Akkuongelmat F10/11 ja F25

F10, F11, F07
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Ricracing kirjoitti: Mutta kyllä se siltä vaikuttaa että Suomeen tuotavissa Bemareissa pitäisi olla akkulaturi vakiovarusteena tai sitten tehokkaampi laturi ja/tai parempi akku, jotka kestäisivät jopa Suomen talvea.

Mutta ei BMW osaa oikein tehdä autoa tosi lämpimiinkään olosuhteisiin:
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1302364769" onclick="window.open(this.href);return false;
Ollaan BMW:llä sentään tasa-arvoisia, ei toimi "sähköt" kenellekään kunnolla :lol:

No tosiasiassa olen jo itse todennut tämän ominaisuudeksi ja annan asian olla, koska ei akkua asia ole mihinkään 1,5v aikana edistynyt niin ei kai tässä auta muuta kuin lopettaa "pään hakkaaminen seinään"...

Silti sääli, että ns. premium (?) auto kyseessä eikä tämä (osaa omistajista) vaivaa "vika" kiinnosta edes BMW Suomea. Puhumattakaan Saksan pääkonttorista...
Grolsch
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 05 Syys 2010, 00:09
Auto: Valkoinen F31 320dA xDrive Sportline
Paikkakunta: Vantaa

KariBemu kirjoitti:Kiitos Bemarimiehille kommenteista!
Selvittelin tätä akkuongelmaa eri lähteistä ja myös BMW Suomelta.

Akku tyhjenee aika nopeasti (parissa/kolmessa viikossa) -15 ja yli -20 asteisilla pakkasilla ajettaessa ja eritoten lyhyessä kaupunkiajossa.

AGM akun ongelma on myös, että kylmässä (ulkona) lataus ei lataa akkua täyteen. AGM akku pitäisi ladata aina sisätiloissa eli lämpötilassa >+1 Celsiusta.

Eli ongelma on AGM akun teknologiassa. Esim tämä regeneration ei talvella lataa akkua, mutta kesällä siitä saa hyödyt.
Kuulostaa uskomattomalta selitykseltä, itselläni on siis E60 jossa AGM akku. Toimii, lataa eikä sähköt lopu vaikka pakkasta -30 sekä ajot pätkää. Lämpöä riittää ja jne. Tosin olen irroittanut IBS:n akusta, ennen sitä sähköt loppui, kylmää riitti talvella... Oli akkulaturia ja sun muuta mutta ei niistä mitään iloa ollut, pari starttia kaupungissa ja akkuherjaa ruudut täynnä.

Oma veikkaukseni on että IBS on pääsyy näihin sähköongelmiin. Niin ja tämä korjaus ei maksanut senttiäkään ja aikaa meni noin 5 minuuttia.
Viimeksi muokannut Grolsch, 20 Helmi 2013, 23:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Tämä BMW akkuongelma on verrattavissa hevosliha skandaaliin Euroopassa. Ei mulla ole hevoslihasta pahaa sanottavaa kunhan se on lääkeaineista vapaata ja kaikin puolin priimaa. Ja että asiasta ilmoitetaan asianmukaisesti. Mutta nyt koko EU rupeaa tutkimaan asiaa.

Jenkeissä kun on ongelma Bemareissa suurissa lämpötiloissa niin autoja vedetään tarkastuksiin satojatuhansia. Mutta kun ongelma on kylmän sään alueilla (Pohjoismaissa) niin ei tapahdu mitään... :conf:
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Mulla reilu 1000km mittarissa eikä ole ollut minkäänlaisia herjoja autosta. Viikolla saa olla päivät lämpimässa tallissa työpaikalla ja aina start/stop toimii heti kun pysähtyy valoihin. Kotona viikonloppuisin odottaa että kaikki on ok ennenkuin start/stop alkaa toimia. Mielestäni kaikki toimii kuten pitääkin. Lämmityslaitekin on ihmeen hiljainen keskinopeudella. Takalasi vaan likaantuu tosi helposti.
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Onko tietoa paljonko uusi akku maksaa? Onko akun kapasiteetilla eroa, jos on tehdasasenteinen Webasto? Onko joku saaanut takuuna uuden akun?
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Hydrophyte kirjoitti:Onko tietoa paljonko uusi akku maksaa? Onko akun kapasiteetilla eroa, jos on tehdasasenteinen Webasto? Onko joku saaanut takuuna uuden akun?
Kysäsin tänään Laakkoselta ja hintaa vain 440e. Saman verran maksoi Audiin kolme vuotta sitten..
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Tässä osittain sama juttu, kun toiseen topikkiin jo laitoin.

