Ainakaan BMW UK pressi esitteessä ei mainita 530i ollenkaan.Sitävastoin tulee 518 dieseli myyntiin.Havis kirjoitti:Missä noin sanottiin? Itse kun samaa etsin pettymyksekseni en vaparia enää listalta löydä.bfi1864 kirjoitti:F10 LCI 530i 272 hv vapari-R6 kone.
GREAT
Toivottavasti luin huolimattomasti, ja vaparikutonen pysyy listalla niin kauan että saan lottovoiton ja pääsen ostamaan sellaisen
F10 BMW 5-sarjan facelift julkistettu
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
- Auto: BMW 320i AxDrive Business-13
No katso nyt itse. Esimerkiksi takapuskurin ja kyljen sauma on OK, mutta takaluukun ja kyljen sauma on ainakin 3 X suurempi. Sama etupuskurin ja etulokari on ihan OK, ja taas konepelti ja keula on varmaan 3-4 X suurempi. Ja konepellin sauma kapeampi ikkunan luona kuin lampun luona. Myös ovien välit ovat suuremmat kuin osa muista saumoista. Kummallisesti on varjot menneet.Havis kirjoitti:Kyseessä varmaankin valokuvan varjojen aiheuttama visuaalinen harha, kun itse en kuvista moista ongelmaa näe.
Mielipide saa toki olla mutta ei se pelkästään toteamalla totuudeksi noin vaan muutu.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Eipä minulla ole sen enempää tarvetta alkaa kuvien perusteella osien sovituksia arvioida, kun ei siitä 100% oikeaa kuvaa todellisuudesta saa kuitenkaan. Mitä noista selviää, niin ei tuossa minun silmään mikään normaalia enempää irvistele, hienoltahan tuo näyttää. Ja sitten jos/kun livenä F1x LCI tulee eteen, ihmettelen rakoja enempi jos siihen on erityistä syytä.salmol kirjoitti:No katso nyt itse. Esimerkiksi takapuskurin ja kyljen sauma on OK, mutta takaluukun ja kyljen sauma on ainakin 3 X suurempi. Sama etupuskurin ja etulokari on ihan OK, ja taas konepelti ja keula on varmaan 3-4 X suurempi. Ja konepellin sauma kapeampi ikkunan luona kuin lampun luona. Myös ovien välit ovat suuremmat kuin osa muista saumoista. Kummallisesti on varjot menneet.Havis kirjoitti:Kyseessä varmaankin valokuvan varjojen aiheuttama visuaalinen harha, kun itse en kuvista moista ongelmaa näe.
Mielipide saa toki olla mutta ei se pelkästään toteamalla totuudeksi noin vaan muutu.
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
R6:n löytyy ainakin Saksan konfiguraattorista, eli kyllä se ihan totta taitaa ollaHavis kirjoitti:Missä noin sanottiin? Itse kun samaa etsin pettymyksekseni en vaparia enää listalta löydä.bfi1864 kirjoitti:F10 LCI 530i 272 hv vapari-R6 kone.
GREAT
Toivottavasti luin huolimattomasti, ja vaparikutonen pysyy listalla niin kauan että saan lottovoiton ja pääsen ostamaan sellaisen
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
- Auto: BMW 320i AxDrive Business-13
Squamish kirjoitti:Ei taida olla faceliftin konfiguraatio .Havis kirjoitti:Missä noin sanottiin? Itse kun samaa etsin pettymyksekseni en vaparia enää listalta löydä.bfi1864 kirjoitti:F10 LCI 530i 272 hv vapari-R6 kone.
GREAT
Toivottavasti luin huolimattomasti, ja vaparikutonen pysyy listalla niin kauan että saan lottovoiton ja pääsen ostamaan sellaisen
R6:n löytyy ainakin Saksan konfiguraattorista, eli kyllä se ihan totta taitaa olla
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
- Auto: BMW 320i AxDrive Business-13
http://www.automotorsport.se/media/arti ... Series.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä koko pumaska uudesta facelift 5 sarjalaisesta mikäli jotakuta kiinnostaa.
Tässä koko pumaska uudesta facelift 5 sarjalaisesta mikäli jotakuta kiinnostaa.
