F10 5-sarjan talven riesat

F10, F11, F07
Avatar
heimarkku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
Auto: F10dA Business 2012
Paikkakunta: Kanta-Häme

Worm kirjoitti:Samoin: nykypäivänä mylly pitäisi kestää ainakin 300 tkm. Rehellisesti, en uskaltaisi ajaa yhdelläkään 4-sylinterisellä N-koneella edes 200 tkm. Mitäs BMW on sille tehnyt, ei mitään.
Jäi taannoin mietityttämään tämä Wormin käsitys N47:n kestävyydestä. Onko jotakin näyttöä niiden hajoamisesta ennen aikojaan? Itselläni on ilmeisesti N47D20C. :conf:
Avatar
Worm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 314
Liittynyt: 03 Loka 2010, 14:25
Paikkakunta: Vantaa

heimarkku kirjoitti:
Worm kirjoitti:Samoin: nykypäivänä mylly pitäisi kestää ainakin 300 tkm. Rehellisesti, en uskaltaisi ajaa yhdelläkään 4-sylinterisellä N-koneella edes 200 tkm. Mitäs BMW on sille tehnyt, ei mitään.
Jäi taannoin mietityttämään tämä Wormin käsitys N47:n kestävyydestä. Onko jotakin näyttöä niiden hajoamisesta ennen aikojaan? Itselläni on ilmeisesti N47D20C. :conf:
Ei koske tuota sinun moottoriasi, vaan koneita, jotka on valmisettu ENNEN 3/2009, 177hp-versioita.
Googlella löytyy lisätietoa, tai sitten BTCF:n puolelta.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

5-sarjan talven riesoista voi jatkaa keskustelua tässä topikissa. Yleisesti säästä ja sen tuomista ongelmista liikenteeseen voi keskustella lisää täällä: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=11&t=2877" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Antinontoxic kirjoitti:5-sarjan talven riesoista voi jatkaa keskustelua tässä topikissa. Yleisesti säästä ja sen tuomista ongelmista liikenteeseen voi keskustella lisää täällä: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=11&t=2877" onclick="window.open(this.href);return false;
On se kumma, että aina kun saitin aktiivikeskusteliat, eli me F-kuskit saadaan aikaan mielenkiintoinen keskustelu, niin Antinontoxic sosialsoi sen ja pistää yleiseen jakeluun. Vi*un Mini kuski!

Osta Antinontoxic itsellesi kunnon Bemari ja ole yksi meistä!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Ricracing kirjoitti:
Antinontoxic kirjoitti:5-sarjan talven riesoista voi jatkaa keskustelua tässä topikissa. Yleisesti säästä ja sen tuomista ongelmista liikenteeseen voi keskustella lisää täällä: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=11&t=2877" onclick="window.open(this.href);return false;
On se kumma, että aina kun saitin aktiivikeskusteliat, eli me F-kuskit saadaan aikaan mielenkiintoinen keskustelu, niin Antinontoxic sosialsoi sen ja pistää yleiseen jakeluun. Vi*un Mini kuski!

Osta Antinontoxic itsellesi kunnon Bemari ja ole yksi meistä!
Jahas, onpas taas kerran asiallista kommentointia. Ja kuka onkaan asialla... Kun vanha suuttuu ja keskiyö painaa päälle se on näköjään oksat pois :)
Viimeksi muokannut Havis, 23 Helmi 2012, 07:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Ricracing kirjoitti: On se kumma, että aina kun saitin aktiivikeskusteliat, eli me F-kuskit saadaan aikaan mielenkiintoinen keskustelu, niin Antinontoxic sosialsoi sen ja pistää yleiseen jakeluun. Vi*un Mini kuski!

Osta Antinontoxic itsellesi kunnon Bemari ja ole yksi meistä!
Pitäisköhän sinun Ricracing katsoa välillä peiliin noita omia aivopierujasi? Melkoisen luokatonta tekstiä. Jos tuo F10 on noin pahasti noussut hattuun, niin sinne vois välillä kauhoa vähän jäitä sekaan, ettei pipo kärähdä kokonaan.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Ironic32 kirjoitti:
Ricracing kirjoitti: On se kumma, että aina kun saitin aktiivikeskusteliat, eli me F-kuskit saadaan aikaan mielenkiintoinen keskustelu, niin Antinontoxic sosialsoi sen ja pistää yleiseen jakeluun. Vi*un Mini kuski!

Osta Antinontoxic itsellesi kunnon Bemari ja ole yksi meistä!
Pitäisköhän sinun Ricracing katsoa välillä peiliin noita omia aivopierujasi? Melkoisen luokatonta tekstiä. Jos tuo F10 on
noin pahasti noussut hattuun, niin sinne vois välillä kauhoa vähän jäitä sekaan, ettei pipo kärähdä kokonaan.
Sanos muuta.

