Anywayn tuunaama rattisuojus saa kyllä hyvälle tuulelle; käytännön mies totta tosiaan!
Toissapäivänä pa-mittari alkoi näytellä omiaan, mutta onneksi eilen oli taas ihan ruodussa. Talvihäikkää kaiketi sekin, toivottavasti. Muutoin makeita ajokilometrejä takana reilut 1800.
F10 5-sarjan talven riesat
Noin tulee itse ajeltua, tai ainakin pyrittyä. Mutta, ei silti ole oikein että tänä päivänä on autoissa tällaisia vikoja tai sitten niitä ei pitäisi myydä täkäläisiin olosuhteisiin. Vai pitäisiköhän ajettaessa painaa kevyesti jarrua että laturi toimisi...540iA kirjoitti:Eli ennakoiva ajotapa ja hidastetaan rullaamalla jo kaukaa risteystä lähestyttäessä. Voihan sitä mittaristosta seurata milloin lataaminen on tehokasta. Kokeilkaa vähän muuttaa ajotapaa jos auttaisi ongelmaan. Tulee itse ajettua isolla turvavälillä ja rullattua moottorijarrutuksella pitkiä matkoja.
- 540iA
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 131
- Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:20
- Auto: BMW M4 F83 LCI Competition
No ei tietysti ole oikein, kyllä pitäis toimia muutenkin.
Moottorijarrutus riittää täyteen lataukseen, ei jarrua tarvitse painaa.
Ajonaikainen akun lämmitys voisi ratkaista noi pulmat, tiedä sitten. Ikävää joutua tämän hintaisissa uusissa autoissa pulaamaan virtojen kanssa.
Moottorijarrutus riittää täyteen lataukseen, ei jarrua tarvitse painaa.
Ajonaikainen akun lämmitys voisi ratkaista noi pulmat, tiedä sitten. Ikävää joutua tämän hintaisissa uusissa autoissa pulaamaan virtojen kanssa.
ex bemarit: F11 M550d, F11 520dA M-Sport, E 46 330Ci M-Sport II, Z3 M Coupe, E 39 540iA, E 39 523i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 28
- Liittynyt: 01 Tammi 2011, 21:07
- Auto: BMW 520d Sport A Business '10
Eiköhän se ole tullut selväksi, että akku ei varaudu kovalla pakkasella. Vaikka sinne tyrkkää miljoona amppeeria, niin akku ei ota vastaan kuin yhden amppeerin. Ja se ei yksinkertaisesti riitä. Näin se maailma pelastuu kun ajetaan ympäri ämpäri ja ladataan akkua.540iA kirjoitti:Olisko tästä hyötyä akun varauksen riittävyyteen, osattaisiin käyttää sitä omaa autoa.
Suoraan Bmw sivuilta.
Eli ennakoiva ajotapa ja hidastetaan rullaamalla jo kaukaa risteystä lähestyttäessä. Voihan sitä mittaristosta seurata milloin lataaminen on tehokasta. Kokeilkaa vähän muuttaa ajotapaa jos auttaisi ongelmaan. Tulee itse ajettua isolla turvavälillä ja rullattua moottorijarrutuksella pitkiä matkoja.
- heimarkku
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 245
- Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
- Auto: F10dA Business 2012
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Kun näitä kommentteja lueskelee, alkaa tuntua, että autoista on tullut samanlaisia kuin tietokoneista, joita niissä onkin jo tukuttain. Ennen kuin homma saadaan kunnolla hanskaan saadaan kaiketi tottua "buuttailemaan" kulkupelejämme monin tavoin ja mitä yllättävimmistä syistä. Edellisen E60:ni rengaspainevaroitin oli yksi esimerkki eli ajatti vuoden aikana neljä kertaa turhaan pysäkille tarkistamaan ja nollaamaan varoitus. Kyllähän kaikki himmelit ovat hienoja, kun toimivat, mutta olisikohan valmistajien vielä ollut syytä keskittyä luotettavuuden parantamiseen ennen kuin laitetaan meidät omistajat ihmettelijöiksi. Ja jos uutena vielä takuu pelastaa, niin entä sitten kun ikää alkaa kulkupelille kertyä?
