Sivu 2/10

Re: 5-sarjan facelift

Lähetetty: 24 Marras 2012, 20:14
Kirjoittaja Vice
pumafi kirjoitti:Vice kenellä saksalaisista valmistajista pettää ensimmäisenä hermo? Voi olla että taloudelliset intressit on niin suuret ettei ihan pian moista tapahdu. Mulle sopisi tuollainen 200 hv ja nelikko, vaikka en muuten ole mikään dieseleiden suuri ystävä. Voisin vaikka hieman taipua mielipiteissäni.
Menee nyt täysin OT, mutta...

...en osaa sanoa kuka lähtisi "herrasmies säännöistä" poikkemaan (varmaan kuitenkin iso kynnys), mutta toivottavasti joku avaa "peliä". Se olisi meidän asiakkaiden etu tietysti kuten kaikki hinta- ja varustekilpailu muutenkin.

Mä en kanssa ensin lämmennyt edes ajatuksena dieselille, mutta nyt kun useampi jo takana, niin perus käyttöautoksi
en oikein muuta, kun dieseliä ottaisi suuresta väännöstä johtuen (tosin bensaturbot kyllä on jo kirinyt aika samoihin, eli takki voi lähitulevaisuudessa kääntyä taas bensan suuntaan..). Mutta toisaalta sporttisemmaksi kulkineeksi taas pitää olla bensa...

Re: 5-sarjan facelift

Lähetetty: 24 Marras 2012, 20:36
Kirjoittaja pumafi
Pysytään aiheessa ja ei mitään diesel vs bensavääntöjä.

Millä viikolla nuo muutokset on yleensä tulleet eli ajatuksella elokuun tuotannossa jos olisi LCI jo linjalla?

Re: 5-sarjan facelift

Lähetetty: 24 Marras 2012, 21:20
Kirjoittaja Markku J
Tuo xDrive olisi tosi hieno lisä 520dA -voimalinjaan. Sama nelivedon blokkaus perusmalliin on Audilla. Mnulle tulee nyt tuo köyhin mahdollinen Audin quattro, joka on 3.0 TDI 204 hv. Se voisi olla aikalailla halvempi, jos koneena olisi "tuunattu" 2.0 TDI. Tosin itse arvostan myös kuutoskonetta todella paljon.

Re: 5-sarjan facelift

Lähetetty: 25 Marras 2012, 00:05
Kirjoittaja Turbo
Tuosta 5-sarjan LCI:stä vielä, onkohan mitään toivoa saada siihen E-sarjan kaltaista diesel hybridiä ?

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288514371200.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuo on hinnoiteltu erittäin kilpailukykyisesti, pieni kulutus ja tehokas.

Samalla jäisi pois stop-startin karkeus liikennevaloissa, joka ainakin koeajamissani bemareissa (bensa ja diesel) esiintyy.

Re: 5-sarjan facelift

Lähetetty: 27 Marras 2012, 23:32
Kirjoittaja Ricracing
Turbo kirjoitti:Tuosta 5-sarjan LCI:stä vielä, onkohan mitään toivoa saada siihen E-sarjan kaltaista diesel hybridiä ?
Samalla jäisi pois stop-startin karkeus liikennevaloissa, joka ainakin koeajamissani bemareissa (bensa ja diesel) esiintyy.
Stop-start toiminto on vain silmänkääntötemppu alentaa CO2-päästöjä ja siinä se on onnistunut EU päästömittauksissa.
Itse uskon sen vain tuovan voittoja autojen huoltajille jotka uusivat akkuja, latureita ja starttimoottoreita yhä uudempiin autoihin.

Bensa/diesel koneet tulevat vielä kehittymään, mutta ei ehkä enään samalla vauhdilla kuin viimeisen 5 vuoden aikana.

Tulevaisuus on sähkökäyttöinen vetyauto. Siihen taitaa tosin mennä vielä tovi, mutta mikä on tovi?

