F11 tilaukset

F10, F11, F07
DelMonte-man
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 05:58
Auto: BMW F11 530d xDrive Business Automatic (2013)
Paikkakunta: Espoo

Moi kaikille,

Aloitin nyt sitten uuden keskustelun, kun en tohtinut lähteä sotkemaan F10-tilauslistaa omalla Touring-tilauksellani...

Siispä elämäni ensimmäinen Bemu on nyt laitettu tilaukseen. Vanha volvomies luopuu V70-linjastaan ja tilaukseen meni BMW 520d Sport A F11 Touring Business. Leasing-autoksi tulee ja toimitusta lupailtiin marraskuun alkuun.

Business-varusteiden (Ilmastointiautomatiikka, Pysäköintietäisyyden valvonta eteen ja taakse, Xenon valot ja Mustat kattokaiteet) lisäksi rastittelin seuraavat herkut

- metalliväri Space Grey
- nahka Dakota LCEZ - Cinnamon Brown, Black
- Aktiivivakionopeussäädin Stop&Go toiminnolla
- Ambient valo
- Automaattisesti himmentyvät sisä- ja ulkopeilit
- Comfort access -järjestelmä
- Comfort-etuistuimet, sähkötoimiset
- GSM-puhelinvalmius Bluetooth-toiminnolla
- HiFi-kaiutinjärjestelmä
- Kaukovaloassistentti
- Laajennettu USB audio liitäntä
- Ohjauspyörän lämmitys
- Seisontalämmitys-/tuuletus kaukokäytöllä
- Takaluukun avaus- ja sulkuautomatiikka
- USB audioliitäntä
- Urheilunahkaohjauspyörä
- Velourimatot

Jäiköhän jotain olennaista pois? Jotkut olivat tilanneet tupakkaversiota virransyötön takia, mutta ainakin minulle myyjä vakuutteli, että ilman sitäkin 12 v syöttö löytyy sekä edestä keskeltä, keskikonsolista ja takaa. Kesäkumit vakiokoossa/vakiovanteilla oli ihan tietoinen valinta.

Olihan tämä hieman "sika säkissä" -tilaus, kun ei sen paremmin itse konetta kuin korimalliakaan päässyt edes kokeilemaan ennen tilausta (koeajo meni 530d Sedanilla, josta ei kyllä moitteen sijaa löytynyt).

Marraskuuhun on vaan niin kovin pitkä aika :wassat:
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Onnea tilauksesta ja varustelistahan näyttää oikein mainiolta! Ei ainakaan itselle äkkiseltään tule puutteita mieleen.

Mikä sai testaamaan bemaria vanhan tutun volvon sijasta?
kivi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 119
Liittynyt: 14 Huhti 2010, 14:14
Auto: F10 520dA

Onnea tilauksesta ja hyvältä vaikuttaa varustelista!

Professional-navigointi jos vielä olisi, niin olisi omasta mielestäni täydellinen. Tekee kyllä paljon sisätilan ilmeelle tuo isompi näyttö. Toki, jos ei pahemmin navigaattoria tarvitse, niin ei välttämättä ole parhaiten sijoitetut 3000€. Varmasti esim. valitsemasi Comfort-istuimet ovat parempi sijoitus.
You can't get ahead while you're getting even
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Onnittelut tilauksesta minultakin. Upea paketti. Eihän tuosta puutu mitään olennaista. Uskoisin, että jopa laadukkaan Volvonkin jälkeen Bemu sykähdyttää - ainakin itse olen saman kokenut lähinnä siirryttyä Volvon etuvedosta takavetoon (V70 T5 oli minulla).
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
DelMonte-man
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 05:58
Auto: BMW F11 530d xDrive Business Automatic (2013)
Paikkakunta: Espoo

