Jäi taannoin mietityttämään tämä Wormin käsitys N47:n kestävyydestä. Onko jotakin näyttöä niiden hajoamisesta ennen aikojaan? Itselläni on ilmeisesti N47D20C.Worm kirjoitti:Samoin: nykypäivänä mylly pitäisi kestää ainakin 300 tkm. Rehellisesti, en uskaltaisi ajaa yhdelläkään 4-sylinterisellä N-koneella edes 200 tkm. Mitäs BMW on sille tehnyt, ei mitään.
F10 5-sarjan talven riesat
- heimarkku
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 245
- Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
- Auto: F10dA Business 2012
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Ei koske tuota sinun moottoriasi, vaan koneita, jotka on valmisettu ENNEN 3/2009, 177hp-versioita.heimarkku kirjoitti:Jäi taannoin mietityttämään tämä Wormin käsitys N47:n kestävyydestä. Onko jotakin näyttöä niiden hajoamisesta ennen aikojaan? Itselläni on ilmeisesti N47D20C.Worm kirjoitti:Samoin: nykypäivänä mylly pitäisi kestää ainakin 300 tkm. Rehellisesti, en uskaltaisi ajaa yhdelläkään 4-sylinterisellä N-koneella edes 200 tkm. Mitäs BMW on sille tehnyt, ei mitään.
Googlella löytyy lisätietoa, tai sitten BTCF:n puolelta.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
5-sarjan talven riesoista voi jatkaa keskustelua tässä topikissa. Yleisesti säästä ja sen tuomista ongelmista liikenteeseen voi keskustella lisää täällä: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=11&t=2877" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
On se kumma, että aina kun saitin aktiivikeskusteliat, eli me F-kuskit saadaan aikaan mielenkiintoinen keskustelu, niin Antinontoxic sosialsoi sen ja pistää yleiseen jakeluun. Vi*un Mini kuski!Antinontoxic kirjoitti:5-sarjan talven riesoista voi jatkaa keskustelua tässä topikissa. Yleisesti säästä ja sen tuomista ongelmista liikenteeseen voi keskustella lisää täällä: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=11&t=2877" onclick="window.open(this.href);return false;
Osta Antinontoxic itsellesi kunnon Bemari ja ole yksi meistä!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Jahas, onpas taas kerran asiallista kommentointia. Ja kuka onkaan asialla... Kun vanha suuttuu ja keskiyö painaa päälle se on näköjään oksat poisRicracing kirjoitti:On se kumma, että aina kun saitin aktiivikeskusteliat, eli me F-kuskit saadaan aikaan mielenkiintoinen keskustelu, niin Antinontoxic sosialsoi sen ja pistää yleiseen jakeluun. Vi*un Mini kuski!Antinontoxic kirjoitti:5-sarjan talven riesoista voi jatkaa keskustelua tässä topikissa. Yleisesti säästä ja sen tuomista ongelmista liikenteeseen voi keskustella lisää täällä: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=11&t=2877" onclick="window.open(this.href);return false;
Osta Antinontoxic itsellesi kunnon Bemari ja ole yksi meistä!
Viimeksi muokannut Havis, 23 Helmi 2012, 07:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Pitäisköhän sinun Ricracing katsoa välillä peiliin noita omia aivopierujasi? Melkoisen luokatonta tekstiä. Jos tuo F10 on noin pahasti noussut hattuun, niin sinne vois välillä kauhoa vähän jäitä sekaan, ettei pipo kärähdä kokonaan.Ricracing kirjoitti: On se kumma, että aina kun saitin aktiivikeskusteliat, eli me F-kuskit saadaan aikaan mielenkiintoinen keskustelu, niin Antinontoxic sosialsoi sen ja pistää yleiseen jakeluun. Vi*un Mini kuski!
Osta Antinontoxic itsellesi kunnon Bemari ja ole yksi meistä!
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Sanos muuta.Ironic32 kirjoitti:Pitäisköhän sinun Ricracing katsoa välillä peiliin noita omia aivopierujasi? Melkoisen luokatonta tekstiä. Jos tuo F10 onRicracing kirjoitti: On se kumma, että aina kun saitin aktiivikeskusteliat, eli me F-kuskit saadaan aikaan mielenkiintoinen keskustelu, niin Antinontoxic sosialsoi sen ja pistää yleiseen jakeluun. Vi*un Mini kuski!
Osta Antinontoxic itsellesi kunnon Bemari ja ole yksi meistä!
noin pahasti noussut hattuun, niin sinne vois välillä kauhoa vähän jäitä sekaan, ettei pipo kärähdä kokonaan.
