F10 kokemuksia

F10, F11, F07
F11 2012
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Helmi 2012, 14:12

Moottoritietä tulee kulutettua aika lailla. Aika lailla kulutus nousee kesänopeuksiin siirtyessä. Varsinkin "mittarivirheellä" korjattu motarinopeus kuluttaa kyllä aika lailla. Alla 520d. Tämä hieman yllätti. Ero paljon suurempi kun aikaisemmalla TTID Saappilla, moottorispeksit aika samat.
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

altsu kirjoitti: Mutta muuten mielenkiinnosta, mitkä yksityiskohdat olivat mielestäsi E60:ssä parempia?
No kuten sanottu, niin meneillään on vasta "hanskan käteen sovittamis" vaihe, mutta lähinnä vain erona edelliseen... :)

No tässä joitain huomioita, vaikka haluan korostaa että kokonaisuus on plussalla ja kyse on nyansseista ja eroista edelliseen mikä ei täysin ole oikeutettua sedan vs farkku näkökulmasta..:
- Auto on läski, painon huomaa aika monessa asiassa, mikä sitten peittää tai vaikuttaa moneen muuhun asiaan (kuten pariin seuraavaan..)
- Moottoriin & vaihteistoon en täysin ole vielä sopeutunut/tottunut vaan tykkäsin e60:n 177hp:sta ja 6-lovisesta enemmän. Vaihdot sujuu toki hienosti, mutta fiilisi on piirun verran kehnompi kuin edellisessä ja erityisesti reagointi ja "ajamisen helppous" ei ole asettunut samalle tasolle..
- Alusta, johtuen ehkä sedan vs farkku vaihdoksesta (tai/ja massasta) niin alusta käyttäytyminen ei ole yhtä johdonmukaista ja mukavaa kuin e60:ssä. Renkailla on tietty oma osuutensa, mutta HKPL7 RFT:t taas tuntuu paremmilta/tiukemmilta kuin e60:n veltot ei-RFT HKPL7:t.
- Keulan hahmottaminen muotojen vuoksi
- Ratti, e60:n m-sportin jälkeen valitsin tavallisen urheiluratin, kun siinäkin nahka tuntui riittävän pehmeältä ja niin se onkin, paksu kaari, hyvät otepalat, mutta kokonais ergonomia ei jostain syystä istu mun käteen eli joutuu koko ajan hakemaan otetta
- Vakkari, miksi se pitää laittaa eka päälle, jotta voi asettaa nopeuden! Muutenkin se erillinen viiksi oli toiminnaltaa jotenkin loogisempi
- Penkkigrilli, joko olin tyhmä enkä ottanut sporttipenkkejä tai jotain, mutta missä on istuinlämppärin jaon säätö? Nyt perse palaa ja selkä jää kylmäksi... E60:n ehkä yksi parhaita ominaisuuksia...
- idrive tuntuu ottaneen askeleen taaksepäin käytettävyydessä, aika kova pomppiminen valikoista toiseen...
- Jotkin yksityiskohdat designinssä, esim etuvalojen "maitolasi luomet", tuovat mieleeni enemmän helpon & halvan ratkaisun "kun ei muuta keksitty ja jotain piti peittää"
- Avain, miksi pitää kikkailla keyless käynnistyksellä jos avainta tarvitaan kuitenkin lukitsemiseen ja avaamiseen. "Muutamia" kertoja tullut noustua autosta ja alettua kaivella taskua missäs se avain nyt oli että saa ovet lukkoon.
- Takaluukun aukaisu nappi kaukosäätimessä, miksi se iso nappi avaa ikkunan ja vastaavasti vasta lamppu napin pitkäpainallus vasta koko luukun..
- Lyhyt varjolippa, edellinen oli "premiumia" tämä on cost savingiä..
- Kääntyvän koukun nappi verhoilun takana irtonaisten sähköjohtojen keskellä...


