Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 17:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Re: F10 5-sarjan talven riesat

ViestiKirjoittaja Ricracing » 11 Helmi 2012, 20:31

Lähetin äsken oman viestini autonmyyjälleni ja BMW:n Petterille!

Muun kehutekstin ohessa väitteeni on että:

"Väitän että laturi on alitehoinen ja että akku on liian pieni Suomen oloihin!
Vaadin autooni muutoskorjauksia!"
Viimeksi muokannut Ricracing, 11 Helmi 2012, 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.

Avatar
540iA
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 09:20
Auto: F11 M550D
E91 330xD
TimeAttack Subaru
Super Snake

Re: F10 5-sarjan talven riesat

ViestiKirjoittaja 540iA » 12 Helmi 2012, 05:36

Todennäköisesti laturi on ihan tarpeeksi iso 180A ja akkukin on kooltaan riittävä 90Ah.
Uuden mallinen akku vaan ei ota latausta kylmänä vastaan.
On ihan sama vaikka laturi olisi 1000A jos akku ei ota latausta vastaan ja varastoi sitä virtaa.
Samoin vaikka laittaisi kuorma-auton 225Ah akun joka on varmasti riittävän suuri niin fyysisesti kuin Ah-määrältään niin sekään ei hyödytä jos se on uuden mallinen agm-akku joka ei kylmänä ota latausta vastaan.

Akun tyyppi ja sitä kautta latausjärjestelmä taitaa olla liian hieno näihin yli 20C pakkasiin.
ex bemarit: F11 520dA M-Sport, E 46 330Ci M-Sport II, Z3 M Coupe, E 39 540iA, E 39 523i

Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 596
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:54

Re: F10 5-sarjan talven riesat

ViestiKirjoittaja Havis » 12 Helmi 2012, 07:27

540iA kirjoitti:Todennäköisesti laturi on ihan tarpeeksi iso 180A ja akkukin on kooltaan riittävä 90Ah.
Uuden mallinen akku vaan ei ota latausta kylmänä vastaan.
On ihan sama vaikka laturi olisi 1000A jos akku ei ota latausta vastaan ja varastoi sitä virtaa.
Samoin vaikka laittaisi kuorma-auton 225Ah akun joka on varmasti riittävän suuri niin fyysisesti kuin Ah-määrältään niin sekään ei hyödytä jos se on uuden mallinen agm-akku joka ei kylmänä ota latausta vastaan.

Akun tyyppi ja sitä kautta latausjärjestelmä taitaa olla liian hieno näihin yli 20C pakkasiin.


Onko tässä BMW:ssä joku tietty syy miksi siinä ehdottomasti pitäisi olla agm tyypin akku? Mikäli ei ole, myyjää voisi pyytää korvaamaan sen perinteisellä vähintään saman kokoisella takuun puitteissa. Ja vasta mikäli myyjä laittaa vastaan, alkaa viemään asiaa seuraavaan vaiheeseen.

Tämä agm taitaa olla samantyyppinen BMW:n akilleen kantapää kuin RFT renkaat ;)

shoeshine
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 157
Liittynyt: 09 Loka 2010, 16:35
Auto: BMW F11 530dA xDrive 2015
Paikkakunta: Espoo

Re: F10 5-sarjan talven riesat

ViestiKirjoittaja shoeshine » 12 Helmi 2012, 07:47

Havis kirjoitti:
540iA kirjoitti:Todennäköisesti laturi on ihan tarpeeksi iso 180A ja akkukin on kooltaan riittävä 90Ah.
Uuden mallinen akku vaan ei ota latausta kylmänä vastaan.
On ihan sama vaikka laturi olisi 1000A jos akku ei ota latausta vastaan ja varastoi sitä virtaa.
Samoin vaikka laittaisi kuorma-auton 225Ah akun joka on varmasti riittävän suuri niin fyysisesti kuin Ah-määrältään niin sekään ei hyödytä jos se on uuden mallinen agm-akku joka ei kylmänä ota latausta vastaan.

Akun tyyppi ja sitä kautta latausjärjestelmä taitaa olla liian hieno näihin yli 20C pakkasiin.


