Böntti kirjoitti:Nyt onnistuu F-sarjalaisissa tuon "battery discharge while stationary" herjan koodaaminen pois. Virranhallinta toimii muuten normaalisti. Ei myöskään katko virtoja esim ratin muistista. Ohjeet kirjoitin btcf-foorumille jos koodaus kiinnostaa, voin myös koodata Tampereella.
Tämä oli erittäin hyvä uutinen, että "battery discharge while stationary" herjan koodaaminen pois onnistuu!
Täytyy kysyä Deltassa suostuisivatko tämän tekemään, jos eivät saatan YV:llä kääntyä puoleesi...
Viesti battery discharge while stationary on joka aamu autossani...
Böntti kirjoitti:Nyt onnistuu F-sarjalaisissa tuon "battery discharge while stationary" herjan koodaaminen pois. Virranhallinta toimii muuten normaalisti. Ei myöskään katko virtoja esim ratin muistista. Ohjeet kirjoitin btcf-foorumille jos koodaus kiinnostaa, voin myös koodata Tampereella.
Tämä oli erittäin hyvä uutinen, että "battery discharge while stationary" herjan koodaaminen pois onnistuu!
Täytyy kysyä Deltassa suostuisivatko tämän tekemään, jos eivät saatan YV:llä kääntyä puoleesi...
Viesti battery discharge while stationary on joka aamu autossani...
Perhanan perhana, just ku ehin kertoa asiasta niin vanha ongelma palasi elikkäs noin 5 päivää koodauksesta älykäs laturi ei enään pudota latausjänitettä 14,7 v -> 13,x v. Tuo ei lienee ainakaan paranna AGM-akun ikää. Pitää jatkaa koodausyrityksiä. Nuo FDL-koodaukset ei onnistu merkkiliikkeessä ainakaan virallisesti.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys. Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne. Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Böntti kirjoitti:Nyt onnistuu F-sarjalaisissa tuon "battery discharge while stationary" herjan koodaaminen pois. Virranhallinta toimii muuten normaalisti. Ei myöskään katko virtoja esim ratin muistista. Ohjeet kirjoitin btcf-foorumille jos koodaus kiinnostaa, voin myös koodata Tampereella.
Tämä oli erittäin hyvä uutinen, että "battery discharge while stationary" herjan koodaaminen pois onnistuu!
Täytyy kysyä Deltassa suostuisivatko tämän tekemään, jos eivät saatan YV:llä kääntyä puoleesi...
Viesti battery discharge while stationary on joka aamu autossani...
Perhanan perhana, just ku ehin kertoa asiasta niin vanha ongelma palasi elikkäs noin 5 päivää koodauksesta älykäs laturi ei enään pudota latausjänitettä 14,7 v -> 13,x v. Tuo ei lienee ainakaan paranna AGM-akun ikää. Pitää jatkaa koodausyrityksiä. Nuo FDL-koodaukset ei onnistu merkkiliikkeessä ainakaan virallisesti.
Kyllä tuo "liiallinen lataaminen" johtu tästä älylatauksesta eli matka-ajossa latausjännite n. 13.2v -> akku tyhjenee pikkuhiljaa -> latausjännitteeksi 14.8v kunnes akussa tarpeeksi varausta (tämähän kestää kun webasto päällä aina tunnin ajon jälkeen 20min). Pidin akkulaturia autossa noin tunnin ja latausjännite taas tuo 13.2v. Eli siis akkuherjan poistaminen onnistuu.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys. Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne. Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Böntti kirjoitti:Nuo FDL-koodaukset ei onnistu merkkiliikkeessä ainakaan virallisesti.
Miten on, jos merkkiliikkeessä koodaavat korvausta vastaan niitä takavaloja palamaan päivänvalojen kanssa niin miksi ei onnistuisi tuokin? Vai oliko tyhmä kysymys?
Böntti kirjoitti:Nuo FDL-koodaukset ei onnistu merkkiliikkeessä ainakaan virallisesti.
Miten on, jos merkkiliikkeessä koodaavat korvausta vastaan niitä takavaloja palamaan päivänvalojen kanssa niin miksi ei onnistuisi tuokin? Vai oliko tyhmä kysymys?
