F11 tilaukset

F10, F11, F07
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

DelMonte-man kirjoitti:Moi pitkästä aikaa,
Vajaat kolme vuotta sitten minulla oli ilo ja kunnia avata tämä keskustelu, kun laitoin elämäni ensimmäisen BMW:n tilaukseen.
Nyt on taas ilo jatkaa saman aiheen tiimoilta, kun tuon uskollisesti palvelleen seuraajaksikin varmistui BMW (Audi A6 oli kakkosvaihtoehtona, mutta sellaiseksi myös jäi).
Eli LCI-mallia pukkaa ja hyvä niin ja onneksi olkoon :thup:

Ja voi olla että kun LCI-mallin extrat tulevat oikeasti esille, niin löydät sieltä vielä jotain kivaa.
Aikaahan sulla on.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
DelMonte-man
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 05:58
Auto: BMW F11 530d xDrive Business Automatic (2013)
Paikkakunta: Espoo

Vice kirjoitti:Hieno paketti tulossa! :)

Kylläpä luovutus menee todella pitkälle!! Vai onko omasta tahdosta?

Jos vielä jotain varusteita harkitset niin sähköinen takaluukku, EDC ja HUD voisi olla harkitsemisen arvoisia..,
mutta TODELLA hieno auto tulossa sulle valitsemillasi varusteilla :thuup:
Kiitos kiitos!

Luovutus menee noin pitkälle, koska vanha leasingsoppari päättyy vasta syyskuun vika viikolla.

PS. Sähköinen takaluukku on vakiovaruste
DelMonte-man
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 05:58
Auto: BMW F11 530d xDrive Business Automatic (2013)
Paikkakunta: Espoo

bemuli kirjoitti:Hieno tulossa delmonteman.. mutta vähän täytyy sanoa jotain :) Kaukovaloassistentti, Kaistanvaihdon varoitusjärjestelmä, Comfort access -avaimeton sisäänkäynti ovat aivan turhia varusteita, kaukovaloassistenttiin kannattaa ottaa kääntymistoiminto joka on älyttömän hyvä juttu..ja silloinkaan assistentti ei toimi niinkuin haluaisi. niiden hinnalla saat tuuletetun nappanahan noihin comfort penkkeihin, takaistuinlämmityksen, active protectionion, kääntymisvalot jotka on turvallisuuden kannalta ihan ehdottomat sekä hifit prohon. ja miksi otit ohjauspyörän lämmityksen jos aiot lämmittää hytin webastolla? sanon vaan sentakia kun on kokemusta näistä turhista varusteista aika paljon.. webastokin on turha kun f10/11 puhaltaa lämmintä niin nopeasti, eikä se välttämättä edes toimi kovilla pakkasilla.
Selitellään hieman noita varustevalintoja (nämä siis otin):
- Kaukovaloassistentti (on nykyisessäkin ja tullut käytettyä pitkillä ja pimeillä maantiematkoilla, on kaiken lisäksi halpa).
- Kaistanvaihdon varoitusjärjestelmä (ei ole ennen ollut enkä olisi nytkään ottanut, mutta tytär saa syksyllä ajokortin...)
- Comfort access (melko turha, myönnetään. Nyt kuitenkin toimii Touringin kanssa fiksummuin, kun takaluukun avaukseen riittää jalan heilautus takapuskurin alla)
- ja miksi otit ohjauspyörän lämmityksen jos aiot lämmittää hytin webastolla? (mukava silloin, jos ei ehdi tai ole muistanut käyttää Webastoa. Niin, ja sekin oli tosi halpa...)
- webastokin on turha kun f10/11 puhaltaa lämmintä niin nopeasti, eikä se välttämättä edes toimi kovilla pakkasilla. (minulla on toiminut tosi hyvin kovillakin pakkasilla ja on ollut todella ahkerassa käytössä).

Näitä suosittelit
- kaukovaloassistenttiin kannattaa ottaa kääntymistoiminto (toimii kuinka?)
- tuuletetun nappanahan noihin comfort penkkeihin (nykyisessäkin comfort-penkit, mutten ole osannut tuuletusta kaivata)
- takaistuinlämmitys (en istu takana :rolle: )
- active protection (myyjän kommentti: aivan turha varuste... Jäi hämäräksi, mitä siihen edes sisältyi)
- hifit prohon (mulle riittäisi ihan perussetti, matkaradiokin on helmi kaltaiselleni sialle. Parempi hifi on vaimon/lasten vaatimuksesta)
DelMonte-man
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 05:58
Auto: BMW F11 530d xDrive Business Automatic (2013)
Paikkakunta: Espoo

