F10 5-sarjan talven riesat

F10, F11, F07
Kapu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Tammi 2015, 23:00

Eiköhän nuo merkkihuollossa osaa nuo asiat.
Huuska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
Auto: F11 520d sport busines -13
Paikkakunta: Rusko

Toivottavasti vaihteisto ei ole ottanut kipeää !
Paljon ajettu ja milloin tehty ?
Kapu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Tammi 2015, 23:00

Vika löytyi: käsijarrun ohjausyksikkö rikki. Nyt auto näyttää toimivan, kustannukset osien, vian etsimisien ja ohjelmointien kanssa n. 1500,-. Auto 520d, valmistettu 2011 lopussa ja ajettu 125000. Ei Goodwill -takuita.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Kapu kirjoitti:Vika löytyi: käsijarrun ohjausyksikkö rikki. Nyt auto näyttää toimivan, kustannukset osien, vian etsimisien ja ohjelmointien kanssa n. 1500,-. Auto 520d, valmistettu 2011 lopussa ja ajettu 125000. Ei Goodwill -takuita.
Täytyy kyllä sanoa että on BMW:n sisäänrakennettu diagnostiikka umpisurkea, jos kerran vikaantunut käsijarruyksikkö alkaa hajonneesta vaihdelaatikosta herjaamaan. Joku muu olisi saattanut joutunut kertaluokkaa kalliimman (ja turhan) remontin uhriksi.

Ja onhan tuossa kässärirempalle hintaa nykyään, ihanan kallista...
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Ongelma diagnosiikassa johtuu siitä että ei ymmärretä väylärakennetta eikä osata lukea vikakoodeja, ja luotetaan sokeasti testerin antamaan diagnoosiin. Koodeistaa näkee f-sarjassa suoraan esimerkiksi että mikä moduuli lähettää viallista signaalia tai ei lähetä mitään. Koodit tietenkin löytyy vastaanottavista moduuleista, eli vika ei paikallistu pelkästään sillä että "vaihdelaatikossa on vikakoodeja". On nämä tietenkin myös toisinaan aika monimutkaisia juttuja, ja aina ei voi sanoa varmaksi että mikä on rikki, joka taas johtaa valitettavasti kokeiluihin.

Edit. Pieni tarkennus. Ei se toki aina ole taidosta kiinni, bmw:llä ja varmasti myös autoliikkeillä on tietyt aikakriteerit, ja testaussoftan automatiikka ehdottelee välillä aivan järjettömiä osien vaihtoja. Tekijöillä ei ole siis aikaa perehtyä monimutkaisiin ongelmiin kunnolla. Mulla meni tällä viikolla kaks iltaa kun etsin e91:stä syytä siihen että autoon ei saanut sytytysvirtaa päälle. Lopulta syyksi löytyi huono maadoitus vaihdelaatikon johtosarjasta, hommaa vaikeutti johtosarjassa irtonaiseen johtoon indusoituva jännite. Jos olisin tehnyt testerin mukaiset korjaukseen, autoon olis joutunut vaihtamaan osia melko ison rahan edestä.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Pieni valituksen kohde, johon en F-25:ssa törmännyt. Etuvanteet kellastuvat pirusti jarrupölystä. Kaksi mahdollista syytä:

. Kuraisen talven takia ne pessyt autoa kamalan usein
- Aktiivivakkari syö enemmän etupaloja

Oli miten oli, niin melkoinen hinkkaaminen, jotta puhtaaksi saa.
jleinonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18

VolvostaBemariin kirjoitti:Pieni valituksen kohde, johon en F-25:ssa törmännyt. Etuvanteet kellastuvat pirusti jarrupölystä. Kaksi mahdollista syytä:

. Kuraisen talven takia ne pessyt autoa kamalan usein
- Aktiivivakkari syö enemmän etupaloja

Oli miten oli, niin melkoinen hinkkaaminen, jotta puhtaaksi saa.
Juu aivan saman olen huomannut. Ei tarvi kauan pesun jälkeen ajaa niin on etuvanteet paskaiset. Tapahtuu ihan kesälläkin :( Aktiivivakkarin pitäis ymmärtääkseni käyttää enemmän takajarruja.
Avatar
JayJay-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 21:29
Auto: Autoton..
Paikkakunta: jyväskylä

Kunnon raudanpoisto aineet vanteille, lähtee jarru pölyt ja loppu lika lähteekin ihan kunnon liuotinpesulla. Kuvissa käytetty aine IronX, biltemassa myydään laimeampaan versiota aineesta ja sen tunnistaa pistävästä hajusta. http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Ulk ... aine-3635/" onclick="window.open(this.href);return false; Tämäkin todettu hyväksi


Painepesurilla pesu, ei hankausta.
Painepesurilla pesu, ei hankausta.
image.jpg (677.7 KiB) Katsottu 6438 kertaa
Ironx,vaikuttanu 2 min
Ironx,vaikuttanu 2 min
image.jpg (825.36 KiB) Katsottu 6438 kertaa
i smell diesel
Vastaa Viestiin