Onko tässä BMW:ssä joku tietty syy miksi siinä ehdottomasti pitäisi olla agm tyypin akku? Mikäli ei ole, myyjää voisi pyytää korvaamaan sen perinteisellä vähintään saman kokoisella takuun puitteissa. Ja vasta mikäli myyjä laittaa vastaan, alkaa viemään asiaa seuraavaan vaiheeseen.

Tämä agm taitaa olla samantyyppinen BMW:n akilleen kantapää kuin RFT renkaat ;)



Samaa mieltä 540i:n kanssa, ei isompi akku tai tehokkaampi laturi mikään ratkaisu ole.

Käsittääkseni AGM akku on melko yleinen autoissa nykyään. Onhan sillä monia etuja perinteiseen nesteakkuun verrattuna:
latautuu nopeammin, pidempi purkuaika, täysin huoltovapaa, parempi kestävyys latauksien/ purkauksien määrässä jne.
Viimeksi muokannut shoeshine, 12 Helmi 2012, 07:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, BMW 520d Sport A F11 Touring

J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2705
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 06:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Re: F10 5-sarjan talven riesat

ViestiKirjoittaja J1978 » 12 Helmi 2012, 08:10

shoeshine kirjoitti:
Havis kirjoitti:
540iA kirjoitti:Todennäköisesti laturi on ihan tarpeeksi iso 180A ja akkukin on kooltaan riittävä 90Ah.
Uuden mallinen akku vaan ei ota latausta kylmänä vastaan.
On ihan sama vaikka laturi olisi 1000A jos akku ei ota latausta vastaan ja varastoi sitä virtaa.
Samoin vaikka laittaisi kuorma-auton 225Ah akun joka on varmasti riittävän suuri niin fyysisesti kuin Ah-määrältään niin sekään ei hyödytä jos se on uuden mallinen agm-akku joka ei kylmänä ota latausta vastaan.

Akun tyyppi ja sitä kautta latausjärjestelmä taitaa olla liian hieno näihin yli 20C pakkasiin.


Onko tässä BMW:ssä joku tietty syy miksi siinä ehdottomasti pitäisi olla agm tyypin akku? Mikäli ei ole, myyjää voisi pyytää korvaamaan sen perinteisellä vähintään saman kokoisella takuun puitteissa. Ja vasta mikäli myyjä laittaa vastaan, alkaa viemään asiaa seuraavaan vaiheeseen.

Tämä agm taitaa olla samantyyppinen BMW:n akilleen kantapää kuin RFT renkaat ;)



Samaa mieltä 540i:n kanssa, ei isompi akku tai tehokkaampi laturi mikään ratkaisu ole.

Käsittääkseni AGM akku on melko yleinen autoissa nykyään. Onhan sillä monia etuja perinteiseen nesteakkuun verrattuna:
latautuu nopeammin, pidempi purkuaika, täysin huoltovapaa, parempi kestävyys latauksien/ purkauksien määrässä jne.


Kaikki mitä kerroit pitää kyllä 100% paikkansa! AGM akut yleistyvät kovaa vauhtia joka automerkissä.


Yksi syy miksi näissä uusissa bemareissa on tuo AGM-akku, on varmaan tuo jarruenergian talteenotto ja start&stop-teknologia lienee toinen syy.

Niin ja bemarin laturi on varmasti täysin riittävä ja akku on myös varmasti riittävän iso. Hemmetin monessa autossa kun on vain 60-72 ampeerin akku vaikka niissä olisi elektroniikkaa yhtä paljon kuin bemarissa. 90 ampeerin akku ei ole todellakaan mikään vakio esim. Skodan Superbissa eikä siihen edes saa orkkiksena 77 ampeeria suurempaa akkua.

Vaikka siellä olisi 500 ampeerin laturi ja ties kuinka iso akku niin akku ei ota pakkasella samaan tapaan virtaa vastaan kuin lämpimällä säällä ja se akku on tosiaan näissä bemareissa vielä kylmässä paikassa takakontin välipohjan alla.

Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 404
Liittynyt: 18 Marras 2010, 20:00
Auto: F10 525dx -14
Paikkakunta: Grani

Re: F10 5-sarjan talven riesat

ViestiKirjoittaja altsu » 12 Helmi 2012, 13:00

:conf: pitäs varmaan mennä Laakkoselle valittamaan, että oma yksilö on viallinen; ei ole keskipuhallin pihissyt, ei ole RFT:t vedelleet, eikä akku valittanut. Ihme maanantaikappale.
Ex BMW: F11 520d -11

Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 932
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:41
Auto: F11 LCI 520dA xDrive Callisto + F20 116i Karmesin
Paikkakunta: Espoo

Re: F10 5-sarjan talven riesat

ViestiKirjoittaja -V- » 12 Helmi 2012, 13:19

altsu kirjoitti::conf: pitäs varmaan mennä Laakkoselle valittamaan, että oma yksilö on viallinen; ei ole keskipuhallin pihissyt, ei ole RFT:t vedelleet, eikä akku valittanut. Ihme maanantaikappale.

Kannattaa varmaan olla tyytyväinen :thuup:
Se ei toki takaa sitä etteikö muiden autoissa voisi olla harmeja.
BMW-kokemus: F30 318dA, E90 LCI 320dA xDrive, E92 LCI 320Cd, E60 LCI 530dA, E84 X1 xDrive20dA, E90 335dA M-Sport, E60 LCI 525i, E90 320d M-Sport, E81 LCI 118d, E91 LCI 320i, E92 325CdA, E46 LCI 330Ci Cabrio M-Sport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA

Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 404
Liittynyt: 18 Marras 2010, 20:00
Auto: F10 525dx -14
Paikkakunta: Grani

Re: F10 5-sarjan talven riesat

ViestiKirjoittaja altsu » 12 Helmi 2012, 13:32

-V- kirjoitti:
altsu kirjoitti::conf: pitäs varmaan mennä Laakkoselle valittamaan, että oma yksilö on viallinen; ei ole keskipuhallin pihissyt, ei ole RFT:t vedelleet, eikä akku valittanut. Ihme maanantaikappale.

Kannattaa varmaan olla tyytyväinen :thuup:
Se ei toki takaa sitä etteikö muiden autoissa voisi olla harmeja.


Eikä takaa sitä, etteikö seuraavalla startilla omassa joku menisi pieleen, jos nyt ylipäätään käynnistyy.

Lähinnä tarkoitus tämän itkun ja valituksen keskellä oli muistuttaa, etteivät nämä nyt aivan susia ja Suomen talveen kelpaamattomia ole. Jokunen tyytyväinen omistajakin joukkoon mahtuu. Kaipa jollain on vielä muistissa jopa jaettu 1. sija TM vuoden talviautotestissä
Viimeksi muokannut altsu, 12 Helmi 2012, 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex BMW: F11 520d -11

Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1518
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:57
Auto: X4 30d -14

Re: F10 5-sarjan talven riesat

ViestiKirjoittaja Turbo » 12 Helmi 2012, 17:00

Ai että eilen taas otti pattiin, kun ei vajaavedolla vain talvella tee sitten mitään. Sutii sutii, perä heiluu ja valot vilkkuu, mutta matka ei joudu. Kanssamatkustajatkin noteerasivat, että mikäs tätä autoa oikein heiluttaa, kehoittivat jo Subarua harkitsemaan (ilmeisesti ainut yleisesti tiedossa oleva neliveto sedan).

Olen entistä vakuuttuneempi, että neliveto se olla pitäisi.

Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 932
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:41
Auto: F11 LCI 520dA xDrive Callisto + F20 116i Karmesin
Paikkakunta: Espoo

Re: F10 5-sarjan talven riesat

ViestiKirjoittaja -V- » 12 Helmi 2012, 17:23

Karkaako liikennevaloissa edellä olevat muut vajaavetoiset horisonttiin? Jos ei, niin mikäpä kiire siinä itselläkään... ;) Harvoin sitä ruuhkassa paalupaikalle kuitenkaan itse pääsee...
BMW-kokemus: F30 318dA, E90 LCI 320dA xDrive, E92 LCI 320Cd, E60 LCI 530dA, E84 X1 xDrive20dA, E90 335dA M-Sport, E60 LCI 525i, E90 320d M-Sport, E81 LCI 118d, E91 LCI 320i, E92 325CdA, E46 LCI 330Ci Cabrio M-Sport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA

Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 404
Liittynyt: 18 Marras 2010, 20:00
Auto: F10 525dx -14
Paikkakunta: Grani

Re: F10 5-sarjan talven riesat

ViestiKirjoittaja altsu » 12 Helmi 2012, 17:38

Turbo kirjoitti:Ai että eilen taas otti pattiin, kun ei vajaavedolla vain talvella tee sitten mitään. Sutii sutii, perä heiluu ja valot vilkkuu, mutta matka ei joudu. Kanssamatkustajatkin noteerasivat, että mikäs tätä autoa oikein heiluttaa, kehoittivat jo Subarua harkitsemaan (ilmeisesti ainut yleisesti tiedossa oleva neliveto sedan).

Olen entistä vakuuttuneempi, että neliveto se olla pitäisi.


Meillä on jo tehty päätös, että seuraava on 528i xdrive. Ja vaimolle sitten joku 320d xdrive. Tosin tänään huomasin, että vaikka liikennevalolähdöt tuntuivat toivottomilta, niin sain liikennevalovälillä aikaiseksi helpon ja reilun kaulan kanssa-autoilijoihin. Hämmentävän hyvin tuo tuntui kuitenkin liikkeelle lähtevän.
Viimeksi muokannut altsu, 12 Helmi 2012, 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex BMW: F11 520d -11

Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 409
Liittynyt: 19 Elo 2010, 16:49
Auto: Audi A6 3.0 V6
ex. F11 530dA
Paikkakunta: Helsinki

Re: F10 5-sarjan talven riesat

ViestiKirjoittaja Anyway » 12 Helmi 2012, 17:42

Muistatte varmaan viime vuoden pitkät pakkasjaksot. Kävin silloin eräässä akkuliikkeessä ja tarkistutin akun kunnon.
Kertoivat, että viereisessä huoneessa on hyllyt täynnä sammahtaneita akkuja, Audeista, Mersuista ja Bemareista mm.
Ja ihan uusistakin autoista oli akku simahtanut, oli käytetty Webastoa, lämmitys maksimillaan ajettaessa,
takalasia lämmitetty jne. ja ajettu lyhyttä matkaa töihin. Ei mikään akku kestä tuollaista käyttöä kovalla pakkasella.
En tiedä sitten olisiko akun lämmitin ratkaisu, jos akkua joutuu pakkasilla paljon kuormittamaan.
Silloin akku ainakin ottais vastaan latausvirran.
Kutsuivat muuten akkuliikkeessä tuota huonetta krematorioksi. . .

Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1518
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:57
Auto: X4 30d -14

Re: F10 5-sarjan talven riesat

ViestiKirjoittaja Turbo » 12 Helmi 2012, 17:50

-V- kirjoitti:Karkaako liikennevaloissa edellä olevat muut vajaavetoiset horisonttiin? Jos ei, niin mikäpä kiire siinä itselläkään... ;) Harvoin sitä ruuhkassa paalupaikalle kuitenkaan itse pääsee...


Ajellaan sitä ruuhka-ajan ja taajaman ulkopuolellakin ;)
Viimeksi muokannut Turbo, 12 Helmi 2012, 17:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 17:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Re: F10 5-sarjan talven riesat

ViestiKirjoittaja Ricracing » 12 Helmi 2012, 21:41

"540iA: Todennäköisesti laturi on ihan tarpeeksi iso 180A ja akkukin on kooltaan riittävä 90Ah.
Uuden mallinen akku vaan ei ota latausta kylmänä vastaan.