520d tehot pysyvät siis samana, mutta onko kiihtyvyys 0-100 ollut automaattivaihteistolla aikaisemmin 7,9 sekuntia? Muistelisin sen olleen 8,1 sekuntia. No joka tapauksessa, tuo 8.1 sekuntia luvataan nyt xDrivelle, mihin olen kyllä tyytyväinen.
Night Vision saa toivotun päivityksen, eli eläitentunnistuksen. Hienona lisänä tulee vielä spottivalot, jolla auto valaisee järjestelmän löytämät eläimet. Kts. video https://www.youtube.com/watch?v=sP6r6XKIINU" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä vielä lisävideo, josta olen erityisen innoissani:
Dynamic Light Spot
https://www.youtube.com/watch?v=DiG3C20QnTc" onclick="window.open(this.href);return false;
Kulutukset:
520d xDrive vm. 2014: 5.7 / 4.4 / 4.9
520dA vm. 2014:--------5.2 / 4.1 / 4.5
520aA vm. 2013:------- 5.9 / 4.4 / 4.9
520dA vm. 2012:------- 6.4 / 4.5 / 5.2
520d xDrive näyttää siis vievän saman kuin tällä hetkellä myynnissä oleva 520d ilman nelivetoa, mutta selkeästi vähemmän kuin vm. 2012 auto.
Night Vision saa toivotun päivityksen, eli eläitentunnistuksen. Hienona lisänä tulee vielä spottivalot, jolla auto valaisee järjestelmän löytämät eläimet. Kts. video https://www.youtube.com/watch?v=sP6r6XKIINU" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä vielä lisävideo, josta olen erityisen innoissani:
Dynamic Light Spot
https://www.youtube.com/watch?v=DiG3C20QnTc" onclick="window.open(this.href);return false;
Kulutukset:
520d xDrive vm. 2014: 5.7 / 4.4 / 4.9
520dA vm. 2014:--------5.2 / 4.1 / 4.5
520aA vm. 2013:------- 5.9 / 4.4 / 4.9
520dA vm. 2012:------- 6.4 / 4.5 / 5.2
520d xDrive näyttää siis vievän saman kuin tällä hetkellä myynnissä oleva 520d ilman nelivetoa, mutta selkeästi vähemmän kuin vm. 2012 auto.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Ok, multa oli mennyt ohi että 530i on ollut F1x valikoimassa. Se on surullinen päivä, kun vaparikutonen poistuu BMW:n valikoimasta ja dieselnelonen tulee tilalle.Bemuawd kirjoitti:Squamish kirjoitti:Ei taida olla faceliftin konfiguraatio .Havis kirjoitti:
Toivottavasti luin huolimattomasti, ja vaparikutonen pysyy listalla niin kauan että saan lottovoiton ja pääsen ostamaan sellaisen
R6:n löytyy ainakin Saksan konfiguraattorista, eli kyllä se ihan totta taitaa olla
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
530i on ollut tarjolla joillain markkina-alueilla. Sellaisen kovasti haluaisin, jos rahatilanteeni sen joskus mahdollistaa. Jo tuo meillä ollut miedompi kolmilitrainen 523iA oli niin miellyttävä ja riittävän tehokaskin paketti, että sen pohjalta uskon 530iA:n olevan loistava valinta.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
En halua olla ilonpilaaja, mutta 530i:n valmistus loppui jo:
http://www.bimmertoday.de/2013/05/07/bm ... auger-n53/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bimmertoday.de/2013/05/07/bm ... auger-n53/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: E60/F10
Vuoden sisään pitäisi saada uusi kärry alle... 520d xdrive näyttäisi olevan yksi vahva kandidaatti, hitusen vaan puristaa tasan 5 metriä pitkä autotalli. Haastajavaihtoehto on pitäytyä kolmosessa ja koittaa saada samaan rahaan enempi hevosia. No, eipä tuo nykyinen kolmonenkaan sinne talliin enää romujen sekaan ole mahtunut, mutta ajatuksen tasolla olisi kiva edes teoriassa saada auto talliin.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Ihan mitä nyt nopeasti luin niin nämä poimin:
"Additional contour lines for the surround of the BMW kidney grille and newly structured lower air intakes reinforce the sporting appearance of the new BMW 5 Series Sedan and new BMW 5 Series Touring. On both variants, the accentuated width of the rear end is underlined by an extra crease in the apron, as well as slim, sharply contoured and therefore even more striking rear lights.