Auto kävi nyt tutkimuksissa. Tässä saldoa, positiivista sellaista, asialle tehdään nyt "korjaus"! :)

Akku herja asian ovat todenneet johtuvan (ainakin minun tapauksessa) jälkiasenteisesta webastostani.
Siihen hakevat apua nyt vaihtamalla BMW:n orggis webaston johtosarjan nykyisen johtosarjan tilalle. Jos tämä ei auta niin sitten edessä on webastolle oman akun asennus. Laittavat nyt johtosarjan tilaukseen ja vaihto 2-3vko päästä.

BMW:n ei saisi (kuulemma) asentaa mitään ulkoista sähkölaitetta kiinteästi, joka ei ole BMW:n hyväksymä (ilmeisesti siis "after market" webasto ei sitä ole?). Webasto aiheuttaa "häiriötä" autossani sen sähköjärjestelmään...

Laitan asiasta lisäinfoa, kun johtosarjan muutos on tehty. Tosin nyt talvi alkaa olemaan ohi, kun toi muutos on mulla tehty eli havainnot korjauksen toimivuudesta jäänevät ensi syksylle/talvelle.

Erittäin hyvin hoitivat asian tänään Lahden Autosalvassa!!
Tutkivat autoa useamman tunnin ja vikaa aletaan nyt korjaamaan. Hyvä näin :thuup:
shoeshine
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 09 Loka 2010, 19:35
Auto: BMW F30 330e iPerformance
Paikkakunta: Helsinki

Vice kirjoitti:Tässä osittain sama juttu, kun toiseen topikkiin jo laitoin.

Auto kävi nyt tutkimuksissa. Tässä saldoa, positiivista sellaista, asialle tehdään nyt "korjaus"! :)

Akku herja asian ovat todenneet johtuvan (ainakin minun tapauksessa) jälkiasenteisesta webastostani.
Siihen hakevat apua nyt vaihtamalla BMW:n orggis webaston johtosarjan nykyisen johtosarjan tilalle. Jos tämä ei auta niin sitten edessä on webastolle oman akun asennus. Laittavat nyt johtosarjan tilaukseen ja vaihto 2-3vko päästä.

BMW:n ei saisi (kuulemma) asentaa mitään ulkoista sähkölaitetta kiinteästi, joka ei ole BMW:n hyväksymä (ilmeisesti siis "after market" webasto ei sitä ole?). Webasto aiheuttaa "häiriötä" autossani sen sähköjärjestelmään...

Laitan asiasta lisäinfoa, kun johtosarjan muutos on tehty. Tosin nyt talvi alkaa olemaan ohi, kun toi muutos on mulla tehty eli havainnot korjauksen toimivuudesta jäänevät ensi syksylle/talvelle.

Erittäin hyvin hoitivat asian tänään Lahden Autosalvassa!!
Tutkivat autoa useamman tunnin ja vikaa aletaan nyt korjaamaan. Hyvä näin :thuup:
Positiivista kuulla että jossain autoliikkeessä yritetään etsiä ongelmaan ratkaisua. Normaali lauluhan on se, että jos autoon on asennettu Webasto kaikki johtuu siitä eikä asialle voi tehdä mitään. Juttelin pari viikkoa sitten Webasto asentajan kanssa, joka kertoi, että BMW on erityisen ongelmallinen juuri tuon herkän sähköjärjestelmän ja jääräpäisen jäkiasennuspolitiikan kanssa. Esim. Audi antaa kuulemma mahdollisuuden ohjelmoida jälkiasenteisen Webaston järjestelmään niin, että se toimii kuten tehdasasenteinen, joka mm. tarkoittaa sitä ettei mitään häiriöilmoituksia tule eikä lämpötilasäätimiä tarvitse vääntää täysille ennnen koneen sammuttamista kuten Bemarissa pitää tehdä.
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, F11 520d Sport A Touring, F11 530dA xDrive Touring 2015
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

shoeshine kirjoitti: Positiivista kuulla että jossain autoliikkeessä yritetään etsiä ongelmaan ratkaisua. Normaali lauluhan on se, että jos autoon on asennettu Webasto kaikki johtuu siitä eikä asialle voi tehdä mitään.
En tiedä vaikuttaako asiaan, mutta myyjäliike itse suositteli webaston asennusta jälkikäteen, kun halusin sen lämmittävän myös moottoria ja orggis ei sitä tee. Osittain heidän kautta meni asennuksen sopiminenkin.
Sitä ennen muutama oli omaansa webaston laittanut F1x ja heille ei ollut ongelmia tullut (en tiedä onko heillä niitä nyt).

