F10 BMW 5-sarjan facelift julkistettu

F10, F11, F07
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Havis kirjoitti:
bfi1864 kirjoitti:F10 LCI 530i 272 hv vapari-R6 kone.
GREAT :thuup:
Missä noin sanottiin? Itse kun samaa etsin pettymyksekseni en vaparia enää listalta löydä.

Toivottavasti luin huolimattomasti, ja vaparikutonen pysyy listalla niin kauan että saan lottovoiton ja pääsen ostamaan sellaisen :)
Ainakaan BMW UK pressi esitteessä ei mainita 530i ollenkaan.Sitävastoin tulee 518 dieseli myyntiin.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Havis kirjoitti:Kyseessä varmaankin valokuvan varjojen aiheuttama visuaalinen harha, kun itse en kuvista moista ongelmaa näe.

Mielipide saa toki olla mutta ei se pelkästään toteamalla totuudeksi noin vaan muutu.
No katso nyt itse. Esimerkiksi takapuskurin ja kyljen sauma on OK, mutta takaluukun ja kyljen sauma on ainakin 3 X suurempi. Sama etupuskurin ja etulokari on ihan OK, ja taas konepelti ja keula on varmaan 3-4 X suurempi. Ja konepellin sauma kapeampi ikkunan luona kuin lampun luona. Myös ovien välit ovat suuremmat kuin osa muista saumoista. Kummallisesti on varjot menneet.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

salmol kirjoitti:
Havis kirjoitti:Kyseessä varmaankin valokuvan varjojen aiheuttama visuaalinen harha, kun itse en kuvista moista ongelmaa näe.

Mielipide saa toki olla mutta ei se pelkästään toteamalla totuudeksi noin vaan muutu.
No katso nyt itse. Esimerkiksi takapuskurin ja kyljen sauma on OK, mutta takaluukun ja kyljen sauma on ainakin 3 X suurempi. Sama etupuskurin ja etulokari on ihan OK, ja taas konepelti ja keula on varmaan 3-4 X suurempi. Ja konepellin sauma kapeampi ikkunan luona kuin lampun luona. Myös ovien välit ovat suuremmat kuin osa muista saumoista. Kummallisesti on varjot menneet.
Eipä minulla ole sen enempää tarvetta alkaa kuvien perusteella osien sovituksia arvioida, kun ei siitä 100% oikeaa kuvaa todellisuudesta saa kuitenkaan. Mitä noista selviää, niin ei tuossa minun silmään mikään normaalia enempää irvistele, hienoltahan tuo näyttää. Ja sitten jos/kun livenä F1x LCI tulee eteen, ihmettelen rakoja enempi jos siihen on erityistä syytä.
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

Havis kirjoitti:
bfi1864 kirjoitti:F10 LCI 530i 272 hv vapari-R6 kone.
GREAT :thuup:
Missä noin sanottiin? Itse kun samaa etsin pettymyksekseni en vaparia enää listalta löydä.

Toivottavasti luin huolimattomasti, ja vaparikutonen pysyy listalla niin kauan että saan lottovoiton ja pääsen ostamaan sellaisen :)
R6:n löytyy ainakin Saksan konfiguraattorista, eli kyllä se ihan totta taitaa olla :)
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Squamish kirjoitti:
Havis kirjoitti:
bfi1864 kirjoitti:F10 LCI 530i 272 hv vapari-R6 kone.
GREAT :thuup:
Missä noin sanottiin? Itse kun samaa etsin pettymyksekseni en vaparia enää listalta löydä.

Toivottavasti luin huolimattomasti, ja vaparikutonen pysyy listalla niin kauan että saan lottovoiton ja pääsen ostamaan sellaisen :)
Ei taida olla faceliftin konfiguraatio .

R6:n löytyy ainakin Saksan konfiguraattorista, eli kyllä se ihan totta taitaa olla :)
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Tutkin vielä faceliftin pressi tiedotetta niin 550:sen tehot nousevat 450HV.Eli vielä tämä Saksan konfiguraatio on vanhalle mallille kun 550 .sen tehot ovat siinä 406 HV.
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

http://www.automotorsport.se/media/arti ... Series.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä koko pumaska uudesta facelift 5 sarjalaisesta mikäli jotakuta kiinnostaa.
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

520d tehot pysyvät siis samana, mutta onko kiihtyvyys 0-100 ollut automaattivaihteistolla aikaisemmin 7,9 sekuntia? Muistelisin sen olleen 8,1 sekuntia. No joka tapauksessa, tuo 8.1 sekuntia luvataan nyt xDrivelle, mihin olen kyllä tyytyväinen.

Night Vision saa toivotun päivityksen, eli eläitentunnistuksen. Hienona lisänä tulee vielä spottivalot, jolla auto valaisee järjestelmän löytämät eläimet. Kts. video https://www.youtube.com/watch?v=sP6r6XKIINU" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä vielä lisävideo, josta olen erityisen innoissani:

Dynamic Light Spot
https://www.youtube.com/watch?v=DiG3C20QnTc" onclick="window.open(this.href);return false;

Kulutukset:
520d xDrive vm. 2014: 5.7 / 4.4 / 4.9
520dA vm. 2014:--------5.2 / 4.1 / 4.5
520aA vm. 2013:------- 5.9 / 4.4 / 4.9
520dA vm. 2012:------- 6.4 / 4.5 / 5.2

520d xDrive näyttää siis vievän saman kuin tällä hetkellä myynnissä oleva 520d ilman nelivetoa, mutta selkeästi vähemmän kuin vm. 2012 auto.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

Bemuawd kirjoitti:
Squamish kirjoitti:
Havis kirjoitti:
Toivottavasti luin huolimattomasti, ja vaparikutonen pysyy listalla niin kauan että saan lottovoiton ja pääsen ostamaan sellaisen :)
Ei taida olla faceliftin konfiguraatio .

