Akkuongelmat F10/11 ja F25

F10, F11, F07
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Vice kirjoitti:Eivät suostuneet Autosalvassa softia päivittämään :thdw:

Syy: Koska korjaavaa softaa ei ole. Selityksiä tuli liuta... Koitettiin lievästi webaston syyksi myös laittaa, BS!

Kertoi, että näitä tullut muitakin, jotka juuri viime aikoina (nyt kylmillä keleillä) samasta ongelmasta ovat valittaneet.

Pyysin vielä asiasta tekemään kyselyä BMW:lle voitaisiko asialle tehdä vielä jotain, katsotaan eteneekö tämä.

OT, Kertoi lisäksi, että heilläkin on käynyt jakopään rempassa F1x:ä (N47). Mutta ei sen tarkemmin mennyt yksityiskohtiin...

Vähän v*tuttaa... :de:
Jos joku toinen huoltopaikka kerran tietää korjauksen ja myös vaihtaa softan takuutyönä, niin BMW-organisaation tiedonsiirto talon sisällä on kyllä luokattoman heikolla tasolla jos sama ei onnistu missä tahansa merkkipuljussa.

Täytyykö tästälähtien tiskille mennä paperin kanssa, johon on valmiiksi tulostanut tarvittavan korjauksen tunnistetiedot/numeron. Jos näin on, niin kovin menee työlääksi tappeluksi työt jotka pitäisi olla itsestäänselvyyksiä.

Varmaankin tarvittaessa tämän foorumin kautta tieto voisi siirtyä niiltä jotka on jo asiat saaneet kuntoon. Ilmoittavat vain asiaan liittyvät tiedot joiden kanssa voi sitten kävellä uudestaan tiskille niinsanotusti iskemään nyrkkiä pöytään.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Tomppi kirjoitti:Hieman päivitystä:
PSS: Oli mielenkiintoista huomata että alhaisen akun jännitteen vuoksi ohjaus muuttui raskaaksi, aktiivinen vakionopeudensäädin heitti toimimasta, EDC heitti toimimasta, sähköinen takaluukku, puhaltimet, penkinlämmittimet jne. Varsinkin tuo ero EDC päällä/pois oli niin merkittävä, että kyseistä ominaisuutta voi kyllä suositella.
Mulla akku herjoista huolimatta toimii EDC(/DDC), Sähkö kontti, jne. Ainut mikä ei oo toiminut, kun herjoja tullut on peilien kääntyminen automaattisesti auki jos ovat koria vasten käännetty. Tosin nekin välillä kääntyvät auki ja taas välillä ei. Mulla ei oo koskaan ollut akkutesterissä (käynyt 3krt) sillä viiden päivän jaksolla, jossa näkyy joka päivälle "varaustaso" prosentteina alle 75 % (kerran oli alle 80% siis yhtenä päivänä), ja lähes joka päivä on ollut 90% tai yli ja silti tulee akku herjoja pakkasilla aamuisin...
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Havis kirjoitti: Jos joku toinen huoltopaikka kerran tietää korjauksen ja myös vaihtaa softan takuutyönä, niin BMW-organisaation tiedonsiirto talon sisällä on kyllä luokattoman heikolla tasolla jos sama ei onnistu missä tahansa merkkipuljussa.

Täytyykö tästälähtien tiskille mennä paperin kanssa, johon on valmiiksi tulostanut tarvittavan korjauksen tunnistetiedot/numeron. Jos näin on, niin kovin menee työlääksi tappeluksi työt jotka pitäisi olla itsestäänselvyyksiä.

Varmaankin tarvittaessa tämän foorumin kautta tieto voisi siirtyä niiltä jotka on jo asiat saaneet kuntoon. Ilmoittavat vain asiaan liittyvät tiedot joiden kanssa voi sitten kävellä uudestaan tiskille niinsanotusti iskemään nyrkkiä pöytään.
Vetosin vielä tähän, että palstalta olen lukenut softapäivityksen auttavan, mutta koska BMW ei sitä suosittele korjaavaksi tätä vikaa eikä heidän mukaan ole korjaavaa softaa niin siksi eivät suostu (ainakaan ilmaiseksi) softia päivittämään.