Toki parempiakin yksityiskohtia on, esim:
+ kolme tuulilasin pissapoikaa
+ virtaa saa ulos 12v pistokkeista ilman moottorin käymistä
+ usb:n paikka on fiksumpi, kuten koko keskikonstoli
+ Vaihteiston rattiläpykät ja niiden toiminta, esim ohitukseen valmistautumisessa & palatessa
+ Tällä kokemuksella lämpimämpi, tosin tehdas-webasto varmaan auttaa... :thuup:
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
m_81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 22 Tammi 2012, 19:27
Auto: f11 520 d xd

Loistokas menopeli tämä 530d on nyt kun reilun kuukauden tässä pörräilty. Etenkin comfort+ asetuksella meno on kuin jossain ilma-aluksessa. Penkinlämmittimet on huipputehokkaat ja hytissä on nopeasti lämmintä ilman mitään apukeinojakin.
Comfort penkit on täydellisen hyvät.

Miinuksia: radio on todella paska, rätisee todella herkästi kun vaihtuu maisemat n. 70 km, 20 vuotta vanhassa hiacessa on melkein yhtä hyvä radio.. Mukipidikkeen kannen mekanismi on jotain halpaa taiwan laatua kun ei ainakaan tässä menopelissä enään toimi eli kun kannen saa jollain ihmeen ilveellä kiinni niin ei meinaa millään auetakaan. Moottori meinaa välillä sammua vaikka sammutusautomatiikkaolisi pois päältä. Jarruista tulee palaneen hajua ohjaamoon usein vaikka olisi painanut jarrua vain muutaman kerran. Sähköinen ohjaustehostin on täysin epäonnistunut jos ajatellaan mootoritiellä ajamista.
bemu-ukkeli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 25 Maalis 2012, 14:06
Auto: 535d xdrive touring-12
Paikkakunta: Helsinki

ulkonäkö ratkaisee ja silloin vähän tingitään muusta laadusta ainakin bemarilla. f10 oli aika kallis projeksti baijerilaisille..
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

m_81 kirjoitti: Miinuksia: radio on todella paska, rätisee todella herkästi kun vaihtuu maisemat n. 70 km, 20 vuotta vanhassa hiacessa on melkein yhtä hyvä radio.. Mukipidikkeen kannen mekanismi on jotain halpaa taiwan laatua kun ei ainakaan tässä menopelissä enään toimi eli kun kannen saa jollain ihmeen ilveellä kiinni niin ei meinaa millään auetakaan. Moottori meinaa välillä sammua vaikka sammutusautomatiikkaolisi pois päältä. Jarruista tulee palaneen hajua ohjaamoon usein vaikka olisi painanut jarrua vain muutaman kerran. Sähköinen ohjaustehostin on täysin epäonnistunut jos ajatellaan mootoritiellä ajamista.
Pakko ottaa koppi tästä.
- Valitsitko Hi-Fi Pro radion? Mulle on eikä valituksia.
- Mukipidikkeen kannen mekanismi... Että mitä?
- Autosta tulee "palaneen käryä" vielä jonkin aikaa... rauhoittuu jos sinäkin ja ajan mittaan häviää.
- Sähköinen ohjaustehostin on mullekin pieni arvoitus. Rengastyyppi ja -paineet vaikuttavat paljon.
Suuremmat rengaspaineet auttavat. Kokeile rengastyypin max:eilla (kuskin ovessa, B-pilarista löytyy).
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

