F10 5-sarjan talven riesat

F10, F11, F07
ainomieli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 07 Joulu 2011, 14:48
Auto: BMW F20 116i automaatti

TJJ kirjoitti:
ainomieli kirjoitti: 2. Hanki akkulämmitin. Tällä palstallakin on joku mainostanut sikahintaista akkulämmitintä jossa 20e tarvikkeet on nätisti paketoitu 200e laatikkoon. Itse en kyllä maksaisi lämmittimestä paria kymppiä enempää, mutta onhan tässä kuitenkin tieteellistä faktaa takana että lämmin akku ottaa paremmin virtaa vastaan kuin kylmä. Toisaalta lämpenee akku ladatessakin niin laturilla saa kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
Tuossa olisi halpa ratkaisu, mutta onhan se koomista alkaa tuollaista uuteen autoon virittämään:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 2-V-39763/" onclick="window.open(this.href);return false;
No niin, tässä alkaa olla hinta kohillaan :thuup:
TJJ kirjoitti: AGM-akku ei kai juuri lämpene ladatessa, joten pelkkä laturi ei välttämättä auta. Pitäisi virittää sisäpuhallin takakonttiin...
Jos akkukoteloon menee sisältä jonkinmoinen ilmakanava niin BMW voisi siihen rakentaa pienen lämmittimen ja asentaa sen kylmän maan paketissa samalla kun laittaa lämmitettävän huohottimen putken.
ainomieli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 07 Joulu 2011, 14:48
Auto: BMW F20 116i automaatti

Mittasin huvikseni akun napajännitteen. Pakkasta 10 astetta.

Lepotilassa 12.2 V
Tyhjäkäynnillä 13.9 V
Tyhjäkäynnillä penkinlämmittimet, takalasinlämppäri ja valot päällä 13.7 V
2500 rpm 14.1 V

Nuo kylmälle autolle, lämpimälle autolle tyhjäkäyntijännite nousi 14.1 volttiin.

Tuulilasilehden toimittaja turisee seuraavaa:

"
Tapio Ketonen
Lataamiseen soveltuvat parhaimmin uudet elektroniset laturit, jotka tarkkailevat akun tilaa monipuolisesti. Paras ratkaisu on sellainen, jonka valmistaja ilmoittaa soveltuvan myös AGM- eli lasikuitumassaan imeytetyllä elektrolyytillä varustettujen akkujen lataamiseen. Tällaisia ovat useimmat uudet elektroniset laturit, mm. CTEK tai Ladac.

Akun varaustilaa ilmaisee parhaiten napajännite. Paras olisi tietenkin hapon ominaispainon mittaaminen, mutta esimerkiksi AGM-akuissa se ei onnistu, ja hankalaa se on ns. suljetuissa akuissakin. Akun napajännitteen pitäisi moottorin käydessä olla 13,7-14,1 paikkeilla. Auton seistessä se vähitellen laskee tasolle 12,4-12,7. Jos napajännite laskee alle 12 voltin, tämä tarkoittaa, että akku on käytännössä tyhjä eikä auto sillä käynnisty.
"

Tuon mukaan mun auton tyhjäkäyntijännite on OK mutta lepojännite on sen verran pieni että akku ei todellakaan ole täynnä.
johansa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 636
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
Auto: Porsche Macan 2017
Paikkakunta: Vantaa

altsu kirjoitti::conf: pitäs varmaan mennä Laakkoselle valittamaan, että oma yksilö on viallinen; ei ole keskipuhallin pihissyt, ei ole RFT:t vedelleet, eikä akku valittanut. Ihme maanantaikappale.
Sama täällä, ei ole ollut noita ongelmia.
Viimeksi muokannut johansa, 15 Helmi 2012, 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
Andy74
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 09 Joulu 2011, 07:40
Auto: F10 530 dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Espoo