Se todella on positiivista, että hakevat nyt ratkaisua tän korjaamisen tosissaan! Saa kyllä pisteitä mun silmissä, koska moni liike ei tähän ryhtyisi (kyllä tästä kuitenkin rahan menetystä tulee heille). Tosin kyllä tämän jälkeen itse käytän jatkossakin autoni tuolla huollossa/korjauksessa.
shoeshine kirjoitti:Juttelin pari viikkoa sitten Webasto asentajan kanssa, joka kertoi, että BMW on erityisen ongelmallinen juuri tuon herkän sähköjärjestelmän ja jääräpäisen jäkiasennuspolitiikan kanssa. Esim. Audi antaa kuulemma mahdollisuuden ohjelmoida jälkiasenteisen Webaston järjestelmään niin, että se toimii kuten tehdasasenteinen, joka mm. tarkoittaa sitä ettei mitään häiriöilmoituksia tule eikä lämpötilasäätimiä tarvitse vääntää täysille ennnen koneen sammuttamista kuten Bemarissa pitää tehdä.
Mulle kanssa kerrottiin jo alunperin, että sähköjärjestelmä on herkkä, mutta samalla myös laitteen asentaneessa liikkeessä kertoivat asennuksen silti onnistuvan ongelmitta ja heidän sen jo muutamaan tehneensä (koska en nimenomaa halunnut olla se harjoitus/testaus kappale).

Mä kanssa ajattelin kysyä, että saako ton webaston nyt toimimaan kuten orkkiksen eli idriven kautta, kun kerran orggis johtosarja siihen tulee. lähinnä juuri siksi, että on tosiaan rasittavaa muistaa aina laittaa lämpöjä isommalle autosta lähtiessä. Tosin siitäkin jo parin vuoden aikana on tullut rutiini, että sen tekee huomaamatta (joskus jopa talliin auton ajaessa ;) ). Toinen on noi vika koodit, joita sen käyttö tosiaan myös pukkaa. Ehkä niistäkin voisi nyt päästä eroon, tosin nehän ei näy itselleni muuten, mutta huollossa ovat kertoneet niitä olevan kasoittain joka kerta.

Mulla kanssa edellisissä VAG tuotteissa ollut after market webastot jo useammassa ja onnistunut niissä "lisä mokkulan" avulla saaminen toimimaan auton kanssa yhteen niin, että se osaa itse lämmöt ja puhallukset säätää (ainakin jollain tasolla koska silloin ei oo tarvinnut itse niihin koskea auton sammutuksen yhteydessä).
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Vice kirjoitti:Mä kanssa ajattelin kysyä, että saako ton webaston nyt toimimaan kuten orkkiksen eli idriven kautta, kun kerran orggis johtosarja siihen tulee. lähinnä juuri siksi, että on tosiaan rasittavaa muistaa aina laittaa lämpöjä isommalle autosta lähtiessä. Tosin siitäkin jo parin vuoden aikana on tullut rutiini, että sen tekee huomaamatta (joskus jopa talliin auton ajaessa )
Epäilenpä, että lämpöjen käsisäätöön johtosarja ei auta, mutta kannattaa kyllä kysyä. Minusta sinun kannattaa myös kysyä, että alkaako Webasto uudella säädöllä lämpenemään itsekseen ilman käsikäynnistystä, jos moottori tai sisätilat ovat auton mielestä kylmiä. Omassa vanhassa E39:ssä oli tämä ominaisuus, ja se rasittaa webastoa ja lyhentää sen kunnossaoloaikaa, kun tulee paljon lyhyitä käynnissäolojaksoja. Olen myös kuullut, että E60 malliin on asennettu webastoja tällaisella asetuksella. Itse pidän parempana sitä, että webasto käynnistyy silloin, kun itse haluan. En koskaan pidä webastoa päällä alle 20 minuutin aikaa
Vice kirjoitti:Toinen on noi vika koodit, joita sen käyttö tosiaan myös pukkaa.
Oletko pyytänyt vikakoodeistä printtausta? Jos et, pyydä printti koodeista ennenkuin alkavat tekemään uutta asennusta. Jos ongelmat jatkuvat, printeistä näkyy onko vikakoodit muuttuneet vai pysyneet samana.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Huivei kirjoitti:Epäilenpä, että lämpöjen käsisäätöön johtosarja ei auta, mutta kannattaa kyllä kysyä. Minusta sinun kannattaa myös kysyä, että alkaako Webasto uudella säädöllä lämpenemään itsekseen ilman käsikäynnistystä, jos moottori tai sisätilat ovat auton mielestä kylmiä. Omassa vanhassa E39:ssä oli tämä ominaisuus, ja se rasittaa webastoa ja lyhentää sen kunnossaoloaikaa, kun tulee paljon lyhyitä käynnissäolojaksoja. Olen myös kuullut, että E60 malliin on asennettu webastoja tällaisella asetuksella. Itse pidän parempana sitä, että webasto käynnistyy silloin, kun itse haluan. En koskaan pidä webastoa päällä alle 20 minuutin aikaa
Ei kai orggis webaston yhteydessä tarvii lämpöjä säätää auton sammutuksen yhteydessä? Jos näin ei ole niin luulisi ettei tässäkään jatkossa sitten enää. Koska luulen/toivon, että nyt ton johtosarjan avulla tästä mun "after market" webastosta koitetaan tehdä auton näkökulmasta katsottuna "orggis". Eli silloin se toimisi kuin orkkis webasto..? Näin siis oletan, koska ei kai nyt pelkät johdot vaihtamalla se yhtäkkiä toimi eri tavalla sähköjen kannalta. Eli oletan, että johdot sisältää myös älyä ja sen yhteisvaikutus korjaisi asian. Tämä siis oletus, koska johdotus pitäisi olla oikein ja tehty mukailemaan orkkis webastoa (näin ainakin aikanaan asentanut liike antoi ymmärtää).

