Muutokset:
Exterior:
Sedan: New contour lines for the surround of the BMW kidney grille, redesigned lower air intakes, and extra crease in the apron
Sedan: Slimmer, sharply contoured rear lights.
GT: modified front apron and redesigned rear end
GT: three-dimensional surface design for the area around the license plate holder and a chrome strip in the rear apron
Xenon Adaptive headlights standard on all 5 Series models, while
Adaptive LED Headlights optional
Side indicator lights are integrated into the exterior mirrors
New exterior paint colors, light-alloy wheels for all BMW 5 Series models
Interior / iDrive:
Navigation screen now bordered in the Sedan by chrome trim.
Storage compartments and cup holders in center console have increased capacity.
Increased luggage capacity for Gran Turismo by 2.1 cu-ft to 17.7 cu-ft (European figures, preliminary).
New upholstery colors and interior trim elements for all BMW 5 Series models
Newly-standard iDrive4.2 Navigation system with Advanced Real Time Traffic Information.
New iDrive rotary controller with an integrated touchpad allows the input of characters for destinations, phone numbers, and other functions within the iDrive4.2 operating system (For example, a destination can be programmed into the Navigation system by spelling out the desired address using finger movements on the touchpad surface.)
Lines:
Luxury Line and Modern Line, in addition to the existing M Sport package
F10 BMW 5-sarjan facelift julkistettu
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
- Auto: F87 M2 LCI
- Paikkakunta: Turku
Niinpäs näyttää tulevan LCI.
Pientä muutosta valoissa ja puskureissa perinteisesti.
Toivottavasti etuvalot rinkuloineen eivät mene liikaa 1- tai 3-sarjan suuntaan, F10:ssa on mielestäni nyt niin onnistunut tuo keulailme...
Pientä muutosta valoissa ja puskureissa perinteisesti.
Toivottavasti etuvalot rinkuloineen eivät mene liikaa 1- tai 3-sarjan suuntaan, F10:ssa on mielestäni nyt niin onnistunut tuo keulailme...
- Hydrophyte
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 286
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
- Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Olen ajatellut laittaa M-Sport paketin autooni ensi vuoden puolella. Tuo M-Sportti paketti ei varmaankaan muutu faceliftin myötä? Samallahan voisi hommaa uudet etu ja takavalot, niin saisi faceliftatun M-Sport F11:sen.
- JMV
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 305
- Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
- Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022
Niin siis AMS:n mukaan syksyksi 2013 eli mallivuodelle 2014. Esittely vuoden päästä Frankfurtissa.
Mutta ulkoisesti odotetut muutokset eli hieman helmaa/puskuria uusiksi, sivuvilkut ulkopeileihin sekä uudempien BMW-mallien mukaiset alapäästä litteät LED-päiväajovalot - ei mitään yllättävää. Lisäksi nelivedoissa xDrive-logo on perässä vasemmalla uuden tavan mukaisesti. Takavaloihin en kyllä keksi juuri mitään muutettavaa, ovat jo uusimman tyylin mukaiset. Ellei sitten peräpään ainoat hehkupolttimot eli peruutusvalot muutu LED-versioiksi (tosin ei taida olla 7 LCI:ssäkään)?
Sisätiloissa muuttuu ainakin iDrive-säätimien CD-pikavalinta F30-tyyliseksi MEDIA-pikavalinnaksi:
Ja ehkä ohjauspyörään jotain pientä. Muutenhan F1x:n sisätila onkin jo lähes täydellinen, vai tuleeko muita mahdollisia muutoksia mieleen?
Mutta ulkoisesti odotetut muutokset eli hieman helmaa/puskuria uusiksi, sivuvilkut ulkopeileihin sekä uudempien BMW-mallien mukaiset alapäästä litteät LED-päiväajovalot - ei mitään yllättävää. Lisäksi nelivedoissa xDrive-logo on perässä vasemmalla uuden tavan mukaisesti. Takavaloihin en kyllä keksi juuri mitään muutettavaa, ovat jo uusimman tyylin mukaiset. Ellei sitten peräpään ainoat hehkupolttimot eli peruutusvalot muutu LED-versioiksi (tosin ei taida olla 7 LCI:ssäkään)?
Sisätiloissa muuttuu ainakin iDrive-säätimien CD-pikavalinta F30-tyyliseksi MEDIA-pikavalinnaksi:
Ja ehkä ohjauspyörään jotain pientä. Muutenhan F1x:n sisätila onkin jo lähes täydellinen, vai tuleeko muita mahdollisia muutoksia mieleen?
Viimeksi muokannut JMV, 19 Loka 2012, 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jep, meni vuodenajat sekaisin. Eli siis syksyllä esittely tosiaan. Sorry, my bad...JMV kirjoitti:Niin siis AMS:n mukaan syksyksi 2013 eli mallivuodelle 2014. Esittely vuoden päästä Frankfurtissa.