johansa kirjoitti:
altsu kirjoitti::conf: pitäs varmaan mennä Laakkoselle valittamaan, että oma yksilö on viallinen; ei ole keskipuhallin pihissyt, ei ole RFT:t vedelleet, eikä akku valittanut. Ihme maanantaikappale.
Sama täällä, ei ole ollut noita ongelmia.
Kuten täällä.Auto ollu mulla pari kuukautta / 10tkm,webasto päällä päivittäin useasti.Ei mitään ongelmia.Auto valmistettu 10/2011 jos sillä mitään merkitystä. :cools:
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Ricracing kirjoitti:Ja vastaus tuli Käyttöautosta, kiitos Ilkka.
Myyjillä on ollut melko kiire uuden 3-sarjan kanssa, ja sen toki ymmärtää.

Mutta vaikuttaa siltä että BMW yrittää keksiä jonkun syyn omistajille etteivät he aja tarpeeksi autoillaan,
testaavat viimeisen 50 km ajetun matkan.

Mutta katsotaan nyt mitä sieltä rupeaa tulemaan. Ja jotain sieltä tulee, sen verran olen nyt pommittanut
koko BMW organisaatiota.

Tiedoksi vielä että BMW Group Suomen tekniikkahenkilöt ovat:
Tapio Kontkanen ja Antti Äikäs ja tietenkin loppupäätteellä @bmw.fi.

Sain myös viestin P.M:ltä:
"Ihre Nachricht wurde gelesen am Dienstag, 14. Februar 2012 20:08:00 UTC."
Eli viesti on luettu!
Mulle tuli BMW:ltä pyyntö ottaa asiassa yhteyttä valtuutettuun toimipisteeseen (ja linkki vaihtoehdoista).
Laitoin mailia autoni myyneelle kaverille, joka heti otti yhteyttä ja varasi minulle ajan "testiin".
En tarkasti tiedä mikä tämä "testi" on, mutta liittynee juuri ajomatkoihin, latauksiin ja yleensä virrankulutukseen...
Vien autoni tsekattavaksi ensi viikolla.

Toinen asia, nyt piiiitkästä aikaan ei tullut aamulla tätä akku herjaa, sitä ennen 2-3vko joka aamu (takana 2 päivää reilu 200km ajoa per päivä), toki ulkonakin vain -3 astetta aamulla, webasto oli päällä 15min (kovilla pakkasilla yleensä 30min).
ainomieli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 07 Joulu 2011, 14:48
Auto: BMW F20 116i automaatti

ainomieli kirjoitti:Mittasin huvikseni akun napajännitteen. Pakkasta 10 astetta.

Lepotilassa 12.2 V
Tyhjäkäynnillä 13.9 V
Tyhjäkäynnillä penkinlämmittimet, takalasinlämppäri ja valot päällä 13.7 V
2500 rpm 14.1 V

Nuo kylmälle autolle, lämpimälle autolle tyhjäkäyntijännite nousi 14.1 volttiin.
Tuli pieni moka lepojännitten mittauksessa, ja vasta jälkeenpäin tuli ajateltua että mulla oli Eberi päällä. Kuorma kun laskee jännitettä niin mittasin töistä lähtiessä uudestaan.

Lepotilassa 12.4 V

Tämän taulukon mukaan akun varaus olisi noin 75% täydestä. Alan olla sitä mieltä ettei BMW:n lataa akkua täyteen vaan johonkin 80% jolloin jarruenergiallekin jää tilaa.

http://www.mmbalmainauto.com.au/PDF/Sta ... teries.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Pitää laittaa illaksi Ctek kiinni autoon ja mitata aamulla onko varaus noussut.