Antinontoxic kirjoitti:Onnea tilauksesta ja varustelistahan näyttää oikein mainiolta! Ei ainakaan itselle äkkiseltään tule puutteita mieleen.
Kiitos, kiitos :)
Antinontoxic kirjoitti:Mikä sai testaamaan bemaria vanhan tutun volvon sijasta?
Kysymyksessäsi on itse asiassa vastaus mukana: Vanha ja tuttu volvo. Volvolla ei ollut oikein tarjota mitään uutta ja kiinnostavaa sen paremmin moottori- kuin varusterintamallakaan. Koneet ja etenkin voimansiirto tuntuvat olevan vuosia kehityksen kärkeä jäljessä. Vaikka moottorissa olisi tehoa ja vääntöä, niin ei se vaan jotenkin vetäville pyörille asti yllä. Kokeilin myös XC60:stä, mutta ei tuntunut sellaiselta, johon iloisesti kyytiin kipuaisi. Ei sisänsä mitään erityistä vikaa, mutta välillä sitä kaipaa vaihtelua.

Miksi sitten BMW: Jotenkin ensin haahuilin Audin tai Mersun suuntaan, mutta työkaverin painostuksesta lähdin kokeilemaan F10:ä (530d) ja koeajo oli aika mykistävä kokemus. Vaikea nimetä mitään yksittäistä asiaa tai ominaisuutta, mutta kokonaisuus oli niin nautittava, että muut vaihtoehdot unohtuivat.
DelMonte-man
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 05:58
Auto: BMW F11 530d xDrive Business Automatic (2013)
Paikkakunta: Espoo

kivi kirjoitti:Professional-navigointi jos vielä olisi, niin olisi omasta mielestäni täydellinen. Tekee kyllä paljon sisätilan ilmeelle tuo isompi näyttö.
Valitettavan totta. Koeajoautossa moinen navigointi oli ja täytyy sanoa, että kaipaamaan jään. Näyttö etenkin 3d-näkymässä sateliittikuvataustalla oli upean näköinen. Leasingautossa vaan kaikki lisävarusteet tulee niin poskettoman kalliiksi, kun ne lasketaan kuukausihintaan käyttäen jäännösarvona nollaa eli piti johonkin se raja vetää. 3000 euron navi maksaa leasingkuskille 100 euroa kuussa...

Mutta kyllä navigaattorille meikäläisellä tarvetta on, joten joutuu ripustamaan Garmin nüvin taustapeilin viereen. Rumahan se on, mutta sitten löytyy kameratolpatkin :mus: , joita ei tainnut prof-versiossakaan olla.
DelMonte-man
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 05:58
Auto: BMW F11 530d xDrive Business Automatic (2013)
Paikkakunta: Espoo

Markku J kirjoitti:Uskoisin, että jopa laadukkaan Volvonkin jälkeen Bemu sykähdyttää - ainakin itse olen saman kokenut lähinnä siirryttyä Volvon etuvedosta takavetoon (V70 T5 oli minulla).
Eli lähes samaa polkua olen kulkemassa, paitsi että minulta palautuu ALD:lle rauhallisempi versio eli V70 2.5T.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

DelMonte-man kirjoitti:
Markku J kirjoitti:Uskoisin, että jopa laadukkaan Volvonkin jälkeen Bemu sykähdyttää - ainakin itse olen saman kokenut lähinnä siirryttyä Volvon etuvedosta takavetoon (V70 T5 oli minulla).
Eli lähes samaa polkua olen kulkemassa, paitsi että minulta palautuu ALD:lle rauhallisempi versio eli V70 2.5T.
Täällä ilmottautuu myös yksi, joka on samaa polkua kulkemassa, S80->5-sarja.
Pakko lisätä edellä mainittujen lisäksi myös Volvon Kiina ilmiö.
nk_user
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 16:04
Auto: 4-sarjan Coupé

Onnittelut myös hienosta valinnasta.