altsu kirjoitti: - Auto on läski, painon huomaa aika monessa asiassa, mikä sitten peittää tai vaikuttaa moneen muuhun asiaan (kuten pariin seuraavaan..)
- Alusta, johtuen ehkä sedan vs farkku vaihdoksesta (tai/ja massasta) niin alusta käyttäytyminen ei ole yhtä johdonmukaista ja mukavaa kuin e60:ssä. Renkailla on tietty oma osuutensa, mutta HKPL7 RFT:t taas tuntuu paremmilta/tiukemmilta kuin e60:n veltot ei-RFT HKPL7:t.
- Keulan hahmottaminen muotojen vuoksi
- Ratti, e60:n m-sportin jälkeen valitsin tavallisen urheiluratin, kun siinäkin nahka tuntui riittävän pehmeältä ja niin se onkin, paksu kaari, hyvät otepalat, mutta kokonais ergonomia ei jostain syystä istu mun käteen eli joutuu koko ajan hakemaan otetta
- Vakkari, miksi se pitää laittaa eka päälle, jotta voi asettaa nopeuden! Muutenkin se erillinen viiksi oli toiminnaltaa jotenkin loogisempi
- Penkkigrilli, joko olin tyhmä enkä ottanut sporttipenkkejä tai jotain, mutta missä on istuinlämppärin jaon säätö? Nyt perse palaa ja selkä jää kylmäksi... E60:n ehkä yksi parhaita ominaisuuksia...
- idrive tuntuu ottaneen askeleen taaksepäin käytettävyydessä, aika kova pomppiminen valikoista toiseen...
- Jotkin yksityiskohdat designinssä, esim etuvalojen "maitolasi luomet", tuovat mieleeni enemmän helpon & halvan ratkaisun "kun ei muuta keksitty ja jotain piti peittää"
- Avain, miksi pitää kikkailla keyless käynnistyksellä jos avainta tarvitaan kuitenkin lukitsemiseen ja avaamiseen. "Muutamia" kertoja tullut noustua autosta ja alettua kaivella taskua missäs se avain nyt oli että saa ovet lukkoon.
Toki parempiakin yksityiskohtia on, esim:
+ kolme tuulilasin pissapoikaa
Se että auto tuntuu ”läskiltä” jotunee siitä että keulan hahmottaminen muotojen vuoksi on totta tosiaan vaikeaa. Myös se että vaihdoit E60:stä F11:sta voi vaikuttaa asiaan. En itse ole ajanut F11:sta.
Mutta kyllä F10 on hyvin ketterä auto kun sitä rupeaa ”viemään”.

Talvirengasvertailu ei oikein kerro asiasta mitään, uudemmat renkaat ovat aina paremmat.

Tuo rattiasia vaatii vaan tottumista, mitään vikaa en ole siinä huomannut kuten en myöskään sen säädöissä ja sama koskee istuinta ja yhdistemää näistä.

Minä taas kiitän että BMW palasi E39:ssä (ja E46) hyväksi havaittuun vakionopeussäätimen toimintoon.

Idrive on kehittynyt mielestäni hyvään suuntaan mutta totta on että on säästätetty etuvaloissa ja tuulilasin pyyhkimissä. Kai joku voisi sanoa että on myös säästetty painossa.

Oikean Keyless-toiminnon voi ruksata itselleen mikäli haluaa.

Kolme tuulilasin pissapoikaa??
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

Ricracing kirjoitti: Kolme tuulilasin pissapoikaa??
Nii-i, eiks siellä ole kolmesta kohtaa ruiskiva systeemi? Näin ainakin olen itse ollut näkevinäni... Ja samalla oikein komean leveä kaari...
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
shoeshine
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 09 Loka 2010, 19:35
Auto: BMW F30 330e iPerformance
Paikkakunta: Helsinki

m_81 kirjoitti:Loistokas menopeli tämä 530d on nyt kun reilun kuukauden tässä pörräilty. Etenkin comfort+ asetuksella meno on kuin jossain ilma-aluksessa. Penkinlämmittimet on huipputehokkaat ja hytissä on nopeasti lämmintä ilman mitään apukeinojakin.
Comfort penkit on täydellisen hyvät.

Miinuksia: radio on todella paska, rätisee todella herkästi kun vaihtuu maisemat n. 70 km, 20 vuotta vanhassa hiacessa on melkein yhtä hyvä radio.. Mukipidikkeen kannen mekanismi on jotain halpaa taiwan laatua kun ei ainakaan tässä menopelissä enään toimi eli kun kannen saa jollain ihmeen ilveellä kiinni niin ei meinaa millään auetakaan. Moottori meinaa välillä sammua vaikka sammutusautomatiikkaolisi pois päältä. Jarruista tulee palaneen hajua ohjaamoon usein vaikka olisi painanut jarrua vain muutaman kerran. Sähköinen ohjaustehostin on täysin epäonnistunut jos ajatellaan mootoritiellä ajamista.
Minustakin radio on tosi huono. Vaikka minulla on HiFi Pro, niin viritin on luvattoman epäherkkä.
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, F11 520d Sport A Touring, F11 530dA xDrive Touring 2015
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