dynamik kirjoitti:
gestapo kirjoitti:Ja tulee Face Liftattu malli jos syksylle toimitus menee.
Hieno Bemu tulossa.
Tätä olin juuri sanomassa että pidät sitten huolta että auton on facelift. Harmittaa jos jää kuukaudesta kiinni ja auto on heti vanha.
Mites minä siitä huolta pidän / asian varmistan? Tilaus on jo tehty, toimitus sovittu syyskuun vika viikolle ja FaceLift-asiasta ei ole puhuttu myyjän kanssa sanaakaan...
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Eihän tuota voi mitenkään varmistaa sen jälkeen, kun tilaus sulkeutuu.
Sitten kun tilattua autoa aletaan valmistamaan, niin se on joko facelift tai ei, ihan riippuen
siitä milloin facalift tuotanto aloitetaan.
Jos taas tilaus on avoimessa tilassa, niin kai sitä tuotantoviikkoa voi siirtää, tästä en ole varma.
Lisukkeita voi muutella, mutta koko tilaus taitaa kuitenkin mennä omalla painollaan kohti arvioitua tuotantoviikkoa.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

DelMonte-man kirjoitti:PS. Sähköinen takaluukku on vakiovaruste
Empä tiennyt, että sähkökontti on vakio varuste nykyään (itse vielä reilu 1v sitten jouduin siitä maksamaan...) :blush:

Kyllä noin hienoa autoa kelpaa odotella syksylle! Oli tuleva FL tai ei niin hieno auto ja tarjoaa varmasti runsaasti ajamisen iloa! Vielä sopivasti saapuu siihen (lähes) talven kynnykselle. Saat sisäänajon tehtyä ja pääset sitten nelikosta nauttimaan. Erittäin hieno oli xdrive ajaa, kun sitä m550d:n muodossa pääsin kokeilemaan...
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Anyway kirjoitti:Eihän tuota voi mitenkään varmistaa sen jälkeen, kun tilaus sulkeutuu.
Sitten kun tilattua autoa aletaan valmistamaan, niin se on joko facelift tai ei, ihan riippuen
siitä milloin facalift tuotanto aloitetaan.
Jos taas tilaus on avoimessa tilassa, niin kai sitä tuotantoviikkoa voi siirtää, tästä en ole varma.
Lisukkeita voi muutella, mutta koko tilaus taitaa kuitenkin mennä omalla painollaan kohti arvioitua tuotantoviikkoa.
Tottakai DelMonte-man seuraa tilaustaan ja valitsee LCI-mallin. Tilaus menee lukkoon vasta n. kuukausi ennen kuin autoa ruvetaan kasaamaan.
Ei kai kukaan nyt niin tyhmä ole, että ostaa (tai liisaa) autonsa kuukautta ennen kuin LCI malli tulee valmistukseen (ellei sitten saa tarjousta mistä ei kannata kieltäytyä).
Arvioisin että LCI mallin valmistus alkaa jo elokuussa -13.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
shoeshine
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 09 Loka 2010, 19:35
Auto: BMW F30 330e iPerformance
Paikkakunta: Helsinki

DelMonte-man kirjoitti:
bemuli kirjoitti:Hieno tulossa delmonteman.. mutta vähän täytyy sanoa jotain :) Kaukovaloassistentti, Kaistanvaihdon varoitusjärjestelmä, Comfort access -avaimeton sisäänkäynti ovat aivan turhia varusteita, kaukovaloassistenttiin kannattaa ottaa kääntymistoiminto joka on älyttömän hyvä juttu..ja silloinkaan assistentti ei toimi niinkuin haluaisi. niiden hinnalla saat tuuletetun nappanahan noihin comfort penkkeihin, takaistuinlämmityksen, active protectionion, kääntymisvalot jotka on turvallisuuden kannalta ihan ehdottomat sekä hifit prohon. ja miksi otit ohjauspyörän lämmityksen jos aiot lämmittää hytin webastolla? sanon vaan sentakia kun on kokemusta näistä turhista varusteista aika paljon.. webastokin on turha kun f10/11 puhaltaa lämmintä niin nopeasti, eikä se välttämättä edes toimi kovilla pakkasilla.


Selitellään hieman noita varustevalintoja (nämä siis otin):
- Kaukovaloassistentti (on nykyisessäkin ja tullut käytettyä pitkillä ja pimeillä maantiematkoilla, on kaiken lisäksi halpa).
- Kaistanvaihdon varoitusjärjestelmä (ei ole ennen ollut enkä olisi nytkään ottanut, mutta tytär saa syksyllä ajokortin...)
- Comfort access (melko turha, myönnetään. Nyt kuitenkin toimii Touringin kanssa fiksummuin, kun takaluukun avaukseen riittää jalan heilautus takapuskurin alla)
- ja miksi otit ohjauspyörän lämmityksen jos aiot lämmittää hytin webastolla? (mukava silloin, jos ei ehdi tai ole muistanut käyttää Webastoa. Niin, ja sekin oli tosi halpa...)
- webastokin on turha kun f10/11 puhaltaa lämmintä niin nopeasti, eikä se välttämättä edes toimi kovilla pakkasilla. (minulla on toiminut tosi hyvin kovillakin pakkasilla ja on ollut todella ahkerassa käytössä).