Tuota seisontalämmitys/-tuuletus toimintoa kannattaa ehkä vielä harkita. Itsellänikin se oli listalla, kunnes kuulin että lämmitys koskee vain sisätiloja eli pakkasilla moottoria ei lämmitetä (!?!). Myös tuuletustoiminto ainoastaan tuulettaa (ei siis viilennä) kesähelteillä, joten sen vaikutus jäänee marginaaliseksi. Omaan autooni (kunhan se maahan saapuu) asennetaan oikea Webasto, millä lämpenee myös moottori.
DelMonte-man
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 05:58
Auto: BMW F11 530d xDrive Business Automatic (2013)
Paikkakunta: Espoo

nk_user kirjoitti:Itsellänikin se oli listalla, kunnes kuulin että lämmitys koskee vain sisätiloja eli pakkasilla moottoria ei lämmitetä (!?!).
Jaahans! Eipä myyjä kovin asiaa korostanut, vaan puhui laitteesta kuin Webastosta.

Toisaalta, ensisijaisesti sisätilan lämmitystä varten sen kyllä ajattelinkin. Tällä hetkellä käytössä on tolppapaikka, jossa olen nykyauton lämmittänyt (lohko + sisälämppäri), mutta laiskana miehenä ajastettu/kauko-ohjattu lämppäri tuntui mukavammalta vaihtoehdolta.

Minkäslaista haittaa siitä käytännössä on, jos se ei lämmitä konetta lainkaan? Onko lopputulos se, että ensin pakkasilla istuu lämpimään autoon, mutta liikkeellelähdön jälkeen lämmöt katoaa? Eli kuinka nopeasti tuommoinen 2-litrainen diesel kykenee tuottamaan riittävästi lämpöä sisätiloihin?
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Veikkaan, että edes myyjät eivät välttämättä tiedä tuosta seisontalämmitys/tuuletus varusteesta muutakun mitä hinnastossa lukee.

Ainakin mielestäni tuntuu jotenkin turhalta lämmittää polttoainetoimisella lämmittimellä vain sisätilaa, kun moottori jää kuitenkin kylmäksi - ainakin tuohon 2000€:n hintaan. En tiedä mikä on saksalaisella insinöörillä ollut ajatus. Sama on kuulema myös Audissa ominaisuus.

Itse otin siksi vain lohko+pistokkeen juuri tuon seikan takia.
Avatar
Makkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 379
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
Auto: E39, E36, E90
Paikkakunta: Leppävirta

Lämmittääkös tuo tehdas "webasto" myös ajossa?

Ainakin E61 520dA on aivan helvetillisen kylmä talvella. Jotkut sähkövastukset on lämpökanavissa mutta mitään virkaa niillä ei ole, tai sitten ne ei omassani toimi. Kylmyyden takia (muun muassa) oli ensimmäinen ja viimeinen dieselautoni. Onneksi vaimolla on tuo museo-520i joten selvisin viime talven.

Oikeaa webastoa, joka siis lämmittää myös ajossa, suosittelen vilpittömästi kaikille mopodiesseliä harkitseville... vaihtoehtona lähinnä pilkkihaalarit. Onneksi ainakin E61:ssa perslämmittimet on todella tehokkaat ja niiden lämmönjakautumista ja tehoa voi säätää.
ziffy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 23:40
Auto: E61 520dA -09

Toivottavasti ei mene pahasti offtopicin puolelle mutta mulla tuo E61 520dA on kyllä yksi lämpimimmistä autoista mitä ollut. Mun autossa ei ole polttoainetoimista lisälämmitintä, vain ne sähkövastukset. Jos iDrivestä säätää kaikki palkit punaiselle, niin lämmintä kyllä riittää vähintäänkin riittävästi.

Noiden "palkkiasetusten" toiminta vaan on vähän epäloogista kun ainakaan laajennettu automaatti-ilmastointi ei tunnu ottavan kantaa noihin asetuksiin. Jos säädät punaiset palkit täysille, niin keskisuuttimista tulee lämpimämpää vaikka lämpötilapyyntö on asetettu mihin tahansa arvoon lämmönsäätimessä. Toivottavasti F-sarjassa tuo asia on muutettu.