Xenon headlights are fitted as standard on all models, while Adaptive LED Headlights take their place on the options list for the first time alongside LED fog lamps. Elsewhere, the side indicator lights are integrated into the exterior mirrors. Also new in the BMW 5 Series are the BMW Luxury Line and BMW Modern Line packages containing exclusive design and equipment features.
Plus, all the engine variants already meet the stipulations of the EU6 exhaust gas standard not due to come into force until September 2014. To this end, the diesel models come with nitrogen oxide-reducing BMW BluePerformance technology as standard.
Meanwhile, extensive optimisation of the cars’ aerodynamics – the drag coefficient (Cd factor) of the BMW 520d Sedan, for example, has been reduced to 0.25 – is one of the key factors in the latest advances made by the engineers in the area of efficiency."
Mutta käytännössä ei suuria muutoksia, mutta kyllä me F1X spesialistit ne kadulla bongataan.
"Additional contour lines for the surround of the BMW kidney grille and newly structured lower air intakes reinforce the sporting appearance of the new BMW 5 Series Sedan and new BMW 5 Series Touring. On both variants, the accentuated width of the rear end is underlined by an extra crease in the apron, as well as slim, sharply contoured and therefore even more striking rear lights.
Xenon headlights are fitted as standard on all models, while Adaptive LED Headlights take their place on the options list for the first time alongside LED fog lamps. Elsewhere, the side indicator lights are integrated into the exterior mirrors. Also new in the BMW 5 Series are the BMW Luxury Line and BMW Modern Line packages containing exclusive design and equipment features.
Plus, all the engine variants already meet the stipulations of the EU6 exhaust gas standard not due to come into force until September 2014. To this end, the diesel models come with nitrogen oxide-reducing BMW BluePerformance technology as standard.
Meanwhile, extensive optimisation of the cars’ aerodynamics – the drag coefficient (Cd factor) of the BMW 520d Sedan, for example, has been reduced to 0.25 – is one of the key factors in the latest advances made by the engineers in the area of efficiency."
Mutta käytännössä ei suuria muutoksia, mutta kyllä me F1X spesialistit ne kadulla bongataan.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
- Auto: F87 M2 LCI
- Paikkakunta: Turku
Totta (vaikka aika niukasti tuo saksa enää taipuu). Näyttävästi on saksassa (konfiguraattorissa) nykyiseen 'pre-LCI:hin' saatavissa vieläpumafi kirjoitti:En halua olla ilonpilaaja, mutta 530i:n valmistus loppui jo:
http://www.bimmertoday.de/2013/05/07/bm ... auger-n53/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
520xd - eli neliveto vitonen köyhällekin njyt saatavilla. Pukkaa pikkaisen autokuumetta....
Liekö tuo 0,2s parempi kiihtyvyys ihan ohjelmallinen juttu? Sama parannushan tuli jo aiemmin 3- sarjaan. Liekkö mahdollista saada vanhakin yhtä ärhäkäksi vaihteiston softaa päivittämällä. Jollain täällä varmaan parempaa tietoa?
LCI-520d on itseasiassa vanha 520d Efficient Dynamics malli. Päästöt on samat 119 g, perävälitys on muuttunut vanhan 3,39 -> ED:n 3,08. Vaikka kiihtyvyys 0-100 km/h on parantunut, on samalla sitkeys huonontunut. Vanha 520 d meni 80-120 km/h 4. vaihteella 6,9 s ja LCI 7,5 s, joka oli sama kuin ED-mallin sitkeysarvo. Samoin huipponopeus on noussut vanhan 227 km/h ED-mallin 231:een.
Ex: E60/F10
TM kirjoitti:Turbo kirjoitti:Milloin uusi facelift hinnasto julkaistaan ?
Ja kun xenonit tulee olemaan vakiona, niin mitä tapahtuu Business paketille ? Tulisiko xenonien tilalle navi ???
"Uudistuneen 5-sarjan hinnat julkistetaan kesäkuussa, jolloin myös ennakkomyynti alkaa. Varsinainen myynti käynnistyy kesälomien jälkeen alkusyksystä".
Luultavasti jälleenmyyjillä ennemmin.Eiköhän ne "paketit" myös selviää sitten samalla.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.