Näitä suosittelit
- kaukovaloassistenttiin kannattaa ottaa kääntymistoiminto (toimii kuinka?)
- tuuletetun nappanahan noihin comfort penkkeihin (nykyisessäkin comfort-penkit, mutten ole osannut tuuletusta kaivata)
- takaistuinlämmitys (en istu takana :rolle: )
- active protection (myyjän kommentti: aivan turha varuste... Jäi hämäräksi, mitä siihen edes sisältyi)
- hifit prohon (mulle riittäisi ihan perussetti, matkaradiokin on helmi kaltaiselleni sialle. Parempi hifi on vaimon/lasten vaatimuksesta)
Omassa autossani on hyvin pitkälti samat varusteet kuin sinä olet valinnut ja vähän lisää, toki ei nelivetoa (jota kaipaan kovasti) sekä pienempi kone.

Kaukovaloassistentti on minustakin hyvä, ja niin halpa, että se on itsestäänselvyys samoin rattilämmitys, nimenomaan syistä jotka mainitsit, itsestäänselvyys. Minusta kääntymistoiminto on täysin turha (minulla se on). Comfort access on mainio. Itse asennutin Webaston jälkikäteen koska se lämmittää myös moottorin, mutta niin tai näin Webasto ei todelllakaan ole turha. Active Protectionia minäkään en ottanut, jäi hämärän peittoon.Minulla on tuuletetut istuimet, ja onhan ne mukavat kun pysyy Pehi loitolla, mutta ne ovat kuitenkin melko tehottomat ja harvoin täällä on niin kuuma. Jäävät pois seuraavasta autosta. Sensijaan kaipaan kovasti DDC:tä eli säätyviä iskareita, varsinkin sen jälkeen kun koeajoin auton joissa sellaiset oli. Minulla on Surround View, ja se oli suuri pettymys, olen käyttänyt 5 kertaa 2 v aikana.

Noiden lisäksi minulla Navi ja Hifi Professional jotka minusta hyvät, mutta toki aika kalliit varusteet. Niin, ja värikin on Cashmere Silber.
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, F11 520d Sport A Touring, F11 530dA xDrive Touring 2015
DelMonte-man
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 05:58
Auto: BMW F11 530d xDrive Business Automatic (2013)
Paikkakunta: Espoo

shoeshine kirjoitti: Omassa autossani on hyvin pitkälti samat varusteet kuin sinä olet valinnut ja vähän lisää, toki ei nelivetoa (jota kaipaan kovasti) sekä pienempi kone.

Kaukovaloassistentti on minustakin hyvä, ja niin halpa, että se on itsestäänselvyys samoin rattilämmitys, nimenomaan syistä jotka mainitsit, itsestäänselvyys. Minusta kääntymistoiminto on täysin turha (minulla se on). Comfort access on mainio. Itse asennutin Webaston jälkikäteen koska se lämmittää myös moottorin, mutta niin tai näin Webasto ei todelllakaan ole turha. Active Protectionia minäkään en ottanut, jäi hämärän peittoon.Minulla on tuuletetut istuimet, ja onhan ne mukavat kun pysyy Pehi loitolla, mutta ne ovat kuitenkin melko tehottomat ja harvoin täällä on niin kuuma. Jäävät pois seuraavasta autosta. Sensijaan kaipaan kovasti DDC:tä eli säätyviä iskareita, varsinkin sen jälkeen kun koeajoin auton joissa sellaiset oli. Minulla on Surround View, ja se oli suuri pettymys, olen käyttänyt 5 kertaa 2 v aikana.

Noiden lisäksi minulla Navi ja Hifi Professional jotka minusta hyvät, mutta toki aika kalliit varusteet. Niin, ja värikin on Cashmere Silber.
Kävin tuota varustelistaani vielä "ajatuksella" läpi (toisin kuin ostohetkellä) ja onhan noista suoraan sanottuna lähes kaikki enemmän tai vähemmän turhia siltä kannalta, mihin autoa varsinaisesti tarvitsee.