shoeshine kirjoitti:
m_81 kirjoitti:Loistokas menopeli tämä 530d on nyt kun reilun kuukauden tässä pörräilty. Etenkin comfort+ asetuksella meno on kuin jossain ilma-aluksessa. Penkinlämmittimet on huipputehokkaat ja hytissä on nopeasti lämmintä ilman mitään apukeinojakin.
Comfort penkit on täydellisen hyvät.

Miinuksia: radio on todella paska, rätisee todella herkästi kun vaihtuu maisemat n. 70 km, 20 vuotta vanhassa hiacessa on melkein yhtä hyvä radio.. Mukipidikkeen kannen mekanismi on jotain halpaa taiwan laatua kun ei ainakaan tässä menopelissä enään toimi eli kun kannen saa jollain ihmeen ilveellä kiinni niin ei meinaa millään auetakaan. Moottori meinaa välillä sammua vaikka sammutusautomatiikkaolisi pois päältä. Jarruista tulee palaneen hajua ohjaamoon usein vaikka olisi painanut jarrua vain muutaman kerran. Sähköinen ohjaustehostin on täysin epäonnistunut jos ajatellaan mootoritiellä ajamista.
Minustakin radio on tosi huono. Vaikka minulla on HiFi Pro, niin viritin on luvattoman epäherkkä.
Minä olen HiFi pakettiin ja sen radioon erittäinen tyytyväinen, nou problem. Ja kanava surffailua harrastan.
Avatar
Tomppi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 145
Liittynyt: 25 Marras 2011, 19:36
Auto: F16 M50d 2015
Paikkakunta: Oulu

Sama täällä, HiFi Pro toimii loistavasti myös radiotaajuuksilla.
ex-bemarit: F11 525d TwinPower Turbo Touring Sport A -12
e39 525 TDS Touring A -97
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Tomppi kirjoitti:Sama täällä, HiFi Pro toimii loistavasti myös radiotaajuuksilla.
+1 :thuup:
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

samulis kirjoitti: Nii-i, eiks siellä ole kolmesta kohtaa ruiskiva systeemi? Näin ainakin olen itse ollut näkevinäni... Ja samalla oikein komean leveä kaari...
Kahdesta kohtaa kaksi kaarta, mun autossa siis (toki kuskin kaari päälle).
Ja ne ovat vielä kiinteitä autossa, niinkun E60:ssa, mutta nyt piilossa.
Tosin mulla menee kuskinpuoleinen vasen kaari hutiin ellei vauhtia ole yli 50 km/h.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Onkos tuo pesulaite sitten uudemmissa muuttunut ? Minulla on kolme leveää suihkua F10:ssä vm 2010. Hyvin pesee, paitsi talvella jäätyy herkemmin, kuin odottaisin, kun pitäisi olla lämmitettävät suuttimet kuitenkin.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

Markku J kirjoitti:Onkos tuo pesulaite sitten uudemmissa muuttunut ? Minulla on kolme leveää suihkua F10:ssä vm 2010. Hyvin pesee, paitsi talvella jäätyy herkemmin, kuin odottaisin, kun pitäisi olla lämmitettävät suuttimet kuitenkin.
Ei, vaan nimenomaan myös vm 2012:ssa kanssa tulee 3:sta kohta leveää suihkua, mutta tuosta RR:n viestistä sais kuvan että jossain mallissa on jokin muu...?
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
JukkaE60

samulis kirjoitti:
Markku J kirjoitti:Onkos tuo pesulaite sitten uudemmissa muuttunut ? Minulla on kolme leveää suihkua F10:ssä vm 2010. Hyvin pesee, paitsi talvella jäätyy herkemmin, kuin odottaisin, kun pitäisi olla lämmitettävät suuttimet kuitenkin.
Ei, vaan nimenomaan myös vm 2012:ssa kanssa tulee 3:sta kohta leveää suihkua, mutta tuosta RR:n viestistä sais kuvan että jossain mallissa on jokin muu...?
Eipä niissä ole eroja, ei ole ollut eikä ole vieläkään, kolme "yksikköä" jossa kussakin kaksi suutinta.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Lupasin tuossa aiemmin, että teen kulutustestiä taloudellisesti ajaen 2 tankillista.