Mutta ulkoisesti odotetut muutokset eli hieman helmaa/puskuria uusiksi, sivuvilkut ulkopeileihin sekä uudempien BMW-mallien mukaiset alapäästä litteät LED-päiväajovalot - ei mitään yllättävää. Lisäksi nelivedoissa xDrive-logo on perässä vasemmalla uuden tavan mukaisesti. Takavaloihin en kyllä keksi juuri mitään muutettavaa, ovat jo uusimman tyylin mukaiset. Ellei sitten peräpään ainoat hehkupolttimot eli peruutusvalot muutu LED-versioiksi (tosin ei taida olla 7 LCI:ssäkään)?
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Jotain tollaista. Mutta varmasti koneisiinkin on tulossa jotain pientä. Esim. 520d on jo odottanut 200 hv ja 400 Nm konetta.JMV kirjoitti:Niin siis AMS:n mukaan syksyksi 2013 eli mallivuodelle 2014. Esittely vuoden päästä Frankfurtissa.
Mutta ulkoisesti odotetut muutokset eli hieman helmaa/puskuria uusiksi, sivuvilkut ulkopeileihin sekä uudempien BMW-mallien mukaiset alapäästä litteät LED-päiväajovalot - ei mitään yllättävää. Lisäksi nelivedoissa xDrive-logo on perässä vasemmalla uuden tavan mukaisesti. Takavaloihin en kyllä keksi juuri mitään muutettavaa, ovat jo uusimman tyylin mukaiset. Ellei sitten peräpään ainoat hehkupolttimot eli peruutusvalot muutu LED-versioiksi (tosin ei taida olla 7 LCI:ssäkään)?
Sisätiloissa muuttuu ainakin iDrive-säätimien CD-pikavalinta F30-tyyliseksi MEDIA-pikavalinnaksi:
Ja ehkä ohjauspyörään jotain pientä. Muutenhan F1x:n sisätila onkin jo lähes täydellinen, vai tuleeko muita mahdollisia muutoksia mieleen?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Noin se meni E60/61:in osalta, mutta ei se mikään takuu ole että niin käy myös F10/11:llä.Hydrophyte kirjoitti:Olen ajatellut laittaa M-Sport paketin autooni ensi vuoden puolella. Tuo M-Sportti paketti ei varmaankaan muutu faceliftin myötä? Samallahan voisi hommaa uudet etu ja takavalot, niin saisi faceliftatun M-Sport F11:sen.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- JMV
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 305
- Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
- Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022
OK, hyvä huomio. En ole vielä nähnyt vuosimallin 2013 autoa, joten arvailin tuon muutoksen tulevan vasta LCI-malliin.Huivei kirjoitti:Tämä on jo muuttunut. Minulla on vm 2013 mallinen F10, ja siinä on Media - pikavalintanäppäinJMV kirjoitti:Sisätiloissa muuttuu ainakin iDrive-säätimien CD-pikavalinta F30-tyyliseksi MEDIA-pikavalinnaksi
Milloin autosi on tarkalleen valmistunut?
Etukäteen minulle sanottiin valmistusviikoksi 36, mutta en tiedä pitikö se paikkaansa. Auto tuli maahan syyskuun viimeisellä viikolla.Milloin autosi on tarkalleen valmistunut?
Toinen Media - näppäintä vastaava nappulamuutos on muuten ilmastoinnin kytkimen merkintä, joka 2013 mallissa on A/C, kun se on tähän saakka ollut lumihiutale.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Jotain kromia perään kaivattaisiin. Varmaankin eri mallikohtasia pikku juttuja tyyliin F30.
Odotan koska 520d on 200 hv ja 400 Nm! Varmaankin LCI:n yhteydessä.
Odotan koska 520d on 200 hv ja 400 Nm! Varmaankin LCI:n yhteydessä.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Tarkan valmistuspäivän pystyy selvittämään valmistenumeron perusteella täällä: http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/accessor ... logue.html (ks. linkki kohdan "Siirry osaluetteloon" alla.Huivei kirjoitti:Etukäteen minulle sanottiin valmistusviikoksi 36, mutta en tiedä pitikö se paikkaansa. Auto tuli maahan syyskuun viimeisellä viikolla.Milloin autosi on tarkalleen valmistunut?
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä sitä LCI mallia joudutaan odottamaan ainakin ensi vuoden syksylle asti.
5-sarja myy kuin häkä eikä sitä nyt vielä tarvitse kovasti uudistaa. Koko ajan pientä tulee.
E-sarjan Mersu tosin uudistuu ensi keväänä. Huomatkaa mm etuvalot.