Kun muutos tehty ja tiedän tarkalleen voin raportoida paremmin mitä tehtiin. Ja kuinka nyt toimii.

Mullahan nyt ilmakanaviin jää lämmitysvastukset joten oletan ettei webasto siksi kävisi kuin vain minun komennoista, mutta tietysti varmaksi en tiedä, joten hyvä pointti tätä kysyä, kun asentavat "uudet palikat". Kiitos vinkistä.
Moottorin kylmyys webaston toimintaa ei varmaan ainakaan vaikuta koska orkkis webasto sitä ei lämmitä BMW:ssä.
Eli automatiikka ei sen mukaan varmaan lämmitä sekään... Tosin tiedä tätäkään nyt varmaksi.
Huivei kirjoitti:Oletko pyytänyt vikakoodeistä printtausta? Jos et, pyydä printti koodeista ennenkuin alkavat tekemään uutta asennusta. Jos ongelmat jatkuvat, printeistä näkyy onko vikakoodit muuttuneet vai pysyneet samana.
Osa vika koodeista on esitetty tässäkin topicissa (jos oikein muistan, joka tapauksessa jossain tän forumin topicissa).
Samoin mulla osa näistä paperilla, mutta nytkin, kun auton vein sinne ja oli viimeksi käynyt noin 6kk sitten niin siellä oli vaikka mitä ihme koodeja. Esim. rengaspaineista, varmista että riittävästi tilaa tehdä käännös, jne, jne, jne...
Voinko muistaa oikein, että joskus aiemmin, kun putsasivat niitä, olisivat sanoneet niitä olleen usean A4:n verran?
Silti hyvä huomio tämäkin. Kiitos siitäkin. Pyydän liikettä ottamaan nekin talteen.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Mutta kun sama ongelma esiintyy autoissa joissa ei ole Webastoa!

Ja pakkasta pitää olla -20 C tai enemmän.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Ricracing kirjoitti:Mutta kun sama ongelma esiintyy autoissa joissa ei ole Webastoa!

Ja pakkasta pitää olla -20 C tai enemmän.
Tässä mun tapauksessa ilmeisesti ei oo kyse samasta viasta tai jos on niin silloin toi niiden fixi sitä ei korjaa.

Se tosiaan selvinnee sitten ensi syksynä/talvena tuliko mulla noilla muutoksialla kuntoon vai ei.
Mutta heidän mukaansa jälkiasennettu webasto ainakin aihettaa tätä ongelmaa sotkemalla sähköjärjestelmää...

No mene ja tiedä mikä sitten lopputulos on. Mutta hyvä, että yrittävät nyt ainakin vikaa korjata ja hakevat siihen ratkaisua...
kutos-z
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 86
Liittynyt: 04 Tammi 2012, 07:09
Auto: 535d isolla paineella ja 6 silinterinen rätkä

