F10 kokemuksia

F10, F11, F07
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Ricracing kirjoitti:
salmol kirjoitti:Tulee kommenteista mieleen että Volvot ovat nykyään parempia ajettavia kuin bemarit... Itsellä oli kanssa 2 Volvoa (C30 ja S80) ennen 320dA:ta ja täytyy kyllä sanoa että olivat molemmat parempia kuin nykyinen. Siis ajettavuuden ja suuntavakauden kanssa. Ja stereoiden. Ja penkkien. Ja... :w00t:
Mutta sulla onkin alla 3-sarjalainen. Sen peruspenkit ovat huonot, 5-sarjalaisen taas aivan loistavat. Suutavakavuuden kanssa ei ole mitään ongelmia kun vaan tilaa ei-RFT renkaat. Mun autossa on HiFi Pro:t 16 kaiutinta ja yli 600 W yms.

Juuri tämän takia tilasin uuden pikku F21:n mm. sportti penkeillä, ei-RFT 16" renkailla ja Harman Kardon stereoilla.
Edelleen mielipidekysymys ja makuasia tämäkin. Useampia kertoja koeajettu eri penkein F30,F10 ja F11 sekä koeajettu myös Volvon V40,C30 ja V50. Minä henk.koht tykkään F30:n vakiopenkeistä kun niissä on lisänä nelisuuntainenja sähköinen ristiseläntuensäätö ja muutkin sähkösäädöt jolla ajoasennon saa millilleen kohdalleen (ja asennot vielä muistiinkin) ja joiden mukana tulee myös sähköllä pelaava istuinosan etureunan kallistussäätö. Noilla mausteilla F30:n vakiopenkki on ainakin minulle hyvä eikä mielestäni V50/V40 tai C30:n perusjakkarat ole yhtään sen ihmeellisemmät.

F30:n tai minkä vaan bempen vakiokajarit on ihan suolesta. Esim. F30:n kajarit on jo ihan eri tasolla HiFi-paketilla 9:llä kaiuttimella ja 205 watin vahvistimella. Muut setit eli Harman&Kardonit sun muut parantaa ääntä entisestään.

Kannattaa tilata kerralla sellainen auto, jossa kerralla itselle monet asiat kohdallaan kohdallaan. Nyt on itselle riittävän hyvät säädöt penkeissä, riittävän hyvä stereot, loistava etenemiskyky xDriven myötä ja lähes kaikki ne varusteet joista olen haaveillut ja jotka olen kokonut tarpeelliseksi...No eipä tarvitse heti olla suunnittelemassa vaihtoa. Toki tuo vaatii monesti normaalia kovempaa panostusta bemarin ja miksei monen muunkinmerkkisen auton kohdalla, mutta useimmiten se rahallinen panostus tosiaan kannattaa. Aiemmin tyydyin bemarien ja monen muunkin auton kohdalla ihan perusvarusteisiin ja äkkiähän se toki alkoi ottaa kuuppaan, kun moni asia ei ollut ihan kohdallaan kun tuli nuukailtua.

On stereot kunnossa, on suuntavakavuus kunnossa (auto nelivetoinen ja alla kesät ja talvet tavalliset pienet pullakumit), hiljainenkin on (noilla pienillä normaaleilla pullakumeilla) ja penkitkin on itselle passelit kun niissä on tarpeeksi säätöjä ja ne toimii sähköllä. Olen onnellinen bemarin puikoissa ja harmi jos joku toinen ei ole...

Heitän haasteen Ricille...Eli tarjoan myös kiinnostuneille koeajoja... Eli tervetuloa vaan muut koeajamaan tämäkin ritsa jonka omistaja on myös Ricin tapaan hyvin tyytyväinen. Renkaat ja penkki ei välttämättä tässäkään miellytä kaikkia, mutta suuntavakavuus on kuitenkin kunnossa ja on penkit kuitenkin perusvakiota hieman paremmat (säätöjensä puolesta). Myös popit on vakiota paremmat. Tuunaajia autoni tuskin kovinkaan kiinnostaa, kun ulkopuolelle ja sisäänkään ei ole tehty mitään tuuninkia.
BMWLIEBER
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Touko 2013, 18:11
Auto: F10/550/2012

