Akkuongelmat F10/11 ja F25

F10, F11, F07
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Worm kirjoitti:Kuluttajaviranomaiset ovat täysin munattomia. Heidän suosituksiaanhan ei ole mikään pakko noudattaa (vrt.valmistajan suhtautuminen dieselien "läppävikoihin)
Otithan kuitenkin yhteyttä Kuluttajaviranomasiin? Toi on jo niin selvä kusetus! elleivät piilotetut piuhat muka kestä 110 tkm:ää ja kahta ja puolta vuotta. Siinähän menee raja yli vain 10 tkm ja puoli vuotta.
En ostaisi tuota BMW:n selitystä ilman kovaa rähinää!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Worm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 314
Liittynyt: 03 Loka 2010, 14:25
Paikkakunta: Vantaa

Ricracing kirjoitti:
Worm kirjoitti:Kuluttajaviranomaiset ovat täysin munattomia. Heidän suosituksiaanhan ei ole mikään pakko noudattaa (vrt.valmistajan suhtautuminen dieselien "läppävikoihin)
Otithan kuitenkin yhteyttä Kuluttajaviranomasiin? Toi on jo niin selvä kusetus! elleivät piilotetut piuhat muka kestä 110 tkm:ää ja kahta ja puolta vuotta. Siinähän menee raja yli vain 10 tkm ja puoli vuotta.
En ostaisi tuota BMW:n selitystä ilman kovaa rähinää!
BMW:n takuu on ILMAN km-rajoitusta, joten se meni ylitse vain tuo 6kk:n ajan. Myyjäliike hoiti kyllä asian hienosti, kun avauduin heille asiasta, tosin jo korjattuani itse tuon vian. He nimittäin tarjosivat veloituksetta seuraavan huollon, sijaisautoineen. Lyhyesti vielä, ostin auton Mikkelistä, Karikon autotalosta. Tätä asiaa hoidin kuitenkin Herttoniemen Laakkosen kautta, ja he ilmoittivat, että valmistaja/maahantuoja ei korvaa, em.syihin vedoten. Joten ajattelin, että ei asia tästä muuksi muutu ja otin kolvin käteen :tong: Mikkelissä olivat kauhistuneita maahantuojan vastauksesta, ja tarjosivat veloituksetta tuon johtosarjan vaihtoa. Mutta kun olin sen jo itse korjannut, osat maksoivat 30€, he tarjoutuivat maksamaan seuraavan huoltoni. Pahoittelut, meni täysin OT:n puolelle.
Viimeksi muokannut Worm, 20 Helmi 2012, 10:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
heimarkku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
Auto: F10dA Business 2012
Paikkakunta: Kanta-Häme

Pisteet Mikkeliin ja iso piikkipensaskimppu Herttoniemen Laakkoselle huollon tiskille. :thuup:
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

heimarkku kirjoitti:Pisteet Mikkeliin ja iso piikkipensaskimppu Herttoniemen Laakkoselle huollon tiskille. :thuup:
Täysin käsittämätöntä :conf: Se on ihan sama vaikka ostaisit auton BMW-liikkestä Lissabonista. BMW AG auton korjauksen maksaa joka tapauksessa. Osat 30€ mutta työt (3 tuntia a 70 € = 210€ plus laskutuslisä) eli 250€ on se summa mikä sun pitäisi saada takaisin!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Tänään kävi auto akku testerissä.

Mitään vikaa ei ole (/ löydy?). Sieltä selvisi viiden viimeisen päivän akun varaus, oli omalla kohdalla ollut reilu 90%..
Webastoa pidettiin mahdollisena "syyllisenä".. Sovittiin, että jos vielä tänä talvena kovat pakkaset tulee
niin sitten vien auton heti sinne (nyt 0 ... -5 asteen pakkasilla ei ole hälyjäkään tullut).
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Aamulla lämpötila -9 astetta ja "ilmoitus palasi" :mad:

Perjantain akkutestin jälkeiset ajot:
- La 12km, sitten 3h lämpöisessä tallissa ja 12km kotiin.
- Su ~110km, sitten 5h lämpöisessä parkkihallissa ja ~110km kotiin.