Katsotaan nyt kuuluuko ensi viikolla mitään uutta, lupasivat taas silloin asiaan palata...
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Tomppi kirjoitti:"Charge battery", herjoja alkanut tulemaan nyt jatkuvasti kun laski pakkanen -20 asteeseen. "Extended discharge while stationary, electronic consumers were switched off" jne. Autossa on kylmä ja ohjaus on raskas, takakontin sähköinen avaus ei toimi jne.
Soitin Wetterille, vien auton tänään akun lataukseen ja testeihin. Mitään korjausta ongelmaan ei kuulemma ole. Totesin että auto ei sitten sovellu näihin oloihin niin lupasivat tutkia asiaa. Akku sinänsä kuulemma on tehokkain mitä on ko. autoon saatavissa. Yksi ongelma heidän mukaansa saattaa olla se että ohjainohjelmisto on herkkä akun jännitteen kynnysarvojen suhteen. Olettaisin että softapäivityksellä ongelma voisi korjaantua (jos uusi softa sallisi väljemmät kynnysarvot).
En ole ehtinyt kaikkia aikaisempia aiheeseen liittyviä viestejä vielä kahlata läpi, mutta teen sen jossain välissä.
Kyseessä siis vuosimallin 2012 F11 525d Touring. Sain auton ajoon helmikuussa ja silloin kyseisiä ongelmia ei esiintynyt.
Näin se menee, ikävä kyllä :thdw: Mitään korjausta asiaan ei BMW:llä vieläkään ole. He vaan vaan väittävät ettei autolla ole ajettu tarpeeksi, että akku latautuisi. Lataa nyt sitten -20 asteista akkua kun ei edes lämmitys toimi kunnolla!?
Saa ajaa vähintään sata kilometriä että jotain tapahtuisi.
Vituttaa toi BMW:n asiaan suhtautuminen, mutta en saa täältä ketään mukaani ryhmäkanteeseen :mad:

Ainoa tähän mennessä tiedossa olevani toimiva "korjaus" on hankkia lämmin autotalli tai ostaa sähkötolppa (verkkovirta) toiminen akkulaturi :curse:
Ja sitä BMW ei korvaa, olen asiasta keskustellut Hertsikan Laakkosen kanssa. Mutta oliksos syytä ottaa yhteyttä BMW Suomeen tai jopa BMW Nordiciin?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Ricracing kirjoitti:Mutta oliksos syytä ottaa yhteyttä BMW Suomeen tai jopa BMW Nordiciin?
Mä otin tästä jo viime talvena yhteyttä BMW Suomeen ja silloin "käännyttivät" minut auton myyneen liikkeen suuntaan.
Käskivät heidän kanssa asioida ja he (auton myynyt liike) sitten kuulemma tarvittaessa on yhteydessä eteenpäin.
Mutta siis kaikki vika/takuuasiat heidän mukaan kuulemma hoidettava (myyjä)liikkeen/huollon kanssa...
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Ricracing kirjoitti:Ainoa tähän mennessä tiedossa olevani toimiva "korjaus" on hankkia lämmin autotalli tai ostaa sähkötolppa (verkkovirta) toiminen akkulaturi
Itsellä ei auttanut edes tuo akkulaturi. Samalla tavalla herjasi senkin kanssa. Eli se tuli asennettua lähes turhaan. Tosin nyt voin sitä käyttää jos haluaa Webastoa käyttää lyhyessä ajossa.
shoeshine
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 09 Loka 2010, 19:35
Auto: BMW F30 330e iPerformance
Paikkakunta: Helsinki

VolvostaBemariin kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:Ainoa tähän mennessä tiedossa olevani toimiva "korjaus" on hankkia lämmin autotalli tai ostaa sähkötolppa (verkkovirta) toiminen akkulaturi
Itsellä ei auttanut edes tuo akkulaturi. Samalla tavalla herjasi senkin kanssa. Eli se tuli asennettua lähes turhaan. Tosin nyt voin sitä käyttää jos haluaa Webastoa käyttää lyhyessä ajossa.
Joo ei se akkulaturi auta kun ei akku ota latausta vastaan jos on tarpeeksi pakkasta. Itse olen miettinut akkulämmitimen hankkimista, mutta taitaa jäädä kun auto menee vuoden kuluttua vaihtoon.
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, F11 520d Sport A Touring, F11 530dA xDrive Touring 2015
limark
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Joulu 2012, 23:24