Tietääkseni niillä on merkkiliikkeessä käytössä vain tuo ista jolla voi tehdä vehicle orderiin muutoksia (lisätä ja poistaa varusteita) sekä koodata moduulit kokonaisuudessaan vehicle orderin mukaisesti. Esim tuossa virranhallintahommassa pitää muttaa juncion box electronics -moduulista yksittäinen parametri toiseksi ja se ei istalla onnistu. En toisaalta tiedä että miten ne nuo valot koodaa, löytyykö semmoinen varustekoodi jolla takavalot palaa aina vai tehdäänkö koodaus kenties etänä tehtaalta? Huollosta kysymällä se tietty selviää.
edit. Kaikki koodaukset on toki mahdollisia merkkiliikkeessä jos sopiva varustekoodi löytyy. Tarpeeksi jos porukalla asiaa vaatii niin jossain vaiheessa voi onnistua virallistakin kautta, nyt on kuitenkin osoitettu että nuo virtaulinat saa koodattua pois.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys. Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne. Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
No joo, eilen aamulla kylmä käynnistys -33C ja hyvin kyllä tärähti käyntiin, ei siinä mitään. Mutta yli puolet tuulilasista oli vielä 300km ajon jälkeenkin sisältä umpijäässä!! Ei sulanut vaikka mitä teki ja mihin asentoon tahansa nappeja ja suuntausta käänti. Tuossa kohtaa luovutin ja aloin rapsuttamaan muovikortilla jäätä irti lasin sisältä. Appari ihmetteli samaa, että ihme vehje kun tuulilasi vaan pysyy tunti tolkulla sisältä jäässä vaikka kabiinissa muuten +20 lämmintä.
Liitteet
lämpötila -33C.jpg (16.64 KiB) Katsottu 10180 kertaa
Turbo kirjoitti:No joo, eilen aamulla kylmä käynnistys -33C ja hyvin kyllä tärähti käyntiin, ei siinä mitään. Mutta yli puolet tuulilasista oli vielä 300km ajon jälkeenkin sisältä umpijäässä!! Ei sulanut vaikka mitä teki ja mihin asentoon tahansa nappeja ja suuntausta käänti. Tuossa kohtaa luovutin ja aloin rapsuttamaan muovikortilla jäätä irti lasin sisältä. Appari ihmetteli samaa, että ihme vehje kun tuulilasi vaan pysyy tunti tolkulla sisältä jäässä vaikka kabiinissa muuten +20 lämmintä.
Kuulostaa erikoiselta, tarkasta jäähdytysveden lämpötila salavalikosta. Ettei vaan olis termari, se rikkoo vielä dpf:n.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys. Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne. Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Turbo kirjoitti:No joo, eilen aamulla kylmä käynnistys -33C ja hyvin kyllä tärähti käyntiin, ei siinä mitään. Mutta yli puolet tuulilasista oli vielä 300km ajon jälkeenkin sisältä umpijäässä!! Ei sulanut vaikka mitä teki ja mihin asentoon tahansa nappeja ja suuntausta käänti. Tuossa kohtaa luovutin ja aloin rapsuttamaan muovikortilla jäätä irti lasin sisältä. Appari ihmetteli samaa, että ihme vehje kun tuulilasi vaan pysyy tunti tolkulla sisältä jäässä vaikka kabiinissa muuten +20 lämmintä.
Kuulostaa erikoiselta, tarkasta jäähdytysveden lämpötila salavalikosta. Ettei vaan olis termari, se rikkoo vielä dpf:n.
No ei kai se termari ole kun kabiini lämpiää kuitenkin? Tuuletus ja lämmöt oli täysillä ja suunnattu ikkunaan? Itse huomasin viime talvena että vehkeet perusasennolla ei pysynyt tuulilasi sulana vaan piti aina välillä laittaa se tuulilasin sulatuksen tarkoitettu asetus päälle. Siis vaikka kabiinissa oli ihan lämmin. Kertaluokkaa huonompi talviauto tuossa suhteessa kuin ex-volvoni.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Kabiininoli lämpeni normaalisti, eli ihan normaali paita päällä riitti.
Tuuletus oli välillä sekä manuaalilla että automaatilla ja nopeudella 3/4, suuntaus pelkästään ikkunaan ja jalkoihin. Välillä kokeiltiin sitä max nappiakin, mutta sillä ei tuntunut olevan vaikutusta.
Voiko jään sulamattomuuteen olla syynä nämä:
- lähdettiin melkein heti liikkeelle, katsoin sis.lämpömittarista, että tuolloin kabiinissa oli enää -17C ja hengitys höyry sitten tiivistyi heti lasin pintaan ?
- jää ei sitten sulanut, koska lasin ulkopinta oli -33c myös ajon aikana ja sisäpintaa ei ole putsattu liasta sitten viime kevään
Tuulilasin ilmavirta sulatti vain kuskin ja apparin puolta noin puolet, keskikaiuttimesta kaareutuen ylöspäin molempiin suuntiin lasi pysyi sisältä täysin jäässä tunti tolkulla.