No niin nyt on tulokset selvillä ja keskikulutus 2 tankin ajolla ja kuljetulle 2300km matkalle sekalaiselle ajolle on 4,7 l/100km (tismalleen sama tulos myös kirjanpidon mukaan). Ajot sisältää niin taajama, kaupunki kuin maantieajoa, mukana myös kehä teiden ruuhka ajot.

Yllättävän pienellä menee, jos niin haluaa, mutta tätä kokeilua en aio enää jatkaa. Tahtoo ajamisen ilon takaisin ja on valmis siitä myös maksamaan.
Liitteet
240420121240-range.jpg
240420121240-range.jpg (286.55 KiB) Katsottu 10822 kertaa
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Mulla ollut kulutus suht siistillä ajolla, josta noin 85% motaria ja loput kaupungissa ajoa 6,1 - 6,4 l välillä nyt parin vkon ajan, kun olen katsellut kulutuksia... Matkaa päivittäin kertyy reilu 200km. En toki ole yrittänyt kikkailla kulutuksen kanssa vaan ajanut "normaalisti". Talvella normaali ajossa vastaavalla matkalla kulutus oli muutaman desin pienempi (motarilla silloin 20km/h pienempi rajoitus ja alla 1" pienemmät vanteet nastoilla).

Vastaavasti olen testannut väliä ajamalla vaimon bensa A3:lla kulutus (samalla ajotavalla) noin 7,4 - 7,8 l...
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Turbo kirjoitti:Lupasin tuossa aiemmin, että teen kulutustestiä taloudellisesti ajaen 2 tankillista.
No niin nyt on tulokset selvillä ja keskikulutus 2 tankin ajolla ja kuljetulle 2300km matkalle sekalaiselle ajolle on 4,7 l/100km (tismalleen sama tulos myös kirjanpidon mukaan). Ajot sisältää niin taajama, kaupunki kuin maantieajoa, mukana myös kehä teiden ruuhka ajot.
WAU :thup: En ikinä pääse tuohon. Vai auttaisiko huolto :mus:
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
heimarkku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
Auto: F10dA Business 2012
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viimeinen tarkistettu F10-520dA-tankkaus kesärenkailla ilman minkäänlaista taloudellisuusajattelua ajossa 5,55 l/100 km. Vähän enemmän kuin odotin, kun kyseessä pääsääntöisesti satasen valtatieajoa. Ohituksia kuitenkin kertyy ja siinä lienee osasyy.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

heimarkku kirjoitti:Viimeinen tarkistettu F10-520dA-tankkaus kesärenkailla ilman minkäänlaista taloudellisuusajattelua ajossa 5,55 l/100 km. Vähän enemmän kuin odotin
Jep, samanlaista keskikulutusta se on minulla myös ollut ilman taloudellisuusajattelua. Tämä nyt oli tällainen empiirinen tutkimus, koska oli aivan pakko testata mihin auto kykenee. 4,7l/100km keskikulutuksen alle en ainakaan minä päässyt, eli tuntuu olevan tälle moottori+vaihteisto yhdistelmälle se alin mahdollinen pitkän aikavälin keskikulutusraja.

Toki jos tällä jotain taloudellisuusajon kisan yksittäistä testimatkaa lähdettäisiin tekemään, niin uskon varmasti, että 3:lla alkaviin kulutuslukemiin olisi hyvin mahdollista päästä.

Uusilla F10 Efficient dynamics malleilla on nykyään varmaan arkiajokin helppoa 4 litran keskikulutuslukemilla, omani edustaa vielä vanhaa mallia ilman mitään startstop+muita kulutusta alentavia vimpaimia.
Vastaa Viestiin