Tätä lääkettä minunkin maalaisjärkeni ymmärtää huomenna asenennetaa systeemit meidänkin autoon.
Driveclever
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Marras 2012, 11:46
Auto: F10

Käytän Webastoa (jälkiasennettu) tunti aamulla ja töistä lähtiessä. Ajoa noin 30min suunta ja
päivän Defan ylläpitolaturi kiinni piuhassa, ei ole ollut mitään ongelmia virran riittävyyden kanssa
kylmälläkään. Yksi talvi jo näillä systeemeillä. Auto kyllä herjaa aina aamulla ja noin joka toinen
kerta töistä lähtiessä. Sanoivat laturi asennus firmasta että ei tarvita akkulämmitintä joten en
laittanut sitä.
Avatar
Tomppi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 145
Liittynyt: 25 Marras 2011, 19:36
Auto: F16 M50d 2015
Paikkakunta: Oulu

Tänä aamuna ongelma toistui vaikka oli lauhtunut (enää -10). Auto oli koko illan ja yön roikan nokassa ja sisätilanlämmitin päällä. Ja se akun ylläpitolaturi/akkuvahti asennettiin siihen keskiviikkona.

Eipä paljon naurata. En ehdi autoa työkiireiden vuoksi pajalle tänään viemään, pitänee soittaa BMW:n tiepalveluun niin saavat hakea romunsa pois.

Audi kauppaan lähden lauantaina tarjouksia kyselemään, sen verran kyrsii koko pelleily. Uusi A6 Avant nelivedolla olisi kiikarissa, pitää vain varmistua ettei ole samoja ongelmia kyseisessä autossa.

Diesel-volvoihin tulee jopa vakiona toimiva webasto/lämmityssysteemi ja pelittää vallan mainiosti. Ei vain ihan heti haluaisi mennä takaisin kyseiseen merkkiin, vaikkakin Volvo on kyllä näihin olosuhteisiin suunniteltu auto.

Wetterin BMW huoltopäällikön mukaan tehtaalla asennettava webasto ei lämmitä moottoria, mutta siihen on joskus tulevaisuudessa tulossa muutoksia. Koska, sitä ei kukaan tunnu tietävän. Lisäksi ei suositellut tarvike-webaston asentamista koska se sekoittaa auton elektroniikkaa. On kuulemma paljon ongelmia niiden kanssa. Sitten kuulemma löytyy joitain yksilöitä joissa ne toimii ok.

Itse en ole webastoa vailla vaan autoa jolla pystyisi kulkemaan töissä ja ehkä joskus lomallakin. Aikaisemmilla autoilla se on onnistunut, muttei tällä uudella F11:lla :curse:
ex-bemarit: F11 525d TwinPower Turbo Touring Sport A -12
e39 525 TDS Touring A -97
Driveclever
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Marras 2012, 11:46
Auto: F10

[quote="Tomppi"]Tänä aamuna ongelma toistui vaikka oli lauhtunut (enää -10). Auto oli koko illan ja yön roikan nokassa ja sisätilanlämmitin päällä. Ja se akun ylläpitolaturi/akkuvahti asennettiin siihen keskiviikkona. /quote]
Sanoisin kyllä että autossasi on pakko olla jotain muuta vikaa / jotain kytketty väärin. Webaston asennus
F1X malleihin on kyllä aika vaativaa.
Avatar
Tomppi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 145
Liittynyt: 25 Marras 2011, 19:36
Auto: F16 M50d 2015
Paikkakunta: Oulu

Driveclever kirjoitti:
Tomppi kirjoitti:Tänä aamuna ongelma toistui vaikka oli lauhtunut (enää -10). Auto oli koko illan ja yön roikan nokassa ja sisätilanlämmitin päällä. Ja se akun ylläpitolaturi/akkuvahti asennettiin siihen keskiviikkona. /quote]
Sanoisin kyllä että autossasi on pakko olla jotain muuta vikaa / jotain kytketty väärin. Webaston asennus
F1X malleihin on kyllä aika vaativaa.
Minulla ei ole webastoa. Autoon ei ole 3/2012 jälkeen koskettu. Ongelmat alkoivat viimeviikolla ja keskiviikkona sitten ladattiin yön aikana auton akku (joka oli vajaa) ja asennettiin heidän suosituksestaan akun ylläpitolaturi. Tuokaan sitten ei näemmä auttanut. Eli sama vika toistuu ennen ja jälkeen ylläpitolaturin asennuksen. Voihan tietenkin olla että joku sankari on sen laturin sinne väärin asentanut/kytkenyt. Asennus tehtiin BMW huollossa. Toisaalta kylmä akku ei oikein ota varausta vastaan.
ex-bemarit: F11 525d TwinPower Turbo Touring Sport A -12
e39 525 TDS Touring A -97
Driveclever
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Marras 2012, 11:46
Auto: F10