Re: 5-sarjan facelift

Lähetetty: 28 Marras 2012, 17:27
Kirjoittaja shoeshine
Ricracing kirjoitti:
Turbo kirjoitti:Tuosta 5-sarjan LCI:stä vielä, onkohan mitään toivoa saada siihen E-sarjan kaltaista diesel hybridiä ?
Samalla jäisi pois stop-startin karkeus liikennevaloissa, joka ainakin koeajamissani bemareissa (bensa ja diesel) esiintyy.
Stop-start toiminto on vain silmänkääntötemppu alentaa CO2-päästöjä ja siinä se on onnistunut EU päästömittauksissa.
Itse uskon sen vain tuovan voittoja autojen huoltajille jotka uusivat akkuja, latureita ja starttimoottoreita yhä uudempiin autoihin.
Minä olen noista väittämistäsi täysin eri mieltä. Minusta Stop/Star ei ole silmänkääntötemppu, päästöjen alentaminen lienee sitä paitsi aika selvästi todistettu. En myöskään usko ominaisuuden tuovan lisäkorjaustarpeita. Tuota lauluahan on saatu kuulla aina kun autoihin tulee jotain uutta tekniikkaa.

Olen samoilla linjoilla Turbon kanssa, että E-sarjan kaltainen dieselhybridi olisi varteenotettava vaihtoehto. Oma auto menee vuoden kuluttua vaihtoon, ja tällä hetkellä E 300 Bluetec Hybrid on vahva vaihtoehto.

Re: 5-sarjan facelift

Lähetetty: 28 Marras 2012, 18:03
Kirjoittaja JTR
shoeshine kirjoitti:Oma auto menee vuoden kuluttua vaihtoon, ja tällä hetkellä E 300 Bluetec Hybrid on vahva vaihtoehto.
Tuossa vaiheessa on jo E-sarjan facelift markkinoilla. Tuonee mukanaan joitakin mielenkiintoisia uudistuksia. Kuten esim. kuoppien tunnistuksen (tuskin vaikiovarusteena) ja 9-portaisen vaihdelaatikkon

http://m.iltasanomat.fi/inf/infomo?site ... mob-traf-5" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 5-sarjan facelift

Lähetetty: 28 Marras 2012, 23:23
Kirjoittaja Ricracing
[quote="shoeshine"
Olen samoilla linjoilla Turbon kanssa, että E-sarjan kaltainen dieselhybridi olisi varteenotettava vaihtoehto. Oma auto menee vuoden kuluttua vaihtoon, ja tällä hetkellä E 300 Bluetec Hybrid on vahva vaihtoehto.[/quote]

LCI F10 on markkinoilla myös vuoden kuluttua vm -14 mallina syyskuusta lähtien ja hybridi myös tarjolla.
Mielenkiintoista valintaa...

Re: 5-sarjan facelift

Lähetetty: 04 Helmi 2013, 22:24
Kirjoittaja Turbo
Sieltähän tulee mm 520d xDrive A

Kuva

Re: 5-sarjan facelift

Lähetetty: 13 Helmi 2013, 17:00
Kirjoittaja Putin349
Alkaa taas autokuume nousta tulevan lci:n myötä. :)
Tuleekohan 5:seen vastaavat Sport,Luxury ja Modern Line varustetasot kuin kolmos-ja ykkös sarjassa?

Re: 5-sarjan facelift

Lähetetty: 13 Helmi 2013, 18:13
Kirjoittaja VolvostaBemariin
520d xDrive! Kohta kuumeilee täälläkin yksi per's aukinen. Siinä pääsisi neliveto 5-sarjaan kiinni

Re: 5-sarjan facelift

Lähetetty: 13 Helmi 2013, 18:55
Kirjoittaja pumafi
Onneksi nuo ulkonäölliset muutokset ovat melko maltillisia. LED-valoja ja hieman uutta muotoa puskureihin. 520 d xDrive on hyvä lisä mallistoon ja tulee varmasti myymään hyvin. Hinta asettunee karvan alle 60 teur luokkaan. Oma kokemus taannoisesta koeajosta 525 d xDrivella jätti melkoisen pettymyksen ja valjun olon. Odotin ehkä liikaa, mutta ruma käyntiääni ja värinät koko autoon, lopettivat autokuumeen nelosdieseliin lopullisesti.

Re: 5-sarjan facelift

Lähetetty: 13 Helmi 2013, 19:44
Kirjoittaja masiaro
Pari lisäkuvia LCI:n muutoksista. Ajovalojen ja takavalojen muodot taisi pysyä samana, sivuvilkut ovat nyt peileissä..