Laittakaa sinne autoon normaali akku ja ohittakaa ne ihmeeliset latauksensäädöt eli lataa täysillä jos on tarvis eikä junnaa tää on vähän sama kuin hiukkas suodatin ei näy missään mutta tehoja antaa. ai niin uusiin tietenkin laitetaan vaan huoltoa.
Driveclever
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Marras 2012, 11:46
Auto: F10

kutos-z kirjoitti:Laittakaa sinne autoon normaali akku ja ohittakaa ne ihmeeliset latauksensäädöt eli lataa täysillä jos on tarvis eikä junnaa tää on vähän sama kuin hiukkas suodatin ei näy missään mutta tehoja antaa. ai niin uusiin tietenkin laitetaan vaan huoltoa.
Kerroppas miten ohitetaan latauksensäädöt ja vielä akkuherjat sekä virrankäyttö rajoitukset.
Grolsch
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 05 Syys 2010, 00:09
Auto: Valkoinen F31 320dA xDrive Sportline
Paikkakunta: Vantaa

Driveclever kirjoitti:
kutos-z kirjoitti:Laittakaa sinne autoon normaali akku ja ohittakaa ne ihmeeliset latauksensäädöt eli lataa täysillä jos on tarvis eikä junnaa tää on vähän sama kuin hiukkas suodatin ei näy missään mutta tehoja antaa. ai niin uusiin tietenkin laitetaan vaan huoltoa.
Kerroppas miten ohitetaan latauksensäädöt ja vielä akkuherjat sekä virrankäyttö rajoitukset.
Muuta ei tarvitse tehdä kuin irroittaa akusta tämä älykäs akkusensori (IBS), sen jälkeen virtaa riittää.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Grolsch kirjoitti:
Driveclever kirjoitti:
kutos-z kirjoitti:Laittakaa sinne autoon normaali akku ja ohittakaa ne ihmeeliset latauksensäädöt eli lataa täysillä jos on tarvis eikä junnaa tää on vähän sama kuin hiukkas suodatin ei näy missään mutta tehoja antaa. ai niin uusiin tietenkin laitetaan vaan huoltoa.
Kerroppas miten ohitetaan latauksensäädöt ja vielä akkuherjat sekä virrankäyttö rajoitukset.
Muuta ei tarvitse tehdä kuin irroittaa akusta tämä älykäs akkusensori (IBS), sen jälkeen virtaa riittää.
Niin myös mulla autossa virtaa riittää kokoajan. Eli akku ei ole ollut tyhjä missään vaiheessa. Kyse vain on elektroniikan antamista virhetiedoista. Tästä "normaalin akun" vaihdosta en osaa sanoa miten auto reagoisi eri tyyppiseen akkuun (vai reagoisiko mitenkään?), mutta koska akussa ei ole mitään vikaa niin sekin on aivan turhaa.

Edelleen kuten jo aiemmin totesin. Itse en ainakaan viitsi alkaa osia purkamaan koska oletan jokaiselle olevan syynsä ja tarkoituksensa. Toki myös autossani on takuu voimassa joten senkään puolesta en halua purkaa siitä mitään eikä taida takuukaan olla enää voimassa sen jälkeen jos itse alkaa autosta osia poistamaan.
Driveclever
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Marras 2012, 11:46
Auto: F10

Grolsch kirjoitti:
Driveclever kirjoitti:
kutos-z kirjoitti:Laittakaa sinne autoon normaali akku ja ohittakaa ne ihmeeliset latauksensäädöt eli lataa täysillä jos on tarvis eikä junnaa tää on vähän sama kuin hiukkas suodatin ei näy missään mutta tehoja antaa. ai niin uusiin tietenkin laitetaan vaan huoltoa.
Kerroppas miten ohitetaan latauksensäädöt ja vielä akkuherjat sekä virrankäyttö rajoitukset.
Muuta ei tarvitse tehdä kuin irroittaa akusta tämä älykäs akkusensori (IBS), sen jälkeen virtaa riittää.
Mikä tämä IBS on joku laatikko vai piuha ja siinä tapauksessa mikä piuha. Katsoin akkua mutta sieltä en
keksinyt sitä enkä uskaltanut ruveta kokeilemaan.
Driveclever
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Marras 2012, 11:46
Auto: F10

Yes Grolsch tai muut miten tämä IBS?
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Vice kirjoitti:Edelleen kuten jo aiemmin totesin. Itse en ainakaan viitsi alkaa osia purkamaan koska oletan jokaiselle olevan syynsä ja tarkoituksensa.
Juuri näin. Omasta autostani en todellakaan rupea purkamaan mitään antureita tahi muita osia. Nykyajan autot ovat sähköiltään niin monimutkaisia kokonaisuuksia, että on parempi olla sorkkimatta.

Se joka ei usko voi lukea vaikka uuden Bemaristi-lehden (1/13), jossa muuan ansioitunut ja osaava harrastaja, vaihtaa E61:sen orkkis stereot vähän parmempaan versioon.
bmwclub.fi
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Vastaa Viestiin