Jos tuosta omasta listastani saisin valita vain yhden varusteen pidettäväksi ja muista pitäisi luopua, niin se valinta ei olisi vaikea. Siinä häipyisivät comfort-penkit ja nahkaverhoilut, webastot ja black panel -mittaristot saisivat kadota, kun vain ylivoimainen ykkönen eli aktiivivakionopeussäädin jäisi jäljelle. Kun joka työpäivä saa nauttia näistä Suur-Helsingin ruuhkista, niin enpä parempaa varustetta kykene nimeämään.

Onko muuten tuo Surround View ollut petttymys siksi, ettet ole sitä mihinkään tarvinnut vai onko se muuten vaan paska?
Nykyisessä minulla on vain perus-parkkitutkat edessä ja takana enkä ole muuta kaivannutkaan, mutta kun tuo tyttö saa ensi syksynä ajokortin, niin siksi tilasin sekä Surround View:n että kaistanvaihdon varoitustsydeemin.

Itse en ole päässyt suosittelemaasi DDC:tä edes kokeilemaan. Ei edes hirveän kalliilta vaikuta (autoveroton hinta 1360), mutta jotenkin olen kyvytön havaitsemaan autoissa tuontyyppisiä eroja. Tuossa oli hetki sitten koeajossa Audi A6, jossa oli mukautuva ilmajousitus (Adaptive Air Suspension), mutta en kyllä huomannut mitään eroa eri asetusten välillä. Vika oli varmaan Audissa :mus:

Tuo Navi Prof himottaisi jo pelkästään siksi, että se on niin hienon näköinen. Oma "Prof-Navi":ni on tällä hetkellä keskellä kojelautaa pönöttävä iPhone, jossa pyörii TomTom, ja näin varmaan tuossa uudessakin autossa. Näin vain ja ainoastaan siitä syystä, että TomTom ystävällisesti muistuttaa minua tarkistamaan nopeuteni, kun lähestyn kameratolppaa. Moista ominaisuutta ei taida saada mihinkään autonvalmistajan omaan navigaattoriin (en ole sellaiseen ainakaan vielä törmännyt) ja tuntuisi hieman hölmöltä maksaa kolmisen tonnia hienosta navista ja silti käyttää 50 euron TomTom:ia.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

DelMonte-man kirjoitti: Jos tuosta omasta listastani saisin valita vain yhden varusteen pidettäväksi ja muista pitäisi luopua, niin se valinta ei olisi vaikea. Siinä häipyisivät comfort-penkit ja nahkaverhoilut, webastot ja black panel -mittaristot saisivat kadota, kun vain ylivoimainen ykkönen eli aktiivivakionopeussäädin jäisi jäljelle. Kun joka työpäivä saa nauttia näistä Suur-Helsingin ruuhkista, niin enpä parempaa varustetta kykene nimeämään.
Kuulostaa hyvälle. Jos ottaa nelivedon ja M-sport paketin, niin ei tarvi ottaa kuin aktiivivakkari lisäksi :thuup:

Halvoista varusteista parhaat on mielestäni:

-kaukovaloassistentti
-ristiseläntuen säätö
-PDC taakse
-Isofix eteen
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

DelMonte-man kirjoitti:Itse en ole päässyt suosittelemaasi DDC:tä edes kokeilemaan. Ei edes hirveän kalliilta vaikuta (autoveroton hinta 1360), mutta jotenkin olen kyvytön havaitsemaan autoissa tuontyyppisiä eroja. Tuossa oli hetki sitten koeajossa Audi A6, jossa oli mukautuva ilmajousitus (Adaptive Air Suspension), mutta en kyllä huomannut mitään eroa eri asetusten välillä. Vika oli varmaan Audissa :mus:
Toi DDC on TODELLA hyvä. Ainakin oma F11 on "löysä peräinen", kun takapenkki miehitetään ja konttiin lastataan matkatavaraa, jos asetus on Comfort tai Normal, mutta Sportille heti parempi ajaa. Kaupungissa taas mukulakivillä, jne epätasaisuuksilla Comfort on todella mukava ja "ranskalaisen auton" pehmeä (mutta hyvällä tavalla).
Sport sopii hyvin myös mutkaisemmalle tielle tai esim moottoritielle (samalla ohjaus jämäköityy).
Erot kyllä huomaa varmuudella (Comfort -> Sport+, ei voi olla huomaamatta..).

Audin ilmajousitus on hiukan erilainen, koska se tosiaan on ilmalla, joten se on "aina" sulavan pehmeä, vaikka alusta olisi jäykemmällä asetuksella, silti siinä omasta mielestäni parasta on korkeudensäätö, jota BMW:n kaipaisin kanssa...

