F10 5-sarjan talven riesat

F10, F11, F07
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Vice kirjoitti:... mulle autoon vaihdettiin keväällä pissapojan pumput (3kpl) täytyy katsoa jos korjasi vian pakkasten alettua se selviää. ...
Pumppujen vaihto auttoi omassani. Toistaiseksi ei oo ollut ongelmia tänä talvena pissapojan kanssa.
Ajettu 0...-10 asteen keleissä ja aina toiminut!
Viimeksi muokannut Vice, 03 Joulu 2013, 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Böntti kirjoitti:Nyt onnistuu F-sarjalaisissa tuon "battery discharge while stationary" herjan koodaaminen pois. Virranhallinta toimii muuten normaalisti. Ei myöskään katko virtoja esim ratin muistista. Ohjeet kirjoitin btcf-foorumille jos koodaus kiinnostaa, voin myös koodata Tampereella.

http://www.btcf.fi/forum/showpost.php?p ... ostcount=4" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos tiedosta! :)

Tämä oli erittäin hyvä uutinen, että "battery discharge while stationary" herjan koodaaminen pois onnistuu!
Täytyy kysyä Deltassa suostuisivatko tämän tekemään, jos eivät saatan YV:llä kääntyä puoleesi...

Viesti battery discharge while stationary on joka aamu autossani... :thdw:
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Vice kirjoitti:
Böntti kirjoitti:Nyt onnistuu F-sarjalaisissa tuon "battery discharge while stationary" herjan koodaaminen pois. Virranhallinta toimii muuten normaalisti. Ei myöskään katko virtoja esim ratin muistista. Ohjeet kirjoitin btcf-foorumille jos koodaus kiinnostaa, voin myös koodata Tampereella.

http://www.btcf.fi/forum/showpost.php?p ... ostcount=4" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos tiedosta! :)

Tämä oli erittäin hyvä uutinen, että "battery discharge while stationary" herjan koodaaminen pois onnistuu!
Täytyy kysyä Deltassa suostuisivatko tämän tekemään, jos eivät saatan YV:llä kääntyä puoleesi...

Viesti battery discharge while stationary on joka aamu autossani... :thdw:
Perhanan perhana, just ku ehin kertoa asiasta niin vanha ongelma palasi elikkäs noin 5 päivää koodauksesta älykäs laturi ei enään pudota latausjänitettä 14,7 v -> 13,x v. Tuo ei lienee ainakaan paranna AGM-akun ikää. Pitää jatkaa koodausyrityksiä. Nuo FDL-koodaukset ei onnistu merkkiliikkeessä ainakaan virallisesti.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Böntti kirjoitti:
Vice kirjoitti:
Böntti kirjoitti:Nyt onnistuu F-sarjalaisissa tuon "battery discharge while stationary" herjan koodaaminen pois. Virranhallinta toimii muuten normaalisti. Ei myöskään katko virtoja esim ratin muistista. Ohjeet kirjoitin btcf-foorumille jos koodaus kiinnostaa, voin myös koodata Tampereella.

http://www.btcf.fi/forum/showpost.php?p ... ostcount=4" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos tiedosta! :)

Tämä oli erittäin hyvä uutinen, että "battery discharge while stationary" herjan koodaaminen pois onnistuu!
Täytyy kysyä Deltassa suostuisivatko tämän tekemään, jos eivät saatan YV:llä kääntyä puoleesi...

Viesti battery discharge while stationary on joka aamu autossani... :thdw:
Perhanan perhana, just ku ehin kertoa asiasta niin vanha ongelma palasi elikkäs noin 5 päivää koodauksesta älykäs laturi ei enään pudota latausjänitettä 14,7 v -> 13,x v. Tuo ei lienee ainakaan paranna AGM-akun ikää. Pitää jatkaa koodausyrityksiä. Nuo FDL-koodaukset ei onnistu merkkiliikkeessä ainakaan virallisesti.
Kyllä tuo "liiallinen lataaminen" johtu tästä älylatauksesta eli matka-ajossa latausjännite n. 13.2v -> akku tyhjenee pikkuhiljaa -> latausjännitteeksi 14.8v kunnes akussa tarpeeksi varausta (tämähän kestää kun webasto päällä aina tunnin ajon jälkeen 20min). Pidin akkulaturia autossa noin tunnin ja latausjännite taas tuo 13.2v. Eli siis akkuherjan poistaminen onnistuu.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
MKV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 287
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
Paikkakunta: Kainuu