Akkuongelma näyttää olevan sen verran yleinen, että kehotan - samoin kuin joku toinenkin tämän palstan kirjoittaja - kaikkia niitä, joilla ongelma ilmenee, lähettämään sähköpostia myyjille ja kaikille niille tahoille, joilla asiaan voi olla vaikutusvaltaa. Mikäli ongelma tulee eteen omassa uutukaisessani, niin aion saksaa osaavana kirjoittaa suoraan BMW:lle, mikäli vain jokin osoite löytyy - ja saatanpa jonakin päivänä Baijerissa piipahtaessani käydä ihan paikan päällä kertomassa mielipiteeni asiasta. Kummallista sinänsä, miten erinomaiseksi tehdyssä autossa voi olla näin alkeellisia suunnitteluvirheitä. Olisiko F1x-sarjan pääsuunnittelija kenties kotoisin jostakin Etelä-Italiasta?
Akkuongelma näyttää olevan sen verran yleinen, että kehotan - samoin kuin joku toinenkin tämän palstan kirjoittaja - kaikkia niitä, joilla ongelma ilmenee, lähettämään sähköpostia myyjille ja kaikille niille tahoille, joilla asiaan voi olla vaikutusvaltaa. Mikäli ongelma tulee eteen omassa uutukaisessani, niin aion saksaa osaavana kirjoittaa suoraan BMW:lle, mikäli vain jokin osoite löytyy - ja saatanpa jonakin päivänä Baijerissa piipahtaessani käydä ihan paikan päällä kertomassa mielipiteeni asiasta. Kummallista sinänsä, miten erinomaiseksi tehdyssä autossa voi olla näin alkeellisia suunnitteluvirheitä. Olisiko F1x-sarjan pääsuunnittelija kenties kotoisin jostakin Etelä-Italiasta?
- 540iA
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 131
- Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:20
- Auto: BMW M4 F83 LCI Competition
Tuosta nyt vissiin saa käsityksen, että pitäisi ajella ylimääräistä akun lataamiseksi.Xenxen kirjoitti:Eiköhän se ole tullut selväksi, että akku ei varaudu kovalla pakkasella. Vaikka sinne tyrkkää miljoona amppeeria, niin akku ei ota vastaan kuin yhden amppeerin. Ja se ei yksinkertaisesti riitä. Näin se maailma pelastuu kun ajetaan ympäri ämpäri ja ladataan akkua.540iA kirjoitti:Olisko tästä hyötyä akun varauksen riittävyyteen, osattaisiin käyttää sitä omaa autoa.
Suoraan Bmw sivuilta.
Eli ennakoiva ajotapa ja hidastetaan rullaamalla jo kaukaa risteystä lähestyttäessä. Voihan sitä mittaristosta seurata milloin lataaminen on tehokasta. Kokeilkaa vähän muuttaa ajotapaa jos auttaisi ongelmaan. Tulee itse ajettua isolla turvavälillä ja rullattua moottorijarrutuksella pitkiä matkoja.
Tarkoitin siis pitkällä matkalla, että rullataan esim 200m ennen risteystä eikä kaasulla loppuun asti ja sit nopea jarrutus.
ex bemarit: F11 M550d, F11 520dA M-Sport, E 46 330Ci M-Sport II, Z3 M Coupe, E 39 540iA, E 39 523i
Täälläkin jo aletaan jauhamaan tätä samaa skeidaa ajotavasta....Vaikka auton antaisi rullata 1km matkan ei se auta yhtään. Samoin vaikka vetäisi rekalla niin se ei vaan toimi pakkasella. Minun kohdalla on siis kokeiltu jo lähes kaikkea peräkontin lämmityksestä alkaen. Nyt onneksi lupaili lauhtuvaa niin ongelmat poistuu. Oma romuni tuli eilen taas huollosta ja kyllä huoltokin on jo hiukan myöntynyt siihen, että kyseessä on auton ominaisuus/suunnittelu virhe. Nyt ajellaan viikonlopun yli ja raportoidaan tilanne ja odotellaan maahantuojan kommentteja. Tulisi vaan pakkasta reilusti niin katsottaisiin asia loppuun...540iA kirjoitti:Tuosta nyt vissiin saa käsityksen, että pitäisi ajella ylimääräistä akun lataamiseksi.Xenxen kirjoitti:Eiköhän se ole tullut selväksi, että akku ei varaudu kovalla pakkasella. Vaikka sinne tyrkkää miljoona amppeeria, niin akku ei ota vastaan kuin yhden amppeerin. Ja se ei yksinkertaisesti riitä. Näin se maailma pelastuu kun ajetaan ympäri ämpäri ja ladataan akkua.540iA kirjoitti:Olisko tästä hyötyä akun varauksen riittävyyteen, osattaisiin käyttää sitä omaa autoa.
Suoraan Bmw sivuilta.
