F10 BMW 5-sarjan facelift julkistettu

F10, F11, F07
Avatar
X&3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 25 Elo 2010, 16:21
Auto: X5 45e

Muutokset:

Exterior:
Sedan: New contour lines for the surround of the BMW kidney grille, redesigned lower air intakes, and extra crease in the apron
Sedan: Slimmer, sharply contoured rear lights.
GT: modified front apron and redesigned rear end
GT: three-dimensional surface design for the area around the license plate holder and a chrome strip in the rear apron
Xenon Adaptive headlights standard on all 5 Series models, while
Adaptive LED Headlights optional
Side indicator lights are integrated into the exterior mirrors
New exterior paint colors, light-alloy wheels for all BMW 5 Series models

Interior / iDrive:
Navigation screen now bordered in the Sedan by chrome trim.
Storage compartments and cup holders in center console have increased capacity.
Increased luggage capacity for Gran Turismo by 2.1 cu-ft to 17.7 cu-ft (European figures, preliminary).
New upholstery colors and interior trim elements for all BMW 5 Series models
Newly-standard iDrive4.2 Navigation system with Advanced Real Time Traffic Information.
New iDrive rotary controller with an integrated touchpad allows the input of characters for destinations, phone numbers, and other functions within the iDrive4.2 operating system (For example, a destination can be programmed into the Navigation system by spelling out the desired address using finger movements on the touchpad surface.)

Lines:
Luxury Line and Modern Line, in addition to the existing M Sport package

Kuva
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

Niinpäs näyttää tulevan LCI.
Pientä muutosta valoissa ja puskureissa perinteisesti.
Toivottavasti etuvalot rinkuloineen eivät mene liikaa 1- tai 3-sarjan suuntaan, F10:ssa on mielestäni nyt niin onnistunut tuo keulailme...
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Olen ajatellut laittaa M-Sport paketin autooni ensi vuoden puolella. Tuo M-Sportti paketti ei varmaankaan muutu faceliftin myötä? Samallahan voisi hommaa uudet etu ja takavalot, niin saisi faceliftatun M-Sport F11:sen.
Avatar
JMV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 305
Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022

Niin siis AMS:n mukaan syksyksi 2013 eli mallivuodelle 2014. Esittely vuoden päästä Frankfurtissa.

Mutta ulkoisesti odotetut muutokset eli hieman helmaa/puskuria uusiksi, sivuvilkut ulkopeileihin sekä uudempien BMW-mallien mukaiset alapäästä litteät LED-päiväajovalot - ei mitään yllättävää. Lisäksi nelivedoissa xDrive-logo on perässä vasemmalla uuden tavan mukaisesti. Takavaloihin en kyllä keksi juuri mitään muutettavaa, ovat jo uusimman tyylin mukaiset. Ellei sitten peräpään ainoat hehkupolttimot eli peruutusvalot muutu LED-versioiksi (tosin ei taida olla 7 LCI:ssäkään)?

Sisätiloissa muuttuu ainakin iDrive-säätimien CD-pikavalinta F30-tyyliseksi MEDIA-pikavalinnaksi:

Kuva

Kuva

Ja ehkä ohjauspyörään jotain pientä. Muutenhan F1x:n sisätila onkin jo lähes täydellinen, vai tuleeko muita mahdollisia muutoksia mieleen?
Viimeksi muokannut JMV, 19 Loka 2012, 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
X&3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 25 Elo 2010, 16:21
Auto: X5 45e

JMV kirjoitti:Niin siis AMS:n mukaan syksyksi 2013 eli mallivuodelle 2014. Esittely vuoden päästä Frankfurtissa.

Mutta ulkoisesti odotetut muutokset eli hieman helmaa/puskuria uusiksi, sivuvilkut ulkopeileihin sekä uudempien BMW-mallien mukaiset alapäästä litteät LED-päiväajovalot - ei mitään yllättävää. Lisäksi nelivedoissa xDrive-logo on perässä vasemmalla uuden tavan mukaisesti. Takavaloihin en kyllä keksi juuri mitään muutettavaa, ovat jo uusimman tyylin mukaiset. Ellei sitten peräpään ainoat hehkupolttimot eli peruutusvalot muutu LED-versioiksi (tosin ei taida olla 7 LCI:ssäkään)?
Jep, meni vuodenajat sekaisin. Eli siis syksyllä esittely tosiaan. Sorry, my bad...
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