Tomppi kirjoitti:
Driveclever kirjoitti:
Tomppi kirjoitti:Tänä aamuna ongelma toistui vaikka oli lauhtunut (enää -10). Auto oli koko illan ja yön roikan nokassa ja sisätilanlämmitin päällä. Ja se akun ylläpitolaturi/akkuvahti asennettiin siihen keskiviikkona. /quote]
Sanoisin kyllä että autossasi on pakko olla jotain muuta vikaa / jotain kytketty väärin. Webaston asennus
F1X malleihin on kyllä aika vaativaa.
Minulla ei ole webastoa. Autoon ei ole 3/2012 jälkeen koskettu. Ongelmat alkoivat viimeviikolla ja keskiviikkona sitten ladattiin yön aikana auton akku (joka oli vajaa) ja asennettiin heidän suosituksestaan akun ylläpitolaturi. Tuokaan sitten ei näemmä auttanut. Eli sama vika toistuu ennen ja jälkeen ylläpitolaturin asennuksen. Voihan tietenkin olla että joku sankari on sen laturin sinne väärin asentanut/kytkenyt. Asennus tehtiin BMW huollossa. Toisaalta kylmä akku ei oikein ota varausta vastaan.
Lähinnä se on outoa että niin paljon sähkölaitteita kytkeytyy pois, en tiedä riippuuko jännitealennuksen määrästä minkä
verran. Minulla toimii kaikki muu normaalisti paitsi penkin ja ratin automaattinen muisti. Istuin lämmittimet ja luukun-
aukaisu/ sulkukin toimivat joten haitta on aika pieni. Luulisi että omassa huollossa osataan asentaa tämä mutta mutta? Kannattaisi ainakin ehdottaa kokeilua toisella akulla.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Ei ole A6:sta raportoitu tämäntyyppistä ongelmaa. VAGarenallahan siitä on aika paljon juttua. A6:n suurimpana ongelmana tuntuu olevan pakkasella oudon tuntuiseksi muuttuva ohjaus. Siihen on joku palstalainen saanut jo korjauksenkin, joten apuja lienee olemassa. Jännityksellä odotan, onko omassani jo tuo korjattu ohjaus. Autoni on jo maassa, ja otan sen kilpiin 4.1.2013.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Driveclever
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Marras 2012, 11:46
Auto: F10

Markku J kirjoitti:Ei ole A6:sta raportoitu tämäntyyppistä ongelmaa. VAGarenallahan siitä on aika paljon juttua. A6:n suurimpana ongelmana tuntuu olevan pakkasella oudon tuntuiseksi muuttuva ohjaus. Siihen on joku palstalainen saanut jo korjauksenkin, joten apuja lienee olemassa. Jännityksellä odotan, onko omassani jo tuo korjattu ohjaus. Autoni on jo maassa, ja otan sen kilpiin 4.1.2013.
Lisää OT En katso VAG A6 uusin versio palstaa BMW raybanien läpi mutta varmaan Suomessa vähemmän (ei tarkkaa tietoa sorry) myyty auto (vuosi uudempi) ja näin paljon keskustelua ongelmista. Uusi A6 oli eka Audi jota harkitsin F10 vaihtoehtona. Onnistunein Audi tähän mennessä. Molemmissa sähköinen tehostus, lehtien ajo vertailuissa Audin toteutusta useimmiten pidetty parempana. Näköjään molemmilla softa ongelmia enemmän kuin E60 aikaan. Ennen mekaniikka ei
toiminut kylmässä, nykyään ohjelmoinnissa on vain keski-eurooppa versio.
Avatar
Tomppi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 145
Liittynyt: 25 Marras 2011, 19:36
Auto: F16 M50d 2015
Paikkakunta: Oulu

