Mikä lastenistuin F10 takapenkille?

F10, F11, F07
JJ77
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 10 Huhti 2011, 14:35
Auto: F10 520da
Paikkakunta: Joensuu

Tänään tuli päivitettyä E91> F10
Ja tuli eteen seuraavanlainen ongelma. Bemarin penkit ovat olleet aina vähän haastellisia nuille lastenistuimille, voimakkaan muotoilunsa vuoksi. Eli nykyinen jakkara ei asetu millään kunnolla takapenkille, isoin ongelma on kun turvavyö jää väkisin korokkeen alle.
Siis kyseessä on 6-vuotiaalle soveltuva istuin/koroke.

Kokemuksia/ehdotuksia/tarjouksia
Kiitos..
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Meillä kulkee 6-v Britax:in Kidfix-istuimessa. Istuin sopii hyvin takapenkin muotoihin ja ISOFIX-kiinnikkeillä on hyvin tukeva. Vyö kulkee moitteetta oikeaan paikkaan lapselle. Ainut kritiikki on BMW:n turvavyönlukitus on ikävästi hieman vinossa ja vyötä kiinnittäessä joutuu hakemaan oikeaa kulmaa kiinnittämiseen.
Ex: E60/F10
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Meillä on ollut käytössä Recaron Start lastenistuin.

Recarossa on tosi laajat säätömahdollisuudet sekä istuinosan pituuden että selkänojan ja tukien korkeuksien suhteen. Istuin on hyvin pehmustettu, joten se on myös mukava ja lapsille mieluinen. Meillä istuinta käytettiin siihen saakka, kun lapsi oli noin 130 cm mittainen, mutta säätövaraa olisi ollut enemmänkin. Istuin sopii hyvin myös F10:n sisälle.

Olen juuri laittamassa istuinta myyntiin. Oletko mahdollisesti käymässä lähiaikoina pääkaupunkiseudulla?
Viimeksi muokannut Huivei, 01 Maalis 2013, 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PAT
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 20:29
Auto: 530eX LCI M Sport 2021
Paikkakunta: Tuusula

Kannattaa sovittaa huolella ennenkuin ostaa. Itse olen kokeillut aika montaa istuinta tuonne takapenkille ja kaikkien kanssa on enemmän tai vähemmän juuri tuo mainitsemasi ongelma, eli turvavyön lukko jää istuimen alle. Käytännössä ne istuimet/korokkeet kääntyy väkisinkin hieman sivuittain, kun ne joutuu vetämään niin reunaan, jotta lukot jäisi näkösille. Mutta kyllä tuon kanssa pärjää...
BeQ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 120
Liittynyt: 04 Huhti 2010, 09:56
Auto: BMW G30 530e
Cayenne S-E Hybrid
991.2 Carrera
Paikkakunta: Pyhtää

Itselläni oli f10:n takapenkillä kaksi Maxi-Cosin isofix istuinta RodiFix (http://www.autoliitto.fi/tietopankki/te ... ifix-2012/" onclick="window.open(this.href);return false;) ja pienemmälle Priorifix (http://www.autoliitto.fi/tietopankki/te ... ifix_2007/" onclick="window.open(this.href);return false;).

Kummatkin sopivat takapenkille erittäin hyvin. Mielestäni Maxi-Cosin istuimet ovat muutenkin huomattavasti laadukkaamat kuin Britaxin vastaavat. Meillä on toisessa autossa Britaxin isofix istuimet joten näitä oli helppo verrata. Etenkin kankaat ja isofix kiinnitysmekanismi ovat huomattavasti parempia. Mielestäni myös viimeistely on niissä parempi, toki taitaa olla hintakin :-)
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Juniorille hankittiin Cybex Sirona Isofix, siinä on ensinmäinen lastenistuin missä on mietitty myös turvallisuuden lisäksi myös lapsen vanhempaa/huoltajaa. Istuin on käännettävissä molempiin suuntiin omassa telakassaan, ilman että istuin täyttää tarvikkeineen koko takapenkkiä. Hintaan tuolle kertyy, mutta joka pennin arvoinen laite.
Ex: E60/F10
JJ77
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 10 Huhti 2011, 14:35
Auto: F10 520da
Paikkakunta: Joensuu

Löyty ensi hätään Sparcon koroke Motonetistä. Joka on melko kapea takaosastaan, mikä mahdollistaa jo pienellä opastuksella turvavyön kiinnityksen itse.
Sen verran mukavuuden haluinen luonne on, kun edellisessä autossa(E91) onnistui turvavyön kiinnitys avustamatta.
Luultavasti liian kovat vaatimukset istuimelle.
Pitää vielä etsiskellä ja sovitella vielä kunnollista sivutuellista penkkiä..
vesil
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 14 Touko 2011, 22:03