Böntti kirjoitti:Nuo FDL-koodaukset ei onnistu merkkiliikkeessä ainakaan virallisesti.
Miten on, jos merkkiliikkeessä koodaavat korvausta vastaan niitä takavaloja palamaan päivänvalojen kanssa niin miksi ei onnistuisi tuokin? Vai oliko tyhmä kysymys?
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

MKV kirjoitti:
Böntti kirjoitti:Nuo FDL-koodaukset ei onnistu merkkiliikkeessä ainakaan virallisesti.
Miten on, jos merkkiliikkeessä koodaavat korvausta vastaan niitä takavaloja palamaan päivänvalojen kanssa niin miksi ei onnistuisi tuokin? Vai oliko tyhmä kysymys?
Tietääkseni niillä on merkkiliikkeessä käytössä vain tuo ista jolla voi tehdä vehicle orderiin muutoksia (lisätä ja poistaa varusteita) sekä koodata moduulit kokonaisuudessaan vehicle orderin mukaisesti. Esim tuossa virranhallintahommassa pitää muttaa juncion box electronics -moduulista yksittäinen parametri toiseksi ja se ei istalla onnistu. En toisaalta tiedä että miten ne nuo valot koodaa, löytyykö semmoinen varustekoodi jolla takavalot palaa aina vai tehdäänkö koodaus kenties etänä tehtaalta? Huollosta kysymällä se tietty selviää.

edit. Kaikki koodaukset on toki mahdollisia merkkiliikkeessä jos sopiva varustekoodi löytyy. Tarpeeksi jos porukalla asiaa vaatii niin jossain vaiheessa voi onnistua virallistakin kautta, nyt on kuitenkin osoitettu että nuo virtaulinat saa koodattua pois.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
MKV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 287
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
Paikkakunta: Kainuu

Siinäpä sitä on taas talven riesaa... Onneksi ei ole vielä ollut suurempia ongelmia tuon kovan pakkasen kanssa.
Liitteet
Kuva0310.jpg
Kuva0310.jpg (75.9 KiB) Katsottu 10222 kertaa
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

No joo, eilen aamulla kylmä käynnistys -33C ja hyvin kyllä tärähti käyntiin, ei siinä mitään. Mutta yli puolet tuulilasista oli vielä 300km ajon jälkeenkin sisältä umpijäässä!! Ei sulanut vaikka mitä teki ja mihin asentoon tahansa nappeja ja suuntausta käänti. Tuossa kohtaa luovutin ja aloin rapsuttamaan muovikortilla jäätä irti lasin sisältä. Appari ihmetteli samaa, että ihme vehje kun tuulilasi vaan pysyy tunti tolkulla sisältä jäässä vaikka kabiinissa muuten +20 lämmintä.
Liitteet
lämpötila -33C.jpg
lämpötila -33C.jpg (16.64 KiB) Katsottu 10180 kertaa
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Turbo kirjoitti:No joo, eilen aamulla kylmä käynnistys -33C ja hyvin kyllä tärähti käyntiin, ei siinä mitään. Mutta yli puolet tuulilasista oli vielä 300km ajon jälkeenkin sisältä umpijäässä!! Ei sulanut vaikka mitä teki ja mihin asentoon tahansa nappeja ja suuntausta käänti. Tuossa kohtaa luovutin ja aloin rapsuttamaan muovikortilla jäätä irti lasin sisältä. Appari ihmetteli samaa, että ihme vehje kun tuulilasi vaan pysyy tunti tolkulla sisältä jäässä vaikka kabiinissa muuten +20 lämmintä.
Kuulostaa erikoiselta, tarkasta jäähdytysveden lämpötila salavalikosta. Ettei vaan olis termari, se rikkoo vielä dpf:n.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Böntti kirjoitti:
Turbo kirjoitti:No joo, eilen aamulla kylmä käynnistys -33C ja hyvin kyllä tärähti käyntiin, ei siinä mitään. Mutta yli puolet tuulilasista oli vielä 300km ajon jälkeenkin sisältä umpijäässä!! Ei sulanut vaikka mitä teki ja mihin asentoon tahansa nappeja ja suuntausta käänti. Tuossa kohtaa luovutin ja aloin rapsuttamaan muovikortilla jäätä irti lasin sisältä. Appari ihmetteli samaa, että ihme vehje kun tuulilasi vaan pysyy tunti tolkulla sisältä jäässä vaikka kabiinissa muuten +20 lämmintä.
Kuulostaa erikoiselta, tarkasta jäähdytysveden lämpötila salavalikosta. Ettei vaan olis termari, se rikkoo vielä dpf:n.
No ei kai se termari ole kun kabiini lämpiää kuitenkin? Tuuletus ja lämmöt oli täysillä ja suunnattu ikkunaan? Itse huomasin viime talvena että vehkeet perusasennolla ei pysynyt tuulilasi sulana vaan piti aina välillä laittaa se tuulilasin sulatuksen tarkoitettu asetus päälle. Siis vaikka kabiinissa oli ihan lämmin. Kertaluokkaa huonompi talviauto tuossa suhteessa kuin ex-volvoni.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Kabiininoli lämpeni normaalisti, eli ihan normaali paita päällä riitti.