-> Ja siis ma aamulla -9 pakkasta, sitä ennen ollut 20min webasto päällä... :thdw:
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Tänään auto taas vieraili akku testissä.

Sama "syyllinen" toistui. Eli pitävät webastoa syyllisenä tähän... Kuulemma sotkee auton läppien ohjauksen ja ne ilmeisesti jäävät päälle(?). Eli läpillä tarkoitetaan niitä, joista ilma virtaa kabiiniin, jotka ajon jälkeen kuulemma automaattisesti sulkeutuvat. Lisäksi nämä aiheuttaa vikakoodeja, joista sain listan.

Täytynee kääntyä webaston asentaneen liikkeen suuntaan.

Tässä muutama vikakoodi mitä tulee: E70C22, E70C23, E70C24, E70C27, E70C28, E70C2A, E70C2B, E70C2C, E70C2E, E70C2F. Liittyvät kaikki ilmaläppiin...
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Vice kirjoitti:Tänään auto taas vieraili akku testissä.

Sama "syyllinen" toistui. Eli pitävät webastoa syyllisenä tähän... Kuulemma sotkee auton läppien ohjauksen ja ne ilmeisesti jäävät päälle(?). Eli läpillä tarkoitetaan niitä, joista ilma virtaa kabiiniin, jotka ajon jälkeen kuulemma automaattisesti sulkeutuvat. Lisäksi nämä aiheuttaa vikakoodeja, joista sain listan.

Täytynee kääntyä webaston asentaneen liikkeen suuntaan.
Vuosi sitten olin Laakkosella käymässä ja kysyin olisiko Webaston voinut asentaa, niin että lämmittäisi moottoria myös. Silloin mekaanikko näytti, että tuossa on yksi F10, johon on asennettu jälkiasennuksena ei BMW-huollossa Webasto, joka lämmittää myös moottorin ja kertoi olevan ongelmia. Muistaakseni kertoi, että elektroniikka sekoilee. Kuuulemma jotkut anturit menee sekaisin, mutta ei osannut sanoa enempää, kun ei ollut tutkittu silloin vielä enempää. Sanoi vaan, että varmasti syksyllä tulee retro kitti tjsp. ja saa myös moottorin lämpenemään. Kyselin ekan huollon yhteydessä noin kk sitten, mutta ei ole vieläkään BMW:ltä tullut virallista kittiä.

Toivottavasti saat auton kuntoon, tuollainen epämääräinen vika syö miestä!!

Itselläni on tuo tehdasasenteinen ja toimii hyvin myös melko kylmässä:

Kuva
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Mulla toi webasto kyllä toimii hyvin, eli sisätilat ja kone lämpenee kylmilläkin keleillä (ei kertaakaan siinä ollut ongelmaa).
Ongelma vaan lienee, että se jää säätämään näitä läppiä ja siten jotenkin kuluttaa akkua enemmän(?).. Tai jotenkin sotkee logiikka ja sillä aiheuttaa hälytyksiä. Samoin luo näitä vikakoodeja. Tosin selitys, jonka sain oli tosi hataran oloinen..

Täytyy parin vko päästä käydä asennuksen tehneessä liikkeessä ja kysellä heiltä lisää. (sitä ennen en kerkeä)

Sehän se olisi paras, kun saisi vaan turhat hälyttelyt pois. Kun kuitenkin akkutestien mukaan akunvaraus mulla autossa kokoajan yli 90%..
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Sain tossa äsken soiton vielä huollosta, olivat tätä asiaa lisää selvittäneet.

Kuulemma ainakin minun kohdalla kyse on siitä, että webasto käynnistyessään saa BMW:n oman logiikan luulemaan, että
akun varaus on laskenut (vaikka se siis minun auton tapauksessa on korkea) ja siksi antaa tätä hälytystä.
Jotenkin se siis "hämää" tätä BMW:n älykästäakkulaturia.

Lisäksi selvisi, että nämä vikakooditkin "kuuluvat asiaan", kun kyseessä on jälkiasenteinen webasto.
Ne tulevat siitä, kun auton läppiä ohjataan vaikka auto on "unitilassa" (=sähköttä, jolloin läppien kuuluisi olla kiinni).
Näillä vikakoodeillakaan ei siis kuulemma ole mitään merkitystä.