Taitaa Makkis sun autossa olla jotain feilua niissä vastuksissa jos lämmintä ei piisaa. Tai sitten ne iDriven palkit on säädetty "liian siniselle" tai ajat lyhyitä matkoja (automaatti-ilmastointi tuntuu odottavan että moottorin nesteen lämpötila nousee about 50 asteenseen ennen kuin alkaa puhaltaan kunnolla, manuaalisäädöllä voi korjata tilannetta mutta se toisaalta sotii vähän automaatti-ilmastoinnin ideologiaa vastaan).

Kakkosautossa on Eberspächer lisälämmitin ja ei se yhtään tuota 520dA:ta lämpimämpi ole ajossa. Toisaalta tuollainen lämpimän / kylmän kokeminen on tietysti aika subjektiivinen asia ja toinen voi kokea saman asian eri lailla.

Luulisi kyllä että F10/11 520d:ssa riittäisi ajossa lämmintä ilman erillistä polttoainetoimista lisälämmintintä. Mutta jos haluaa valmiiksi lämpimällä autolla lähteä, niin se on jo ihan toinen juttu. Onhan se aina mukavampi valmiiksi lämpimään autoon mennä.
johansa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 636
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
Auto: Porsche Macan 2017
Paikkakunta: Vantaa

Mulla oli aiemmin 520dA sedan -08. Oli kyllä riittävän lämmin auto talvella, mutta toi nykyinen on kyllä silti vielä selvästi lämpimämpi, johtunee suuremmasta moottorista. Kaikki dieselit jotka mulla on ollut aiemmin (Alfa 159, Audi A4, BMW 120d jne.) ovat kaikki olleet mielestäni riittävän lämpimiä. Veljellä on Golf Variant 1.4 TSI joka on reilun vuoden vanha ja siinä on auto joka ei lämpene pakkasella kovin tehokkaasti, vaikka muuten on autoon ollut tyytyväinen.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

- Kyllähän tuo fakta on sellainen että 500 sarjan tehtaalta saatava seisontalämmitin on todella vain sisätilalämmitin. Sillä ei ole mitään tekemistä vanhan kunnon webaston kanssa. Valitettavasti automyyjille, kuten muillekin ihmisille webasto sananna on iskostunut kaaliin yleisnimenä ja käsityksenä. Vastaavasti voi puhua myös lohkolämmittimestä jollaista mun ymmärtääkseni ei ole ollut enään vuosiin. Lohkolämmitimen on korvannut säteilylämmitin joka asennetaan öljypohjaan eikä sillä ole vanhan kunnon lohkiksen voimaa.

- Pohjoismaihin tarkoitettuna on vaikea ymmärtää, että asennetaan kallis p-lämmitin ja käytetään sitä vain sisätilojen lämmitykseen.

- todella ihmeellinen logiikka! Moottorin lämmittämistä minäkin ajattelin kun otin kys.olevan lisälämmittimen tulevaan autooni. Tsekkasin tilauspaperista ja hinta näyttää olevan 1376,03e (alv 0). Kohtalaisen hintava sisätilan lämmitin.

http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5923" onclick="window.open(this.href);return false;


Täytyy kyllä sanoa, että näin suomalaisen autoilijan näkökulmasta on erittäin vaikea ymmärtää saksalaisen autoinsinöörin logiikkaa.
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

BMW 520d Sport A F11 Touring Business tilattu viime viikolla. Tammikuussa ajoon.

Varusteet:
- Metalliväri Space Grey
- Ambient valot
- Tehdas Webasto kaukokäytöllä
- HiFi + USB
- GSM BT (ei toimi BMW sivujen mukaan nykyisellä puhelimellani Nokia N900 kanssa, jos ei toimi puolen vuoden päästäkään, niin puhelin vaihtoon)
- Individual tummennetut takalasit
- M-Sport alusta
- Takaluukun avaus- ja sulkuautomatiikka
- Urheilunahkaratti


Vakiovanteet 17" talvirenkailla. Kesärenkaisiin tulee eteen 8.5" x 20" ja taakse 10" x 20". Ehkä Breyton tai BBS vanteet.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Moi DelMonte-man,

Juuri näin keskustelut kuuluukin aloittaa.

