Sen takiahan ne merkkiliikkeiden huoltotyypit käy niitä kalliita kursseja että osaisivat korjata kaikki mahdolliset viat. Ja korkeille tuntihinnoille olis katetta. Näin siis teoriassa.Huuska kirjoitti:Vikojen kanssa menee suomessa kaikilla sormi suuhun. Bmw ei niitä ihan helpoimpia korjattavia.
F10 5-sarjan talven riesat
Valistakaa ensimmäisen BMW:n ja tuontiauton omistajaa. Auto huollettu ennen luovutusta kesällä merkkiliikkeessä Berliinissä mittarilukeman ollessa 44tkm. Onko jotain mitä pitää ottaa huomioon pakkasten tullessa, vai noudattaako BMW jotain eurooppalaista standardia, että kaikki nesteet, poislukien pissapoika kestävät myös pohjolan olot?
Mitään lämppäriä en ole autoon asentanut, kun kodin parkkihallissa (kylmä) ei ole pistokepaikkaa. Onko odotettavissa ongelmia tuon suhteen?
Mitään lämppäriä en ole autoon asentanut, kun kodin parkkihallissa (kylmä) ei ole pistokepaikkaa. Onko odotettavissa ongelmia tuon suhteen?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
- Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20 - Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Itselläni oli jo edellisessä saksan tuonnissa 8v sitten merkkiliike merkannut esim. jäähdytysnesteiden pakkaskestävyyden paperilappuun, joka oli kiinnitetytty korkin yhteyteen. Muissakin täyttökohteissa oli merkattu vaihto/täyttöpäivämäärät.M78F11 kirjoitti:Valistakaa ensimmäisen BMW:n ja tuontiauton omistajaa. Auto huollettu ennen luovutusta kesällä merkkiliikkeessä Berliinissä mittarilukeman ollessa 44tkm. Onko jotain mitä pitää ottaa huomioon pakkasten tullessa, vai noudattaako BMW jotain eurooppalaista standardia, että kaikki nesteet, poislukien pissapoika kestävät myös pohjolan olot?
Mitään lämppäriä en ole autoon asentanut, kun kodin parkkihallissa (kylmä) ei ole pistokepaikkaa. Onko odotettavissa ongelmia tuon suhteen?
Eipä sitä silloinkaan ollut tarvetta millekään sen kummemmille muutoksille. Huohotinputken lämppärin asennutin, mutta se ei mahdollisesti ole enää niin olennainen kuin aikanaan ja ainakin se on huomattavasti hankalampi asentaa näihin uudempiin koneisiin kun kaikki olennaiset piuhat puuttuvat vakiona:
Cold climate S842A paketin jälkiasennus ? http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=24&t=7752
Tähän uudempaan en ole vielä yrittänytkään tehdä mitään sen kummempia tarkistuksia vaikka ensimmäinen talvi on tulossa. Niin, no, tehdaswebaston letkut muutatin niin että myöskin kone lämpiää jatkossa.
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
Itsellä on ollut melkein pelkästään tuontiautoja 5- ja 7-sarjaa. Aina olen laittanut samantien uudet nesteet Suomessa, niin eipä ole tarvinnut arvailla. Huohottinen lämmitys minulla on osunut kaikkiin jo valmiina. Kaikki ovat lähteneet käyntiin kuin palmun alta kylmimmillään -32 asteesta ilman mitään lämmittimiä. On ollut bensaa ja dieseliä vähintään kuutoskoneella.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 129
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
- Auto: F11 520d sport busines -13
- Paikkakunta: Rusko
Kokemusta on kusi jäätyy kun on tarpeeksi pakkasta, eteläeuroopan huuhaa systeemi !jusape kirjoitti:En selannut historiaa, mutta oliko kokemuksia ad blue system failuresta kenelläkään? Tänään -30c lukemissa heitti moista ja pyysi ajamaan huoltoon..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 129
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
- Auto: F11 520d sport busines -13
- Paikkakunta: Rusko
Toki saksassa on pakkasnesteet kunnossa eli ei tarvitse mitään erikois huomiota.M78F11 kirjoitti:Valistakaa ensimmäisen BMW:n ja tuontiauton omistajaa. Auto huollettu ennen luovutusta kesällä merkkiliikkeessä Berliinissä mittarilukeman ollessa 44tkm. Onko jotain mitä pitää ottaa huomioon pakkasten tullessa, vai noudattaako BMW jotain eurooppalaista standardia, että kaikki nesteet, poislukien pissapoika kestävät myös pohjolan olot?
