F10 5-sarjan talven riesat

F10, F11, F07
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Huuska kirjoitti:Vikojen kanssa menee suomessa kaikilla sormi suuhun. Bmw ei niitä ihan helpoimpia korjattavia.
Sen takiahan ne merkkiliikkeiden huoltotyypit käy niitä kalliita kursseja että osaisivat korjata kaikki mahdolliset viat. Ja korkeille tuntihinnoille olis katetta. Näin siis teoriassa.
M78F11
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Touko 2014, 10:49
Auto: F11 520d M-sport

Valistakaa ensimmäisen BMW:n ja tuontiauton omistajaa. Auto huollettu ennen luovutusta kesällä merkkiliikkeessä Berliinissä mittarilukeman ollessa 44tkm. Onko jotain mitä pitää ottaa huomioon pakkasten tullessa, vai noudattaako BMW jotain eurooppalaista standardia, että kaikki nesteet, poislukien pissapoika kestävät myös pohjolan olot?

Mitään lämppäriä en ole autoon asentanut, kun kodin parkkihallissa (kylmä) ei ole pistokepaikkaa. Onko odotettavissa ongelmia tuon suhteen?
Wäinö
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

M78F11 kirjoitti:Valistakaa ensimmäisen BMW:n ja tuontiauton omistajaa. Auto huollettu ennen luovutusta kesällä merkkiliikkeessä Berliinissä mittarilukeman ollessa 44tkm. Onko jotain mitä pitää ottaa huomioon pakkasten tullessa, vai noudattaako BMW jotain eurooppalaista standardia, että kaikki nesteet, poislukien pissapoika kestävät myös pohjolan olot?

Mitään lämppäriä en ole autoon asentanut, kun kodin parkkihallissa (kylmä) ei ole pistokepaikkaa. Onko odotettavissa ongelmia tuon suhteen?
Itselläni oli jo edellisessä saksan tuonnissa 8v sitten merkkiliike merkannut esim. jäähdytysnesteiden pakkaskestävyyden paperilappuun, joka oli kiinnitetytty korkin yhteyteen. Muissakin täyttökohteissa oli merkattu vaihto/täyttöpäivämäärät.
Eipä sitä silloinkaan ollut tarvetta millekään sen kummemmille muutoksille. Huohotinputken lämppärin asennutin, mutta se ei mahdollisesti ole enää niin olennainen kuin aikanaan ja ainakin se on huomattavasti hankalampi asentaa näihin uudempiin koneisiin kun kaikki olennaiset piuhat puuttuvat vakiona:

Cold climate S842A paketin jälkiasennus ? http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=24&t=7752

Tähän uudempaan en ole vielä yrittänytkään tehdä mitään sen kummempia tarkistuksia vaikka ensimmäinen talvi on tulossa. Niin, no, tehdaswebaston letkut muutatin niin että myöskin kone lämpiää jatkossa.
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
ardilla
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 26 Kesä 2013, 14:53

Itsellä on ollut melkein pelkästään tuontiautoja 5- ja 7-sarjaa. Aina olen laittanut samantien uudet nesteet Suomessa, niin eipä ole tarvinnut arvailla. Huohottinen lämmitys minulla on osunut kaikkiin jo valmiina. Kaikki ovat lähteneet käyntiin kuin palmun alta kylmimmillään -32 asteesta ilman mitään lämmittimiä. On ollut bensaa ja dieseliä vähintään kuutoskoneella.
jusape
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 150
Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014

Naapurin tuontimese keitti talvella kun hönö ei vaihtanut nesteitä...
jusape
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 150
Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014

En selannut historiaa, mutta oliko kokemuksia ad blue system failuresta kenelläkään? Tänään -30c lukemissa heitti moista ja pyysi ajamaan huoltoon..
TTE
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 124
Liittynyt: 15 Helmi 2014, 22:00
Auto: BMW 530d X-drive touring 2014

Tänä aamuna tuli tällainen viesti: Adaptive Drive, drive moderately, comes in when warmed up... Onko normaalia? Pakkasta -15 astetta.
Huuska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
Auto: F11 520d sport busines -13
Paikkakunta: Rusko

jusape kirjoitti:En selannut historiaa, mutta oliko kokemuksia ad blue system failuresta kenelläkään? Tänään -30c lukemissa heitti moista ja pyysi ajamaan huoltoon..
Kokemusta on kusi jäätyy kun on tarpeeksi pakkasta, eteläeuroopan huuhaa systeemi !
Huuska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
Auto: F11 520d sport busines -13
Paikkakunta: Rusko

M78F11 kirjoitti:Valistakaa ensimmäisen BMW:n ja tuontiauton omistajaa. Auto huollettu ennen luovutusta kesällä merkkiliikkeessä Berliinissä mittarilukeman ollessa 44tkm. Onko jotain mitä pitää ottaa huomioon pakkasten tullessa, vai noudattaako BMW jotain eurooppalaista standardia, että kaikki nesteet, poislukien pissapoika kestävät myös pohjolan olot?