Aika täydelliseltä listasi vaikuttaa.

Space Grey on minullakin nyt E60:ssä ei auto juuri pesuja vaadi.

Itse lisäisin ainoastaan HiFi-prot tuohon listaan.

Olihan autosi tilattu 8-pykäläisellä automaatilla ja 19" vanteilla?

Ja kaikki renkaat sitten ei-RFT:nä!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
ZigZag
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 78
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 23:08
Auto: VW Golf GTI Performance, tulossa F15 X5 xDrive40d
Paikkakunta: Tuusula

Tilasin jo huhtikuussa F11 535 d Sport A:n, eli heti kun sain myyjältäni vinkin, että tätä autoa aletaan valmistamaan. Viime viikolla sain sitten kuulla, että auton luovutuksen pitäisi tapahtua jo syyskuun lopussa. On ilmeisesti ensimmäisten Suomeen saapuvien 535 d:n joukossa...

Speksejä:

- alpine valkoinen
- dakota cinnamon brown/black
- ambient valot
- automaattisesti himmentyvät peilit
- sporttijakkarat sähkösäädöin
- PDC eteen ja taakse
- takaluukun automatiikka
- Xenonit
- USB-yhteys audioon
- professional navi
- professional hifi
- individual tummennetut takalasit
- sport automaatti ja sen vaatima sporttiratti läpysköineen
- kesävanteet 18 tuumaa turbine styling 329

Odottavan aika on pitkä, vaikka ei nyt niin ihan hirveästi enää joudu odottelemaan. Viime viikolla BMW julkaisi lisää tietoa tuosta koneesta ja näyttäisi 5,7 sekuntia kuluvan aikaa nollasta sataan. Ihan hyvin nokivasaralta, jolle luvataan 6,3 keskikulusta...

Vaihtoon menee E70 ja tätä ennen mulla on ollut muutama E61 eli en ihan tuntemattomaan hyppää.
Aikaisemmat bemut: E61 LCI 530 IA (2007), E70 X5 4,8i (2008), E61 LCI 520 dA (2008), E70 X5 xDrive35d A (2009), F11 535d Sport A (2010), F20 M135i A xDrive (2012)
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

ZigZag kirjoitti:Tilasin jo huhtikuussa F11 535 d Sport A:n, eli heti kun sain myyjältäni vinkin, että tätä autoa aletaan valmistamaan. Viime viikolla sain sitten kuulla, että auton luovutuksen pitäisi tapahtua jo syyskuun lopussa. On ilmeisesti ensimmäisten Suomeen saapuvien 535 d:n joukossa...
Onneksi olkoon! Kerrankin auto johon tulee kunnon moottori :thuup:
ZigZag
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 78
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 23:08
Auto: VW Golf GTI Performance, tulossa F15 X5 xDrive40d
Paikkakunta: Tuusula

///Marko kirjoitti:
ZigZag kirjoitti:Tilasin jo huhtikuussa F11 535 d Sport A:n, eli heti kun sain myyjältäni vinkin, että tätä autoa aletaan valmistamaan. Viime viikolla sain sitten kuulla, että auton luovutuksen pitäisi tapahtua jo syyskuun lopussa. On ilmeisesti ensimmäisten Suomeen saapuvien 535 d:n joukossa...
Onneksi olkoon! Kerrankin auto johon tulee kunnon moottori :thuup:
Kiitokset. Jos järjellä ajatellaan, niin ihan mikä tahansa moottorivaihtoehto olisi varmasti riittänyt. Harvemmin tulee vaan autokaupassa ihan puhtaita järkivalintoja tehtyä.
Aikaisemmat bemut: E61 LCI 530 IA (2007), E70 X5 4,8i (2008), E61 LCI 520 dA (2008), E70 X5 xDrive35d A (2009), F11 535d Sport A (2010), F20 M135i A xDrive (2012)
Vastaa Viestiin