Shoeshine: Samaa mieltä 540i:n kanssa, ei isompi akku tai tehokkaampi laturi mikään ratkaisu ole.
Käsittääkseni AGM akku on melko yleinen autoissa nykyään. Onhan sillä monia etuja perinteiseen nesteakkuun verrattuna: latautuu nopeammin, pidempi purkuaika, täysin huoltovapaa, parempi kestävyys latauksien/ purkauksien määrässä jne.

J1978: Niin ja bemarin laturi on varmasti täysin riittävä ja akku on myös varmasti riittävän iso. Hemmetin monessa autossa kun on vain 60-72 ampeerin akku vaikka niissä olisi elektroniikkaa yhtä paljon kuin bemarissa. 90 ampeerin akku ei ole todellakaan mikään vakio esim. Skodan Superbissa eikä siihen edes saa orkkiksena 77 ampeeria suurempaa akkua.
Vaikka siellä olisi 500 ampeerin laturi ja ties kuinka iso akku niin akku ei ota pakkasella samaan tapaan virtaa vastaan kuin lämpimällä säällä ja se akku on tosiaan näissä bemareissa vielä kylmässä paikassa takakontin välipohjan alla."


Mutta ongelma on ja pysyy! Ei mulla koskaan ole ollut vastaavia ongelmia minkään muun Bemarin kanssa.
Mikä sitten olisi ratkaisu näihin uusien BMW-mallien virtaongelmiin? Vastauksia ja ajatuksia, kiitos.

Katsotaan nyt mitä Vaasan Käyttöauto ja BMW Group Suomi vastaa...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.

shoeshine
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 157
Liittynyt: 09 Loka 2010, 16:35
Auto: BMW F11 530dA xDrive 2015
Paikkakunta: Espoo

Re: F10 5-sarjan talven riesat

ViestiKirjoittaja shoeshine » 13 Helmi 2012, 14:30

Ricracing kirjoitti:"540iA: Todennäköisesti laturi on ihan tarpeeksi iso 180A ja akkukin on kooltaan riittävä 90Ah.
Uuden mallinen akku vaan ei ota latausta kylmänä vastaan.

Shoeshine: Samaa mieltä 540i:n kanssa, ei isompi akku tai tehokkaampi laturi mikään ratkaisu ole.
Käsittääkseni AGM akku on melko yleinen autoissa nykyään. Onhan sillä monia etuja perinteiseen nesteakkuun verrattuna: latautuu nopeammin, pidempi purkuaika, täysin huoltovapaa, parempi kestävyys latauksien/ purkauksien määrässä jne.

J1978: Niin ja bemarin laturi on varmasti täysin riittävä ja akku on myös varmasti riittävän iso. Hemmetin monessa autossa kun on vain 60-72 ampeerin akku vaikka niissä olisi elektroniikkaa yhtä paljon kuin bemarissa. 90 ampeerin akku ei ole todellakaan mikään vakio esim. Skodan Superbissa eikä siihen edes saa orkkiksena 77 ampeeria suurempaa akkua.
Vaikka siellä olisi 500 ampeerin laturi ja ties kuinka iso akku niin akku ei ota pakkasella samaan tapaan virtaa vastaan kuin lämpimällä säällä ja se akku on tosiaan näissä bemareissa vielä kylmässä paikassa takakontin välipohjan alla."


Mutta ongelma on ja pysyy! Ei mulla koskaan ole ollut vastaavia ongelmia minkään muun Bemarin kanssa.
Mikä sitten olisi ratkaisu näihin uusien BMW-mallien virtaongelmiin? Vastauksia ja ajatuksia, kiitos.

Katsotaan nyt mitä Vaasan Käyttöauto ja BMW Group Suomi vastaa...


Minusta tuo on lähinnä ohjelmointikysymys. Varsinainen ongelmahan on se, että jo vähäisenkin varaustilanteen alentumisen jälkeen järjestelmä estää erinäisten sähkölaitteiden kytkeytymisen. Luulisi, että järjestelmän voisi ohjelmoida niin, että tuo esto menee päälle vasta kun varaustila on todella alhainen.