Mitään lämppäriä en ole autoon asentanut, kun kodin parkkihallissa (kylmä) ei ole pistokepaikkaa. Onko odotettavissa ongelmia tuon suhteen?
Toki saksassa on pakkasnesteet kunnossa eli ei tarvitse mitään erikois huomiota.
Jos asennat lohkolämmittimen ota letkulämmmitin ! Defan paistinpannulla ei tee mitään. Sun tapauksessa hanki Webasto tai Eberi !
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Tänään aamulla auto oli lämmityksessä pari tuntia ja kun käynnistin auton, niin valoja syttyi kuin joulukuuseen.
Rengaspaine-varoitus, käsijarru toimii vain osittain ja DSC eli ajovakauden valvonta ei toimi.
Viimeisellä rivillä oli, että aja varovasti BMV serviisiin.
Renkaat kiersin katsomassa ja tuntuivat olevan ok.
Lähdin ajamaan ja moottori lämpeni, kävin asioilla ja kun sitten käynnistin auton,
niin mitään herjoja ei tullut eli herjat johtuivat yön nopeasta pakastumisesta.
Sen verran ehdin tuota pohtia, että tarvittaessa olisin ajanut auton lämpimään sulamaan,
mutta eipä sitten tarvinnutkaan.
Selvisin pelkällä säikähdyksellä. (kop kop. . .)
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Anyway kirjoitti:Tänään aamulla auto oli lämmityksessä pari tuntia ja kun käynnistin auton, niin valoja syttyi kuin joulukuuseen.
Rengaspaine-varoitus, käsijarru toimii vain osittain ja DSC eli ajovakauden valvonta ei toimi.
Viimeisellä rivillä oli, että aja varovasti BMV serviisiin.
Renkaat kiersin katsomassa ja tuntuivat olevan ok.
Lähdin ajamaan ja moottori lämpeni, kävin asioilla ja kun sitten käynnistin auton,
niin mitään herjoja ei tullut eli herjat johtuivat yön nopeasta pakastumisesta.
Sen verran ehdin tuota pohtia, että tarvittaessa olisin ajanut auton lämpimään sulamaan,
mutta eipä sitten tarvinnutkaan.
Selvisin pelkällä säikähdyksellä. (kop kop. . .)
Veikkaanpa että ilmiön on aiheuttanut hetkellisesti alhaisena käynyt akkujännite. Jos ei toistu jättäsin sen kummemmin noteeraamatta.
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Havis kirjoitti: Veikkaanpa että ilmiön on aiheuttanut hetkellisesti alhaisena käynyt akkujännite. Jos ei toistu jättäsin sen kummemmin noteeraamatta.

Tuo voi pitää paikkansa, käynnistys oli aika erikoinen. Hehkutus paloi aika pitkään, lopetin käynnistyksen
kesken ja sitten tein uuden käynnistyksen ja silloin käynnistyi heti.
Ne ovat ne lyhyet matkat päivittäin, jotka syövät akun tehoja. Täytyy seurata tilannetta.
Huuska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
Auto: F11 520d sport busines -13
Paikkakunta: Rusko

Anyway kirjoitti:
Havis kirjoitti: Veikkaanpa että ilmiön on aiheuttanut hetkellisesti alhaisena käynyt akkujännite. Jos ei toistu jättäsin sen kummemmin noteeraamatta.

Tuo voi pitää paikkansa, käynnistys oli aika erikoinen. Hehkutus paloi aika pitkään, lopetin käynnistyksen
kesken ja sitten tein uuden käynnistyksen ja silloin käynnistyi heti.
Ne ovat ne lyhyet matkat päivittäin, jotka syövät akun tehoja. Täytyy seurata tilannetta.
Auto C-tekin päähän yöksi!
Kapu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Tammi 2015, 23:00

Minulla toissapäivänä samat ilmoitukset kesken ajon. Vähän myöhemmin ilmoitti myös vaihteiston rikkoutumisesta ja käski ajamaan suoraan huoltoon sammuttamatta moottoria. Oli pakko sammuttaa jossain välissä, kun lähimpään huoltoon on matkaa yli 300 km. Vika nollaantui hetkeksi, mutta eilen ja tänään valot palaneet edelleen, en usko johtuvan akusta. Toivottavasti loppuviikosta pääsen paikkakunnalle, jossa on huolto.
Huuska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
Auto: F11 520d sport busines -13
Paikkakunta: Rusko

