F10/11 ensihuolto ja sen hinta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 150
- Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
- Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014
Kohtaisen tyyriiltä kuulostaa huoltotarpeiden hinnat verrattuna omiin aiempiin vekottimiin. Eli Audin A4 B8 -2008, Q5 -2010 ja viimeisin A6 -2012, jonka myin pari viikkoa sitten. Kaikissa Audeissani sama logiikka, 100tkm ja 2v ja kiertoon. 30tkm ja 90 tkm pikkuhuolto oli aina 300e-350e ja 60tkm oli 600e. Eli n.100tkm pyykille selvitiin alimmillaan vain 1200e summalla. Mihinkään autoon ei pitänyt muuta tehdä kulumisen puolesta.
Nyt menossa tilaukseen F11 520 xda ja katselen mielenkiinnolla mitä tuleman pitää...
Nyt menossa tilaukseen F11 520 xda ja katselen mielenkiinnolla mitä tuleman pitää...
Mulla 2. huolto tehtiin 55 tkm:ssä, ja kustansi kaikkiaan 507 €. Aika ison osan tosta tekivät mikrosuodattimet (114,-), ilmansuodatin (62,-), polttoainesuodatin (48,-) ja öljynsuodatin (22,-) eli suodattimet yhteensä 246 €. Noita suodattimia kannattanee kysellä muualtakin.
- heimarkku
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 245
- Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
- Auto: F10dA Business 2012
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Onpa sinulla ollut erikoisia ongelmia. Itselläni mittari on toiminut ihan kuin pitääkin ja pudotellut pikku hiljaa km-lukemia. Nyt näyttää nyt seuraavaa huoltoa 20 000 km:n jälkeen. Käsittääkseni kakkoshuollossa pitää vaihtaa kaikki suodattimet eli myös pa-suodatin sekä tarkistaa yhtä ja toista. Se nostaa hintaa ja tuo Vicen 480 € vaikuttaa varsin oikealta, joskin sikahintahan sekin on, jos oikein ajattelee. Itse aion jatkossakin pitää kiinni Castrolin Edge 0W30:stä eli viedä omat öljyt mukana.Hydrophyte kirjoitti:Paljonko olit ajanut, kun tuli eka huolto? Onko 21000km muuttunut mihinkään pitkään aikaan?heimarkku kirjoitti:Itsellä on nyt hiukan vajaa 52000 km mittarissa ja seuraavaan huoltoon tietokone ilmoittelee olevan 21000 km. Pitkiä ovat vaihtovälit Suomen ilmaston huomioon ottaen... Pitäisikö ensihuollon sijaan alkaa kartoitella kakkoshuollon hintaa tämän topicin puitteissa, kun yhä useampi alkaa päästä kohtapuoliin kyseisen kilometripaalun kohdalle?
Itsekseni ihmettelin omaa huoltotarvemittaria, kun oli ollut 10000km näytössä seuraavaan huoltoon jonkin aikaa. Alkoi todella ihmetyttää, kun se ei muuttunut mihinkään monen kk aikana. Pari viikkoa sitten kävin Autokeskuksessa huvikseni pyytämässä tarjousta neliveto F11:sta.
Eli älkää ihan sokkona uskoko siihen huoltotarvemittariin.
Joskus se voi jopa nostaa huoltovälikilometriä tonnilla tai tonneilla. Sain tänään auton takaisin joka oli kaverilla lainassa (matka-ajoa). Kas siinä luki, että seuraavaan huoltoon on 19tkm (perjantaina oli 18tkm). Selvisi, että kyseessä oli takajarrupaloista, kun matka-ajolla niitä ei näemmä käytetty paljon = auto nosti vaihtotarvetta tonnilla.heimarkku kirjoitti:Onpa sinulla ollut erikoisia ongelmia. Itselläni mittari on toiminut ihan kuin pitääkin ja pudotellut pikku hiljaa km-lukemia. Nyt näyttää nyt seuraavaa huoltoa 20 000 km:n jälkeen. Käsittääkseni kakkoshuollossa pitää vaihtaa kaikki suodattimet eli myös pa-suodatin sekä tarkistaa yhtä ja toista. Se nostaa hintaa ja tuo Vicen 480 € vaikuttaa varsin oikealta, joskin sikahintahan sekin on, jos oikein ajattelee. Itse aion jatkossakin pitää kiinni Castrolin Edge 0W30:stä eli viedä omat öljyt mukana.Hydrophyte kirjoitti:Paljonko olit ajanut, kun tuli eka huolto? Onko 21000km muuttunut mihinkään pitkään aikaan?heimarkku kirjoitti:Itsellä on nyt hiukan vajaa 52000 km mittarissa ja seuraavaan huoltoon tietokone ilmoittelee olevan 21000 km. Pitkiä ovat vaihtovälit Suomen ilmaston huomioon ottaen... Pitäisikö ensihuollon sijaan alkaa kartoitella kakkoshuollon hintaa tämän topicin puitteissa, kun yhä useampi alkaa päästä kohtapuoliin kyseisen kilometripaalun kohdalle?