Suosittelen lämpimästi Recaron Monzaa Isofix (=seatfix) versiona. :thuup: Meidän tenavat ovat istuneet tuossa 8-vuotiaaksi asti. Isofix penkki pysyy hyvin paikallaan ja selkänojallinen penkki antaa ihan eritason suojan kuin istuinkoroke. Toisekseen recaron verhoilumateriaali on laadukkaan oloinen ja helppo pitää puhtaana. Meidän penkkiä on käytetty E60:ssä, F11:ssa , F31:ssä ja Minissä. Kahdessa viimeksi mainitussa tulee tätä kapeusongelmaa, mutta F11 takapenkillä turvavyön käyttö onnistuu hyvin. F31:ssa menee hermot aikuiseltakin, kun vyönsolki on niin syvälllä penkin sisällä :curse: Miniin otettiin suosiolla Monzan perusversio ilman isofixiä, niin penkiä voi nykiä sivuun laittaessa vyötä.
Viimeksi muokannut vesil, 13 Maalis 2013, 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

Mites tuo BMW:n oma BMW Junior Seat?
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

Meille on kans perheenlisäystä tulossa ja ajattelimme tuota BMW:n omaa istuinta joka kulkee nimellä BMW baby seat tai vähän vanhemmille BMW Junior Seat.

Onko näistä kokemuksia? Onkohan hinnassa joku BMW-lisä?
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
MLu___
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 23:42
Paikkakunta: Ruåtsi

Mites selkä menosuuntaan turvaistuimet? Mahtuuko miten hyvin, ja onko etuistuimen mallilla (sport vs. vakio) vaikutusta turvaistuimen mahtumiseen? Ainakin sportti-istuin kaartuu aika voimakkaasti taakse, mutta onko vakiopenkki saman muotoinen, vai jääkö siinä isompi väli turvaistuimelle?
MLu___
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 23:42
Paikkakunta: Ruåtsi

MLu___ kirjoitti:Mites selkä menosuuntaan turvaistuimet? Mahtuuko miten hyvin
Kävinpä liikkeessä sovittelemassa. Ei ainakaan Maxi Cosin kaukalo mahtunut kuskin taakse, joten tuskinpa isommankaan lapsen istuin mahtuu.

Nimim. Mersukauppaanko seuraavaksi... :conf:
Ilipo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 67
Liittynyt: 19 Huhti 2012, 12:29
Auto: E91 320dA LBE

Meillä on Römerin baby safe plussa ja se mahtuu ainakin E91:ssä olemaan kuskin takana ja lisäksi sen mahtuu irrottamaan ja kiinnittämään (telakkaan) ilman vippaskonsteja. Mulla on mittaa noin 185 ja hirveän paljoa siihen ei enää tilaa jää.
Marko N.
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 21 Huhti 2011, 22:21
Auto: Tesla Model S P85+
Ex F36 435d GC xDrive M Sport

Onko joku tätä vanhaa threadia lukevista kiinnitellyt turvavyöllisiä selkä menosuuntaan turvaistuimia F10/F11:sen takapenkille? Ei siis kaukaloa, vaan kokoluokkaa 9-25/36 kg. Toisesta autosta puuttuu isofixit, joten yhtenä vaihtoehtona on kahden isofixittömän istuimen hankinta ja niiden kelkkominen ehkä keskimäärin 1-2 kertaa viikossa autosta toiseen. Britaxin malleissa pitäisi saada vedettyä etupenkkeihin kiinni omat ”turvahihnat” mutta sopivia kiinnikkeitä ei näkyisi BMW:n comfort-istuimista löytyvän esim. Volvon tyyliin. Istuinosan ja selkänojan sivun välistä tuollaisten remmien vetäminen ei tunnu hyvältä vaihtoehdolta. Miten olette hoitaneet tälaisen kiinnityksen, vai oletteko käyttäneet ainoastaan isofixeillä kiinnitettäviä hihnattomia vaihtoehtoja?

Tähän mennessä takapenkillä ovat olleet Brion Primot telakoissa ja nuo ovat olleet kyllä ihan hyvän tuntuiset mutta lähiaikoina pitäisi hankkia isommat jakkarat tilalle. Nyt olen sovittanut taakse Britaxilta malleja Max-Way, Two-Way ja Multi-Tech. Multi-Tech oli mielestäni liian suuri 5-sarjalaisen takapenkille ja kun itse joudun hankkimaan näitä kaksin kappalein, jää tämä paljon tilaa vievänä pois laskuista. Two-Way vähän heppoisen oloinen mutta kai sitten silti ihan kelpo tuote. Max-Way näyttäisi sitten hieman suojaavammalta päälle päin katsottuna mutta jää ehkä ensimmäisenä pieneksi. Nämä kaikki ovat saaneet kuitenkin melko huonoja arvosteluja Moottorissa julkaistuissa testeissä, vaikkakin selkä menosuuntaan käytettyinä turvallisuuteen liittyvät kohdat ovat olleet kyllä osapuilleen kunnossa. Onko suosituksia/kokemuksia muista malleista?