Tuuletus oli välillä sekä manuaalilla että automaatilla ja nopeudella 3/4, suuntaus pelkästään ikkunaan ja jalkoihin. Välillä kokeiltiin sitä max nappiakin, mutta sillä ei tuntunut olevan vaikutusta.

Voiko jään sulamattomuuteen olla syynä nämä:

- lähdettiin melkein heti liikkeelle, katsoin sis.lämpömittarista, että tuolloin kabiinissa oli enää -17C ja hengitys höyry sitten tiivistyi heti lasin pintaan ?
- jää ei sitten sulanut, koska lasin ulkopinta oli -33c myös ajon aikana ja sisäpintaa ei ole putsattu liasta sitten viime kevään

Tuulilasin ilmavirta sulatti vain kuskin ja apparin puolta noin puolet, keskikaiuttimesta kaareutuen ylöspäin molempiin suuntiin lasi pysyi sisältä täysin jäässä tunti tolkulla.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Turbo kirjoitti:Kabiininoli lämpeni normaalisti, eli ihan normaali paita päällä riitti.

Tuuletus oli välillä sekä manuaalilla että automaatilla ja nopeudella 3/4, suuntaus pelkästään ikkunaan ja jalkoihin. Välillä kokeiltiin sitä max nappiakin, mutta sillä ei tuntunut olevan vaikutusta.

Voiko jään sulamattomuuteen olla syynä nämä:

- lähdettiin melkein heti liikkeelle, katsoin sis.lämpömittarista, että tuolloin kabiinissa oli enää -17C ja hengitys höyry sitten tiivistyi heti lasin pintaan ?
- jää ei sitten sulanut, koska lasin ulkopinta oli -33c myös ajon aikana ja sisäpintaa ei ole putsattu liasta sitten viime kevään

Tuulilasin ilmavirta sulatti vain kuskin ja apparin puolta noin puolet, keskikaiuttimesta kaareutuen ylöspäin molempiin suuntiin lasi pysyi sisältä täysin jäässä tunti tolkulla.
Ilmakanavissa on muistaakseni yli kilowattiset sähkövastukset joten kabiini kyllä lämpenee vaikka jäähdytysneste on kylmää. Jos lämppärin kenno ei lämpene kunnolla ei teho riitä tommosilla pakkasilla pitämään lasia sulana. -33c pakkasella tuulilasille pitää puhaltaa todella lämmintä ilmaa että se pysyy sulana. Tarkista nyt vaan se nesteen lämpö, ei ole kovin suuri vaiva.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Böntti kirjoitti: Ilmakanavissa on muistaakseni yli kilowattiset sähkövastukset joten kabiini kyllä lämpenee vaikka jäähdytysneste on kylmää. Jos lämppärin kenno ei lämpene kunnolla ei teho riitä tommosilla pakkasilla pitämään lasia sulana. -33c pakkasella tuulilasille pitää puhaltaa todella lämmintä ilmaa että se pysyy sulana. Tarkista nyt vaan se nesteen lämpö, ei ole kovin suuri vaiva.
Onko linkkiä tuohon salavalikkoon tai jotain lyhyttä ohjetta ?