Eli ennakoiva ajotapa ja hidastetaan rullaamalla jo kaukaa risteystä lähestyttäessä. Voihan sitä mittaristosta seurata milloin lataaminen on tehokasta. Kokeilkaa vähän muuttaa ajotapaa jos auttaisi ongelmaan. Tulee itse ajettua isolla turvavälillä ja rullattua moottorijarrutuksella pitkiä matkoja.
Tarkoitin siis pitkällä matkalla, että rullataan esim 200m ennen risteystä eikä kaasulla loppuun asti ja sit nopea jarrutus.
- 540iA
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 131
- Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:20
- Auto: BMW M4 F83 LCI Competition
Mikäs romu sulla on?
Kyllähän se harmittaa jos oma auto ei toimi, koitin vain arvailla et oliskohan vaikutusta kun omassa ei noilla spekseillä ja käyttötavalla ei ole ongelmia.
Heti tarvii avautua et skeidaa jauhetaan, pitäkää romunne ja ongelmanne !
En jatkossa yritä ketään enää auttaa missään asiassa tällä foorumilla.
Kyllähän se harmittaa jos oma auto ei toimi, koitin vain arvailla et oliskohan vaikutusta kun omassa ei noilla spekseillä ja käyttötavalla ei ole ongelmia.
Heti tarvii avautua et skeidaa jauhetaan, pitäkää romunne ja ongelmanne !
En jatkossa yritä ketään enää auttaa missään asiassa tällä foorumilla.
ex bemarit: F11 M550d, F11 520dA M-Sport, E 46 330Ci M-Sport II, Z3 M Coupe, E 39 540iA, E 39 523i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 28
- Liittynyt: 01 Tammi 2011, 21:07
- Auto: BMW 520d Sport A Business '10
Ei nyt pidä suuttua. Itse ajan juuri mainitsevallasi tavalla ennakoiden ja alamäessä nostan jalan kaasulta. Vaikka ajan joka työpäivä 200 km matkan, niin siltikin aamulla saattaa odottaa yllätys. Auto lähtee kyllä käyntiin -30 pakkasessa ilman mitään ongelmia, mutta jostakin syystä seisontalämmitys ei johtuen alhaisesta akun varauksesta.540iA kirjoitti:Kyllähän se harmittaa jos oma auto ei toimi, koitin vain arvailla et oliskohan vaikutusta kun omassa ei noilla spekseillä ja käyttötavalla ei ole ongelmia.
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Akun latausta pakkasella sivutaan tuoreeltaan täälläkin
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/pakk ... -korjaamon" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/pakk ... -korjaamon" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 158
- Liittynyt: 09 Loka 2010, 19:35
- Auto: BMW F30 330e iPerformance
- Paikkakunta: Helsinki
Olen täsmälleen samaa mieltä. On mielenkiintoista lukea asiantuntevia lausuntoja henkilöiltä joilla ei koskaan ole ollut Webastoa.540iA kirjoitti:Webasto on kyllä aivan loistava laite. 20min lämmitys riittää kun tehoa on 5,2KW.
Ajoa tulee itsellä 2x16km viikolla/pv ja viikonloppuna yleensä joku pidempi reissu. Webasto on päällä kotona töissä sen n.20min ennen lähtöä.
Hanurigrilliä tai takalasin lämmitintä en käytä koskaan, lienee suurimmat kuluttajat webaston lisäksi.
Autossahan on 180A laturi, ei jää kiinni laturin koosta.
Akkuvaroituksia ei ole tullut kertaakaan, kovimmilla pakkasilla avaan takakontin reunoista verhoilun jotta akku saisi vähän lämpöä ja ottaisi latausta vastaan.
Webasto on jälkiasennettu gsm-käynnistimellä. Voi käyttää ajossa lisälämpönä ja käynnistyy tekstiviestillä kunhan auto vaan on puhelinverkon alueella. 30 min asetettu lämmitysajaksi niin akku riittää.
Täytyy Webastosta kertoa faktoja semmoisen käyttäjän kenellä semmoinen on
Omalla kohdallani (Webasto 8:ssa autossa) pätee hyvin nyrkkisääntö jonka mukaan autolla pitää ajaa yhtä kauan kun Webasto on ollut päällä. Oman kokemukseni mukaan Webastojen sähkönkulutus on vuosien mittaan pienentynyt toisaalta taas akkujen kylmävarauskyky on huonontunut. Lisäksi kannattaa muistaa, että Webasto on erittäin tehokas, sitä ei kovassakaan pakkasessa tarvitse käyttää kuin 15-20 min.