Lähinnä se on outoa että niin paljon sähkölaitteita kytkeytyy pois, en tiedä riippuuko jännitealennuksen määrästä minkä
verran. Minulla toimii kaikki muu normaalisti paitsi penkin ja ratin automaattinen muisti. Istuin lämmittimet ja luukun-
aukaisu/ sulkukin toimivat joten haitta on aika pieni. Luulisi että omassa huollossa osataan asentaa tämä mutta mutta? Kannattaisi ainakin ehdottaa kokeilua toisella akulla.
Auton vikamuisti oli tyhjä. Wetterin mukaan auto rupeaa akun jännitteen laskiessa kytkemään pois virtaa kuluttavia toimintoja yksi kerrallaan jotta saa pidettyä auton käynnissä (ja ajokuntoisena) mikä sinänsä on ihan fiksua. Tässä tapauksessa mentiin niin pitkälle että kytki jopa puhaltimen pois. Tänä aamuna taasen ilmoitti että osa elektronisista laitteista on kytketty toistaiseksi pois päältä. Puhallin vielä toimi mutta ei sieltä lämmintä ilmaa tullut. Takakontti toimi myös, mutta comfort-valot ja radio eivät. Ilmeisesti kytki myös luistoneston ja osan ajonvakautuksesta pois kun suti niin perhanasti, niinkuin olisi Sport-moodilla vetänyt. Illalla töistä lähtiessä eipä tullutkaan enää akkuherjoja vaikka auto seisoi kylmänä koko päivän. Kaikki toimi normaalisti.

Olen samaa mieltä että akku kannattaa kaiken varalta seuraavaksi vaihtaa.

Mikäs peli Markulle on tulossa? Ei ole tullut seurailtua foorumia vähään aikaan.
ex-bemarit: F11 525d TwinPower Turbo Touring Sport A -12
e39 525 TDS Touring A -97
Driveclever
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Marras 2012, 11:46
Auto: F10

Tomppi kirjoitti:
Lähinnä se on outoa että niin paljon sähkölaitteita kytkeytyy pois, en tiedä riippuuko jännitealennuksen määrästä minkä
verran. Minulla toimii kaikki muu normaalisti paitsi penkin ja ratin automaattinen muisti. Istuin lämmittimet ja luukun-
aukaisu/ sulkukin toimivat joten haitta on aika pieni. Luulisi että omassa huollossa osataan asentaa tämä mutta mutta? Kannattaisi ainakin ehdottaa kokeilua toisella akulla.
Auton vikamuisti oli tyhjä. Wetterin mukaan auto rupeaa akun jännitteen laskiessa kytkemään pois virtaa kuluttavia toimintoja yksi kerrallaan jotta saa pidettyä auton käynnissä (ja ajokuntoisena) mikä sinänsä on ihan fiksua. Tässä tapauksessa mentiin niin pitkälle että kytki jopa puhaltimen pois. Tänä aamuna taasen ilmoitti että osa elektronisista laitteista on kytketty toistaiseksi pois päältä. Puhallin vielä toimi mutta ei sieltä lämmintä ilmaa tullut. Takakontti toimi myös, mutta comfort-valot ja radio eivät. Ilmeisesti kytki myös luistoneston ja osan ajonvakautuksesta pois kun suti niin perhanasti, niinkuin olisi Sport-moodilla vetänyt. Illalla töistä lähtiessä eipä tullutkaan enää akkuherjoja vaikka auto seisoi kylmänä koko päivän. Kaikki toimi normaalisti.

Olen samaa mieltä että akku kannattaa kaiken varalta seuraavaksi vaihtaa.