Suosittelen, että jostain kaivat/pyydät liikettä hommamaan sulle auton koeajoon, jossa toi varuste. Kyllä autoliikkeet lähes aina pyytää jostain lainaan auton, jonka asiakas haluaa, jotta voi varusteen tyypätä.
Muuten on se pelko, et sulle käy kuten mulle kävin HUD:n kanssa, kun en sitä ollut testannut eikä koeajoautossa ollut (enkä tajunnut kysyä päästä ajamaan autoa jossa olisi ollut), että kaduttaa, kun jäi hyvä varuste ottamatta.

Kyllä tollasen auton tilaajaa kuten olet varmasti mielellään palvellaan liikkeessä hyvin ja tarjotaan koeajoa autolla, jossa on toivomasi varusteet :thuup:
shoeshine
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 09 Loka 2010, 19:35
Auto: BMW F30 330e iPerformance
Paikkakunta: Helsinki

DelMonte-man kirjoitti:
shoeshine kirjoitti: Omassa autossani on hyvin pitkälti samat varusteet kuin sinä olet valinnut ja vähän lisää, toki ei nelivetoa (jota kaipaan kovasti) sekä pienempi kone.

Kaukovaloassistentti on minustakin hyvä, ja niin halpa, että se on itsestäänselvyys samoin rattilämmitys, nimenomaan syistä jotka mainitsit, itsestäänselvyys. Minusta kääntymistoiminto on täysin turha (minulla se on). Comfort access on mainio. Itse asennutin Webaston jälkikäteen koska se lämmittää myös moottorin, mutta niin tai näin Webasto ei todelllakaan ole turha. Active Protectionia minäkään en ottanut, jäi hämärän peittoon.Minulla on tuuletetut istuimet, ja onhan ne mukavat kun pysyy Pehi loitolla, mutta ne ovat kuitenkin melko tehottomat ja harvoin täällä on niin kuuma. Jäävät pois seuraavasta autosta. Sensijaan kaipaan kovasti DDC:tä eli säätyviä iskareita, varsinkin sen jälkeen kun koeajoin auton joissa sellaiset oli. Minulla on Surround View, ja se oli suuri pettymys, olen käyttänyt 5 kertaa 2 v aikana.

Noiden lisäksi minulla Navi ja Hifi Professional jotka minusta hyvät, mutta toki aika kalliit varusteet. Niin, ja värikin on Cashmere Silber.
Kävin tuota varustelistaani vielä "ajatuksella" läpi (toisin kuin ostohetkellä) ja onhan noista suoraan sanottuna lähes kaikki enemmän tai vähemmän turhia siltä kannalta, mihin autoa varsinaisesti tarvitsee.

Jos tuosta omasta listastani saisin valita vain yhden varusteen pidettäväksi ja muista pitäisi luopua, niin se valinta ei olisi vaikea. Siinä häipyisivät comfort-penkit ja nahkaverhoilut, webastot ja black panel -mittaristot saisivat kadota, kun vain ylivoimainen ykkönen eli aktiivivakionopeussäädin jäisi jäljelle. Kun joka työpäivä saa nauttia näistä Suur-Helsingin ruuhkista, niin enpä parempaa varustetta kykene nimeämään.

Onko muuten tuo Surround View ollut petttymys siksi, ettet ole sitä mihinkään tarvinnut vai onko se muuten vaan paska?
Nykyisessä minulla on vain perus-parkkitutkat edessä ja takana enkä ole muuta kaivannutkaan, mutta kun tuo tyttö saa ensi syksynä ajokortin, niin siksi tilasin sekä Surround View:n että kaistanvaihdon varoitustsydeemin.

Itse en ole päässyt suosittelemaasi DDC:tä edes kokeilemaan. Ei edes hirveän kalliilta vaikuta (autoveroton hinta 1360), mutta jotenkin olen kyvytön havaitsemaan autoissa tuontyyppisiä eroja. Tuossa oli hetki sitten koeajossa Audi A6, jossa oli mukautuva ilmajousitus (Adaptive Air Suspension), mutta en kyllä huomannut mitään eroa eri asetusten välillä. Vika oli varmaan Audissa :mus:
Surround View on mielestäni yksinkertaisesti huono. Siinähän on ns. top-view jonka ajatuksena on, että kamera näyttää kuvaa auton yläpuolelta 360 astetta. Tämä kuva on niin epäselvä, ettei siitä ole mitään hyötyä. Toinen ominaisuus on ns. side-view jossa auton etukulmiin sijoitetut kamerat näyttävät kuvaa suoraan sivuille. Tästä on hyötyä jos ajaa ulos ahtaasta porttikäytävästä, koska silloin näkee sivuilta tulevan liikenteen heti kun auton etuosa on ulkona. Tällaista tilannetta minulla ei kuitenkaan kahden vuoden aikana ole tullut. Peruutuskamera sen sijaan on mielestäni loistava.