Itse en pitäisi lainkaan hullumpana ajatuksena sellaista menettelytapaa, että moderaattorit laittaisivat toistuvasti typeryyksiä viljelevät jäsenensä määräaikaiseen kirjoitussulkuun. Olkoon alkuun vaikka 1kk tai vastaavaa. Siinäpä saisivat itsekseen purkaan huonoa oloaan vaikka onnekkaisiin naapureihin
Viimeksi muokannut Havis, 23 Helmi 2012, 17:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Kurinpidolliset toimenpiteet voi käydä lukemassa täällä:
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=4&t=2727" onclick="window.open(this.href);return false;
Pidetään topikki aiheessa ja jatketaan tarvittaessa keskustelua käyttäytymisestä täällä:
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=4&t=2776" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=4&t=2727" onclick="window.open(this.href);return false;
Pidetään topikki aiheessa ja jatketaan tarvittaessa keskustelua käyttäytymisestä täällä:
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=4&t=2776" onclick="window.open(this.href);return false;
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Olen törmännyt nyt parina aamuna (-4 astetta ja -1 aste pakkasta keleillä) siihen, että tuulilasin pesunestettä ei saa tuulilasille, suuttimet on jäässä. Etuvaloille kyllä saa nestettä samoin takalasille. Pesuneste on noin -20 astetta kelille.
Ärsyttävää
Ärsyttävää
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Minäkin olen ihmetellyt tuota suuttimien jäätymistä. Niissähän pitäisi olla lämmitys (termostaattiohjattu / automaattinen).
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Näin olen itsekin ymmärtänyt, mutta siis jo miinus yksi aste riittää tähän. Aamulla töihin päästyäni auto oli noin 10min lämpöisessä tallissa ja heti taas toimii.. Eli ei oikein voi johtua muusta kuin jäätymisestä..Markku J kirjoitti:Niissähän pitäisi olla lämmitys (termostaattiohjattu / automaattinen).
Pitänee tästä kysyä huomenna, kun auton vien uudelleen akkutestiin.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Tätä olen itsekin ihmetellyt jo monessa Bemarissa. Vaikka olisi kuinka Lasolia niin ei ruittaa, eli mikä ihmeen lämmitys?Markku J kirjoitti:Minäkin olen ihmetellyt tuota suuttimien jäätymistä. Niissähän pitäisi olla lämmitys (termostaattiohjattu / automaattinen).
Pelin lämmitys toimii kyllä, mutta ei pissapoika. Nythän ne on piilotettu konepellin alle, jonne kertyy kaikki lumi ja jää.
Eikä niitä ole edes voinut säätää sitten E39:sin.
Jos autoteollisuus oikeasti keskittyisi tekemään talviauton, niin se kyllä onnistuisi. Mutta kun markkinat ovat niin pienet.
Mersussa on (tai ainakin oli) pissapoikajärjestelmän lämmitys, Fordissa etulasin lämmitys.
BMW:ssä vain kuskin perse lämpiää!?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Toisinaan on ollut sen verran jäätä päällä, että on joutunut käsin kaivamaan ne suuttimet esille.Turbo kirjoitti:Tänä talvena ei kertaakaan jäätyneet pissapojan suuttimet, vaikka auto oli koko talven ulkotiloissa.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- KariFi
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 21 Heinä 2013, 17:27
- Auto: F11 M550d -13
- Paikkakunta: Janakkala
Talvi 2012-2013 taisi mennä sitten ilman murheita kun ketju on tyssännyt. Olisi kuitenkin ollut mielenkiintoista kuulla, johtivatko autoille sovitut tarkastukset mihinkään parannuksiin latausongelmissa.
Sen tämän ketjun lehteily sai aikaan että pitääpä lisätä vielä akkulämmitin tilaukseen kännyohjatun Eberin ja kiinteän akkulaturin jatkoksi.
Edit: akkutarinat jatkuivatkin näköjään eri topikissa.
Sen tämän ketjun lehteily sai aikaan että pitääpä lisätä vielä akkulämmitin tilaukseen kännyohjatun Eberin ja kiinteän akkulaturin jatkoksi.
Edit: akkutarinat jatkuivatkin näköjään eri topikissa.
Viimeksi muokannut KariFi, 30 Heinä 2013, 09:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
exät: 530 dAT -04, 525 dAT -98, 525iA -91, 320i -81. Näillä yht n. 1.1 Mkm.