JMV kirjoitti:Niin siis AMS:n mukaan syksyksi 2013 eli mallivuodelle 2014. Esittely vuoden päästä Frankfurtissa.
Mutta ulkoisesti odotetut muutokset eli hieman helmaa/puskuria uusiksi, sivuvilkut ulkopeileihin sekä uudempien BMW-mallien mukaiset alapäästä litteät LED-päiväajovalot - ei mitään yllättävää. Lisäksi nelivedoissa xDrive-logo on perässä vasemmalla uuden tavan mukaisesti. Takavaloihin en kyllä keksi juuri mitään muutettavaa, ovat jo uusimman tyylin mukaiset. Ellei sitten peräpään ainoat hehkupolttimot eli peruutusvalot muutu LED-versioiksi (tosin ei taida olla 7 LCI:ssäkään)?
Sisätiloissa muuttuu ainakin iDrive-säätimien CD-pikavalinta F30-tyyliseksi MEDIA-pikavalinnaksi:
Ja ehkä ohjauspyörään jotain pientä. Muutenhan F1x:n sisätila onkin jo lähes täydellinen, vai tuleeko muita mahdollisia muutoksia mieleen?
Jotain tollaista. Mutta varmasti koneisiinkin on tulossa jotain pientä. Esim. 520d on jo odottanut 200 hv ja 400 Nm konetta.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Hydrophyte kirjoitti:Olen ajatellut laittaa M-Sport paketin autooni ensi vuoden puolella. Tuo M-Sportti paketti ei varmaankaan muutu faceliftin myötä? Samallahan voisi hommaa uudet etu ja takavalot, niin saisi faceliftatun M-Sport F11:sen.
Noin se meni E60/61:in osalta, mutta ei se mikään takuu ole että niin käy myös F10/11:llä.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Sisätiloissa muuttuu ainakin iDrive-säätimien CD-pikavalinta F30-tyyliseksi MEDIA-pikavalinnaksi
Tämä on jo muuttunut. Minulla on vm 2013 mallinen F10, ja siinä on Media - pikavalintanäppäin
Avatar
JMV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 305
Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022

Huivei kirjoitti:
JMV kirjoitti:Sisätiloissa muuttuu ainakin iDrive-säätimien CD-pikavalinta F30-tyyliseksi MEDIA-pikavalinnaksi
Tämä on jo muuttunut. Minulla on vm 2013 mallinen F10, ja siinä on Media - pikavalintanäppäin
OK, hyvä huomio. En ole vielä nähnyt vuosimallin 2013 autoa, joten arvailin tuon muutoksen tulevan vasta LCI-malliin.

Milloin autosi on tarkalleen valmistunut?
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Milloin autosi on tarkalleen valmistunut?
Etukäteen minulle sanottiin valmistusviikoksi 36, mutta en tiedä pitikö se paikkaansa. Auto tuli maahan syyskuun viimeisellä viikolla.

Toinen Media - näppäintä vastaava nappulamuutos on muuten ilmastoinnin kytkimen merkintä, joka 2013 mallissa on A/C, kun se on tähän saakka ollut lumihiutale.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Jotain kromia perään kaivattaisiin. Varmaankin eri mallikohtasia pikku juttuja tyyliin F30.

Odotan koska 520d on 200 hv ja 400 Nm! Varmaankin LCI:n yhteydessä.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

Huivei kirjoitti:
Milloin autosi on tarkalleen valmistunut?
Etukäteen minulle sanottiin valmistusviikoksi 36, mutta en tiedä pitikö se paikkaansa. Auto tuli maahan syyskuun viimeisellä viikolla.
Tarkan valmistuspäivän pystyy selvittämään valmistenumeron perusteella täällä: http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/accessor ... logue.html (ks. linkki kohdan "Siirry osaluetteloon" alla.
Vanos
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 09 Loka 2012, 09:06
Auto: BMW
Paikkakunta: PK

520d xDrive faceliftin yhteydessä saattaisi olla aika kova paketti. Jossain taisi tästäkin olla jo huhuja, mutta näinkö pitävät paikkaansa?
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Kyllä sitä LCI mallia joudutaan odottamaan ainakin ensi vuoden syksylle asti.
5-sarja myy kuin häkä eikä sitä nyt vielä tarvitse kovasti uudistaa. Koko ajan pientä tulee.

