shoeshine kirjoitti:
Omassa autossani on hyvin pitkälti samat varusteet kuin sinä olet valinnut ja vähän lisää, toki ei nelivetoa (jota kaipaan kovasti) sekä pienempi kone.
Kaukovaloassistentti on minustakin hyvä, ja niin halpa, että se on itsestäänselvyys samoin rattilämmitys, nimenomaan syistä jotka mainitsit, itsestäänselvyys. Minusta kääntymistoiminto on täysin turha (minulla se on). Comfort access on mainio. Itse asennutin Webaston jälkikäteen koska se lämmittää myös moottorin, mutta niin tai näin Webasto ei todelllakaan ole turha. Active Protectionia minäkään en ottanut, jäi hämärän peittoon.Minulla on tuuletetut istuimet, ja onhan ne mukavat kun pysyy Pehi loitolla, mutta ne ovat kuitenkin melko tehottomat ja harvoin täällä on niin kuuma. Jäävät pois seuraavasta autosta. Sensijaan kaipaan kovasti DDC:tä eli säätyviä iskareita, varsinkin sen jälkeen kun koeajoin auton joissa sellaiset oli. Minulla on Surround View, ja se oli suuri pettymys, olen käyttänyt 5 kertaa 2 v aikana.
Noiden lisäksi minulla Navi ja Hifi Professional jotka minusta hyvät, mutta toki aika kalliit varusteet. Niin, ja värikin on Cashmere Silber.
Kävin tuota varustelistaani vielä "ajatuksella" läpi (toisin kuin ostohetkellä) ja onhan noista suoraan sanottuna lähes kaikki enemmän tai vähemmän turhia siltä kannalta, mihin autoa varsinaisesti tarvitsee.
Jos tuosta omasta listastani saisin valita vain yhden varusteen pidettäväksi ja muista pitäisi luopua, niin se valinta ei olisi vaikea. Siinä häipyisivät comfort-penkit ja nahkaverhoilut, webastot ja black panel -mittaristot saisivat kadota, kun vain ylivoimainen ykkönen eli aktiivivakionopeussäädin jäisi jäljelle. Kun joka työpäivä saa nauttia näistä Suur-Helsingin ruuhkista, niin enpä parempaa varustetta kykene nimeämään.
Onko muuten tuo Surround View ollut petttymys siksi, ettet ole sitä mihinkään tarvinnut vai onko se muuten vaan paska?
Nykyisessä minulla on vain perus-parkkitutkat edessä ja takana enkä ole muuta kaivannutkaan, mutta kun tuo tyttö saa ensi syksynä ajokortin, niin siksi tilasin sekä Surround View:n että kaistanvaihdon varoitustsydeemin.
Itse en ole päässyt suosittelemaasi DDC:tä edes kokeilemaan. Ei edes hirveän kalliilta vaikuta (autoveroton hinta 1360), mutta jotenkin olen kyvytön havaitsemaan autoissa tuontyyppisiä eroja. Tuossa oli hetki sitten koeajossa Audi A6, jossa oli mukautuva ilmajousitus (Adaptive Air Suspension), mutta en kyllä huomannut mitään eroa eri asetusten välillä. Vika oli varmaan Audissa
Tuo Navi Prof himottaisi jo pelkästään siksi, että se on niin hienon näköinen. Oma "Prof-Navi":ni on tällä hetkellä keskellä kojelautaa pönöttävä iPhone, jossa pyörii TomTom, ja näin varmaan tuossa uudessakin autossa. Näin vain ja ainoastaan siitä syystä, että TomTom ystävällisesti muistuttaa minua tarkistamaan nopeuteni, kun lähestyn kameratolppaa. Moista ominaisuutta ei taida saada mihinkään autonvalmistajan omaan navigaattoriin (en ole sellaiseen ainakaan vielä törmännyt) ja tuntuisi hieman hölmöltä maksaa kolmisen tonnia hienosta navista ja silti käyttää 50 euron TomTom:ia.