Lopetan nyt tästä aiheesta kirjoittelut, eiköhän tästä ole tullut kirjoitettua jo vähintään riittävästi ;)
lindhve
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 18 Tammi 2012, 18:42

Eli tehdasasenteinen webasto voisi olla parempi vaikka ei moottoria lämmitä.....
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Kaverini pohjois Ruotsista jolla on myös -10 F10 520dA, tosin hänellä on jopa Defan akkulämmitin,
kärsi ihan samoista akku-ongelma-ilmoituksista kuin monet meistä. Ruotsin BMW tutkii tilannetta.

Mielenkiintoista on, että myös hänen parkkikameransa antoi vikailmoituksen vaikka kuulemma toimi hyvin.
No, sekin vaihdettiin varmuuden vuoksi... Näin Ruotsissa!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Ricracing kirjoitti:Kaverini pohjois Ruotsista jolla on myös -10 F10 520dA, tosin hänellä on jopa Defan akkulämmitin,
kärsi ihan samoista akku-ongelma-ilmoituksista kuin monet meistä. Ruotsin BMW tutkii tilannetta.

Mielenkiintoista on, että myös hänen parkkikameransa antoi vikailmoituksen vaikka kuulemma toimi hyvin.
No, sekin vaihdettiin varmuuden vuoksi... Näin Ruotsissa!
Tarkoitit varmaan Defan akkulaturia. Defan valikoimassa ei ole akkulämmittimiä. Akkulaturi ei lämmitä akkua, lataa vaan.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

J1978 kirjoitti: Tarkoitit varmaan Defan akkulaturia. Defan valikoimassa ei ole akkulämmittimiä. Akkulaturi ei lämmitä akkua, lataa vaan.
Akkulaturia tarkoitin tietenkin. :mus:
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Andy74
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 09 Joulu 2011, 07:40
Auto: F10 530 dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Espoo

BMW vetää markkinoilta yli miljoona autoa akkuvian vuoksi
02:40 AUTOT
Autonvalmistaja BMW poistaa markkinoilta korjausta varten noin 1,3 miljoonaa autoa ympäri maailmaa.

Joissakin tapauksissa auto voi syttyä tuleen. (PENTTI J. RÖNKKÖ)
Syynä on epäilty akkukaapelivika. 5- ja 6- sarjoihin kuuluvat autot on valmistettu vuosina 2003–2010.
Yhtiön mukaan pienessä osassa autoja akkukaapeli voi olla väärin asennettu, mikä voi johtaa toimintahäiriöön. Auto ei välttämättä käynnisty tai joissakin tapauksissa se voi syttyä tuleen. Yhtiöllä ei kuitenkaan ole tiedossa yhtään palamistapausta tai vian aiheuttamaa loukkaantumista.
Tähän mennessä tutkituista ajoneuvoista vain vajaa prosentti on ollut viallisia.
BMW aikoo tiedottaa autonomistajia vian korjaamisesta. Korjaaminen vie aikaa puolesta tunnista tuntiin ja on ilmaista.
STT–REUTERS
Tämä siis Iltalehdestä tänään.Koskeeko sitten vain vanhempia malleja..en tiedä
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Tämä uutinen koskee mallisarjoja E60/61/63/64 eli edellisen korin 5 ja 6-sarjaa.

Sinäänsä älyttömän typerästi otsikoitu uutinen "BMW vetää pois markkinoilta 1,3 miljoonaa autoa". Siinä on taas toimittajien ammattitaito nollassa. Kyseessä on tyypillinen takaisinkutsu, mikä tarkoittaa vian ilmaista korjaamista. Uutinen on suoraan käännetty englannista ja laitettu sellaisenaan eteenpäin. Laiskuuttaan ei toimittajat viitsi muuttaa kieliasua paremmin suomenkieleen sopivaksi.
Ex: E60/F10
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

pumafi kirjoitti:Tämä uutinen koskee mallisarjoja E60/61/63/64 eli edellisen korin 5 ja 6-sarjaa.