5-sarja myy kuin häkä eikä sitä nyt vielä tarvitse kovasti uudistaa. Koko ajan pientä tulee.
E-sarjan Mersu tosin uudistuu ensi keväänä. Huomatkaa mm etuvalot.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
+1,dynamik kirjoitti:520d xDrive faceliftin yhteydessä saattaisi olla aika kova paketti.
Se olisi varmasti Suomessa myyvä paketti. Jos vielä samalla tulisi Ric:n ennustama tehon kasvu (200hv/400Nm).
Se olisi myyvä paketti millä tahansa markkinalla, sillä 520d muodostaa, markkinasta riippuen, 80-90% koko mallisarjan myynnistä. Itse suhtauden tähän nelivedon tuloon hyvin skeptisesti, sillä samalla kärsisi isompimoottoristen ja paremman katteen valmistajalle tuovien mallien myynti. Saksalaisilla valmistajille (Audi, MB ja BMW), tuntuu olevan "kassakaappisopimus", ettei D-segmentissä tarjota nelivetoa kulimoottorien yhteydessä.Vice kirjoitti:+1,dynamik kirjoitti:520d xDrive faceliftin yhteydessä saattaisi olla aika kova paketti.
Se olisi varmasti Suomessa myyvä paketti. Jos vielä samalla tulisi Ric:n ennustama tehon kasvu (200hv/400Nm).
Ex: E60/F10
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Tarkoitat varmaan 80-90% Euroopan markkinoilla? P-Amerikan markkinoilla ei ole 5-sarjan dieseleitä tarjolla, joten globaalista osuudesta ei voi olla kyse...pumafi kirjoitti:Se olisi myyvä paketti millä tahansa markkinalla, sillä 520d muodostaa, markkinasta riippuen, 80-90% koko mallisarjan myynnistä.Vice kirjoitti:+1,dynamik kirjoitti:520d xDrive faceliftin yhteydessä saattaisi olla aika kova paketti.
Se olisi varmasti Suomessa myyvä paketti. Jos vielä samalla tulisi Ric:n ennustama tehon kasvu (200hv/400Nm).
Tuo on muuten hyvä havainto, olen monesti ihmetellyt miksi nelivedon saa 3-sarjan pikkudieseliinkin, mutta ei vaan 5-sarjaan. Ja näköhään audi ja mersu toimivat täsmälleen samoin tässä kokoluokassa.pumafi kirjoitti:Saksalaisilla valmistajille (Audi, MB ja BMW), tuntuu olevan "kassakaappisopimus", ettei D-segmentissä tarjota nelivetoa kulimoottorien yhteydessä.
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
pumafi on tässä oikeassa. Olen tästä joskus puhunut Audin kaverien kanssa ja he ovat todenneet hiukan vastaavaa.Turbo kirjoitti:Tuo on muuten hyvä havainto, olen monesti ihmetellyt miksi nelivedon saa 3-sarjan pikkudieseliinkin, mutta ei vaan 5-sarjaan. Ja näköhään audi ja mersu toimivat täsmälleen samoin tässä kokoluokassa.pumafi kirjoitti:Saksalaisilla valmistajille (Audi, MB ja BMW), tuntuu olevan "kassakaappisopimus", ettei D-segmentissä tarjota nelivetoa kulimoottorien yhteydessä.
Eli kyllä se niin menee varmaan jatkossakin...
Toisaalta tossa on joskus jonkun helppo ottaa "pikavoitto" ja tehdä tähän poikkeus eli myydä pikku diiselin kanssa nelivetoa ja automaattia (saksalaisten kokoluokassa 5-, A6-, E-sarja). Olisi varmaan ainakin hetkellisesti hyvä myyntivaltti markkinoilla (varmaan samalla pakottaisi muut toimimaan samalla tavalla jatkossa)...
squamish, juuri tätä tarkoitin, että markkinasta riippuen. USA:n markkinoille BMW tulee dieseleiden kanssa ensi vuonna, mutta ei tietenkään 4-sylinteristen kanssa.
Vice kenellä saksalaisista valmistajista pettää ensimmäisenä hermo? Voi olla että taloudelliset intressit on niin suuret ettei ihan pian moista tapahdu. Mulle sopisi tuollainen 200 hv ja nelikko, vaikka en muuten ole mikään dieseleiden suuri ystävä. Voisin vaikka hieman taipua mielipiteissäni.
Vice kenellä saksalaisista valmistajista pettää ensimmäisenä hermo? Voi olla että taloudelliset intressit on niin suuret ettei ihan pian moista tapahdu. Mulle sopisi tuollainen 200 hv ja nelikko, vaikka en muuten ole mikään dieseleiden suuri ystävä. Voisin vaikka hieman taipua mielipiteissäni.
Ex: E60/F10