TJJ kirjoitti:ainomieli kirjoitti:Lepotilassa 12.4 V
Mikä tuo sinun lepotila on? Ovet kiinni, kontti kiinni ja odotat kunnes auto nukahtaa ja virrankulutus putoaa muutamaan kymmeneen mA:han? Nuo taulukon arvot on akku irti mitattuja ja ilmeisesti huonelämpötilassa, joten ei sitä voi suoraa käyttää vertailukohtana.
Olipa hyvä kommentti. Ja samalla se romutti mun teorian akun täyteen lataamisesta.
Niin se mun lepotila oli tämmönen: Autolla 6 tuntia ajamatta, kontti auki, ovet lukkoon, odotusta noin 20 minuuttia ja sitten mittaamaan.
Kiinnitin huomiota TJJ:n kommenttiin "kontti kiinni" joka ei toteutunut alkuperäisessä mittauksessa ja rupesin miettimään voiko se vaikuttaa tuloksiin. Kävin juuri testaamassa ja eihän tuo auto pirulainen mene lepotilaan kun kontti on auki, edellisessa autossa mittaus kyllä onnistui luukkut auki mutta BMW:ssä ei.
Uusi mittaus seuraavasti: Autolla 3 tuntia ajamatta, kontti auki, penkit nurin, mittari kiinni ja takapenkille, kontti kiinni, ovet lukkoon. 15 minuuttia seurasin mittaria ikkunasta ja napajännite nousi 12.44 voltista noin kymmenessä minuutissa 12.65 volttiin ja rupesi saturoitumaan siihen.
Eli lataa auto sittenkin akun täyteen eikä 80% kuten aikaisemmin kirjoitin. Aina sitä oppii uutta
Niin ja mittaukset on tehty F20 116i:stä.