Turbo kirjoitti:Kabiininoli lämpeni normaalisti, eli ihan normaali paita päällä riitti.
Tuuletus oli välillä sekä manuaalilla että automaatilla ja nopeudella 3/4, suuntaus pelkästään ikkunaan ja jalkoihin. Välillä kokeiltiin sitä max nappiakin, mutta sillä ei tuntunut olevan vaikutusta.
Voiko jään sulamattomuuteen olla syynä nämä:
- lähdettiin melkein heti liikkeelle, katsoin sis.lämpömittarista, että tuolloin kabiinissa oli enää -17C ja hengitys höyry sitten tiivistyi heti lasin pintaan ?
- jää ei sitten sulanut, koska lasin ulkopinta oli -33c myös ajon aikana ja sisäpintaa ei ole putsattu liasta sitten viime kevään
Tuulilasin ilmavirta sulatti vain kuskin ja apparin puolta noin puolet, keskikaiuttimesta kaareutuen ylöspäin molempiin suuntiin lasi pysyi sisältä täysin jäässä tunti tolkulla.
Ilmakanavissa on muistaakseni yli kilowattiset sähkövastukset joten kabiini kyllä lämpenee vaikka jäähdytysneste on kylmää. Jos lämppärin kenno ei lämpene kunnolla ei teho riitä tommosilla pakkasilla pitämään lasia sulana. -33c pakkasella tuulilasille pitää puhaltaa todella lämmintä ilmaa että se pysyy sulana. Tarkista nyt vaan se nesteen lämpö, ei ole kovin suuri vaiva.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys. Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne. Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Böntti kirjoitti:
Ilmakanavissa on muistaakseni yli kilowattiset sähkövastukset joten kabiini kyllä lämpenee vaikka jäähdytysneste on kylmää. Jos lämppärin kenno ei lämpene kunnolla ei teho riitä tommosilla pakkasilla pitämään lasia sulana. -33c pakkasella tuulilasille pitää puhaltaa todella lämmintä ilmaa että se pysyy sulana. Tarkista nyt vaan se nesteen lämpö, ei ole kovin suuri vaiva.
Onko linkkiä tuohon salavalikkoon tai jotain lyhyttä ohjetta ?
Böntti kirjoitti:Mulla vetää ensin muistaakseni vasemman tankin melkein tyhjäksi ja sitten vasta rupeaa tyhjenemään toinen tankki. Pitäskö niiden tyhjentyä tasaisesti?
Jaa-a, enpä muuten tiedä varmaksi. Oletin noin mutta joku viisaampi jatkaa. Mutta jos toinen tankki on kokonaan tyhjä ja siirtopumppu ei toimi niin voihan se matka siihenkin loppua...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Böntti kirjoitti:Mulla vetää ensin muistaakseni vasemman tankin melkein tyhjäksi ja sitten vasta rupeaa tyhjenemään toinen tankki. Pitäskö niiden tyhjentyä tasaisesti?
Mutta jos toinen tankki on kokonaan tyhjä ja siirtopumppu ei toimi niin voihan se matka siihenkin loppua...
Ilmeisesti toimii, ja meni kyllä muutenki turhan jännäksi huoltoasemalle tulo, toimintasädettä oli jäljellä siinä vaiheessa vain 15km..saan kyllä syyttää vain omaa tyhmyyttä, kun ei tajua, että lapissa ei huoltoasemia ole joka notkossa.
Turbo kirjoitti:Ilmeisesti toimii, ja meni kyllä muutenki turhan jännäksi huoltoasemalle tulo, toimintasädettä oli jäljellä siinä vaiheessa vain 15km..saan kyllä syyttää vain omaa tyhmyyttä, kun ei tajua, että lapissa ei huoltoasemia ole joka notkossa.
Paljonko oli jäähdytysnesteen lämmöt? Entä öljyt?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Turbo kirjoitti:Ilmeisesti toimii, ja meni kyllä muutenki turhan jännäksi huoltoasemalle tulo, toimintasädettä oli jäljellä siinä vaiheessa vain 15km..saan kyllä syyttää vain omaa tyhmyyttä, kun ei tajua, että lapissa ei huoltoasemia ole joka notkossa.
Paljonko oli jäähdytysnesteen lämmöt? Entä öljyt?
Öljyn lämpöä en älynnyt katsoa, jäähdytysnesteen salavalikko ei vielä tuolloin ollut tiedossa. Joka tapauksessa täytyy nyt seurailla kun seuraavat kireät pakkaset yllättää ja jos kylmiltään teen käynnistyksen.