Itse en pitäisi lainkaan hullumpana ajatuksena sellaista menettelytapaa, että moderaattorit laittaisivat toistuvasti typeryyksiä viljelevät jäsenensä määräaikaiseen kirjoitussulkuun. Olkoon alkuun vaikka 1kk tai vastaavaa. Siinäpä saisivat itsekseen purkaan huonoa oloaan vaikka onnekkaisiin naapureihin :)
Viimeksi muokannut Havis, 23 Helmi 2012, 17:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Kurinpidolliset toimenpiteet voi käydä lukemassa täällä:
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=4&t=2727" onclick="window.open(this.href);return false;

Pidetään topikki aiheessa ja jatketaan tarvittaessa keskustelua käyttäytymisestä täällä:
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=4&t=2776" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Olen törmännyt nyt parina aamuna (-4 astetta ja -1 aste pakkasta keleillä) siihen, että tuulilasin pesunestettä ei saa tuulilasille, suuttimet on jäässä. Etuvaloille kyllä saa nestettä samoin takalasille. Pesuneste on noin -20 astetta kelille.
Ärsyttävää :mad:
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Minäkin olen ihmetellyt tuota suuttimien jäätymistä. Niissähän pitäisi olla lämmitys (termostaattiohjattu / automaattinen).
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Markku J kirjoitti:Niissähän pitäisi olla lämmitys (termostaattiohjattu / automaattinen).
Näin olen itsekin ymmärtänyt, mutta siis jo miinus yksi aste riittää tähän. Aamulla töihin päästyäni auto oli noin 10min lämpöisessä tallissa ja heti taas toimii.. Eli ei oikein voi johtua muusta kuin jäätymisestä..

Pitänee tästä kysyä huomenna, kun auton vien uudelleen akkutestiin.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Markku J kirjoitti:Minäkin olen ihmetellyt tuota suuttimien jäätymistä. Niissähän pitäisi olla lämmitys (termostaattiohjattu / automaattinen).
Tätä olen itsekin ihmetellyt jo monessa Bemarissa. Vaikka olisi kuinka Lasolia niin ei ruittaa, eli mikä ihmeen lämmitys?
Pelin lämmitys toimii kyllä, mutta ei pissapoika. Nythän ne on piilotettu konepellin alle, jonne kertyy kaikki lumi ja jää.
Eikä niitä ole edes voinut säätää sitten E39:sin.

Jos autoteollisuus oikeasti keskittyisi tekemään talviauton, niin se kyllä onnistuisi. Mutta kun markkinat ovat niin pienet.

Mersussa on (tai ainakin oli) pissapoikajärjestelmän lämmitys, Fordissa etulasin lämmitys.
BMW:ssä vain kuskin perse lämpiää!?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Tänä talvena ei kertaakaan jäätyneet pissapojan suuttimet, vaikka auto oli koko talven ulkotiloissa.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Turbo kirjoitti:Tänä talvena ei kertaakaan jäätyneet pissapojan suuttimet, vaikka auto oli koko talven ulkotiloissa.
Toisinaan on ollut sen verran jäätä päällä, että on joutunut käsin kaivamaan ne suuttimet esille.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
KariFi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 138
Liittynyt: 21 Heinä 2013, 17:27
Auto: F11 M550d -13
Paikkakunta: Janakkala

Talvi 2012-2013 taisi mennä sitten ilman murheita kun ketju on tyssännyt. Olisi kuitenkin ollut mielenkiintoista kuulla, johtivatko autoille sovitut tarkastukset mihinkään parannuksiin latausongelmissa.

Sen tämän ketjun lehteily sai aikaan että pitääpä lisätä vielä akkulämmitin tilaukseen kännyohjatun Eberin ja kiinteän akkulaturin jatkoksi.

Edit: akkutarinat jatkuivatkin näköjään eri topikissa.
Viimeksi muokannut KariFi, 30 Heinä 2013, 09:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
exät: 530 dAT -04, 525 dAT -98, 525iA -91, 320i -81. Näillä yht n. 1.1 Mkm.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

KariFi mulle autoon vaihdettiin keväällä pissapojan pumput (3kpl) täytyy katsoa jos korjasi vian pakkasten aletttua se selviää. Sulla ei tätä murhetta pitäisi olla koska vm 2012 autoissa on jo nämä uudemmat pumput.

lisäksi mulla ollut reilusti ongelmia jälkiasenteisen webaston kanssa (joka otettu aikanaan myyjäliikkeen kautta siksi he edelleen vastaavat siitä vaikka ei ole BMW orkkis webasto), eli antaa pakkasilla akku herjaa vaikka lataustaso on kunnossa.
Sitä edelleen parasta aikaa selvittävät. Ovat jo johtosarjaa myöten vaihtaneet osia. 2vko päästä taas menossa pajalle tästä syystä...