Mitään lämppäriä en ole autoon asentanut, kun kodin parkkihallissa (kylmä) ei ole pistokepaikkaa. Onko odotettavissa ongelmia tuon suhteen?
Jos asennat lohkolämmittimen ota letkulämmmitin ! Defan paistinpannulla ei tee mitään. Sun tapauksessa hanki Webasto tai Eberi !
Tänään aamulla auto oli lämmityksessä pari tuntia ja kun käynnistin auton, niin valoja syttyi kuin joulukuuseen.
Rengaspaine-varoitus, käsijarru toimii vain osittain ja DSC eli ajovakauden valvonta ei toimi.
Viimeisellä rivillä oli, että aja varovasti BMV serviisiin.
Renkaat kiersin katsomassa ja tuntuivat olevan ok.
Lähdin ajamaan ja moottori lämpeni, kävin asioilla ja kun sitten käynnistin auton,
niin mitään herjoja ei tullut eli herjat johtuivat yön nopeasta pakastumisesta.
Sen verran ehdin tuota pohtia, että tarvittaessa olisin ajanut auton lämpimään sulamaan,
mutta eipä sitten tarvinnutkaan.
Selvisin pelkällä säikähdyksellä. (kop kop. . .)
Rengaspaine-varoitus, käsijarru toimii vain osittain ja DSC eli ajovakauden valvonta ei toimi.
Viimeisellä rivillä oli, että aja varovasti BMV serviisiin.
Renkaat kiersin katsomassa ja tuntuivat olevan ok.
Lähdin ajamaan ja moottori lämpeni, kävin asioilla ja kun sitten käynnistin auton,
niin mitään herjoja ei tullut eli herjat johtuivat yön nopeasta pakastumisesta.
Sen verran ehdin tuota pohtia, että tarvittaessa olisin ajanut auton lämpimään sulamaan,
mutta eipä sitten tarvinnutkaan.
Selvisin pelkällä säikähdyksellä. (kop kop. . .)
Veikkaanpa että ilmiön on aiheuttanut hetkellisesti alhaisena käynyt akkujännite. Jos ei toistu jättäsin sen kummemmin noteeraamatta.Anyway kirjoitti:Tänään aamulla auto oli lämmityksessä pari tuntia ja kun käynnistin auton, niin valoja syttyi kuin joulukuuseen.
Rengaspaine-varoitus, käsijarru toimii vain osittain ja DSC eli ajovakauden valvonta ei toimi.
Viimeisellä rivillä oli, että aja varovasti BMV serviisiin.
Renkaat kiersin katsomassa ja tuntuivat olevan ok.
Lähdin ajamaan ja moottori lämpeni, kävin asioilla ja kun sitten käynnistin auton,
niin mitään herjoja ei tullut eli herjat johtuivat yön nopeasta pakastumisesta.
Sen verran ehdin tuota pohtia, että tarvittaessa olisin ajanut auton lämpimään sulamaan,
mutta eipä sitten tarvinnutkaan.
Selvisin pelkällä säikähdyksellä. (kop kop. . .)
Havis kirjoitti: Veikkaanpa että ilmiön on aiheuttanut hetkellisesti alhaisena käynyt akkujännite. Jos ei toistu jättäsin sen kummemmin noteeraamatta.
Tuo voi pitää paikkansa, käynnistys oli aika erikoinen. Hehkutus paloi aika pitkään, lopetin käynnistyksen
kesken ja sitten tein uuden käynnistyksen ja silloin käynnistyi heti.
Ne ovat ne lyhyet matkat päivittäin, jotka syövät akun tehoja. Täytyy seurata tilannetta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 129
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
- Auto: F11 520d sport busines -13
- Paikkakunta: Rusko
Auto C-tekin päähän yöksi!Anyway kirjoitti:Havis kirjoitti: Veikkaanpa että ilmiön on aiheuttanut hetkellisesti alhaisena käynyt akkujännite. Jos ei toistu jättäsin sen kummemmin noteeraamatta.
Tuo voi pitää paikkansa, käynnistys oli aika erikoinen. Hehkutus paloi aika pitkään, lopetin käynnistyksen
kesken ja sitten tein uuden käynnistyksen ja silloin käynnistyi heti.
Ne ovat ne lyhyet matkat päivittäin, jotka syövät akun tehoja. Täytyy seurata tilannetta.