Anyway kirjoitti:Kyseessä F11 ja takana pari viikkoa kaupunkiajoa. Autossa on todella paljon lisävarusteita ja yksi mikä yllätti
eniten oli nelipyöräohjaus. Tekee autosta näppärän kulkijan kaupunkiajossa. Jos on tilaisuus nelipyöräohjausta
koeajaa ennen ostopäätöstä, niin kannattaa tehdä koeajolenkki.
Tuon koodi on 2VH ja näkyy tällä hetkellä maksavan 2259 euroa. Jos on tiukka budjetti, niin kannattaa
katsoa, mistä vois luopua, että tuo mahtuis mukaan.
Niin se piti lisätä, että nelivetoon tätä ei saa.
Itse valitsin nelivedon sijaan kääntyvät takapyörät. Nyt kun on sulat tiet, on todella hauska kokemus risteyksissä ja liikenneympyröissä - samoin parkkiruutuihin peruutellessa, u-käännöksissä... talvella kyllä jäin toiseksi lähdöissä :) http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... &start=380#" onclick="window.open(this.href);return false; Sport+ asennossa kääntyy kuin karting!
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Nostetaanpa threadia,

Onko kenellään kokemuksia ActiveHybrid 5:stä? Hinnat Saksassa alkaa olla kohdallaan. Tässä menojanot näyttää olevan kohdallaan (keskikulutus 6,6 vs 535iA 7,7) etenkin kaupunkiajokulutuksen suhteen (AH5 6,1 vs 535iA 10.00). Lukemiin on vähän vaikea uskoa, kun en ole lukenut kokemuksia Suomen talviolosuhteissa, kestääkö akut talvipakkasta vai nostaako silloin kulutukset 35i:n lukemiin?
- - -
koudihau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 143
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:28
Auto: F10 520da xDrive LCI

Miten tuon ECO PRO tilassa näkyvän olet säästänyt --,-- km polttoainetta saa nollattua ? Trippimittarin nollausnappi ja BC- napin pitkään pohjassa pitäminen ei tuottanut toivottua tulosta.
ex- bemarit: F11, E46, E36, E30, E28
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

koudihau kirjoitti:Miten tuon ECO PRO tilassa näkyvän olet säästänyt --,-- km polttoainetta saa nollattua ? Trippimittarin nollausnappi ja BC- napin pitkään pohjassa pitäminen ei tuottanut toivottua tulosta.
Tankkaamalla täyteen. Ainakin F30:ssä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
koudihau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 143
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:28
Auto: F10 520da xDrive LCI

salmol kirjoitti:
koudihau kirjoitti:Miten tuon ECO PRO tilassa näkyvän olet säästänyt --,-- km polttoainetta saa nollattua ? Trippimittarin nollausnappi ja BC- napin pitkään pohjassa pitäminen ei tuottanut toivottua tulosta.
Tankkaamalla täyteen. Ainakin F30:ssä.
ok, ekalla tankillisella vielä mennään enkä kiinnittänyt asiaan silloin huomiota. Kai se noin sitten on.
ex- bemarit: F11, E46, E36, E30, E28
jusape
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 150
Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014

Mitäs mieltä olette uudet f10 lci xd omistajat tuosta perusalustasta? Minulla on tunne, että se on jäykempi ainakin kuin pre-lci takavetoisissa, ja netin tietolähteidenkin mukaan alustaa on päivitetty.

Renkailla ja paineilla toki voi pelata paljon, mutta minusta tällä ei ole huonommilla teillä kovinkaan leppoisa ajella ja mielellään kiertelee kaikki montut ja kaivonkannet kaupungissakin. Minulla siis Misukan kitkat. Muuten auto on kyllä maukas, pikku pehmennystä kaipaisin vaan perseen alle :)
Avatar
LCI
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:56
Auto: BMW & Aircooled VW's
Paikkakunta: Laukaa