Testien ja asennettavuuden perusteella palkki-istuimet mm. Kiddyltä, Cybexiltä tai Recarolta vaikuttaisivat mielenkiintoisimmilta vaihtoehdoilta mutta sitten monessa muussa yhteydessä nämä taas ammutaan täysin alas. Nämä sopisivat autoon kuin autoon, vaikka välillä vaihtaisi hieman pienempäänkin ja menevät kiinni isofixeillä ja ilman. Myös autosta toiseen vaihtaminen huomattavasti vaivattomampaa & riskittömämpää. Hieman ihmetyttää vaan erittäin suuret näkemyserot eri testeissä. Ruotsalaiset eivät kai testaa näitä ”hengenvaarallisia” kasvot menosuuntaan istuttavia palkki-istuimia ollenkaan ja samaan aikaan nämä saavat kasvot menosuuntaan käytettyinä pienimmälläkin nukella testattuina etutörmäyksistäkin hyviä/kohtuullisia arvosanoja.

Lastetarvikeliikkeissäkin jakaudutaan kahteen leiriin, vaikka myymälässä olisi myytävänä molempia versioita. Kyllähän myyntiä voi saada lisää myymällä ensin selkä menosuuntaan istuimen ja myöhemmin vielä isomman istuimen kasvot menosuuntaan mutta en kyllä usko tämän olevan näkemysten pohjalla. Toki maalaisjärjelläkin ajateltuna selkä menosuuntaan on pienen lapsen niskalle paras äkkipysähdyksiin (mikä lienee turvaistuimen kärkipään funktioita) mutta monet muut kohdat tekisivät taas näistä palkki-istuimista mielenkiintoisempia. Keskustelut eri foorumeilla näistä menevät yleensä suomi24-tasolle kunkin puolustaessa omaa valintaansa ja ihmetellessä toisen istuintyypin valinneen vanhemman vastuuttomuutta :-D Kommentteja/kokemuksia näistä?
MKV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 287
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
Paikkakunta: Kainuu

Marko N. kirjoitti:Onko joku tätä vanhaa threadia lukevista kiinnitellyt turvavyöllisiä selkä menosuuntaan turvaistuimia F10/F11:sen takapenkille? Ei siis kaukaloa, vaan kokoluokkaa 9-25/36 kg. Toisesta autosta puuttuu isofixit, joten yhtenä vaihtoehtona on kahden isofixittömän istuimen hankinta ja niiden kelkkominen ehkä keskimäärin 1-2 kertaa viikossa autosta toiseen. Britaxin malleissa pitäisi saada vedettyä etupenkkeihin kiinni omat ”turvahihnat” mutta sopivia kiinnikkeitä ei näkyisi BMW:n comfort-istuimista löytyvän esim. Volvon tyyliin. Istuinosan ja selkänojan sivun välistä tuollaisten remmien vetäminen ei tunnu hyvältä vaihtoehdolta. Miten olette hoitaneet tälaisen kiinnityksen, vai oletteko käyttäneet ainoastaan isofixeillä kiinnitettäviä hihnattomia vaihtoehtoja?
Meille ostettiin tuollainen Klippanin Triofix. http://www.ozbaby.fi/tuote/klippan-trio ... ion_anchor

Menee kylläkin meillä molempiin talouden autoihin Isofix-kiinnityksellä, mutta käsittääkseni tuon alustan voi kiinnittää autoon myös 3-pistevyötä käyttäen ja istuinosa sitten siihen päälle selkä menosuuntaan.
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

Nämä lasten turvaistuimet on hassu juttu turvallisuusfanaattisuudellaan. Meillä kun perheessä 75% on Saksan passi, ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin siirtyä vauvakaukalosta suoraan kasvot menosuuntaan malliin. Jota sitten suomalaistutut kauhisteli. Tilastollisesti asia on kuitenkin samoin Suomessakin, lapsi kyydissä on todennäköisempää että joku törmää perääsi, kuin että ajat nokkakolarin. Ruotsissa selkä on menosuuntaan Suomeakin fanaattisemmin, en tiedä heidän tilastoistaan.

Sanoi tilastot mitä sanoi, ostimme 9-36kg Cybex Pallaksen, tämmöinen etupalkkimalli. Onneksi jakkaraa ei ole vielä tositilanteessa testattu, mutta on minusta pirun hyvä jakkara. Palkin avulla syleilee muksua joka puolelta, joten ei retkota tuolissa edes nukkuessaan. Pysyy talvella lämpimänä tuossa syleilyssä (erityisesti tarpeen nyt kun liikun Audilla, Bemussahan lämmön puute ei ole ongelma).