Minulla toissapäivänä samat ilmoitukset kesken ajon. Vähän myöhemmin ilmoitti myös vaihteiston rikkoutumisesta ja käski ajamaan suoraan huoltoon sammuttamatta moottoria. Oli pakko sammuttaa jossain välissä, kun lähimpään huoltoon on matkaa yli 300 km. Vika nollaantui hetkeksi, mutta eilen ja tänään valot palaneet edelleen, en usko johtuvan akusta. Toivottavasti loppuviikosta pääsen paikkakunnalle, jossa on huolto.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 129
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
- Auto: F11 520d sport busines -13
- Paikkakunta: Rusko
Mittaa napa jännite konehuoneen pistokeesta ja maasta, jos alle 12,6v, lataa! Lataisin akun nyt joka tapauksessa älylaturilla jos vaikka olisi pientä sulfatoitumista voi olla voltteja, muttei virtaa.Kapu kirjoitti:Minulla toissapäivänä samat ilmoitukset kesken ajon. Vähän myöhemmin ilmoitti myös vaihteiston rikkoutumisesta ja käski ajamaan suoraan huoltoon sammuttamatta moottoria. Oli pakko sammuttaa jossain välissä, kun lähimpään huoltoon on matkaa yli 300 km. Vika nollaantui hetkeksi, mutta eilen ja tänään valot palaneet edelleen, en usko johtuvan akusta. Toivottavasti loppuviikosta pääsen paikkakunnalle, jossa on huolto.
Toivottavasti saat kuntoon ilmanvaihteiston vaihtoa kun ei ne suomen bemarilla niitä ala korjaamaan. Ilmoita miten kävi.
Jos sulla on autossa vielä takuu voimassa (ja vaikkei olisikaan), soita siihen BMW päivystysnumeroon ja kysy mitä kannattaa tehdä. He antanevat sinulle "luvan" ajaa huoltoon saakka. Jos et näin tee ja ajat vaan menemään, vastaat itse mahdollisista lisävaurioista, joita autolle voi syntyä (=takuu ei korvaa).Kapu kirjoitti:Minulla toissapäivänä samat ilmoitukset kesken ajon. Vähän myöhemmin ilmoitti myös vaihteiston rikkoutumisesta ja käski ajamaan suoraan huoltoon sammuttamatta moottoria. Oli pakko sammuttaa jossain välissä, kun lähimpään huoltoon on matkaa yli 300 km. Vika nollaantui hetkeksi, mutta eilen ja tänään valot palaneet edelleen, en usko johtuvan akusta. Toivottavasti loppuviikosta pääsen paikkakunnalle, jossa on huolto.
Minulla oli muuten vastaavat merkkivalot kerran ja lisäksi auto meni limp home - moodiin (yksi vaihde käytössä) ja ESP lopetti toiminnan. Vika hävisi, kun auton sammutti, mutta testerillä myöhemmin paljastui että EGR venttiili oli hajonnut. Toisin sanoen autossa näkyvillä vikailmoituksista ei voi päätellä mitään.
Kertoivat vian olevan akussa. Vaihdettiin akku, vika ei poistunut. Jatketaan etsintää.Huuska kirjoitti:Mittaa napa jännite konehuoneen pistokeesta ja maasta, jos alle 12,6v, lataa! Lataisin akun nyt joka tapauksessa älylaturilla jos vaikka olisi pientä sulfatoitumista voi olla voltteja, muttei virtaa.Kapu kirjoitti:Minulla toissapäivänä samat ilmoitukset kesken ajon. Vähän myöhemmin ilmoitti myös vaihteiston rikkoutumisesta ja käski ajamaan suoraan huoltoon sammuttamatta moottoria. Oli pakko sammuttaa jossain välissä, kun lähimpään huoltoon on matkaa yli 300 km. Vika nollaantui hetkeksi, mutta eilen ja tänään valot palaneet edelleen, en usko johtuvan akusta. Toivottavasti loppuviikosta pääsen paikkakunnalle, jossa on huolto.
Toivottavasti saat kuntoon ilmanvaihteiston vaihtoa kun ei ne suomen bemarilla niitä ala korjaamaan. Ilmoita miten kävi.
Kait uus akku koodattiin (jos akun tyyppi tai koko muuttui) ja akun vaihto ilmoitettiin autolle? Vikakoodien nollaus ei tietääkseni tähän asiaan vaikuta.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Jep, tarkoitinkin että jos vikakoodit tuon vaihteiston osalta (ja muutenkin) nollataan, niin nähtäisiin että tuleeko se virhekoodi takaisin vai onko kyseessä siitä virhekoodista joka tuli kesken ajon jo vähän aikaa sitten.Böntti kirjoitti:Kait uus akku koodattiin (jos akun tyyppi tai koko muuttui) ja akun vaihto ilmoitettiin autolle? Vikakoodien nollaus ei tietääkseni tähän asiaan vaikuta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6