Mun tiedon mukaan BMW "ei suosittele" enää ulkoisia sähkölaitteita asennettavaksi auton sähkönjärjestelmiin ja näin ollen vika tapauksissa pesevät kätensä jos ongelmia tulee. Eli tämä tiedoksi jos eber tulee jälkiasenteisena jonkun muun liikkeen toimesta. En tiedä kuinka ehdottomia ovat ja miten hyvin tämä paikkansa pitää. Mutta näin mulle sanoivat myyjäliikkeen huollossa. Eli jos nyt webaston oisin asennuttanut autoon olisin kuulemma sähköherjojen, jne kanssa omillani... Kannattanee asia selvittää koska BMW:n sähköjärjestelmä tuntuu olevan aika kranttu kaikille extra laitteille.

Autoni on nyt vajaan kahden vuoden aikana viettänyt noin 1kk korjauksissa/huollossa. Kaikkea "pientä" murhetta osunut tähän yksilöön.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Vice on ihan oikeassa siinä että Bemarin sähköjärjestelmä on hyvinkin herkkä. Itse en asentaisi mitään ylimääräistä sähköjärjestelmään. Autoon on tilattava tehtaalta sen minkä haluaa, ikävä kyllä.

Itselläni oli toissatalvena kerran ongelmana se että akku oli alilatautunut ja sulki pois kaikki "ylimääräiset" sähkölaitteet pois kuten lämmittimen, penkin- ja takalasinlämmittimet ym. Mutta auto kulki kyllä. Kesti noin tunnin ajelut Sport-modessa ennen kuin laitteet taas "heräsivät". Tosin silloin oli reilusti alle -20 astetta pakkasta.
Omassa autoossa on Defan lohkis ja sisälämmitin, mutta niillä ei ole mitään tekemistä itse auto sähkölaitteisiin.
Huollossa syyttivät vähäistä ajelua, mutta monilla muillakin oli sama ongelma niin Suomessa kuin muissakin maissa.
Toivottavasti ovat LCI-mallin Nordic versioon muuttaneet liian pienen laturin ja akun järeenpiin laitteisiin.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
KariFi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 138
Liittynyt: 21 Heinä 2013, 17:27
Auto: F11 M550d -13
Paikkakunta: Janakkala

^^ Kiitokset kommenteista.

Otan kuitenkin riskin ja Eberi (tai Webasto, asentaja päättää) tulee asennukseen elokuun loppupuolella. Paikallinen autosähköliike on ehtinyt asennella molempia jo useisiin F10/11, ei tarvitse toimia harjoituskappaleena. Tämä auto poikkeaa tietty koneeltaan ja sen myötä osin jäähdytysjärjestelmältään perinteisemmistä kuutoskoneista, mutta sähköiltään tuskin. Itselläni on erittäin positiivinen kokemus ko. liikkeen ammattitaidosta yli kymmenen vuoden ajalta. Auto oli siellä jo etukäteen syynissä ja koska kaverit sen perusteella ilmoittivat että homma onnistuu, uskon että näin tulee tapahtumaan.

Ja kun käytössä on ollut Eberin pa-lämmitin jo 90-luvun alkupuolelta ja viimeisessä kännykkäohjattuna, vaikea on kuvitella auton talvikäyttöä ilman sitä.
exät: 530 dAT -04, 525 dAT -98, 525iA -91, 320i -81. Näillä yht n. 1.1 Mkm.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Sulla KariFi lieneekin tuossa mallissa kunnolliset akut ja laturit. Viel gluck!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Mulle webaston myös asensi liike, joka oli jo useamman webaston ennen tätä autoa asentanut siis F1x malleihin ja siksi myyjäliike tätä firmaa käytti (oli jo edelliset 6kk tainnut sitä asiakkailleen suositella?). Samassa liikkeessä oli kahteen edelliseenkin autoon (VAG) webasto laitettu ja ei mitään ongelmia näissä ollut. Eli sitä kautta tiesivät kyllä mitä tekivät.

Kuulemma voisi koittaa ongelmia kiertää siten, että webastolla olisi oma akku, jolloin ei pitäisi olla ongelmia eikä pelkoa, että voisi auton oman akun tyhjentää (jos ajot jäävät vähiin). Toinen mikä auttaa on jos aina, kun webastoa käytät on auto samalla akkulaturissa kiinni (akun jännitystaso ei laske ja herjajoa ei tule).

Nämä siis vain tiedoksi. En puutu muiden tekemisiin, mutta jottei tule yllätyksenä jos ongelmia ilmenee...
Toivottavasti niitä ei sulle tule.

Ps. Hieno auto sulla! :thuup:
Vastaa Viestiin