Mikäs peli Markulle on tulossa? Ei ole tullut seurailtua foorumia vähään aikaan.
Kuulostaa siltä että välillä akku purkautuu yöllä ilman käyttöä ja nyt päivällä ei? Jotain kyllä pielessä. Voisiko olla että akku alkaa hiljalleen olla latautunut ajon ja lisälaturin avulla. Ja pitää paikkansa kuten kirjoitit mitä kylmempi akku sitä pienempi latautuminen tunnissa. Jos mietit A6:ta niin siihen otettava ilmajousitus jos haluat päästä lähellekään EDC.tä
F1X:illä. E60 vakio iskunvaimennus oli kuin urheilu-auto ja F1X EDC on harvinaista luxusta.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Tomppi kirjoitti:Olen samaa mieltä että akku kannattaa kaiken varalta seuraavaksi vaihtaa.
Kyllä toi tosiaan voisi mennä viallisen akun piikkiin, välillä ottaa latausta välillä ei. Mutta luulisi, että olisivat tämän helposti havinneet..? Tai sitten se BMW:n älykäslaturi..? Se ainakin (kai?) näissä webaston omaavissa autoissa on se ongelma kohta.
Tomppi kirjoitti:Audi kauppaan lähden lauantaina tarjouksia kyselemään, sen verran kyrsii koko pelleily. Uusi A6 Avant nelivedolla olisi kiikarissa, pitää vain varmistua ettei ole samoja ongelmia kyseisessä autossa.
Mitä tohon Audiin vaihtoon tulee, niin itsekin olisin jo vaihtanut jos ei olisi täysin onneton hyvitys tästä 1v / 30tkm ajetusta F11 :sneak: Jos saat hyvän tarjouksen niin kerro mistä sait, lähden sieltä itsekin sitten kysymään tarjousta ;)

Audi A6:sta on hyvä kamppanja tarjous, kun ottaa ton quattro Edition (se kai Markku J:llekin tulossa?). Siihen muutama varuste vielä päälle niin eiköhän se ajaminen oli mukavaa, mutta kuten Markku mainitsi sitä vaivaa (ainakin joitain yksilöitä) ohjaus ongelma. A6 allroad quattro oli mulla ajossa tossa joitakin viikkoja sitten ja kyllä se ainakin oli hyvä peli, eikä sitä yksilöä koeajon aikana vaivannut ohjaus ongelmat. Tottakai BMW vs Audi molemmissa on omat vahvuutensa. Omalla kohdalla arvostan sitä, että heillä (omien autojen vikatilanteissa) takuu on korvannut korjaukset ja ne on tehty (eikä asia ole jäänyt vain "ilmaan leijumaan") .

Pahinta silti tässä akku ongelmassa on se, että omalla kohdallakaan asia ei etene mihinkään. Viime talvena jo lukuisia kertoja tästä olin yhteydessä Autosalpaan ja BMW Suomeen. Silti ei tuu korjaavaa softaa (omassani lähes pakko liittyä softaan, koska akun "varaustaso" on korkea silti tulee näitä hälytyksiä). Tiedän, että ongelmasta muitakin valittajia riittää. Vielä niin, että osalla on webasto (näistä vielä ainakin osalla jälkiasenteinen) ja osalla ei ole webastoa...

Mutta tosiaan sun tapauksessa vielä eri case, kun mulla, kun sulla ei oo webastoa ja pudottaa niin paljon sähköleluja käytöstä pois. Oliko sun auto käynyt akku testerissä? Jos oli niin mitä arvo siellä sai?
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Minä taistelin vastaavanoloisen akun varausongelman kanssa uutena ostamani Mersun E-sarjalaisen kanssa v 2002. Siinä oli webasto, mutta sen kanssa pystyi elämään, kun piti Defan akkulaturia aina yön yli päällä. Akkua eivät suostuneet vaihtamaan takuuna, vaikka se ei minusta voinut olla "normaalikunnossa", kapasiteettiakin oli 88 Ah. Meidän Bemareissa ei ole ollut latauksen kanssa mitään ongelmia, mutta ei niissä ole myöskään Webastoa ollut.

Nyt minulle on tulossa A6:n quattro edition -karvalakkimalli, se pikkutehoinen 3.0 TDI vaatimattomin lisukkein.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Avatar
Tomppi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 145
Liittynyt: 25 Marras 2011, 19:36
Auto: F16 M50d 2015
Paikkakunta: Oulu

Wetteri oli testannut akun ja todennut sen olevan kunnossa. En hoksannut kysyä kuinka alhainen akun jännite oli ollut mutta testejä olivat sille tehneet. Akku oli sitten yön ajan hallissa kiltisti ottanut latausta vastaan. Sanoivat että jos akku olisi viallinen, menisi se takuuseen.

Pitääpä käydä tuota A6 Quattro edition mallia jossain välissä koeajamassa. Allroad on myös vaihtoehto mutta siinä on kova imagolisä hinnassa Avantiin verrattuna. En tiedä sitten miten ajettavuuden suhteen Allroadin ja Avantin välillä menee.
ex-bemarit: F11 525d TwinPower Turbo Touring Sport A -12
e39 525 TDS Touring A -97
Vastaa Viestiin