Kapu kirjoitti:Minulla toissapäivänä samat ilmoitukset kesken ajon. Vähän myöhemmin ilmoitti myös vaihteiston rikkoutumisesta ja käski ajamaan suoraan huoltoon sammuttamatta moottoria. Oli pakko sammuttaa jossain välissä, kun lähimpään huoltoon on matkaa yli 300 km. Vika nollaantui hetkeksi, mutta eilen ja tänään valot palaneet edelleen, en usko johtuvan akusta. Toivottavasti loppuviikosta pääsen paikkakunnalle, jossa on huolto.
Mittaa napa jännite konehuoneen pistokeesta ja maasta, jos alle 12,6v, lataa! Lataisin akun nyt joka tapauksessa älylaturilla jos vaikka olisi pientä sulfatoitumista voi olla voltteja, muttei virtaa.

Toivottavasti saat kuntoon ilmanvaihteiston vaihtoa kun ei ne suomen bemarilla niitä ala korjaamaan. Ilmoita miten kävi.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Kapu kirjoitti:Minulla toissapäivänä samat ilmoitukset kesken ajon. Vähän myöhemmin ilmoitti myös vaihteiston rikkoutumisesta ja käski ajamaan suoraan huoltoon sammuttamatta moottoria. Oli pakko sammuttaa jossain välissä, kun lähimpään huoltoon on matkaa yli 300 km. Vika nollaantui hetkeksi, mutta eilen ja tänään valot palaneet edelleen, en usko johtuvan akusta. Toivottavasti loppuviikosta pääsen paikkakunnalle, jossa on huolto.
Jos sulla on autossa vielä takuu voimassa (ja vaikkei olisikaan), soita siihen BMW päivystysnumeroon ja kysy mitä kannattaa tehdä. He antanevat sinulle "luvan" ajaa huoltoon saakka. Jos et näin tee ja ajat vaan menemään, vastaat itse mahdollisista lisävaurioista, joita autolle voi syntyä (=takuu ei korvaa).

Minulla oli muuten vastaavat merkkivalot kerran ja lisäksi auto meni limp home - moodiin (yksi vaihde käytössä) ja ESP lopetti toiminnan. Vika hävisi, kun auton sammutti, mutta testerillä myöhemmin paljastui että EGR venttiili oli hajonnut. Toisin sanoen autossa näkyvillä vikailmoituksista ei voi päätellä mitään.
Kapu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Tammi 2015, 23:00

Huuska kirjoitti:
Kapu kirjoitti:Minulla toissapäivänä samat ilmoitukset kesken ajon. Vähän myöhemmin ilmoitti myös vaihteiston rikkoutumisesta ja käski ajamaan suoraan huoltoon sammuttamatta moottoria. Oli pakko sammuttaa jossain välissä, kun lähimpään huoltoon on matkaa yli 300 km. Vika nollaantui hetkeksi, mutta eilen ja tänään valot palaneet edelleen, en usko johtuvan akusta. Toivottavasti loppuviikosta pääsen paikkakunnalle, jossa on huolto.
Mittaa napa jännite konehuoneen pistokeesta ja maasta, jos alle 12,6v, lataa! Lataisin akun nyt joka tapauksessa älylaturilla jos vaikka olisi pientä sulfatoitumista voi olla voltteja, muttei virtaa.

Toivottavasti saat kuntoon ilmanvaihteiston vaihtoa kun ei ne suomen bemarilla niitä ala korjaamaan. Ilmoita miten kävi.
Kertoivat vian olevan akussa. Vaihdettiin akku, vika ei poistunut. Jatketaan etsintää.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Onko vikakoodit nollattu vai ainoastaan vaihdettu akku?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Kait uus akku koodattiin (jos akun tyyppi tai koko muuttui) ja akun vaihto ilmoitettiin autolle? Vikakoodien nollaus ei tietääkseni tähän asiaan vaikuta.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Böntti kirjoitti:Kait uus akku koodattiin (jos akun tyyppi tai koko muuttui) ja akun vaihto ilmoitettiin autolle? Vikakoodien nollaus ei tietääkseni tähän asiaan vaikuta.
Jep, tarkoitinkin että jos vikakoodit tuon vaihteiston osalta (ja muutenkin) nollataan, niin nähtäisiin että tuleeko se virhekoodi takaisin vai onko kyseessä siitä virhekoodista joka tuli kesken ajon jo vähän aikaa sitten.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vastaa Viestiin