Kuinkas on ostaisitteko uudelleen F1x:n, jos nyt pitäisi valita?
Olen katsellut uusikorisen Focuksen tilalle F11 520d:tä. Nyt näyttää olevan kolmevuotiaat siinä hinnassa, että meikäläisen budjetti taipuisi jo tähän tasoon. Ketjuhan on vielä noissa -10:ssä päivittämättä. Sitä onkin harjoiteltu kolmesti tuolla rouvan -08 520d:llä.. Viimeisin päivitys taisi korjata tilanteen, kun syksyn jälkeen ei ole enää kihnutellut.
G30, 2018 & F30, 2015
koudihau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 143
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:28
Auto: F10 520da xDrive LCI

Ilman muuta ostaisin on paras auto kaupunki ja matka-ajoon. Uudella alustallakaan ei kannata kuoppiin rysäytellä.
ex- bemarit: F11, E46, E36, E30, E28
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

koudihau kirjoitti:Ilman muuta ostaisin on paras auto kaupunki ja matka-ajoon. Uudella alustallakaan ei kannata kuoppiin rysäytellä.
Miten tuollainen iso kankea laiva voi olla paras auto kaupunkiajoon? Xdrivenä siinä on jo aika valtava kääntösäde.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

LCI kirjoitti:Kuinkas on ostaisitteko uudelleen F1x:n, jos nyt pitäisi valita?
Minä ostaisin. Ja ostaisin xDriven.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

TJJ kirjoitti:
koudihau kirjoitti:Ilman muuta ostaisin on paras auto kaupunki ja matka-ajoon. Uudella alustallakaan ei kannata kuoppiin rysäytellä.
Miten tuollainen iso kankea laiva voi olla paras auto kaupunkiajoon? Xdrivenä siinä on jo aika valtava kääntösäde.
Jos sillä voi vaan ajella pääväyliä eikä joudu kääntymään, pysähtymään tai parkkeeraamaan mihinkään...?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
koudihau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 143
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:28
Auto: F10 520da xDrive LCI

Kaupunki se on väljempikin kaupunki :) uskoisin saavani tuon parkkiin missä vaan merkattuun ruutuun.
ex- bemarit: F11, E46, E36, E30, E28
Avatar
540iA
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 131
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:20
Auto: BMW M4 F83 LCI Competition

koudihau kirjoitti:Ilman muuta ostaisin on paras auto kaupunki ja matka-ajoon. Uudella alustallakaan ei kannata kuoppiin rysäytellä.
Pitää paikkansa, hyvä laite kaikin puolin.
90000km takana omalla ja mikään siinä ei harmita.
Eipä tuo ole ainakaan omassa käytössä missään vaiheessa tuntunut liian isolta parkkihalleissa tai muutenkaan.
Laittakaa vaikka vertailuun mitat E39,E60,F30 ja F10 niin ei niissä loppujenlopuksi montaa senttiä ole eroa.
ex bemarit: F11 M550d, F11 520dA M-Sport, E 46 330Ci M-Sport II, Z3 M Coupe, E 39 540iA, E 39 523i
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

540iA kirjoitti:Laittakaa vaikka vertailuun mitat E39,E60,F30 ja F10 niin ei niissä loppujenlopuksi montaa senttiä ole eroa.
Sattumalta olen laittanut mittoja vertailuun ja tehnyt aika laajan taulukon niistä... Pituudessa F30 vs. F10 on yli 25cm eroa.
Tuossa yksi taulukko, arvot ovat valmistajien ilmoittamia. Takavetoisia malleja, F10:n toinen arvo on aktiiviohjatun. Kääntöympyrään on TM:ssä ollut erilaisia (suurempia) arvoja.
.
BMW-mitat02.png
BMW-mitat02.png (20.09 KiB) Katsottu 9704 kertaa
koudihau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 143
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:28
Auto: F10 520da xDrive LCI

Onneksi on vaihtoehtoja tyrkyllä ! Mä ostasin kaupunkiin vieläkin isomman ja kankeemman, mutta kun loppuu vaan perkele rahat kesken.
ex- bemarit: F11, E46, E36, E30, E28
Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne
Paikkakunta: Hki

