Näin toimii F10:n sähköautomaattinen vetokoukku

F10, F11, F07
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki



Linkillä on tapa hävitä ainakin mun tietsikalta.
Viimeksi muokannut Ricracing, 20 Elo 2010, 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

En tiedä muista, mutta minusta tuo on auttamattoman hidas täysin sähköistettynä. Mielestäni esim. E90:ssä oleva "puoliautomaattinen" on huomattavasti kätevämpi. Napin painalluksella koukku tipahtaa lukosta ja jalalla saa käsiä sotkematta koukun paikalleen.

Samoin takaisin laitettaessa sähköllä lukko aukeaa ja koukku roikahtaa alaspäin. Sitten vähän kengällä vauhtia ja koukku taas piilossa käsiä sotkematta. Aikaa menee muutamia sekunteja koko operaatioon...
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
kivi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 119
Liittynyt: 14 Huhti 2010, 14:14
Auto: F10 520dA

Kiitos hyvästä linkistä!

Ekaa kertaa kun autoon tulee vetokoukku, joka ei pilaa perän muotoja. Volvossa vetokoukku on ratkaistu aivan järkyttävän rumalla ratkaisulla, jossa käännettävän vetokoukun ollessa poissa suojana on mattamusta muovilätkä auton ulkoväristä riippumatta. Varsinkin kun tuota vetokoukkua kohtalaisen harvoin tarvitsee, niin haluaa sen olevan mahdollisimman näkymätön. Hinta taisi olla 1500€, mutta näin hienosta pelistä sen maksaa mielellään.

Tässä pieni kuvaesimerkki jostain Volvon mallista

Kuva
You can't get ahead while you're getting even
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

Näyttäis olevan täsmälleen samanlainen kuin mullakin E60:ssa. Nopeutta en ole kaivannut juuri yhtään enempää, kun monesti on jotain muutakin säädettävää kärryn tai esim sähköadapterin kanssa tms, loistava koukku. Ainoa miinus tulee nupin pölyyntymisestä, kun tapana on ollut pikkasen rasvata nuppia. En ole kokeillut vielä mitään suojaa tms, tiedä sitten mahtuuko, mutta kuivien hiekkatie ajelujen jälkeen ei viitsi kärryä perään laittaa suoraan...
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
Avatar
JMV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 305
Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022

Joo, onhan se hieman hidas ja uudessa X3:ssa ihan samanlainen, mutta onneksi harvoin tarvitsee. Silti ihmetyttää, että uuden X5:n vastaava ratkaisu toimii paljon nopeammin: http://www.youtube.com/watch?v=aslB1b9CiCg
jusape
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 150
Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014

Itse näin tuon livenä toissapäivänä, onhan se aika verkkainen toki, mutta on se vaan hienon näköistä. Nappia painamalla koukku tulee sieltä esiin äänettömästi ja kääntyy hitaasti oikeaan asentoon. Kyllä ne inssit hienoja vehkeitä keksii niille, jotka eivät halua käsiään liata...
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Mulla ei X6;ssa ole noin hienoa tekniikkaa. Koukku on siellä peräloosterin luukun alla. En ole vaivautunut tutkimaan että kuinka se ihan käsin asennetaan.
donJyrki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 15:56
Auto: BMW
F11 520d M-sport
F48 X1 18d M-sport

Minusta tuossa on negatiivistä se, että se jää pikkasen näkyville. Helppoa bongata kellä on kyseinen lisävarusta ;)
Vastaa Viestiin