F11ssa ensin luulin olevan ahdas takapenkille, mutta kun nosti niskatuen ylös, penkin yläosan sai puikautetuua niskatuen alle ja tavallaan lukitsi jakkaran myös yläosasta paikoilleen. Kun toinen muksuista on siinä iässä että siirtyy kaukalosta jakkaraan, hommaan toisen Pallaksen.
jusape
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 150
Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014

Meillä on ollut molemmissa autoissa vauvakaukalon jälkeen tuo kasvot eteenpäin menevä Cybex Pallas Fix. Siis VW Polossa ja Audi A6 C7:ssa ja nyt tossa F11:ssa.Molemmat isofixeissä kiinni. Todella helppo irrottaa autosta kun on joskus siirrellyt niitä poies.

Toimii hyvin ja meillä vieläkin palkkia käytetään vajaalle 4-vuotiaalle, vaikka kohta voisi mennä jo ilmankin. Lapsi on tykännyt istua.

Nokkakolarihan voi tulla milloin vain, ihan kuten taivaskin tippua niskaan.
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

jusape kirjoitti:Meillä on ollut molemmissa autoissa vauvakaukalon jälkeen tuo kasvot eteenpäin menevä Cybex Pallas Fix. Siis VW Polossa ja Audi A6 C7:ssa ja nyt tossa F11:ssa.Molemmat isofixeissä kiinni. Todella helppo irrottaa autosta kun on joskus siirrellyt niitä poies.

Toimii hyvin ja meillä vieläkin palkkia käytetään vajaalle 4-vuotiaalle, vaikka kohta voisi mennä jo ilmankin. Lapsi on tykännyt istua.

Nokkakolarihan voi tulla milloin vain, ihan kuten taivaskin tippua niskaan.
Heh, meillä on myös Polo kakkosautona ja poika täyttää kolmen viikon kuluttua neljä. Mulla vaan menee toisinpäin, F11 lähti jo ja tulossa A6 C7. Pallas ei ole Fix, seuraava tulee olemaan. Lyhyillä matkoilla jätin jo puomin veke, pidemmille laitan. Jätkä on isohko jo, kai 106cm/20kg. Varmaan parempia jakkaroita on, en ole kuitenkaan keksinyt utosta yhtään huonoa puolta joten samalla linjalla jatketaan. Minusta se köyttäminenkin on helppoa kun puomin uraan turvavyön nauha menee liki itsekseen.

Jaa niin, faijan Avensiksen takapenkillä ei turvavyö riittänyt puomin kanssa. Muissa autoissa vyöt on riittäneet (2003 ja 2012 Polot, 2010 E60, 2012 F11, 2012 A4 ja koeajossa ollut A6 C7). Eli kai tuo vyön mitta voi olla joissain autoissa Cybexin/puomillisen kanssa ongelma
Aslaasj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 23 Syys 2013, 19:47

Oma 4 vuotias tenava istuu F10.n takapenkillä "CYBEX Solution X2-Fix turvavyöistuin 15-36 kg" istuimessa ja istuin kyllä sopii todella hyvin tuon penkin muotoiluun ja turvavyönkin käyttö on vaivatonta+lapsi helppo saada turvallisen tukevasti istumaan.
jusape
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 150
Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014

Raaseri kirjoitti: Heh, meillä on myös Polo kakkosautona ja poika täyttää kolmen viikon kuluttua neljä. Mulla vaan menee toisinpäin, F11 lähti jo ja tulossa A6 C7. Pallas ei ole Fix, seuraava tulee olemaan. Lyhyillä matkoilla jätin jo puomin veke, pidemmille laitan. Jätkä on isohko jo, kai 106cm/20kg. Varmaan parempia jakkaroita on, en ole kuitenkaan keksinyt utosta yhtään huonoa puolta joten samalla linjalla jatketaan. Minusta se köyttäminenkin on helppoa kun puomin uraan turvavyön nauha menee liki itsekseen.
Samat autot ja tenavat saman ikäsiä, täällähän on porukka tasalaatuista :thup:

Vaihdot A6 ja F10/11 välillä tuntuu olevan yleisiä kumpaankin suuntaan. Jos sulle on tulossa uusi V6 diesel, niin hieno peli. S tronic on kyllä hiukan Zf:ää jäljessä, mutta ihan jees. Mutta ilmajousitus, sitä ei hakkaa kyllä mikään! Jessus kun kävin tuossa ajelee A6 allroadin biturbolla, voisin ottaa heti semmosenkin... Siinä on kyllä mainio alusta, vielä enemmän säätövaroja kuin perus-A6:ssa. Seuraava autoni...
Vastaa Viestiin