Onko muuten kellään tietoa kuinka alas varaus pitää laskea että järjestelmä rupeaa varoittelemaan ja laittaa ylimääräistä kuormaa pois päältä?
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

ainomieli kirjoitti:Lepotilassa 12.4 V
Mikä tuo sinun lepotila on? Ovet kiinni, kontti kiinni ja odotat kunnes auto nukahtaa ja virrankulutus putoaa muutamaan kymmeneen mA:han? Nuo taulukon arvot on akku irti mitattuja ja ilmeisesti huonelämpötilassa, joten ei sitä voi suoraa käyttää vertailukohtana.
JukkaE60

Ainomieli, ja kyseessä ilmeisesti F20 116i:n mittailua?
ainomieli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 07 Joulu 2011, 14:48
Auto: BMW F20 116i automaatti

TJJ kirjoitti:
ainomieli kirjoitti:Lepotilassa 12.4 V
Mikä tuo sinun lepotila on? Ovet kiinni, kontti kiinni ja odotat kunnes auto nukahtaa ja virrankulutus putoaa muutamaan kymmeneen mA:han? Nuo taulukon arvot on akku irti mitattuja ja ilmeisesti huonelämpötilassa, joten ei sitä voi suoraa käyttää vertailukohtana.
Olipa hyvä kommentti. Ja samalla se romutti mun teorian akun täyteen lataamisesta.

Niin se mun lepotila oli tämmönen: Autolla 6 tuntia ajamatta, kontti auki, ovet lukkoon, odotusta noin 20 minuuttia ja sitten mittaamaan.

Kiinnitin huomiota TJJ:n kommenttiin "kontti kiinni" joka ei toteutunut alkuperäisessä mittauksessa ja rupesin miettimään voiko se vaikuttaa tuloksiin. Kävin juuri testaamassa ja eihän tuo auto pirulainen mene lepotilaan kun kontti on auki, edellisessa autossa mittaus kyllä onnistui luukkut auki mutta BMW:ssä ei.

Uusi mittaus seuraavasti: Autolla 3 tuntia ajamatta, kontti auki, penkit nurin, mittari kiinni ja takapenkille, kontti kiinni, ovet lukkoon. 15 minuuttia seurasin mittaria ikkunasta ja napajännite nousi 12.44 voltista noin kymmenessä minuutissa 12.65 volttiin ja rupesi saturoitumaan siihen.

Eli lataa auto sittenkin akun täyteen eikä 80% kuten aikaisemmin kirjoitin. Aina sitä oppii uutta :drink:

Niin ja mittaukset on tehty F20 116i:stä.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Vice kirjoitti: Mulle tuli BMW:ltä pyyntö ottaa asiassa yhteyttä valtuutettuun toimipisteeseen.
Laitoin mailia autoni myyneelle kaverille, joka heti otti yhteyttä ja varasi minulle ajan "testiin".
En tarkasti tiedä mikä tämä "testi" on, mutta liittynee juuri ajomatkoihin, latauksiin ja yleensä virrankulutukseen...
Vien autoni tsekattavaksi ensi viikolla.
Toinen asia, nyt piiiitkästä aikaan ei tullut aamulla tätä akku herjaa, sitä ennen 2-3vko joka aamu (takana 2 päivää reilu 200km ajoa per päivä), toki ulkonakin vain -3 astetta aamulla, webasto oli päällä 15min (kovilla pakkasilla yleensä 30min).
Sama juttu, pitäisi viedä auto testeriin ja sitten BMW, eli myyjä, palaa asiaan ja yrittää puhua ympäri.
Testin tiedot menevät kuulemma suoraan Saksaan asti.

Kaikki autothan ovat takuun piirissä joten käynnit ei maksa mitään (mutta pirusti työaikaa = rahaa).

Saksassa lakimiehet ja inssit tekevät ylitöitä sen eteen, miten pääsisvät pälkähästä.