Sinäänsä älyttömän typerästi otsikoitu uutinen "BMW vetää pois markkinoilta 1,3 miljoonaa autoa". Siinä on taas toimittajien ammattitaito nollassa.
+1
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Dixi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Maalis 2011, 12:27
Paikkakunta: Riihimäki

Täältä yksi lisää akkuongelmaisten F10:ien joukkoon.

Menneenä talvena tuli pari kertaa "Increased battery discharge...", joka molemmilla kerroilla katosi ajamalla. Huhtikuun loppupuolella lävähti ruutuun "Change battery", joka ei sitten häipynytkään itsekseen.

10.5.-12 Autokeskus korjasi vian takuuseen. "Virheilmoituksen oli aiheuttanut IBS (Intelligent Battery Sensor) ja autonne on nyt ohjelmoitu uudelleen", sanottiin tiskillä. Uutta softaa oli hyvin todennäköisesti jopa laitettu, koska hetkellisen kulutuksen mittarin osoitinkaareen oli ilmestynyt vaaleampi raita, jota meikäläisen autossa ei tehtaalta tullessa ollut.

Foorumilla on ollut puhetta, että järjestelmä on liian herkkä antamaan akkuvikailmoituksia, ja tästä on minun ymmärtääkseni ollut kysymys meikäläisen tapauksessa.
'13 F800 GT ja '04 R1200 C Independent
Ex-BMW:t '94 E36 316i Compact, '97 E36 318i, '98 F650 ST (mp), '99 R1100 R (mp), '00 E46 318i, '02 E46 318i, '05 E90 320i, '08 E60 520 dA, '11 F10 520 dA
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Itsellä on nyt ollut uusi F25:n 20d koneella alla kaksi kuukautta, Vielä kun Webastoa käytin niin vähintään joka toinen kerta löi sen vartin käytön jälkeen kiinni viestillä ”Battery discharging blaa blaa..”.

Autokeskuksen analyysi oli, että on niin paljon lyhyttä ajoa, että akku ei lataannu. Lukivat OBD:stä jonkin ajotilaston, jossa oli paljon lyhyitä pätkiä. Olen varma, että softa tyhmyydessään laskee aina start-stop pysähdyksen(esim. liikennevaloissa) matkan katkeamiseksi ja uuden aluksi....Tuota en niele, koska lyhin ajo on käytännössä 12 km lähimpään isoon tajaamaan ja yleensäkin muutamia kymmeniä kilometrejä kerallaan töiden takia. Katsellaan kuinka tilanne etenee.

Tähän liittyen -->

Onko kukaan asentanut / asennuttanut kiinteää ylläpitolaturia autoon? Kokemuksia / kommentteja?
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

VolvostaBemariin kirjoitti:Itsellä on nyt ollut uusi F25:n 20d koneella alla kaksi kuukautta, Vielä kun Webastoa käytin niin vähintään joka toinen kerta löi sen vartin käytön jälkeen kiinni viestillä ”Battery discharging blaa blaa..”.
Autokeskuksen analyysi oli, että on niin paljon lyhyttä ajoa, että akku ei lataannu. Lukivat OBD:stä jonkin ajotilaston, jossa oli paljon lyhyitä pätkiä.
Sori vaan, mutta en jaksa millään uskoa tuohon. Monet tällä forumilla ja muuallakin ovat ajaneet melko pitkiäkin matkoja ja ongelma on sama.
Kyse on liian pienestä akusta ja laturista sekä uudesta teknologista joka ei toimi.

Onneksi mulla ei ole tuota start/stop toimintoa. Tuo paska sähkövoima järjestelmä tulee olemaan erittäin kallis korjaus takuuajan jälkeen. Eikä BMW (tahi alihankkija) näytä olemaan ollenkaan valmis maksamaan korjauksia takuuajan jälkeen.

Itse näen asian siten, että kun olen asiasta valittanut takuuajan sisällä (kirjallisesti), niin huollon jälkeen BMW on siitä vastuussa taas 2 vuotta! Kun ongelma on ollut tiedossa ja se on kirjattu ja ellei autoni korjaannu takuuhuollon yhteydessä, niin vika on päällä.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Vastaa Viestiin