... 1_at.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

ville81 kirjoitti: Unohdin omasta listastani sumuvalot, jotka 270 e maksavana lisävarusteena ovat mielestäni ihan järkevä investointi. Tuo black panel mittaristo on käsittääkseni lähinnä esteettinen lisävaruste, mutta laajennettu mittaristo on myös auton käytännöllisyyttä ajatellen hyvä lisä (taisi olla vähän alle 200 e listalla...). Se siis kasvattaa ajoteitokoneen näytön pinta-alaa huomattavasti ja lisää muutenkin - ainakin minun mielestäni - mittariston tyylikyyttä.
Minun mielestäni sumuvalot on esteettinen lisävaruste - niistä ei ole mitään hyötyä, jos autossa on xenonit.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Huivei kirjoitti:
ville81 kirjoitti: Unohdin omasta listastani sumuvalot, jotka 270 e maksavana lisävarusteena ovat mielestäni ihan järkevä investointi. Tuo black panel mittaristo on käsittääkseni lähinnä esteettinen lisävaruste, mutta laajennettu mittaristo on myös auton käytännöllisyyttä ajatellen hyvä lisä (taisi olla vähän alle 200 e listalla...). Se siis kasvattaa ajoteitokoneen näytön pinta-alaa huomattavasti ja lisää muutenkin - ainakin minun mielestäni - mittariston tyylikyyttä.
Minun mielestäni sumuvalot on esteettinen lisävaruste - niistä ei ole mitään hyötyä, jos autossa on xenonit.
Olen vähän samaa mieltä, eli niiden hyöty on kyllä vähäinen, jos ei jopa kyseenalainen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
_jtr_
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 38
Liittynyt: 26 Elo 2013, 20:41

Kyllä Suomesta löytyy kelejä jolloin sumareista on apua, mutta tottahan se on että ulkonäkö on suuressa roolissa hankintaa tehdessä. Mun mielestä keulasta vaan puuttuu jotain ilman sumareita.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Ehkä mun autoissa on sitten vaan olleet surkeat sumarit, mutta en kyllä tee mitään valoilla jotka näyttävät 2 metriä eteen ja 1,5 metriä sivuille. Jos auto kulkee 80 km/h, niin tuo sumareiden näyttämä matka on kuljettu 1/10 sekunnin aikana, aika nopeat refleksit saa olla jos elukan vasta sumareilla näkee ja väistää pitäisi. Ihan sama jos teippais sytkärin puskuriin kiinni.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

_jtr_ kirjoitti:Kyllä Suomesta löytyy kelejä jolloin sumareista on apua, mutta tottahan se on että ulkonäkö on suuressa roolissa hankintaa tehdessä. Mun mielestä keulasta vaan puuttuu jotain ilman sumareita.
Mutta jos toteutus olisi tehty kuten M550d:ssä, niin silloin auto näyttäisi paremmalta ilman sumareita.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Eipä mitään sittenkään...
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

_jtr_ kirjoitti:Itse en autolta etsi suurta suorituskykyä vaan riittävää tehoa normaaliin ajamiseen ja ohituskin sujuu vielä turvallisesti. Mä en saa mitään vaikuttuneisuuden fiiliksiä näistä kolme litrasistakaan vaan tehon tunteet ja vauhdit haen harrastusten parista motocrossissa ja ratamoottoripyöräilyssä.
Olen tuota samaa asiaa viime aikoina myös pohtinut, että saako siinä n.20t€ lisäsijoitukselle 3-litraiseen sittenkään riittävästi fiilisvastiketta. Alan entistä enemmän olemaan myös sillä kannalla, että paljon edullisemmin tehon ja vauhdin tunteen saa harrastevehkeillä, oli sitten mp, kelkka tai jokin muu motorsport laite. Ja autossa tuo 20€lisähinta katoaa tuhka tuuleen muutamassa vuodessa vrt. lähtömallin moottori, puhumattakaan auton arvon normaalista alenemisesta. Kärjistettynä: rahat meni, eikä jäljelle jäänyt kuin kasa peltiä, eikä edes sitä 20t€ harrastelaitetta.
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Varmasti on hyvä auto toi 18d ja kun katsoo hintaeroa niin ihme että niinkin iso vaikka sama kone ja varusteet identtiset kuin 20d. Minä ottaisin kanssa 18d ennemmin ja ruksaisin siihen lisää varusteita.
_jtr_
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 38
Liittynyt: 26 Elo 2013, 20:41

salmol kirjoitti:Ehkä mun autoissa on sitten vaan olleet surkeat sumarit, mutta en kyllä tee mitään valoilla jotka näyttävät 2 metriä eteen ja 1,5 metriä sivuille. Jos auto kulkee 80 km/h, niin tuo sumareiden näyttämä matka on kuljettu 1/10 sekunnin aikana, aika nopeat refleksit saa olla jos elukan vasta sumareilla näkee ja väistää pitäisi. Ihan sama jos teippais sytkärin puskuriin kiinni.
Täällä Keski-Suomen teillä kun ajelee tuolla maakunnissa kaupparatsun töitä talviaikaan, niin ihan kaikki valoteho on välillä tervetullutta, olkoonkin sitten vaikka vaan apuna henkisellä puolella.. :tong:
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

japi2010 kirjoitti:Varmasti on hyvä auto toi 18d ja kun katsoo hintaeroa niin ihme että niinkin iso vaikka sama kone ja varusteet identtiset kuin 20d. Minä ottaisin kanssa 18d ennemmin ja ruksaisin siihen lisää varusteita.
Minä kyllä vielä harkitsisin... Minulla oli 2l diesel 136 hv ja nyt 184 hv ja ero on kyllä valtava. En ole tuota 18d:tä ajanut mutta teholukemat ovat samansuuntaiset. Eli kehoitan kyllä vähintään ajamaan molemmat peräjälkeen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
jukka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 132
Liittynyt: 04 Syys 2010, 22:05
Auto: 2008 E91 330d M-sport

salmol kirjoitti:Ehkä mun autoissa on sitten vaan olleet surkeat sumarit, mutta en kyllä tee mitään valoilla jotka näyttävät 2 metriä eteen ja 1,5 metriä sivuille. Jos auto kulkee 80 km/h, niin tuo sumareiden näyttämä matka on kuljettu 1/10 sekunnin aikana, aika nopeat refleksit saa olla jos elukan vasta sumareilla näkee ja väistää pitäisi. Ihan sama jos teippais sytkärin puskuriin kiinni.
Idea sumareissa on käsittääkseni se, että muut näkee sut kovassa sumussa tai lumipyryssä.
Vastaa Viestiin