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
KariFi mulle autoon vaihdettiin keväällä pissapojan pumput (3kpl) täytyy katsoa jos korjasi vian pakkasten aletttua se selviää. Sulla ei tätä murhetta pitäisi olla koska vm 2012 autoissa on jo nämä uudemmat pumput.
lisäksi mulla ollut reilusti ongelmia jälkiasenteisen webaston kanssa (joka otettu aikanaan myyjäliikkeen kautta siksi he edelleen vastaavat siitä vaikka ei ole BMW orkkis webasto), eli antaa pakkasilla akku herjaa vaikka lataustaso on kunnossa.
Sitä edelleen parasta aikaa selvittävät. Ovat jo johtosarjaa myöten vaihtaneet osia. 2vko päästä taas menossa pajalle tästä syystä...
Mun tiedon mukaan BMW "ei suosittele" enää ulkoisia sähkölaitteita asennettavaksi auton sähkönjärjestelmiin ja näin ollen vika tapauksissa pesevät kätensä jos ongelmia tulee. Eli tämä tiedoksi jos eber tulee jälkiasenteisena jonkun muun liikkeen toimesta. En tiedä kuinka ehdottomia ovat ja miten hyvin tämä paikkansa pitää. Mutta näin mulle sanoivat myyjäliikkeen huollossa. Eli jos nyt webaston oisin asennuttanut autoon olisin kuulemma sähköherjojen, jne kanssa omillani... Kannattanee asia selvittää koska BMW:n sähköjärjestelmä tuntuu olevan aika kranttu kaikille extra laitteille.
Autoni on nyt vajaan kahden vuoden aikana viettänyt noin 1kk korjauksissa/huollossa. Kaikkea "pientä" murhetta osunut tähän yksilöön.
lisäksi mulla ollut reilusti ongelmia jälkiasenteisen webaston kanssa (joka otettu aikanaan myyjäliikkeen kautta siksi he edelleen vastaavat siitä vaikka ei ole BMW orkkis webasto), eli antaa pakkasilla akku herjaa vaikka lataustaso on kunnossa.
Sitä edelleen parasta aikaa selvittävät. Ovat jo johtosarjaa myöten vaihtaneet osia. 2vko päästä taas menossa pajalle tästä syystä...
Mun tiedon mukaan BMW "ei suosittele" enää ulkoisia sähkölaitteita asennettavaksi auton sähkönjärjestelmiin ja näin ollen vika tapauksissa pesevät kätensä jos ongelmia tulee. Eli tämä tiedoksi jos eber tulee jälkiasenteisena jonkun muun liikkeen toimesta. En tiedä kuinka ehdottomia ovat ja miten hyvin tämä paikkansa pitää. Mutta näin mulle sanoivat myyjäliikkeen huollossa. Eli jos nyt webaston oisin asennuttanut autoon olisin kuulemma sähköherjojen, jne kanssa omillani... Kannattanee asia selvittää koska BMW:n sähköjärjestelmä tuntuu olevan aika kranttu kaikille extra laitteille.
Autoni on nyt vajaan kahden vuoden aikana viettänyt noin 1kk korjauksissa/huollossa. Kaikkea "pientä" murhetta osunut tähän yksilöön.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Vice on ihan oikeassa siinä että Bemarin sähköjärjestelmä on hyvinkin herkkä. Itse en asentaisi mitään ylimääräistä sähköjärjestelmään. Autoon on tilattava tehtaalta sen minkä haluaa, ikävä kyllä.
Itselläni oli toissatalvena kerran ongelmana se että akku oli alilatautunut ja sulki pois kaikki "ylimääräiset" sähkölaitteet pois kuten lämmittimen, penkin- ja takalasinlämmittimet ym. Mutta auto kulki kyllä. Kesti noin tunnin ajelut Sport-modessa ennen kuin laitteet taas "heräsivät". Tosin silloin oli reilusti alle -20 astetta pakkasta.
Omassa autoossa on Defan lohkis ja sisälämmitin, mutta niillä ei ole mitään tekemistä itse auto sähkölaitteisiin.
Huollossa syyttivät vähäistä ajelua, mutta monilla muillakin oli sama ongelma niin Suomessa kuin muissakin maissa.
Toivottavasti ovat LCI-mallin Nordic versioon muuttaneet liian pienen laturin ja akun järeenpiin laitteisiin.
Itselläni oli toissatalvena kerran ongelmana se että akku oli alilatautunut ja sulki pois kaikki "ylimääräiset" sähkölaitteet pois kuten lämmittimen, penkin- ja takalasinlämmittimet ym. Mutta auto kulki kyllä. Kesti noin tunnin ajelut Sport-modessa ennen kuin laitteet taas "heräsivät". Tosin silloin oli reilusti alle -20 astetta pakkasta.