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, F11 520d Sport A Touring, F11 530dA xDrive Touring 2015
- Hydrophyte
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 286
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
- Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Samaa itsekin seuraillut eli ei Webastolla olevat pitää sitä surkeena ja akkusyöppönä. Itse olen oikein tyytyväinen. Tänäkin aamuna bemu lähti mukavasti käyntiin, mutta täytyy myöntää, että melko tahmeeta ekat kilometrit ja varsinkin takailmajousi on todella kova. En kyllä usko, että johtuu tuo Webastosta, mutta kai sen kohta kuulee, että se on juurikin Webaston vika.
Tänä aamulla:
Tänä aamulla:
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Tänään liityin Low Battery joukkoonne ilman Webastoa.Hydrophyte kirjoitti:Samaa itsekin seuraillut eli ei Webastolla olevat pitää sitä surkeena ja akkusyöppönä. Itse olen oikein tyytyväinen. Tänäkin aamuna bemu lähti mukavasti käyntiin, mutta täytyy myöntää, että melko tahmeeta ekat kilometrit ja varsinkin takailmajousi on todella kova.
Lähdin aamulla keskustaan (-23,5 samat ohjaus ja jousitus huomiot) ja jouduin n. puolen tunnin ajon jälkeen jättämään auto kadunvarteen Eirassa.
Kun sammutin auton niin mittaristo kertoi symboolina että "auto ylös pukille" ja "Battery level low!" ja pling-pling...
Kun ei tapaamisen jälkeen ollut mitään akuuttia niin ajoin Laakoselle Espooseen ja menin marmotiskin luo ja tapasin varsin palvelualttiin ja asiasta tietävän tuntoisen kaverin. Sääli kun on hoksannut nimeä bongata, mutta sellainen 30-kymppinen tumma huomattavan karvainen rillipäinen kaveri.
Hän kertoi että tapauksia on ollut viime aikoina paljon. Syyksi hän ilmoitti että jäätynyt akku ei vaan ota virtaa vastaan.
Annoin hänelle autonaivaimen ja kysyin myös mitä tuo, "Increased battery dischcage" ks. kuva alla, tarkoittaa Idriven näytöllä. Sen selitykseksi hän antoi auto n. 50 anturia jotka toimivat jopa puoli tuntia auton sammutuksen jälkeen. Voisi kuulemma myös olla päälle jäänyt sisävalo, takapoksinvalo tms. Ei mulla.
Samalla hän kertoi että auto reagoi monella tapaa tähän virranpuutteeseen. Mm. penkinlämmittimet, takalasinlämmitin yms. ja myös itse lämpövastus eivät silloin anna täyttä virtaa.
Kyselyni jälkeen hän ilmoitti että generaattorin toiminto on optimi n. 2.000 kierroksen kohdalla ja että lisäkierroksista ei olisi hyvötyä.
Viileyden huomasin itsekin, sillä sieltä lähtiessäni länteen niin auto tuntui kylmältä ja jopa kuskinpuoleinen sivulasi ja takalasikin keräsivät vähän huurua. Myös ilmastointi oli kytkeytynyt pois päältä.
Laitoin laatikon Sport-modelle, ja auto kulki nätsiti juuri siinä ota/anna 2.000 kierroksen paikkeilla ja moottorin öljynlämpökin nousi läheelle sataa astetta!
Noin tunnin ajon kuluttua (Nolla-valoilla ja kaikki muutkin sähköläitteet päältä pois) kuulin että tuttu pihinä tuli takaisin ja auto rupesi kunnolla lämpiämään.
Toisin jättäessäni auton parkkiin Low battery... oli vielä voimassa. Saas nähdä lähteekö huomenna käyntiin?
Sama huoltovastaanottaja kertoi myös mm. että he olivat vaihtaneet jo moneen F1x malliin nuo pihisevät lämmittimen putkistot onnistuneesti.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
+1. Auto joka ei toimi on romu. Kyseessä on auton ominaisuus/suunnittelu virhe. PISTE.Miguel kirjoitti: Minun kohdalla on siis kokeiltu jo lähes kaikkea peräkontin lämmityksestä alkaen. Nyt onneksi lupaili lauhtuvaa niin ongelmat poistuu. Oma romuni tuli eilen taas huollosta ja kyllä huoltokin on jo hiukan myöntynyt siihen, että kyseessä on auton ominaisuus/suunnittelu virhe. Nyt ajellaan viikonlopun yli ja raportoidaan tilanne ja odotellaan maahantuojan kommentteja. Tulisi vaan pakkasta reilusti niin katsottaisiin asia loppuun...
Mutta mikä ratkaisuksi tämän kylmän maan BMW akkuongelmiin?
- Tehokkaampi laturi?
- Suurempi ja/tai laadukkaampi akku?