Itsekseni ihmettelin omaa huoltotarvemittaria, kun oli ollut 10000km näytössä seuraavaan huoltoon jonkin aikaa. Alkoi todella ihmetyttää, kun se ei muuttunut mihinkään monen kk aikana. Pari viikkoa sitten kävin Autokeskuksessa huvikseni pyytämässä tarjousta neliveto F11:sta.
Eli älkää ihan sokkona uskoko siihen huoltotarvemittariin.
- - -
Minun F10:ssä jarrupalojen vaihtoajat ovat erilliset öljyhuolloista. Matka-ajossa molempiin voi tulla lisää kilometrejä, mutta jarrupalojen lisämatka ei pidennä öljyhuollon väliä. Inspection elää sekin omaa elämäänsä, mutta siihen taitaa vaikuttaa vain aika.masiaro kirjoitti: Joskus se voi jopa nostaa huoltovälikilometriä tonnilla tai tonneilla. Sain tänään auton takaisin joka oli kaverilla lainassa (matka-ajoa). Kas siinä luki, että seuraavaan huoltoon on 19tkm (perjantaina oli 18tkm). Selvisi, että kyseessä oli takajarrupaloista, kun matka-ajolla niitä ei näemmä käytetty paljon = auto nosti vaihtotarvetta tonnilla.
- Tomppi
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 145
- Liittynyt: 25 Marras 2011, 19:36
- Auto: F16 M50d 2015
- Paikkakunta: Oulu
Tänään F11 525d ensihuolto Wetterillä 26tkm kohdalla. Huollon hinta oli hiukan päälle 300, seuraavaan huoltoon
26 tkm. Normi tarkistukset, öljynvaihtohuolto ja raitisilmasuodattimet vaihdettiin.
26 tkm. Normi tarkistukset, öljynvaihtohuolto ja raitisilmasuodattimet vaihdettiin.
ex-bemarit: F11 525d TwinPower Turbo Touring Sport A -12
e39 525 TDS Touring A -97
e39 525 TDS Touring A -97
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 45
- Liittynyt: 20 Elo 2011, 09:39
- Auto: F10 530d X-Drive Sport Business -13
- Paikkakunta: Tuusula
Käytin 530d x drive:n huollossa Virossa, hinta oli 348e. Ensihuolto, ei lisätöitä. Homma kävi nopeasti, noin tunti ja työ oli tehty. Ehkä muutaman kympin säästi hinnassa vs Suomi.
Suomessa tuskin saadaan valmiiksi tunnissa.kauko734 kirjoitti:Käytin 530d x drive:n huollossa Virossa, hinta oli 348e. Ensihuolto, ei lisätöitä. Homma kävi nopeasti, noin tunti ja työ oli tehty. Ehkä muutaman kympin säästi hinnassa vs Suomi.
Vien autoni melkein aina Vianoriin, siellä pojat pystyvät huoltaa auton odottaessa. Toissapäivänä vein autoni öljynvaihtohuoltoon, homma hoitui tunnissa kahvin ja lehtien parissa. Öljynlaatu on sama kuin mitä BMW suosittaa, niin en näe mitään eroa merkkiliike vs autokorjaamo. Palvelu on siellä oikein mukavaa, rento meininki vrt merkkiliike. Merkkiliikeessä joutuu höylätä pankkikorttiaan 2x verran enemmän ja autoa joutuu viemään heti aamulla ja se on yleensä noudettavissa vasta iltapäivällä.
- - -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 07 Loka 2012, 20:06
- Auto: F11 535 d xdrive -12, ML 500
F11 535 d xd: 1. huolto tallinnassa united motors: 24898km 308,99 e sisäsli castrol 0w30 moottoriöljyt 7,2 l,suodatin ja mikrosuodattimien uusiminen.
2. huolto: autosalpa kouvola 486 e. castrol 0w30 7,2 l,öljynsuodatin, polttoainesuodin, ilmansuodatin, vehicle check, jarrunestettä lisätty. raitisilmasuodattimet vaihdoin itse tallissa ja säästin n. 80 e, vaihdossa meni n. 15 min.
2. huolto: autosalpa kouvola 486 e. castrol 0w30 7,2 l,öljynsuodatin, polttoainesuodin, ilmansuodatin, vehicle check, jarrunestettä lisätty. raitisilmasuodattimet vaihdoin itse tallissa ja säästin n. 80 e, vaihdossa meni n. 15 min.