E-sarjan Mersu tosin uudistuu ensi keväänä. Huomatkaa mm etuvalot.
E_Mese 2013.jpg
E_Mese 2013.jpg (85.76 KiB) Katsottu 13610 kertaa
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

dynamik kirjoitti:520d xDrive faceliftin yhteydessä saattaisi olla aika kova paketti.
+1,
Se olisi varmasti Suomessa myyvä paketti. Jos vielä samalla tulisi Ric:n ennustama tehon kasvu (200hv/400Nm).
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Vice kirjoitti:
dynamik kirjoitti:520d xDrive faceliftin yhteydessä saattaisi olla aika kova paketti.
+1,
Se olisi varmasti Suomessa myyvä paketti. Jos vielä samalla tulisi Ric:n ennustama tehon kasvu (200hv/400Nm).
Se olisi myyvä paketti millä tahansa markkinalla, sillä 520d muodostaa, markkinasta riippuen, 80-90% koko mallisarjan myynnistä. Itse suhtauden tähän nelivedon tuloon hyvin skeptisesti, sillä samalla kärsisi isompimoottoristen ja paremman katteen valmistajalle tuovien mallien myynti. Saksalaisilla valmistajille (Audi, MB ja BMW), tuntuu olevan "kassakaappisopimus", ettei D-segmentissä tarjota nelivetoa kulimoottorien yhteydessä.
Ex: E60/F10
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

pumafi kirjoitti:
Vice kirjoitti:
dynamik kirjoitti:520d xDrive faceliftin yhteydessä saattaisi olla aika kova paketti.
+1,
Se olisi varmasti Suomessa myyvä paketti. Jos vielä samalla tulisi Ric:n ennustama tehon kasvu (200hv/400Nm).
Se olisi myyvä paketti millä tahansa markkinalla, sillä 520d muodostaa, markkinasta riippuen, 80-90% koko mallisarjan myynnistä.
Tarkoitat varmaan 80-90% Euroopan markkinoilla? P-Amerikan markkinoilla ei ole 5-sarjan dieseleitä tarjolla, joten globaalista osuudesta ei voi olla kyse...
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

pumafi kirjoitti:Saksalaisilla valmistajille (Audi, MB ja BMW), tuntuu olevan "kassakaappisopimus", ettei D-segmentissä tarjota nelivetoa kulimoottorien yhteydessä.
Tuo on muuten hyvä havainto, olen monesti ihmetellyt miksi nelivedon saa 3-sarjan pikkudieseliinkin, mutta ei vaan 5-sarjaan. Ja näköhään audi ja mersu toimivat täsmälleen samoin tässä kokoluokassa.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Turbo kirjoitti:
pumafi kirjoitti:Saksalaisilla valmistajille (Audi, MB ja BMW), tuntuu olevan "kassakaappisopimus", ettei D-segmentissä tarjota nelivetoa kulimoottorien yhteydessä.
Tuo on muuten hyvä havainto, olen monesti ihmetellyt miksi nelivedon saa 3-sarjan pikkudieseliinkin, mutta ei vaan 5-sarjaan. Ja näköhään audi ja mersu toimivat täsmälleen samoin tässä kokoluokassa.
pumafi on tässä oikeassa. Olen tästä joskus puhunut Audin kaverien kanssa ja he ovat todenneet hiukan vastaavaa.
Eli kyllä se niin menee varmaan jatkossakin...

Toisaalta tossa on joskus jonkun helppo ottaa "pikavoitto" ja tehdä tähän poikkeus eli myydä pikku diiselin kanssa nelivetoa ja automaattia (saksalaisten kokoluokassa 5-, A6-, E-sarja). Olisi varmaan ainakin hetkellisesti hyvä myyntivaltti markkinoilla (varmaan samalla pakottaisi muut toimimaan samalla tavalla jatkossa)...
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

squamish, juuri tätä tarkoitin, että markkinasta riippuen. USA:n markkinoille BMW tulee dieseleiden kanssa ensi vuonna, mutta ei tietenkään 4-sylinteristen kanssa.

Vice kenellä saksalaisista valmistajista pettää ensimmäisenä hermo? Voi olla että taloudelliset intressit on niin suuret ettei ihan pian moista tapahdu. Mulle sopisi tuollainen 200 hv ja nelikko, vaikka en muuten ole mikään dieseleiden suuri ystävä. Voisin vaikka hieman taipua mielipiteissäni.
Ex: E60/F10
Vastaa Viestiin