R6:n löytyy ainakin Saksan konfiguraattorista, eli kyllä se ihan totta taitaa olla :)
Ok, multa oli mennyt ohi että 530i on ollut F1x valikoimassa. Se on surullinen päivä, kun vaparikutonen poistuu BMW:n valikoimasta ja dieselnelonen tulee tilalle.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

530i on ollut tarjolla joillain markkina-alueilla. Sellaisen kovasti haluaisin, jos rahatilanteeni sen joskus mahdollistaa. Jo tuo meillä ollut miedompi kolmilitrainen 523iA oli niin miellyttävä ja riittävän tehokaskin paketti, että sen pohjalta uskon 530iA:n olevan loistava valinta.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Kuutoskoneistahan Bemarit ovat tunnettuja.On se sääli ,että CO päästöt pilaavat kaiken hyvän.Se kuutoskoneen ääni on mahtava.
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

En halua olla ilonpilaaja, mutta 530i:n valmistus loppui jo:

http://www.bimmertoday.de/2013/05/07/bm ... auger-n53/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: E60/F10
McJones
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:59
Auto: F30 330e
996 C4S

Vuoden sisään pitäisi saada uusi kärry alle... 520d xdrive näyttäisi olevan yksi vahva kandidaatti, hitusen vaan puristaa tasan 5 metriä pitkä autotalli. Haastajavaihtoehto on pitäytyä kolmosessa ja koittaa saada samaan rahaan enempi hevosia. No, eipä tuo nykyinen kolmonenkaan sinne talliin enää romujen sekaan ole mahtunut, mutta ajatuksen tasolla olisi kiva edes teoriassa saada auto talliin.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Ihan mitä nyt nopeasti luin niin nämä poimin:

"Additional contour lines for the surround of the BMW kidney grille and newly structured lower air intakes reinforce the sporting appearance of the new BMW 5 Series Sedan and new BMW 5 Series Touring. On both variants, the accentuated width of the rear end is underlined by an extra crease in the apron, as well as slim, sharply contoured and therefore even more striking rear lights.

Xenon headlights are fitted as standard on all models, while Adaptive LED Headlights take their place on the options list for the first time alongside LED fog lamps. Elsewhere, the side indicator lights are integrated into the exterior mirrors. Also new in the BMW 5 Series are the BMW Luxury Line and BMW Modern Line packages containing exclusive design and equipment features.

Plus, all the engine variants already meet the stipulations of the EU6 exhaust gas standard not due to come into force until September 2014. To this end, the diesel models come with nitrogen oxide-reducing BMW BluePerformance technology as standard.

Meanwhile, extensive optimisation of the cars’ aerodynamics – the drag coefficient (Cd factor) of the BMW 520d Sedan, for example, has been reduced to 0.25 – is one of the key factors in the latest advances made by the engineers in the area of efficiency."

Mutta käytännössä ei suuria muutoksia, mutta kyllä me F1X spesialistit ne kadulla bongataan.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

pumafi kirjoitti:En halua olla ilonpilaaja, mutta 530i:n valmistus loppui jo:

http://www.bimmertoday.de/2013/05/07/bm ... auger-n53/" onclick="window.open(this.href);return false;
Totta (vaikka aika niukasti tuo saksa enää taipuu). Näyttävästi on saksassa (konfiguraattorissa) nykyiseen 'pre-LCI:hin' saatavissa vielä
:thdw:
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

520xd - eli neliveto vitonen köyhällekin njyt saatavilla. Pukkaa pikkaisen autokuumetta....
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Liekö tuo 0,2s parempi kiihtyvyys ihan ohjelmallinen juttu? Sama parannushan tuli jo aiemmin 3- sarjaan. Liekkö mahdollista saada vanhakin yhtä ärhäkäksi vaihteiston softaa päivittämällä. Jollain täällä varmaan parempaa tietoa?
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

LCI-520d on itseasiassa vanha 520d Efficient Dynamics malli. Päästöt on samat 119 g, perävälitys on muuttunut vanhan 3,39 -> ED:n 3,08. Vaikka kiihtyvyys 0-100 km/h on parantunut, on samalla sitkeys huonontunut. Vanha 520 d meni 80-120 km/h 4. vaihteella 6,9 s ja LCI 7,5 s, joka oli sama kuin ED-mallin sitkeysarvo. Samoin huipponopeus on noussut vanhan 227 km/h ED-mallin 231:een.
Ex: E60/F10
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Milloin uusi facelift hinnasto julkaistaan ?

Ja kun xenonit tulee olemaan vakiona, niin mitä tapahtuu Business paketille ? Tulisiko xenonien tilalle navi ???
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Turbo kirjoitti:Milloin uusi facelift hinnasto julkaistaan ?

Ja kun xenonit tulee olemaan vakiona, niin mitä tapahtuu Business paketille ? Tulisiko xenonien tilalle navi ???
TM kirjoitti:
"Uudistuneen 5-sarjan hinnat julkistetaan kesäkuussa, jolloin myös ennakkomyynti alkaa. Varsinainen myynti käynnistyy kesälomien jälkeen alkusyksystä".
Luultavasti jälleenmyyjillä ennemmin.Eiköhän ne "paketit" myös selviää sitten samalla.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Vastaa Viestiin