Re: 5-sarjan facelift

Lähetetty: 14 Helmi 2013, 14:55
Kirjoittaja Warren
Toivottavasti eivät ainakaan laita noita kulmikkaita putkenpäitä jokaiseen malliin, niinkuin MB teki E-sarjalaisen pienessä faceliftissä, jotka oli aiemmin vain 6- ja 8-sylinteristen yhteydessä. Pyhitetään ne isommat röörit tehokkaammille malleille :)

Re: 5-sarjan facelift

Lähetetty: 14 Helmi 2013, 15:21
Kirjoittaja Vice
Aika maltillisille muutokset noissa kuvissa näyttää. Toisaalta mitä sitä "toimivaa" korjaamaankaan...

Odotan kyllä mielenkiinnolla ton faceliftin tuloa, kun nyt Audi ei saa A6 ohjausta toimimaan niin ei sen ostoa voi edes harkita tällä hetkellä... Täytyy siis odotella, että pääsee 520xd:n koeajamaan.

Re: 5-sarjan facelift

Lähetetty: 14 Helmi 2013, 22:53
Kirjoittaja Ricracing
Led-sumuvalot! Olisko ensimmäinen kerta kun niistä olisi jotain hyötyä? Led päävalot on myös mielenkiintoinen lisäys.

LCI-muutokset voi osittain katsoa uudesta 3-sarjalaisesta. Varmaankin takapuskurin keskelle tulee joku kromi tai muu yksityiskohta ja perävalot tulevat hiukan muuttumaan, arvaan että jarruvalot tulevat palamaan laajemmin (kuten kävi E60 LCI:ssä)
Etupuskurin muoto ja kromi kehykset tulevat hiukan muuttumaan, tarjolla ehkä myös kolme vaihtoehtoa.
Ja näköjään etuvalot tulevat "viirumaisemmiksi", koska pyöreät rinkulat eivät enää mahdu, vaan niistä tulee neliskanttimaisemmat.

Sivuvilkut siirtyvät ilman muuta peileihin.

Ja todnäk myös esim. 520d kone saa lisää ruutia, arvioisin 200 hp ja 400 Nm. xDrive on siihen hyvä lisä.
518d tullee olemaan melkein nykyisen 520d tehoinen.

Mun kaksi penniä.

Re: 5-sarjan facelift

Lähetetty: 15 Helmi 2013, 00:14
Kirjoittaja Putin349
Jos ruksaa LED-valot optiolistalta,niin pitää ne sumuvalotkin ottaa ihan jo periaatteen kannalta.
Vaikka ei niitä niin paljoa tarvitsekaan. Ilmeisesti LED valot kustantaa F10:iin n. 2500€.

Re: 5-sarjan facelift

Lähetetty: 25 Helmi 2013, 19:53
Kirjoittaja gestapo
Kuva


he latest Autobild previews the LCI BMW 5er which shows what lies behind the camouflage tape.

As per modern BMW and integrated as EfficientDynamics. The 5er LCI inherits Air curtains , as well as new detailing, a re-profiled nose that is slightly faired in headlamps and optional LED adaptive headlights.

The change is not radical as the 5er maintains its position as the segment benchmark. Of course there will be significant changes to engine options (550i Gets N63Tu Engine, 535d for US [source]) and for entry customers the BMW 518 makes a return since the E34 albeit in diesel form.

Engineers have also incorporated slight changes to the car's steering as well as incorporating BMW's cylinder dimming introduced on the 7er.

Both the BMW 5er Touring and 5er Gran Turismo will debut at the same time.

Admin Edit:

We have information which shows production for the F10 LCI as beginning in July 2013, with deliveries starting in August/September of 2013.

http://www.bimmerpost.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 5-sarjan facelift

Lähetetty: 25 Helmi 2013, 21:15
Kirjoittaja ///Marko
Kylläpä osaa vitonen näyttää hyvältä! Jos onnistuvat M-sport paketin kanssa niin pitää alkaa myymään nykyinen pois vaikka väkisin.

Re: 5-sarjan facelift

Lähetetty: 25 Helmi 2013, 23:10
Kirjoittaja Ricracing
Muutos ei ole kovin suuri, mutta toki paremmalta näyttää. Kuvassa 550iA led valoin.