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Autoni oli viikolla 60tkm huollossa. Jarrunesteet on vaihdettu muutama kk sitten.
Öljy 5,2l Castrol 0W-30, LL-04 (vein omat), maksoi n. 46 euroa (öldepot24. sis.postikulut, useampi tilaaja).
Öljyn vaihtotyö.
Filtterit ja vaihtotyö.
Mikrosuodatin ja vaihtotyö.
Moottori-ilmansuodatin ja vaihtotyö.
Polttonestesuodatin ja vaihtotyö.
Auton tarkastus.
Yhteensä noin 506 euroa (hinta pyöristetty), hinnassa mukana omat öljyt.
Öljy 5,2l Castrol 0W-30, LL-04 (vein omat), maksoi n. 46 euroa (öldepot24. sis.postikulut, useampi tilaaja).
Öljyn vaihtotyö.
Filtterit ja vaihtotyö.
Mikrosuodatin ja vaihtotyö.
Moottori-ilmansuodatin ja vaihtotyö.
Polttonestesuodatin ja vaihtotyö.
Auton tarkastus.
Yhteensä noin 506 euroa (hinta pyöristetty), hinnassa mukana omat öljyt.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Kun vaihdoit itse raitisilmasuodattimet niin huomasitko myös tehdä BMW-suodatinkotelon desi käsittelyn?bemuli kirjoitti:F11 535 d xd: 1. huolto tallinnassa united motors: 24898km 308,99 e sisäsli castrol 0w30 moottoriöljyt 7,2 l,suodatin ja mikrosuodattimien uusiminen.
2. huolto: autosalpa kouvola 486 e. castrol 0w30 7,2 l,öljynsuodatin, polttoainesuodin, ilmansuodatin, vehicle check, jarrunestettä lisätty. raitisilmasuodattimet vaihdoin itse tallissa ja säästin n. 80 e, vaihdossa meni n. 15 min.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Eka viesti foorumille. Minulla on kiinassa valmistettu F10 523Li ja ajelen Pekingin liikenteessä. Saastepilvet on melkoiset ja kysyisin, missä autossa mahtaa olla sisäilmansuodattimet? Helsingissä hälytysraja PM2.5 hiukkasille on 75 ja täällä arvo on vain hyvin harvoin alle tuon, monesti 200-400, talvella voi mennä jopa 700.
Nyt kun lähtee ajamaan, niin aluksi sisäilmassa leijuu semmoinen aktiivihiilen haju, joko suodaatimet on vain kostuneet tai sitten ilmansaaste hiiltä on kerros suodattimien pinnalla.
Nyt kun lähtee ajamaan, niin aluksi sisäilmassa leijuu semmoinen aktiivihiilen haju, joko suodaatimet on vain kostuneet tai sitten ilmansaaste hiiltä on kerros suodattimien pinnalla.
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Löytyy pelkääjän puolelta hanskalokeron alta sivulta. En oo varma, mutta voisko sähköisessä ohjekirjassa olla parempi selitys (kuvan kera?)..?Lassinen kirjoitti:... missä autossa mahtaa olla sisäilmansuodattimet? ...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 28
- Liittynyt: 01 Tammi 2011, 21:07
- Auto: BMW 520d Sport A Business '10
Tässä linkki, miten vaihdetaan sisäilmasuodattimet. Lukekaa myös kommentit!
http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=768047" onclick="window.open(this.href);return false;
http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=768047" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 07 Loka 2012, 20:06
- Auto: F11 535 d xdrive -12, ML 500
Kun vaihdoit itse raitisilmasuodattimet niin huomasitko myös tehdä BMW-suodatinkotelon desi käsittelyn?[/quote]
Ei tuohon BMW-suodatinkoteloon ollut kertynyt mitään ihmeempiä. Taisi liat tippua matollen kun sain luukun auki ja sonax desinfiointi tuli tuuletettua ilmanvaihtoon. Samana iltana desinfioin vatsassani olevan suodatinkotelon mielestäni melko perusteellisesti mutta ei kuitenkaan auttanut hajuihin.
Ei tuohon BMW-suodatinkoteloon ollut kertynyt mitään ihmeempiä. Taisi liat tippua matollen kun sain luukun auki ja sonax desinfiointi tuli tuuletettua ilmanvaihtoon. Samana iltana desinfioin vatsassani olevan suodatinkotelon mielestäni melko perusteellisesti mutta ei kuitenkaan auttanut hajuihin.