Voisin katsoa mitä lämmöt näyttää.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Löytyy vanhoista ketjuista:

http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... kko#p45271" onclick="window.open(this.href);return false;

Katso samalla siitä polttoaineen määrä vasen ja oikea tankki. Eli jos siirtopumppu on sökö, niin niissä on selkeästi eri määrät löpöä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

salmol kirjoitti:Löytyy vanhoista ketjuista:

http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... kko#p45271" onclick="window.open(this.href);return false;

Katso samalla siitä polttoaineen määrä vasen ja oikea tankki. Eli jos siirtopumppu on sökö, niin niissä on selkeästi eri määrät löpöä.
Mulla vetää ensin muistaakseni vasemman tankin melkein tyhjäksi ja sitten vasta rupeaa tyhjenemään toinen tankki. Pitäskö niiden tyhjentyä tasaisesti?
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

salmol kirjoitti:Löytyy vanhoista ketjuista:

http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... kko#p45271" onclick="window.open(this.href);return false;
Thx! hyvä ohje, täytyy kokeilla.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Böntti kirjoitti:Mulla vetää ensin muistaakseni vasemman tankin melkein tyhjäksi ja sitten vasta rupeaa tyhjenemään toinen tankki. Pitäskö niiden tyhjentyä tasaisesti?
Jaa-a, enpä muuten tiedä varmaksi. Oletin noin mutta joku viisaampi jatkaa. Mutta jos toinen tankki on kokonaan tyhjä ja siirtopumppu ei toimi niin voihan se matka siihenkin loppua...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

salmol kirjoitti:
Böntti kirjoitti:Mulla vetää ensin muistaakseni vasemman tankin melkein tyhjäksi ja sitten vasta rupeaa tyhjenemään toinen tankki. Pitäskö niiden tyhjentyä tasaisesti?
Mutta jos toinen tankki on kokonaan tyhjä ja siirtopumppu ei toimi niin voihan se matka siihenkin loppua...
Ilmeisesti toimii, ja meni kyllä muutenki turhan jännäksi huoltoasemalle tulo, toimintasädettä oli jäljellä siinä vaiheessa vain 15km..saan kyllä syyttää vain omaa tyhmyyttä, kun ei tajua, että lapissa ei huoltoasemia ole joka notkossa.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Turbo kirjoitti:Ilmeisesti toimii, ja meni kyllä muutenki turhan jännäksi huoltoasemalle tulo, toimintasädettä oli jäljellä siinä vaiheessa vain 15km..saan kyllä syyttää vain omaa tyhmyyttä, kun ei tajua, että lapissa ei huoltoasemia ole joka notkossa.
Paljonko oli jäähdytysnesteen lämmöt? Entä öljyt?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

salmol kirjoitti:
Turbo kirjoitti:Ilmeisesti toimii, ja meni kyllä muutenki turhan jännäksi huoltoasemalle tulo, toimintasädettä oli jäljellä siinä vaiheessa vain 15km..saan kyllä syyttää vain omaa tyhmyyttä, kun ei tajua, että lapissa ei huoltoasemia ole joka notkossa.
Paljonko oli jäähdytysnesteen lämmöt? Entä öljyt?
Öljyn lämpöä en älynnyt katsoa, jäähdytysnesteen salavalikko ei vielä tuolloin ollut tiedossa. Joka tapauksessa täytyy nyt seurailla kun seuraavat kireät pakkaset yllättää ja jos kylmiltään teen käynnistyksen.
Vastaa Viestiin