DDC:stä vielä sen verran, että Bemarin toteutus on kuulemma aivan eri luokkaa kuin Audin. Audia en ole kokeillut.
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, F11 520d Sport A Touring, F11 530dA xDrive Touring 2015
DelMonte-man
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 05:58
Auto: BMW F11 530d xDrive Business Automatic (2013)
Paikkakunta: Espoo

Vice kirjoitti: Toi DDC on TODELLA hyvä. Ainakin oma F11 on "löysä peräinen", kun takapenkki miehitetään ja konttiin lastataan matkatavaraa, jos asetus on Comfort tai Normal, mutta Sportille heti parempi ajaa. Kaupungissa taas mukulakivillä, jne epätasaisuuksilla Comfort on todella mukava ja "ranskalaisen auton" pehmeä (mutta hyvällä tavalla).
Sport sopii hyvin myös mutkaisemmalle tielle tai esim moottoritielle (samalla ohjaus jämäköityy).
Erot kyllä huomaa varmuudella (Comfort -> Sport+, ei voi olla huomaamatta..).

Audin ilmajousitus on hiukan erilainen, koska se tosiaan on ilmalla, joten se on "aina" sulavan pehmeä, vaikka alusta olisi jäykemmällä asetuksella, silti siinä omasta mielestäni parasta on korkeudensäätö, jota BMW:n kaipaisin kanssa...

Suosittelen, että jostain kaivat/pyydät liikettä hommamaan sulle auton koeajoon, jossa toi varuste. Kyllä autoliikkeet lähes aina pyytää jostain lainaan auton, jonka asiakas haluaa, jotta voi varusteen tyypätä.
Muuten on se pelko, et sulle käy kuten mulle kävin HUD:n kanssa, kun en sitä ollut testannut eikä koeajoautossa ollut (enkä tajunnut kysyä päästä ajamaan autoa jossa olisi ollut), että kaduttaa, kun jäi hyvä varuste ottamatta.

Kyllä tollasen auton tilaajaa kuten olet varmasti mielellään palvellaan liikkeessä hyvin ja tarjotaan koeajoa autolla, jossa on toivomasi varusteet :thuup:
Kiitokset kovasti selvennyksestä! Näin sitä tietämys lisääntyy, kun asioiden perään kyselee.

Nyt kyllä tämän seuraavan auton osalta peli on jo pelattu eli rahoituslaskelmat saatu ja tilaukset tehty rahoitusyhtiöiden suuriin järjestelmiin. Siinä on niin monta nappia käännettävä, ettei oikein voi/pysty lähteä tehtyjä konfiguuratioita enää muuttelemaan. Ainoastaan hintaan vaikuttamattomat optiot (mikä metalliväri ja mikä sisustuksen väri) ovat haluttaessa avoinnna loppuun saakka.

Mutta tuo on kyllä täysin totta, että kovin ovat halukkaita auttamaan, jos jotain tiettyä varustetta haluaa kokeilla. Toisena vaihtoehtona oli tosiaan A6 Avant Quattro 180kW ja olisin halunnut testata Audin aktiivicruisea. Ainoa yksilö, josta kyseinen härpätin löytyi, oli A8 Sedan Lang Executive Line, joten sen sain sitten yön yli ihmeteltäväksi. Siinä oli kyllä muitakin lisäherkkuja ihmeteltäväksi (etenkin lapset olivat viehtyneitä takapenkin sähkösäätöisiin erillispenkkeihin ja valtavaan jalkatilaan).

Mukavahan silläkin oli ajella, mutta valitettavasti sen koeajon päätarkoitus eli aktiivicruisten toiminta aiheutti suuren pettymyksen. Bemarissahan aktiivicruisen nopeusasetus toimii samoin kuin peruscruisessakin (tavoitenopeuden säätö +/- 1 km/h pienellä peukalon heilautuksella ja+/- 10 km/h isommalla liikkeellä). Audissa normicruise toimi kuten Bemussakin, mutta jostain täysin käsittämättömästä syystä Audin aktiivicruisesta katoaa hienosäätö kokonaan yli 60 km/h(?) nopeudessa ja ainoat säätöportaat ovat 10 km/h -pykälillä. Oli aikamoinen yllätys/pettymys. :thdw:
DelMonte-man
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 05:58
Auto: BMW F11 530d xDrive Business Automatic (2013)
Paikkakunta: Espoo

shoeshine kirjoitti: Surround View on mielestäni yksinkertaisesti huono. Siinähän on ns. top-view jonka ajatuksena on, että kamera näyttää kuvaa auton yläpuolelta 360 astetta. Tämä kuva on niin epäselvä, ettei siitä ole mitään hyötyä. Toinen ominaisuus on ns. side-view jossa auton etukulmiin sijoitetut kamerat näyttävät kuvaa suoraan sivuille. Tästä on hyötyä jos ajaa ulos ahtaasta porttikäytävästä, koska silloin näkee sivuilta tulevan liikenteen heti kun auton etuosa on ulkona. Tällaista tilannetta minulla ei kuitenkaan kahden vuoden aikana ole tullut. Peruutuskamera sen sijaan on mielestäni loistava.

DDC:stä vielä sen verran, että Bemarin toteutus on kuulemma aivan eri luokkaa kuin Audin. Audia en ole kokeillut.
Kiitokset tiedosta, vaikkakin ikävästä. Itse olen tuosta ylänäkymästä yhden demon nähnyt, mutta liikkeen sisätiloissa. Silloin vaikutti miltei toimivalta, mutta kyseessä olikin demo :tong:

Onneksi taas et täysin tuota peruutuskameraa tyrmännyt, koska eipä siitäkään todellisia omia kokemuksia ole ehtinyt tulla eli säkissä ostettiin sekin sika.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

DelMonte-man kirjoitti:...Nyt kyllä tämän seuraavan auton osalta peli on jo pelattu...
Ymmärrän hyvin johonkin se raja on aina vedettävä.
Vielä kerran totean saman kuin jo aiemmin. Upea auto tulossa!
DelMonte-man kirjoitti:...Toisena vaihtoehtona oli tosiaan A6 Avant Quattro 180kW...
Mä kanssa reilu vuosi sitten Audi A6 ja nykyisen kulkineen välillä pähkäilin. Hyvä valinta ollut (pienistä murheista huolimatta), kuten varmasti tiedätkin hyvin jo yhden F11 omistaneena. Etenkin, kun nyt on saanut lukea vagareenasta A6 vaivaasta "mutteri ohjauksesta", joka ilmeisesti on melko ikävä, ei yhtään kaduta, että jäi Audi kauppaan...
Driveclever
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Marras 2012, 11:46
Auto: F10

DelMonte-man kirjoitti:
[/quote]
Itse en ole päässyt suosittelemaasi DDC:tä edes kokeilemaan. Ei edes hirveän kalliilta vaikuta (autoveroton hinta 1360), mutta jotenkin olen kyvytön havaitsemaan autoissa tuontyyppisiä eroja. Tuossa oli hetki sitten koeajossa Audi A6, jossa oli mukautuva ilmajousitus (Adaptive Air Suspension), mutta en kyllä huomannut mitään eroa eri asetusten välillä. Vika oli varmaan Audissa :mus:
[/quote]
F1X DDC asennoissa kyllä isot erot. Comfort jenkki tyyliä, normal varmaan paras ja eri asia asia kuin ilman DDC oleva,
sport selvästi jäykempi + moottori ja ohjaus erilainen, sport+ vieläkin tunnistettavasti lisää ohjausnopeutta ja jousitus tukevuutta sekä kaasun reagointia. Peruutuskamera on todella hintansa arvoinen. Nämä kamerat ovat tietysti vaikeita
Suomen kurakeleissä, ei paljon näe jos ei niitä joka päivä puhdista.
Germera
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Joulu 2012, 13:08

Moro,
Täällä ilmoittautuu yksi uusi palstalainen kun pihaan tuli melkoisen tauon jälkeen BMW. Palstaa olen lueskellut muutaman vuoden vaikka tuota taustaa onkin VAG kulkineista.
Muutama viikko sitten sain alle F11 520d:n, joka korvasi V70 2,4D:n. Tilasin tämän automaattikampanjan innoittamana joulukuun ekalla viikolla ja tasan 2kk niin auto oli jo Autokeskus Airportin pihalla.
Kyseessä liisuri, joten mitään varusterumbaa en päässyt tekemään. Värimaailma oli selvä jo edellisistä autoista, joten ulkoväri Imperial blau beigen sisävärin kanssa oli itsestäänselvyys.
Lisäksi sain ruksittua hopeat kattokaiteet, taittuvan vetokoukun, ikkunaverhot takaoviin ja ambient valot.
Ruksin myös täältäkin opittuna non RF:t alle ja jätinpä mallimerkinnätkin pois.
Loppusuoralla valinnassa oli A6 avant, mutta kun sellainen oli ennen Volvoa niin en nähnyt sitä niin mielekkäänä. Audiin olisi tarvittu samaan varustukseen muutama tonni lisää rahaa, jotka ei vaan mennyt raameihin niin tällä mennään.