Kakkoshuolto eli 60 tkm huolto Laakkosella, hintaan n. 560,- euroa. Kysyin hinnan myös Autokeskukselta, mutta
siellä oli hieman kalliimpi. Tuossa oli mukana se vehicle check, minkä auto pyytää, mutta taitaa olla enemmän
valohoitoa. Tuo tarkastus sujuu varmaan samalla kun muut huollon toimenpiteet tehdään, velottavat siitä kai
tunnin työn. Jos se todella tehdään, niin siinä joutuu kyllä avaamaan alustan kaikki suojalevyt, joten onhan siinä jotain
ylimääräistä, mutta mistään ei tiedä mitä on tehty vai tehtiinkö mitään erityistä tarkistusta. No elämä on.
Huoltoa varatessani vuokrasin sijaisauton, halvimman A-luokan auton ja odottelin, että tuleeko joku Fiat Punto.
No auto oli BMW 114i manuaali. Istuin autoon Laakkosen pihassa, painoin jarrupoljinta ja käynnistysnappulaa.
Mitään ei tapahtunut. Kokeilin uudelleen, sama tulos. Olin juuri aikeissa nousta kysymään neuvoa, mutta
päätin kokeilla vielä sekä jarrupoljin että kytkin pohjassa ja autohan käynnistyi. Siis se vaatii kytkimen painamisen.
Laitoin ykkösvaihteen päälle ja lähdin liikkeelle, vaihdoin silleen rennolla liikkeellä pykälää ja auto sammui
Laakkosen pihaan. Vaihde oli mennyt neloselle, sitä siis täytyy painaa vähän kuskiin päin, jotta siirtyy kakkoselle.
Ja ei kun menoksi. Tulin ensimmäiseen valoristeykseen ja pysäytin punaisiin. Auto sammui. Minä siinä ajattelin,
että mitä mä NYT tein, 3-4 autoa vielä takana ja moottori ei käy. No sitten tajusin, että tämänhän on niitä
start-stopilla varustettuja autoja ja kytkintä painamalla kone käynnistyi. Niin pääsin jatkamaan ja koko ajan
toistelin mielessä, että muista kytkin. Aika pian siinä sitten palautuivat 10 vuoden takaiset manuaaliauton rutiinit,
ja matka jatkui ilman murheita. Kyllä oli Kehä ykkösellä melkoista nastojen ropinaa, kun olin tottunut
530:sen kitkojen hiljaisuuteen.
siellä oli hieman kalliimpi. Tuossa oli mukana se vehicle check, minkä auto pyytää, mutta taitaa olla enemmän
valohoitoa. Tuo tarkastus sujuu varmaan samalla kun muut huollon toimenpiteet tehdään, velottavat siitä kai
tunnin työn. Jos se todella tehdään, niin siinä joutuu kyllä avaamaan alustan kaikki suojalevyt, joten onhan siinä jotain
ylimääräistä, mutta mistään ei tiedä mitä on tehty vai tehtiinkö mitään erityistä tarkistusta. No elämä on.
Huoltoa varatessani vuokrasin sijaisauton, halvimman A-luokan auton ja odottelin, että tuleeko joku Fiat Punto.
No auto oli BMW 114i manuaali. Istuin autoon Laakkosen pihassa, painoin jarrupoljinta ja käynnistysnappulaa.
Mitään ei tapahtunut. Kokeilin uudelleen, sama tulos. Olin juuri aikeissa nousta kysymään neuvoa, mutta
päätin kokeilla vielä sekä jarrupoljin että kytkin pohjassa ja autohan käynnistyi. Siis se vaatii kytkimen painamisen.
Laitoin ykkösvaihteen päälle ja lähdin liikkeelle, vaihdoin silleen rennolla liikkeellä pykälää ja auto sammui
Laakkosen pihaan. Vaihde oli mennyt neloselle, sitä siis täytyy painaa vähän kuskiin päin, jotta siirtyy kakkoselle.
Ja ei kun menoksi. Tulin ensimmäiseen valoristeykseen ja pysäytin punaisiin. Auto sammui. Minä siinä ajattelin,
että mitä mä NYT tein, 3-4 autoa vielä takana ja moottori ei käy. No sitten tajusin, että tämänhän on niitä
start-stopilla varustettuja autoja ja kytkintä painamalla kone käynnistyi. Niin pääsin jatkamaan ja koko ajan
toistelin mielessä, että muista kytkin. Aika pian siinä sitten palautuivat 10 vuoden takaiset manuaaliauton rutiinit,
ja matka jatkui ilman murheita. Kyllä oli Kehä ykkösellä melkoista nastojen ropinaa, kun olin tottunut
530:sen kitkojen hiljaisuuteen.
- JayJay-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 147
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 21:29
- Auto: Autoton..
- Paikkakunta: jyväskylä
Mitäköhän maksaa 120tkm huolto. Jarrut edestä ja takaa huoltoilmaisimen mukaan menossa juurikin tuossa seuraavassa huollossa vaihtoon. Mitähän maksaa huolto ja mahdolliset lisätyöt?
i smell diesel