- Jonkin akunlämmöneristin?
- Auton lämpöjärjestelästä putki akkua lämmittämään?
Luovuutta hyvät herrat.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 04 Tammi 2012, 07:09
- Auto: 535d isolla paineella ja 6 silinterinen rätkä
Tässä luovuutta joskus oli ongelmia akun kanssa niin tekasin akun ympärille tyroksista tiiviin kopan ja sinne parkki lampun palamaan (ei tyhjennä akkua mutta pitää sen lämpimänä) avot kyllä pelittää tietenkin tyroksin tilaalle nykypäiväinen uretaani.tuossa hyvä ratkaisu uudempiinkin Bemareiden talvi ongelmiin.Ricracing kirjoitti:+1. Auto joka ei toimi on romu. Kyseessä on auton ominaisuus/suunnittelu virhe. PISTE.Miguel kirjoitti: Minun kohdalla on siis kokeiltu jo lähes kaikkea peräkontin lämmityksestä alkaen. Nyt onneksi lupaili lauhtuvaa niin ongelmat poistuu. Oma romuni tuli eilen taas huollosta ja kyllä huoltokin on jo hiukan myöntynyt siihen, että kyseessä on auton ominaisuus/suunnittelu virhe. Nyt ajellaan viikonlopun yli ja raportoidaan tilanne ja odotellaan maahantuojan kommentteja. Tulisi vaan pakkasta reilusti niin katsottaisiin asia loppuun...
Mutta mikä ratkaisuksi tämän kylmän maan BMW akkuongelmiin?
- Tehokkaampi laturi?
- Suurempi ja/tai laadukkaampi akku?
- Jonkin akunlämmöneristin?
- Auton lämpöjärjestelästä putki akkua lämmittämään?
Luovuutta hyvät herrat.
- -sami-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
- Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI - Paikkakunta: Imatra
Jos akku on jäässä eikä ota virtaa vastaan, tuskin nuo ainakaan auttavat...Ricracing kirjoitti:Mutta mikä ratkaisuksi tämän kylmän maan BMW akkuongelmiin?
- Tehokkaampi laturi?
- Suurempi ja/tai laadukkaampi akku?
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 04 Tammi 2012, 07:09
- Auto: 535d isolla paineella ja 6 silinterinen rätkä
Niin jos akku on jäässä se on ali varautunut näissä kaikissa tapauksissahan on olut niin että akku on kylmä eikä ota vastaan lataus virtaa tämä ratkaisu pitää akun oikissa lämpötiloissa .Jos akun täysin ladattu se pitää latausen parhaiten pakastimeen laitettuna.Ja jos akun päästää jäätymään se on vaihtokunnossa koska sisäosat vääntyilee ja tekee oikosulkuja.saman hommantekee jos on akussa nestevajetta-sami- kirjoitti:Jos akku on jäässä eikä ota virtaa vastaan, tuskin nuo ainakaan auttavat...Ricracing kirjoitti:Mutta mikä ratkaisuksi tämän kylmän maan BMW akkuongelmiin?
- Tehokkaampi laturi?
- Suurempi ja/tai laadukkaampi akku?
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Hyvä pointti Eli ns. entinen akku ainakin takuu autoissa.kutos-z kirjoitti: Niin jos akku on jäässä se on ali varautunut näissä kaikissa tapauksissahan on olut niin että akku on kylmä eikä ota vastaan lataus virtaa tämä ratkaisu pitää akun oikissa lämpötiloissa .Jos akun täysin ladattu se pitää latausen parhaiten pakastimeen laitettuna.Ja jos akun päästää jäätymään se on vaihtokunnossa koska sisäosat vääntyilee ja tekee oikosulkuja.saman hommantekee jos on akussa nestevajetta
Koska eihän se tuosta tokene enää uudenveroiseksi.
Viimeksi muokannut Ricracing, 11 Helmi 2012, 00:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Rooker
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 23
- Liittynyt: 21 Joulu 2010, 20:34
- Auto: BMW 520 iA -90, 520 dA -10, Z4 28iA -12
- Paikkakunta: BXL
Täällä ankarissa Keski-Euroopan olosuhteissa on koettu -11,8 asteen ennätyspakkaset. Eipä ole akkuherjoja esiintynyt. Näyttää siltä, että ei nämä vehkeet ole suunniteltu Suomen olosuhteisiin; talvella vaivaa pakkaset ja uraiset tiet kyykyttää runflatteja läpi vuoden. Autobahnilla ei ongelmaa +/- 200 km/h.
Viimeksi muokannut Rooker, 11 Helmi 2012, 00:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.