Omalla kohdallani tuo ei ole ongelma. Minulle tuo herja on tullut ainoastaan silloin jos olen käyttänyt Webastoa, ja silloin auto ja sisätilat ovat jo lämpimät eli en siinä vaiheessa tarvitse penkinlämmittimiä eikä puhaltimen tarvitse huutaa täysillä. Ratinlämmitin on herjasta huolimatta toiminut.
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, BMW 520d Sport A F11 Touring

Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 878
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 17:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Re: F10 5-sarjan talven riesat

ViestiKirjoittaja Vice » 13 Helmi 2012, 17:29

Ricracing kirjoitti:Katsotaan nyt mitä Vaasan Käyttöauto ja BMW Group Suomi vastaa...


Sama täällä, odotan myyjäliikkeen ja BMW Suomen kommentteja. Ei oo vielä vastattu kummastakaan...

Eki70
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 22 Tammi 2012, 16:33
Auto: F10 M550d (2015)
Ex: F10 525d xDrive (2012)
Paikkakunta: Helsinki

Re: F10 5-sarjan talven riesat

ViestiKirjoittaja Eki70 » 13 Helmi 2012, 18:40

Vice kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:Katsotaan nyt mitä Vaasan Käyttöauto ja BMW Group Suomi vastaa...


Sama täällä, odotan myyjäliikkeen ja BMW Suomen kommentteja. Ei oo vielä vastattu kummastakaan...


Tänä aamuna varausherjan saaneena päätin minäkin lähestyä myyjäliikettä reklamaation muodossa. Jos ei olisi lämmintä tallia, jossa aina välillä laittaa akun lataukseen, niin auto olisi käytännössä yli 10 asteen pakkasissa käyttökelvoton. Akku ei näköjään ota latausta vastaan, kun lämpötilat laskee alle -10 asteen.

Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 17:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Re: F10 5-sarjan talven riesat

ViestiKirjoittaja Ricracing » 13 Helmi 2012, 19:06

Vice kirjoitti: Sama täällä, odotan myyjäliikkeen ja BMW Suomen kommentteja. Ei oo vielä vastattu kummastakaan...


Ei tullut vastauksia minullekaan. Saksassa varmaan hiukan mietitään vastavetoa.

Ovatko jo muut lähettäneet valituksen myyjällen ja BMW Group Suomeen?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.

Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 17:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Re: F10 5-sarjan talven riesat

ViestiKirjoittaja Ricracing » 13 Helmi 2012, 19:09

Lisään sinut, Eki70, listaani "asiasta valittaneet". Se on nyt tämän näköinen, eli 12 autoa! :de:
Jos joku haluaa vielä mukaan, niin ilmoittakaa ongelmistanne. Tämä on jo aivan liian pitkä lista, että sen voisi syrjäyttää.

(Kirjoittaja, päivämäärä, auton malli).

Ville 31.1. F10 525dA Sport
JukkaE60 31.1. F10 520dA
Vice 31.1. F11 520d M Sport A
E60fun 2.2. F10 523iA
JMV 5.2. F10 528iA xDrive
Moguli 6.2. F10 520dA
shoeshine 6.2. F11 520d Sport A
Ricracing 10.2. F10 520d Sport A
heimarkku 11.2. F10dA
Eki70 13.2. F10 525d xDrive

Muut uudet BMW:t
vulle 5.2. X3 20d -11
Mika R. 6.2. X3 F25 20d
Viimeksi muokannut Ricracing, 13 Helmi 2012, 19:33. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.

Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1518
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:57
Auto: X4 30d -14

Re: F10 5-sarjan talven riesat

ViestiKirjoittaja Turbo » 13 Helmi 2012, 19:52

Jännä juttu, omassani ei vielä tänä talvena ole tähän asti kertaakaan tullut tuota akun alhaisesta varaustasosta ilmoitusta. Auto kuitenkin sentään kaikki päivät ja yöt pakkasessa, ja piuhassa kiinni tunnin-pari aina ennen lähtöä. Ja tuotanto erä lienee sama kuin Ricin auto. Persegrilli aina päälle, kun autolla ajoon lähden. Akku ei lämpöhoitoa ole saanut, ei myöskään ulkoisesta laturista.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa