F10 5-sarjan talven riesat

F10, F11, F07
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Oman F30 mallin vien Webasto asennukseen ens kuussa.Uskon ,että osaavat asentaa sen omaani.Olen heillä asennutanut jo 80 luvulta lähtien Webaston.Kaikki ovat toimineet oikein hyvin.Lisäksi mulle tulee Defan lämmitys kamat akkulaturia myöden.On vaikea olla ilman Webastoa kun sellainen on ollut jo vuodesta -72 kaikissa autoissani.Jokin boxi tosiaan tulee asennettu,jotta läpät toimisivat oikein.
Avatar
KariFi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 138
Liittynyt: 21 Heinä 2013, 17:27
Auto: F11 M550d -13
Paikkakunta: Janakkala

Vice kirjoitti: Kuulemma voisi koittaa ongelmia kiertää siten, että webastolla olisi oma akku, jolloin ei pitäisi olla ongelmia eikä pelkoa, että voisi auton oman akun tyhjentää (jos ajot jäävät vähiin). Toinen mikä auttaa on jos aina, kun webastoa käytät on auto samalla akkulaturissa kiinni (akun jännitystaso ei laske ja herjajoa ei tule).

Nämä siis vain tiedoksi. En puutu muiden tekemisiin, mutta jottei tule yllätyksenä jos ongelmia ilmenee...
Toivottavasti niitä ei sulle tule.
Hyviä ja huonoja kokemuksiahan täällä on kait tarkoitus jakaakin, jokainen sitten tekee omat johtopäätöksensä. Sulla ei tosiaankaan ole mennyt tuo lämmitinhomma likellekään nappiin, ja aion senkin vuoksi käydä homman vielä tavallista tarkemmin etukäteen läpi ennenkuin autoa aletaan oikeasti palasteleen. Lämmitin siihen kuitenkin laitetaan, olis liian iso loikka taaksepäin olla ilman sitä.

Erillistä akkuakin kannattaa vielä miettiä, tosin mulla on niin hyvät latausmahdollisuudet ja lämmin talli että ehkä se ei ole välttämätön. Aikanaan kyllästyin E39 525 diiselitouringissa virranvähyyteen startatessa ja laitoin itse lisäakun Eberille. Siinä auton akku oli tavaratilan sivupaneelin takana ja sen päällä oli valmis tila lisäakulle - nykyään on noi tilatkin ihan eri lailla kortilla. Sen kun viritti diodeilla niin että lataantui autossa mutta antoi yksin virtaa Eberille niin oli kyllä tosi toimiva systeemi.
Vice kirjoitti: Ps. Hieno auto sulla! :thuup:
Kiitokset! Kyllähän tuo hyvältä ostokselta tuntuu nyt 10 tkm kokemuksella. Aika loikka eteenpäin E61 530Dstä hyvin monella osa-alueella, ja muutamilla taaksepäinkin (ainakin aktiivi-ohjauksen puute ja pyyhkimien puhdistusala).
exät: 530 dAT -04, 525 dAT -98, 525iA -91, 320i -81. Näillä yht n. 1.1 Mkm.
Nipademu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 05 Touko 2013, 17:45
Auto: BMW 520dA F11 2011
Paikkakunta: Ylä-Savo

Täällä olis kanssa syksyllä tarvista hommata ajokkiin jälkiasenteinen Webasto. Autona siis 2011 520dA Touring. Eräästä liikkeestä jo kyselin, mutta eivät alkaneet elektroniikan takia asenteleen. Tarkoituksena olisi myös laittaa defan akkulaturi, jotta alijännitteeltä välttyisi. Onko kellään kokemuksia, miten elektroniikka suhtautuu tuohon laturiin?

Pitää kysäistä Webastoa myös lahden takaisesta merkkiliikkeestä... Noissa kun asennusaika on hinnoittelussa ratkaiseva ja Tallinnassa tuntihinta on varmaankin vähintään puolet Suomen tasosta. :mad:
vesil
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 14 Touko 2011, 22:03

Nipademu kirjoitti:Täällä olis kanssa syksyllä tarvista hommata ajokkiin jälkiasenteinen Webasto. Autona siis 2011 520dA Touring. Eräästä liikkeestä jo kyselin, mutta eivät alkaneet elektroniikan takia asenteleen. Tarkoituksena olisi myös laittaa defan akkulaturi, jotta alijännitteeltä välttyisi. Onko kellään kokemuksia, miten elektroniikka suhtautuu tuohon laturiin?
Mulla oli edellisessä E61:ssä tehdasasennettu Webasto ja Defan akkulaturi ja E61:ssä on tunnetusti "herkkä" sähköjärjestelmä. Mitään ongelmaa ei Defan kanssa ei ollut, vaan päinvastoin. Alhaisesta akkujännitteestä johtuneista turhista herjoista pääsi eroon, kun latasi akkua silloin tällöin. Nykyisessä autossa ei ole Webastoa, niin en ajatellut laittaa laturiakaan.

Jos käyttää Webastoa ja ajaa lyhyttä matkaa, niin suosittelen akkulaturia ehdottomasti.
Nipademu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 05 Touko 2013, 17:45
Auto: BMW 520dA F11 2011
Paikkakunta: Ylä-Savo

[/quote]
Jos käyttää Webastoa ja ajaa lyhyttä matkaa, niin suosittelen akkulaturia ehdottomasti.
[/quote]

Itsellä ajosiivu on töihin mennen tullen 30 kilsaa ja edellisessä autossa ei ollut akun kanssa ongelmia. Nyt ajattelin ottaa varman päälle ja lisätä tuon laturin, niin eipä tarvitse erillisen kaapeleita vedellä. Löytäisi vaan edullisen ja hyvän asentamon.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Nipademu kirjoitti:Itsellä ajosiivu on töihin mennen tullen 30 kilsaa ja edellisessä autossa ei ollut akun kanssa ongelmia. Nyt ajattelin ottaa varman päälle ja lisätä tuon laturin, niin eipä tarvitse erillisen kaapeleita vedellä. Löytäisi vaan edullisen ja hyvän asentamon.
Ei tuo asentamoa välttämättä tarvitse, esim tällainen toimii:

http://www.clasohlson.com/fi/Akkulaturi ... 00/36-3763" onclick="window.open(this.href);return false;

Sen voi pitää akussa kiinni vaikka ympäri vuoden, voit kytkeä sen kiinteäksi akkuun ja siinä on liitosjohto johon sitten kytket laturin kun ajat talliin, eli konepellin / peräluukun kanssa ei tarvitse pelata. Itselläni oli tuollainen moottoripyörän akkua lataamassa ja ei ole kuin hyviä kokemuksia. Se lataa, ylläpitää ja osaa jopa herättää tyhjentyneet akut.

Eli johto kiinni akunjohtoihin kiinteäksi ja liitosjohto näkyviin jostain, vaikka jäähdytysristikon kautta. Sitten itse laturi autotalliin ja kun ajat talliin niin piuha kiinni. Helppoa kuin fan.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Nipademu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 05 Touko 2013, 17:45
Auto: BMW 520dA F11 2011
Paikkakunta: Ylä-Savo

Niin asentamo onkin lähinnä sitä Webastoa varten... ;)
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Nipademu kirjoitti:Onko kellään kokemuksia, miten elektroniikka suhtautuu tuohon laturiin?
Mulla on vastaava auto ja siinä on akkulaturi (tosin ei Defa vaan Ctek). Laturista ei oo ongelmaa ollut. Laturi on kytketty autonkeulassa oleviin apuvirran anto pisteisiin (suoraan akkuun ei saa kytkeä! Ennen asennusta BMW:ltä asian selvitin).
shoeshine
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 09 Loka 2010, 19:35
Auto: BMW F30 330e iPerformance
Paikkakunta: Helsinki

Nipademu kirjoitti:Täällä olis kanssa syksyllä tarvista hommata ajokkiin jälkiasenteinen Webasto. Autona siis 2011 520dA Touring. Eräästä liikkeestä jo kyselin, mutta eivät alkaneet elektroniikan takia asenteleen. Tarkoituksena olisi myös laittaa defan akkulaturi, jotta alijännitteeltä välttyisi. Onko kellään kokemuksia, miten elektroniikka suhtautuu tuohon laturiin?
Minulla oli edellisessä autossa, F!! 520d, Defan latureista se tehokkaampi malli, en nyt muista nroa, mutta se heikompi malli on ns. ylläpitolaturi. Valitettavastin se ei auta tuohon alijänniteherjaukseen kun on tarpeeksi kylmä, minun kokemukseni mukaan alle -10C. Ongelma on siinä, että Bemareissa käytettävä akku ottaa kylmänä huonosti vastaan latausta.

Jos olisin vaihtanut uuteen Bemariin olisin seuraavaksi kokeillut akkulämmittimen asennusta laturin lisäksi. Nyt vaihdoin Audiin ja siinä ei tätä ongelmaa tietääkseni ole esiintynyt.
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, F11 520d Sport A Touring, F11 530dA xDrive Touring 2015
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Vice kirjoitti:Mulla on vastaava auto ja siinä on akkulaturi (tosin ei Defa vaan Ctek). Laturista ei oo ongelmaa ollut. Laturi on kytketty autonkeulassa oleviin apuvirran anto pisteisiin (suoraan akkuun ei saa kytkeä! Ennen asennusta BMW:ltä asian selvitin).
Sanoivatko että miksi ei saa kytkeä? Liittynee johonkin Bemarin akunvalvontaelektroniikkaan tai vastaavaan, sillä kyllä tuon saa kytkeä ihan suoraan akkuun, ja vaikka kiinteästi. Eihän akut ole aina edes autossa kiinni, joten mitään erillisiä pisteitä ei ole silloin käytettävissä. Eli takuulla kyse on jostain bemarispesifisestä jutusta.

Mulla oli BMW moottoripyörä ja siinä oli vuosia suoraan navoissa kiinni tuollainen laturi eikä mitään ongelmia ollut.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Itselläni on tehdasasennettu Webasto + Defan säteilevälämmitin + ylläpitolaturi ja kaikki asennettu Laakkosella reilu 2v sitten. Muistaakseni laturi oli Ctek. Silloin kun tuota Defaa ja Ctekiä asennettiin, niin asentaja sanoi, että ihan järkevä ratkaisu F1x malleissa. Siellä oli silloinkin yksi F10 ihmettelyn alla, kun oli jälkikäteen asennettu Webasto ja sähköt sekaisin. Ei ollut kuulemma ainoa, joka kärsi jälkiasenteisesta lämmittimestä. Syytä silloin ei ollut tiedossa, en tiedä on tälläkään hetkellä.

Toimii myös kylmässä:)
Kuva
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

salmol kirjoitti:
Vice kirjoitti:Mulla on vastaava auto ja siinä on akkulaturi (tosin ei Defa vaan Ctek). Laturista ei oo ongelmaa ollut. Laturi on kytketty autonkeulassa oleviin apuvirran anto pisteisiin (suoraan akkuun ei saa kytkeä! Ennen asennusta BMW:ltä asian selvitin).
Sanoivatko että miksi ei saa kytkeä? Liittynee johonkin Bemarin akunvalvontaelektroniikkaan tai vastaavaan, sillä kyllä tuon saa kytkeä ihan suoraan akkuun, ja vaikka kiinteästi. Eihän akut ole aina edes autossa kiinni, joten mitään erillisiä pisteitä ei ole silloin käytettävissä. Eli takuulla kyse on jostain bemarispesifisestä jutusta.

Mulla oli BMW moottoripyörä ja siinä oli vuosia suoraan navoissa kiinni tuollainen laturi eikä mitään ongelmia ollut.
Liittyy juuri BMW:n älykkääseen elektroniikkaan kuten epäilitkin. En muista kummassa BMW Suomen sähköpostissa vai asentaneessa huollossa, mutta toisessa näistä juuri sanottiin, että kaikki sähkö laitteet tulisi kierrättää "äly-laturin" kautta (en tiedä oikeaa nimeä, mutta juuri siis sen elektroniikan kautta).

Eli ilmeisesti jos akkuun suoraan kytkisi voisi tulla vastaavaa sekoilua (?), kun mitä nyt mulla webaston kanssa vaikka sen pitäisi olla oikein kytketty. Etenkin nyt kun autoon on jo vaihdettu orkkis webaston johtosarja, softat, jne. Eli mitään muuta ei enää oo jälkiasenteisesta webastosta jäljellä, kun lämmitin ja silti edelleen ongelmia... Eli melko herkkä se eletroniikka on, kun nyt siis webastoa voi jo ohjata i-driven kautta. Seuraava askel lienee vaihtaa webaston lämmitin konehuoneeseen ja sittenhän koko roska vastaa 100% tehtaan webastoa... Toki se sitten tulee vielä modata myös konetta lämmittämään, mutta se ei onneksi enää kulje äly-laturin kautta ;)
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Hydrophyte kirjoitti:... Siellä oli silloinkin yksi F10 ihmettelyn alla, kun oli jälkikäteen asennettu Webasto ja sähköt sekaisin. Ei ollut kuulemma ainoa, joka kärsi jälkiasenteisesta lämmittimestä. Syytä silloin ei ollut tiedossa, en tiedä on tälläkään hetkellä.
...
Olen kuullut samaa huollosta etten yksin ole ongelman kanssa, mutta silti löytyy myös autoja joissa tämä jälkiasenteinen webasto toimii ongelmitta... Erikoista :conf:
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Minkä takia Webastoa pitää jälkiasentaa eikä sitä oteta kun tilaa tehtaalta?

5-srj hinnaston mukaan tehdasasenteinen webasto (536 Seisontalämmitys / tuuletus kaukokäytöllä) maksaa alk.2044e (129g/km CO2). Jälkiasennus voi maksaa saman verran tai pikkasen kalliimpi... :blink:

Jos haluaa että tehdasasenteinen webasto lämmittää myös moottoria, niin vie auto johonkin webasto-asiantuntijalle joka pystyy tehdä pieniä liitosmuutoksia jotta se alkaa lämmittää myös moottoria. Tämä on mielestäni turvallisin vaihtoehto kuin valita jälkiasenteinen webasto, josta voi tietää sähkömurheita.
- - -
Avatar
KariFi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 138
Liittynyt: 21 Heinä 2013, 17:27
Auto: F11 M550d -13
Paikkakunta: Janakkala

masiaro kirjoitti:Minkä takia Webastoa pitää jälkiasentaa eikä sitä oteta kun tilaa tehtaalta?
Oiskohan yleisin syy se, että auton uusi omistaja haluaa sellaisen mutta ensimmäinen omistaja ei ole sitä tilannut.

Itsellä on toinenkin syy. En yleensä tiedä menojani niin tarkasti etukäteen, että lämmityksen ohjelmointi autosta tulisi kysymykseen. Kaukokäyttökin on monissa olosuhteissa epävarmaa, mutta kun asentaa tekstiviesteillä toimivan paketin niin silloin tietää että auto on lämmin kun sitä tarvitaan. En ole vielä koskaan autolla niin peräkylälle eksynyt ettei tekstari menisi läpi, varmaan sellasiakin paikkoja jostakin vielä löytyy.
exät: 530 dAT -04, 525 dAT -98, 525iA -91, 320i -81. Näillä yht n. 1.1 Mkm.
Nipademu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 05 Touko 2013, 17:45
Auto: BMW 520dA F11 2011
Paikkakunta: Ylä-Savo

...ja kolmas syy: Saksasta tuoduissa harvemmin on noita lisälämmittimiä.

Taidan päätyä laittamaan Defan säteilijän ja siirtyä ensi kesänä taas VAG-konsernin kulkupeleihin. Ei tartte kaikkia ruksia kilometrin pituiselta lisävarustelistalta tilattaessa, mikäli mielihalut ja tarpeet muuttuvat myöhemmin. :w00t:
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

masiaro kirjoitti:Minkä takia Webastoa pitää jälkiasentaa eikä sitä oteta kun tilaa tehtaalta?
Viisi syytä omalla kohdalla:
Yksi, oman autoni, kun tilasin teki tehdas webasto vasta tuloaan hinnastoon (myyjä ei sitä myynyt mulle, eikä juuri siitä tiennyt kuin ettei konetta lämmitä).
Kaksi, lisäksi sanottiin, että ei saa kauko-ohjausta eli toimii vaan i-drive kautta (itse käytän kauko-ohjausta aina aamuisin, eli webasto päälle, kun herään ja auto on lämmin, kun lähden..).
Kolmas asia, että silloin väittivät ettei saa mitenkään moottoria lämmittämään (no nykyään modaavat myös moottoria lämmittämään).
Neljänneksi, josta ei itselläni kiinni jäänyt oli hinta, mutta mainitaan nyt, että hinta oli silloin noin 3t€.
Viidenneksi myyjä suositteli jälkiasenteista webastoa, kun ei ole ongelmia ollut niiden kanssa (no tiedetään kaikki miten kävi ;) ) ja kertoi, että saisin konetta lämmittämään kuten halusin ja myös haluamani kauko-ohjauksen. Eikä mulla aiemmissa autoissa ole jälkiasenteisista webastoista harmia ollut eli en tiennyt BMW:n kanssa niitä tulevan...

Tästä oppineena en koskaan enää BMW:hen jälkiasenteista webastoa ottaisi eli jos nyt auton tilaisin niin tulisi orkkis webastolla. Jos vielä pidemmälle jossitellaan olisi pitänyt se Audi tilata joka harkinnassa oli...
Mutta kuten jokainen tietää jossittelu on turhaa!
Avatar
KariFi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 138
Liittynyt: 21 Heinä 2013, 17:27
Auto: F11 M550d -13
Paikkakunta: Janakkala

Eberi asennettiin tällä viikolla. Mukana easystart kännykkäkäyttöön, minikelloajastin sekä kiinteä akkulaturi. Sen verran täältä lueskellut jutut nykyisten akkujen latausongelmista kylmässä vaikutti että laitatin vielä akkulämmittimen samaan syssyyn. Akkulämmittimen piuhan veto ei ollut kuulemma ihan pienitöinen, ja koko savotassa menikin alun kolmatta päivää.

Otin liittymän pelkästään tekstiviesteille, joten muusta käytöstä ei ole vielä kokemuksia. Pitää selvittää mitä maksaisi jos vaihtaisi liittymätyypin datalle ja käyttäisi androidille tehtyä appsia. Puhelin on museoikäinen E7 symppari, mutta tabletilla voisi käyttää reaaliaikaista yhteyttä. Systeemiin kuuluu näppärä valollinen nappi, mistä näkee milloin lämmitin on päällä ja mistä sen voi myös sammuttaa jos on etänä käynnistetty.

Kolmena aamuna on autoa päässyt lämmittämään, ja hyvin on kabiini ja kone lämminneet. Joka kerta on käynnistyksen jälkeen herjannut poikkeuksellisesta virrankulutuksesta sammutettuna ollessaan, jopa laturin ollessa kytkettynä, mutta se kait kuuluu asiaan eikä muita rutinoita ole näkynyt. Tähän mennessä vaikuttaa onnistuneelta hankinnalta, saa nähdä miten talvella pelittää.

Edittiä

Viikko lisää kokemuksia ja ne on pelkästään positiivisia. Jos joku haluaa yhteystiedot liikkeeseen jossa homma hoituu, privalla voi kysellä.

Yleensäkin omien kokemusteni perusteella kierrän "merkkihuollot" kaukaa aina kun mahdollista. Takuuasioissa joutuu tietty asioimaan näiden kanssa ja kauhulla odottamaan, mitä tällä kertaa on rikottu. (Esim. edellisessä autossa hifi-systeemin yksi kaiutin rämisi uutena ja viidesti jouduin käyttään korjauksessa, toimivia kaiuttimia vaihdettiin turhaan ennen kuin rämisevä saatiin kuntoon - kuumaliimalla). Muussa tapauksessa huollatan ja korjautan auton siellä missä tiedän että homma on hallussa. Pienemmät hommat voi tehdä itsekin.

Kun autosta pitää vaihtaa tuulilasi, vien sen paikkaan joka on niihin erikoistunut. Kerran erehdyin vaihdattamaan merkkihuollossa ja myöhemmin selvisi että työn jälki oli järkyttävää: listojen kiinnikkeistä 2/3 rikottu eikä korvattu uusilla, lasi niin viturallaan että oli siinä ja tässä vuotiko vedet sisään.

Ja kun autoon pitää asentaa lämmitin, oli se sitten tehdaslisävaruste tai joku muu, minä uskon siihen että asiansa osaava ammattiliike pesee merkkihuollot 10-0. Tietysti homma on täysin asentajasta kiinni ja merkkiliikkeissäkin on varmasti päteviä. Pitäisi vain löytää se ensin ja saada auto juuri sille laittoon.
exät: 530 dAT -04, 525 dAT -98, 525iA -91, 320i -81. Näillä yht n. 1.1 Mkm.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Nyt onnistuu F-sarjalaisissa tuon "battery discharge while stationary" herjan koodaaminen pois. Virranhallinta toimii muuten normaalisti. Ei myöskään katko virtoja esim ratin muistista. Ohjeet kirjoitin btcf-foorumille jos koodaus kiinnostaa, voin myös koodata Tampereella.

http://www.btcf.fi/forum/showpost.php?p ... ostcount=4" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Avatar
miccis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Huhti 2012, 11:23
Auto: F11 520dA Touring

Böntti kirjoitti:Nyt onnistuu F-sarjalaisissa tuon "battery discharge while stationary" herjan koodaaminen pois. Virranhallinta toimii muuten normaalisti. Ei myöskään katko virtoja esim ratin muistista. Ohjeet kirjoitin btcf-foorumille jos koodaus kiinnostaa, voin myös koodata Tampereella.

http://www.btcf.fi/forum/showpost.php?p ... ostcount=4" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässähän on loistavia toimintoja jotka ottaisin mielelään omaani:
-DVD Speedlock pois, Internet / live, Ikkunatoiminto sekä vilkut HUD:iin

:thup:
Vastaa Viestiin