LCI kirjoitti:Kuinkas on ostaisitteko uudelleen F1x:n, jos nyt pitäisi valita?
Olen katsellut uusikorisen Focuksen tilalle F11 520d:tä. Nyt näyttää olevan kolmevuotiaat siinä hinnassa, että meikäläisen budjetti taipuisi jo tähän tasoon. Ketjuhan on vielä noissa -10:ssä päivittämättä. Sitä onkin harjoiteltu kolmesti tuolla rouvan -08 520d:llä.. Viimeisin päivitys taisi korjata tilanteen, kun syksyn jälkeen ei ole enää kihnutellut.
Muutamaa päivää vajaa kolme vuotta on nyt F10 520d:llä takana ja Laakkosen pihassa seisoo F10 525dx odottamassa, jota olisi tarkoitus pitää seuraavat kolme vuotta. Eli otin uuden, kun piti valita.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne
Paikkakunta: Hki

TJJ kirjoitti:
koudihau kirjoitti:Ilman muuta ostaisin on paras auto kaupunki ja matka-ajoon. Uudella alustallakaan ei kannata kuoppiin rysäytellä.
Miten tuollainen iso kankea laiva voi olla paras auto kaupunkiajoon? Xdrivenä siinä on jo aika valtava kääntösäde.
:lol: ai kauheeta. Käyn töissä tämän maan isoimman kirkon juurella ja aika harvoin poikkean muutenkaan kovin kauaksi kylältä. Jotenkin sitä on kuitenkin tullut isolla ja kankealla laivalla pärjättyä ja varmasti pärjään, vaikka seuraavassa myös etureuna ruopii. Mulle itseasiassa 5-sarjan "ison auton tuntu" on juurikin se syy, että ajan sillä mielummin, kuin isompi koneisella ja paremmin varustetulla 3:lla. Eikä pelota yhtään, ettenkö uuttakin saisi parkkiin sujahtamaan.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

LCI kirjoitti:Kuinkas on ostaisitteko uudelleen F1x:n, jos nyt pitäisi valita? ...
Paha sanoa... Toisaalta joo, koska on hyvä ajaa, paljon mukavia varusteita, hienon näköinen ulkoa ja sisältä, jne, jne, jne... Eli paljon hyvää löytyy, mutta sitten toisaalta... En ole omistanut autoa ennen (onneksi), jossa olisi näin paljon vikoja ollut 2v aikana ja siis uudesta asti. Toki vikoja on muissakin merkeissä vastaan tullut, mutta tämä on tehnyt ennätykset selvästi. Onneksi kaikki on takuuaikana korjattu (pienen mukinoin kyllä..), mutta toistaiseksi suurempia kuluja näistä ei ole tullut. Itse en (ehkä?) uskaltaisi omien kokemusten pohjalla ostaa F1x, jossa ei ole takuu voimassa. Toki jos hinta on kohdillaan, mahdollisesti tulee jonkun sortin takuu mukaan voisihan sitä harkita ostavansa...
Ehkä neliveto? Tosin tämä F1x on takavedosta huolimatta sen verran hyvä talvellakin ajaa ettei siihen välttämättä ole tarvetta (makuasioita ja miten tykkää ja osaa talvella ajaa), meillä pihassa on toinen auto quattro ja vielä ei ole päivää tullut, että olisi sen takia tarvinnut sillä lähteä ettei takavedolla olisi "pärjännyt". Välillä jopa nautiskellut ;)

Isohko tämä 5-srj BMW on, mutta onneksi siinä renkaat kääntyvät eli kyllä sen pysäköi ja saa käännettyä jokaisessa tämän maan kaupungissa ;) Toki eihän se niin ketterä ole, kun vaikka 1-srj BMW, mutta monia muita mukavia asioita se taas tarjoaa siihen verrattuna ja näitä varmaan LCI enemmän hakee, kun sitä on ostamassa...

Mitä sulla on muita vaihtoehtoja mielessä? Onhan noista ongelmista saanut muissakin merkeissä lukea esim. Audien mutteriohjaus...
koudihau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 143
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:28
Auto: F10 520da xDrive LCI

Kyllä takavetosella pärjää vaikka ei osaisi ajaakaan, mutta neliveto tuntuu hyvältä etenkin kun sen saa samaan ( kanpanja ) rahaan. Mulle on korjattu vikoja ilmaiseksi myös takuuajan ulkopuolella koska olen kuulemma niin mukava ja viksu kaveri :thup:
ex- bemarit: F11, E46, E36, E30, E28
Vastaa Viestiin