Mutta katsotaan tämä kortti ensin. Toivon että muutkin ongelman kohdanneet uskaltavat olla mukana.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Eki70
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 22 Tammi 2012, 18:33
Auto: G05 X5 xDrive45e (2021)
Ex: F10 M550d (2015)
Paikkakunta: Helsinki

Lähetin oman reklamaationi myyjälle, huoltomyyjälle, myyjäliikkeen myyntijohtajalle sekä tiedoksi BMW Suomelle. Viestiini kuvasin perusteellisesti auton ongelmat akun varaustilan kanssa sekä eräänlaisen käyttöpäiväkirjan runsaan viikon ajalta. Myyntijohtaja vastasi ripeästi ja ehdotti muutaman päivän "perusteellista tutkintaa". Odotan huoltomyyjän yhteydenottoa, että sovitaan milloin vien auton pajalle.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Ricracing kirjoitti: Saksassa lakimiehet ja inssit tekevät ylitöitä sen eteen, miten pääsisvät pälkähästä.
Ne ei siellä tee yhtään mitään. Kokemusta on,paitsi, jos ongelma alkaakin koskea myös Saksaa. Valitettavasti siellä alkoi nyt ilmat lämpenemään, niin veikkaan, että ongelmaa ei kerennyt kunnolla siellä tulemaan = asia unohtuu.

Vrt: Lapissa erityisesti, jäätyy nuo huohottimet. Onko sille oikeasti tehty mitään, ei. Tiedän, BMW:ssä on sähkölämmitteinen huohottimen liitos, mutta ei sitäkään kaikissa malleissa ole. Onkohan yhdessäkään bensamallissa.
Samoin: nykypäivänä mylly pitäisi kestää ainakin 300 tkm. Rehellisesti, en uskaltaisi ajaa yhdelläkään 4-sylinterisellä N-koneella edes 200 tkm. Mitäs BMW on sille tehnyt, ei mitään.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Avatar
Worm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 314
Liittynyt: 03 Loka 2010, 14:25
Paikkakunta: Vantaa

jaki kirjoitti:
Ricracing kirjoitti: Saksassa lakimiehet ja inssit tekevät ylitöitä sen eteen, miten pääsisvät pälkähästä.
Ne ei siellä tee yhtään mitään. Kokemusta on,paitsi, jos ongelma alkaakin koskea myös Saksaa. Valitettavasti siellä alkoi nyt ilmat lämpenemään, niin veikkaan, että ongelmaa ei kerennyt kunnolla siellä tulemaan = asia unohtuu.

Vrt: Lapissa erityisesti, jäätyy nuo huohottimet. Onko sille oikeasti tehty mitään, ei. Tiedän, BMW:ssä on sähkölämmitteinen huohottimen liitos, mutta ei sitäkään kaikissa malleissa ole. Onkohan yhdessäkään bensamallissa.
Samoin: nykypäivänä mylly pitäisi kestää ainakin 300 tkm. Rehellisesti, en uskaltaisi ajaa yhdelläkään 4-sylinterisellä N-koneella edes 200 tkm. Mitäs BMW on sille tehnyt, ei mitään.
Tämä pitää valitettavasti paikkansa. N47-koneista tehdas ei ota mitään vastuuta, jos takuu on ummessa.Suomi on niin pieni markkina-alue, ettei täällä olevat ongelmat kiinnosta valmistajaa. Mutta luulisi, että samoja ongelmia olisi esim. Pietarissa, jossa varmaan on F10/11 autoja enemmän kuin Suomessa yhteensä.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Taas jumissa. Nyt jo toisen kerran tänä talvena ja mikä nolointa, omalla pihassa tasaisella pinnalla.

Meidän parkkiksella on vaan asvaltin päällä jo niin paksu lumikerros että onnistuin kaivamaan n. 15
senttisen kraaterin takarenkaiden alle että se ei siitä noussut ilman naapureiden apua.
Pakkasta ei ollut kuin pari astetta, joten lumi oli notkeaa sössöä kun autot sinne suolaa tuovat.
Itse pihalla suolaaminen on kiellettyä Stadin sääntöjen mukaan.