Omassa autoossa on Defan lohkis ja sisälämmitin, mutta niillä ei ole mitään tekemistä itse auto sähkölaitteisiin.
Huollossa syyttivät vähäistä ajelua, mutta monilla muillakin oli sama ongelma niin Suomessa kuin muissakin maissa.
Toivottavasti ovat LCI-mallin Nordic versioon muuttaneet liian pienen laturin ja akun järeenpiin laitteisiin.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- KariFi
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 21 Heinä 2013, 17:27
- Auto: F11 M550d -13
- Paikkakunta: Janakkala
^^ Kiitokset kommenteista.
Otan kuitenkin riskin ja Eberi (tai Webasto, asentaja päättää) tulee asennukseen elokuun loppupuolella. Paikallinen autosähköliike on ehtinyt asennella molempia jo useisiin F10/11, ei tarvitse toimia harjoituskappaleena. Tämä auto poikkeaa tietty koneeltaan ja sen myötä osin jäähdytysjärjestelmältään perinteisemmistä kuutoskoneista, mutta sähköiltään tuskin. Itselläni on erittäin positiivinen kokemus ko. liikkeen ammattitaidosta yli kymmenen vuoden ajalta. Auto oli siellä jo etukäteen syynissä ja koska kaverit sen perusteella ilmoittivat että homma onnistuu, uskon että näin tulee tapahtumaan.
Ja kun käytössä on ollut Eberin pa-lämmitin jo 90-luvun alkupuolelta ja viimeisessä kännykkäohjattuna, vaikea on kuvitella auton talvikäyttöä ilman sitä.
Otan kuitenkin riskin ja Eberi (tai Webasto, asentaja päättää) tulee asennukseen elokuun loppupuolella. Paikallinen autosähköliike on ehtinyt asennella molempia jo useisiin F10/11, ei tarvitse toimia harjoituskappaleena. Tämä auto poikkeaa tietty koneeltaan ja sen myötä osin jäähdytysjärjestelmältään perinteisemmistä kuutoskoneista, mutta sähköiltään tuskin. Itselläni on erittäin positiivinen kokemus ko. liikkeen ammattitaidosta yli kymmenen vuoden ajalta. Auto oli siellä jo etukäteen syynissä ja koska kaverit sen perusteella ilmoittivat että homma onnistuu, uskon että näin tulee tapahtumaan.
Ja kun käytössä on ollut Eberin pa-lämmitin jo 90-luvun alkupuolelta ja viimeisessä kännykkäohjattuna, vaikea on kuvitella auton talvikäyttöä ilman sitä.
exät: 530 dAT -04, 525 dAT -98, 525iA -91, 320i -81. Näillä yht n. 1.1 Mkm.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Sulla KariFi lieneekin tuossa mallissa kunnolliset akut ja laturit. Viel gluck!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Mulle webaston myös asensi liike, joka oli jo useamman webaston ennen tätä autoa asentanut siis F1x malleihin ja siksi myyjäliike tätä firmaa käytti (oli jo edelliset 6kk tainnut sitä asiakkailleen suositella?). Samassa liikkeessä oli kahteen edelliseenkin autoon (VAG) webasto laitettu ja ei mitään ongelmia näissä ollut. Eli sitä kautta tiesivät kyllä mitä tekivät.
Kuulemma voisi koittaa ongelmia kiertää siten, että webastolla olisi oma akku, jolloin ei pitäisi olla ongelmia eikä pelkoa, että voisi auton oman akun tyhjentää (jos ajot jäävät vähiin). Toinen mikä auttaa on jos aina, kun webastoa käytät on auto samalla akkulaturissa kiinni (akun jännitystaso ei laske ja herjajoa ei tule).
Nämä siis vain tiedoksi. En puutu muiden tekemisiin, mutta jottei tule yllätyksenä jos ongelmia ilmenee...
Toivottavasti niitä ei sulle tule.
Ps. Hieno auto sulla!
Kuulemma voisi koittaa ongelmia kiertää siten, että webastolla olisi oma akku, jolloin ei pitäisi olla ongelmia eikä pelkoa, että voisi auton oman akun tyhjentää (jos ajot jäävät vähiin). Toinen mikä auttaa on jos aina, kun webastoa käytät on auto samalla akkulaturissa kiinni (akun jännitystaso ei laske ja herjajoa ei tule).
Nämä siis vain tiedoksi. En puutu muiden tekemisiin, mutta jottei tule yllätyksenä jos ongelmia ilmenee...
Toivottavasti niitä ei sulle tule.
Ps. Hieno auto sulla!