F10 5-sarjan talven riesat
Täytyy kyllä sanoa että on BMW:n sisäänrakennettu diagnostiikka umpisurkea, jos kerran vikaantunut käsijarruyksikkö alkaa hajonneesta vaihdelaatikosta herjaamaan. Joku muu olisi saattanut joutunut kertaluokkaa kalliimman (ja turhan) remontin uhriksi.Kapu kirjoitti:Vika löytyi: käsijarrun ohjausyksikkö rikki. Nyt auto näyttää toimivan, kustannukset osien, vian etsimisien ja ohjelmointien kanssa n. 1500,-. Auto 520d, valmistettu 2011 lopussa ja ajettu 125000. Ei Goodwill -takuita.
Ja onhan tuossa kässärirempalle hintaa nykyään, ihanan kallista...
Ongelma diagnosiikassa johtuu siitä että ei ymmärretä väylärakennetta eikä osata lukea vikakoodeja, ja luotetaan sokeasti testerin antamaan diagnoosiin. Koodeistaa näkee f-sarjassa suoraan esimerkiksi että mikä moduuli lähettää viallista signaalia tai ei lähetä mitään. Koodit tietenkin löytyy vastaanottavista moduuleista, eli vika ei paikallistu pelkästään sillä että "vaihdelaatikossa on vikakoodeja". On nämä tietenkin myös toisinaan aika monimutkaisia juttuja, ja aina ei voi sanoa varmaksi että mikä on rikki, joka taas johtaa valitettavasti kokeiluihin.
Edit. Pieni tarkennus. Ei se toki aina ole taidosta kiinni, bmw:llä ja varmasti myös autoliikkeillä on tietyt aikakriteerit, ja testaussoftan automatiikka ehdottelee välillä aivan järjettömiä osien vaihtoja. Tekijöillä ei ole siis aikaa perehtyä monimutkaisiin ongelmiin kunnolla. Mulla meni tällä viikolla kaks iltaa kun etsin e91:stä syytä siihen että autoon ei saanut sytytysvirtaa päälle. Lopulta syyksi löytyi huono maadoitus vaihdelaatikon johtosarjasta, hommaa vaikeutti johtosarjassa irtonaiseen johtoon indusoituva jännite. Jos olisin tehnyt testerin mukaiset korjaukseen, autoon olis joutunut vaihtamaan osia melko ison rahan edestä.
Edit. Pieni tarkennus. Ei se toki aina ole taidosta kiinni, bmw:llä ja varmasti myös autoliikkeillä on tietyt aikakriteerit, ja testaussoftan automatiikka ehdottelee välillä aivan järjettömiä osien vaihtoja. Tekijöillä ei ole siis aikaa perehtyä monimutkaisiin ongelmiin kunnolla. Mulla meni tällä viikolla kaks iltaa kun etsin e91:stä syytä siihen että autoon ei saanut sytytysvirtaa päälle. Lopulta syyksi löytyi huono maadoitus vaihdelaatikon johtosarjasta, hommaa vaikeutti johtosarjassa irtonaiseen johtoon indusoituva jännite. Jos olisin tehnyt testerin mukaiset korjaukseen, autoon olis joutunut vaihtamaan osia melko ison rahan edestä.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Pieni valituksen kohde, johon en F-25:ssa törmännyt. Etuvanteet kellastuvat pirusti jarrupölystä. Kaksi mahdollista syytä:
. Kuraisen talven takia ne pessyt autoa kamalan usein
- Aktiivivakkari syö enemmän etupaloja
Oli miten oli, niin melkoinen hinkkaaminen, jotta puhtaaksi saa.
. Kuraisen talven takia ne pessyt autoa kamalan usein
- Aktiivivakkari syö enemmän etupaloja
Oli miten oli, niin melkoinen hinkkaaminen, jotta puhtaaksi saa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 147
- Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
- Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18
Juu aivan saman olen huomannut. Ei tarvi kauan pesun jälkeen ajaa niin on etuvanteet paskaiset. Tapahtuu ihan kesälläkin :( Aktiivivakkarin pitäis ymmärtääkseni käyttää enemmän takajarruja.VolvostaBemariin kirjoitti:Pieni valituksen kohde, johon en F-25:ssa törmännyt. Etuvanteet kellastuvat pirusti jarrupölystä. Kaksi mahdollista syytä:
. Kuraisen talven takia ne pessyt autoa kamalan usein
- Aktiivivakkari syö enemmän etupaloja
Oli miten oli, niin melkoinen hinkkaaminen, jotta puhtaaksi saa.
- JayJay-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 147
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 21:29
- Auto: Autoton..
- Paikkakunta: jyväskylä
Kunnon raudanpoisto aineet vanteille, lähtee jarru pölyt ja loppu lika lähteekin ihan kunnon liuotinpesulla. Kuvissa käytetty aine IronX, biltemassa myydään laimeampaan versiota aineesta ja sen tunnistaa pistävästä hajusta. http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Ulk ... aine-3635/" onclick="window.open(this.href);return false; Tämäkin todettu hyväksi
i smell diesel