Mulla on ollut uusia Bemareita nyt n. 20 vuotta ja kitkarenkailla enkä ole yhtä kertaa lukematta jäänyt
koskaan kiinni (paikka oli Töölössä tiellä, ruuhka aikaan ja silloin auto oli E36 320i ja siinä ainoana nastat!).
Mutta tänä talvena nyt jo kaksi kertaa. Eihän tätä paskaa enää kestä kuin puolitoista kuukautta, mutta myönnän
että pidän F25 (uusi X3) ja muita neliveto Bemarin hankkineita melko fiksuina.
Viimeksi muokannut Ricracing, 17 Helmi 2012, 23:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Joskus tuntuu että mitähän BMW touhuaa siellä miljoonia(n.16milj.€) maksaneessa, omassa Arjeplogin talvitestauspaikassa?
Tuon akkuongelman luulisi tulevan siellä esille,kuten muutkin jokapäiväset talviongelmat.Niin,tuo BMW:n oma talvitestauspaikka avattiin 2006 Ruotsin lappiin.Toki BMW testaa myös suomessakin välillä.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

gestapo kirjoitti:Joskus tuntuu että mitähän BMW touhuaa siellä miljoonia(n.16milj.€) maksaneessa, omassa Arjeplogin talvitestauspaikassa?
Tuon akkuongelman luulisi tulevan siellä esille,kuten muutkin jokapäiväset talviongelmat.Niin,tuo BMW:n oma talvitestauspaikka avattiin 2006 Ruotsin lappiin.Toki BMW testaa myös suomessakin välillä.
Ei se näköjään testeissä oikein tule esille. Ei mulla viime talvena ollut mitään akku ongelmia.
Mutta nyt kun on tällainen vanha paska yli vuoden vanha loppuajettu 6.800 km, niin oireet alkavat...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

johansa kirjoitti:Tulin pari tuntia sitten kotiin ja huoltoyhtiö ei ollut käynyt auraamassa meidän taloyhtiön pihaa. Lunta oli noin 20-30cm kauttaaltaan ja pohjastahan jäin kiinni oikein kunnolla. No tunti siinä meni lapioidessa ja auto nyt on onneksi katoksessa. Toivottavasti huoltoyhtiö käy illan / yön aikana pihassamme, muuten voi olla töihin lähtö aamulla hankalaa :mad:
En onneksi lähtenyt tänään mihinkään. Katselin vaan täältä norsunluutornista kun kymmenet autot olivat jumissa.
Huomen aamuna (tänä) helvetti taas alkaa. F25 kuskeja rupeaa olla kade.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Putin349
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 381
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 20:51
Auto: F10 LCI 520da M-Sport 2014
Paikkakunta: Tampere

" S211 E-Sarjan talven riesat"
Kuski soitti viikonloppuna,että takaparkkitutkan yksi anturi roikkuu johdon päässä maata viistäen. :lol:
Kuskini Survoi anturin takaisin jonnekin puskurin alle lumen ja jään sekaan.
29 pv. on Mersun viimeinen huolto Minun toimeksiannostani,saavat korjata anturin siellä.
Kai F10:ssä pysyy osat paikoillaan?
Viimeksi muokannut Putin349, 20 Helmi 2012, 15:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
johansa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 636
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
Auto: Porsche Macan 2017
Paikkakunta: Vantaa

Ricracing kirjoitti:
johansa kirjoitti:Tulin pari tuntia sitten kotiin ja huoltoyhtiö ei ollut käynyt auraamassa meidän taloyhtiön pihaa. Lunta oli noin 20-30cm kauttaaltaan ja pohjastahan jäin kiinni oikein kunnolla. No tunti siinä meni lapioidessa ja auto nyt on onneksi katoksessa. Toivottavasti huoltoyhtiö käy illan / yön aikana pihassamme, muuten voi olla töihin lähtö aamulla hankalaa :mad:
En onneksi lähtenyt tänään mihinkään. Katselin vaan täältä norsunluutornista kun kymmenet autot olivat jumissa.
Huomen aamuna (tänä) helvetti taas alkaa. F25 kuskeja rupeaa olla kade.
F25 saattaa olla minun seuraava autoni hyvinkin.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
Putin349
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 381
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 20:51
Auto: F10 LCI 520da M-Sport 2014
Paikkakunta: Tampere

Takavedolla mennään (jäädään) ainakin seuraavat 2 vuotta. :lol:
Vastaa Viestiin