Auto pääsi heti hiihtolomareissulle luovutusta seuraavana päivänä, joten lyhyeksi jäi honeymoon auton kanssa kun lapset marssii ees taas laskettelumonoilla - mutta käyttöä vartenhan nämä on tehty.
Joku jo kysyy että olisit nyt odottanut muutaman kuukauden niin olisit saanut LCI mallin.... olen kai tulossa vanhaksi sillä nämä BMW:n faceliftit koen jotenkin niin mitättämiksi että en jaksa niistä välittää. Ja kun nyt nuo viimeiset kuvat on nähty niin ei tämä ihan ikälopulta vielä syksylläkään näytä.

Kokemukset ovat melko positiivisia, tai ehkä pitäisi sanoa todella positiivisia. Ainoat negatiiviset havainnot ovat tämä vakioratti, joka on kyllä melkoisen onnettoman tuntuinen kaikessa muovisuudessaan. Samoin nämä kaikki holhoussysteemit tarvitsee opetella, mutta silti ihmettelen että tällä ei voi peruuttaa ovi auki.

Vaikka liisuri onkin kyseessä niin meinaan rengastaa tämän uudelleen kesäksi. Nuo vakiot 17' ajattelin pitää tallin koristeena ja Ebayta + Leebmannia olen katsellut 19' mielessä. Tai olihan täällä joku haluamassa eroon 20' 312:sta. Sellaiset kelpuuttaisin myös alle.
Pisti muuten silmään että rekisteriotteessa on rengaskokona mainittu vain perus 17' koot. Onkohan tämä kaiken co2 hössötyksen tulosta?
vesil
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 14 Touko 2011, 22:03

Onnittelut Germeralle hienosta autosta ja tervetuloa palstalle! :thuup: Väriyhdistelmäsi on varma ja edustava.

Minullakin on F11 520d tilauksessa. Tein ihan saman päätöksen faceliftin odottamisesta. Muutos ei liene kovin iso, leasing-auton jälleenmyyntiarvolla ei ole niin suurta väliä ja tarjous oli nyt riittävän hyvä, joten auto tilaukseen :) Varusteita sain rastittua vähän Germeraa enemmän, mutta nopeasti se tässäkin tuli raja vastaan ja monta herkkua jäi saamatta. Listataan nuo varusteet sitten kun auto on pihassa ja pääsee kommentoimaan kokemuksiakin!
donald
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 05 Helmi 2013, 14:13
Auto: F11 530dxa m-sport m-performance -13
Paikkakunta: Läntinen suomi

donald kirjoitti:Pitipäs oikein rekisteröityä kun tätä palstaa on aktiivisesti tullut kahlattua viime ajat. Lauantaina laitettiin tilaukseen 530dxa business m-sport alpine valkoisena. Tuli oikein yllätyksenä ensimmäisen bemun ostossa tuo varusteiden valitsemisen vaikeus, tuo m paketti oli itsestään selvyys ja samalla verotti jo venytettyä budjettia. Black panel, ambiente valot ja jotain muuta pientä tuli ruksittua. Myönnettäköön että paketti olisi kaivannut navia ja pro audiota mutta mennään nyt näillä. Koeajo auton ajokokemuksen perusteella voisin kuvitella että en pahastu vaikka en suorilta löydäkkään perille, niin oli mukavaa kyyti! :love:

Avauduttakoon nyt vielä vaihtoauto hyvityksistä, 8,5 k€ oli hyvityksissä eroa. Kohtuullinen tuntipalkka.

1,5 vuotta vanha jaappanin ihme kyseessä, olisi tullut hieman hintaa tehdasvierailulle.
Nyt tämäkin olisi jo kotimaassa, olo on pikkulapsella joulun alla :thup:
Iloa ehkä hieman latistaa alkuviikkoinen näky kehä 1 kun F11 koppaista valkoista M-sport taksia laitettiin hinurin kyytiin, toivotaan että oli vain löpö loppu :rolle:
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Germera kirjoitti:Moro,
Ja kun nyt nuo viimeiset kuvat holhoussysteemit tarvitsee opetella, mutta silti ihmettelen että tällä ei voi peruuttaa ovi auki. Tai olihan täällä joku haluamassa eroon 20' 312:sta. Sellaiset kelpuuttaisin myös alle.
Onne vaan uudelle autollesi, Germera!
Itse opin täältä, että autoa voi kyllä peruuttaa ovi auki, mikäli turvavyö on kiinni. Testasin sitä omassa autossani ja se toimii.
Mutta takuuseen en mene, sillä oma autoni on vm. -11/-10. Ja siinä palaa takavalot ns. valojen nolla-asennossa, uusissa ei.
Joten "kehitystä" elektroniikassa on tapahtunut.

Minä olen se joka on myymässä 312 20" kesärengassettiä ja myynnissä ovat vielkin. Renkailla ajettu n. 6 tkm.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Vastaa Viestiin