F10 tilaukset

F10, F11, F07
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Minäpä esitän mielipiteen stereoista. Jos tykkäät kuunnella musiikkia ja budjettia antaa vielä 750e periksi, ota Harman Kardon -stereot. Ne on huomattavasti Hifiä paremmat.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Avatar
TurboKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 329
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018
Paikkakunta: Helsinki

_m83_ kirjoitti:Ulkoa Mediterranean Blue, sisältä Cinnamon Brown dakota (saa esittää oman mielipiteen.
Erittäin tyylikäs yhdistelmä.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Böntti kirjoitti:Minäpä esitän mielipiteen stereoista. Jos tykkäät kuunnella musiikkia ja budjettia antaa vielä 750e periksi, ota Harman Kardon -stereot. Ne on huomattavasti Hifiä paremmat.
+1

Ja jos budjetti on jo liian tiukka, niin jätä tuulilasin harmaa yläreuna ja suksipussi (yht 250e) pois. Tuulilasin harmaa yläreuna on turha. Suksipussi kuulostaa tärkeältä, mutta sen käytettävyys on niin huono että väitän sen jäävän useimmilta käyttämättä. Ainakin minun autossa on sama suksiaukko, joten suksia voi kuljettaa samalla tavalla ilmankin pussia.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Huivei kirjoitti:
Böntti kirjoitti:Minäpä esitän mielipiteen stereoista. Jos tykkäät kuunnella musiikkia ja budjettia antaa vielä 750e periksi, ota Harman Kardon -stereot. Ne on huomattavasti Hifiä paremmat.
+1

Ja jos budjetti on jo liian tiukka, niin jätä tuulilasin harmaa yläreuna ja suksipussi (yht 250e) pois. Tuulilasin harmaa yläreuna on turha. Suksipussi kuulostaa tärkeältä, mutta sen käytettävyys on niin huono että väitän sen jäävän useimmilta käyttämättä. Ainakin minun autossa on sama suksiaukko, joten suksia voi kuljettaa samalla tavalla ilmankin pussia.
Juuri näin. Erehdyin kerran avaamaan jossain autossani olleen suksipussin ja lopun päivää yritin taitella sitä samanlaisesti takaisin, siinä juurikaan onnistumatta... Siitä lähtien en ole kajonnut noihin. Sukset matkaavat Stadiumin suksipussissa kyynärnojan aukossa.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Juha kirjoitti:...Erehdyin kerran avaamaan jossain autossani olleen suksipussin ja lopun päivää yritin taitella sitä samanlaisesti takaisin, siinä juurikaan onnistumatta... Siitä lähtien en ole kajonnut noihin. Sukset matkaavat Stadiumin suksipussissa kyynärnojan aukossa.
Kaatuvat takaselkänojat ilman suksipussia olisi minun mielestä täysin riittävä varuste. Suksipussin tarve melko vähäine ja toteutus epäkäytännöllinen.

Käyttö hankalaa ja kuivaamisen unohdus näkyy pussin homehtumisena.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

TurboKoo kirjoitti:
_m83_ kirjoitti:Ulkoa Mediterranean Blue, sisältä Cinnamon Brown dakota (saa esittää oman mielipiteen.
Erittäin tyylikäs yhdistelmä.
Minusta cinnamon brown on synkkä, jotenkin raskassävyinen. Ottaisin enemmin Amaro Brown sisustuksen.
_m83_
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Syys 2015, 23:16

Havis kirjoitti:
TurboKoo kirjoitti:
_m83_ kirjoitti:Ulkoa Mediterranean Blue, sisältä Cinnamon Brown dakota (saa esittää oman mielipiteen.
Erittäin tyylikäs yhdistelmä.
Minusta cinnamon brown on synkkä, jotenkin raskassävyinen. Ottaisin enemmin Amaro Brown sisustuksen.
Totta. Tuo ei kuitenkaan ollut vaihtoehtona Business Exclusivessa. Lisäksi hieman tummempi ei ehkä likaannu aivan niin näkyvästi
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Havis kirjoitti:Minusta cinnamon brown on synkkä, jotenkin raskassävyinen.
Tuohon vaikuttaa kyllä värikombo. Itsellä on valkoisessa autossa tuo sisusta mustan sisäkato, ja puulistojen kanssa ja toimii!
Kaptah
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 19 Helmi 2015, 16:56

TurboKoo kirjoitti:
_m83_ kirjoitti:Ulkoa Mediterranean Blue, sisältä Cinnamon Brown dakota (saa esittää oman mielipiteen.
Erittäin tyylikäs yhdistelmä.
Olen täysin samaa mieltä TurboKoon kanssa. Sininen ulkoväri ja ruskea sisusta toimivat mielestäni hyvin. :thuup:
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

VolvostaBemariin kirjoitti:
Havis kirjoitti:Minusta cinnamon brown on synkkä, jotenkin raskassävyinen.
Tuohon vaikuttaa kyllä värikombo. Itsellä on valkoisessa autossa tuo sisusta mustan sisäkato, ja puulistojen kanssa ja toimii!
Oma suosikki olisi
- Champagner Quarz ulkoväri matta alumiini ikkunalistoilla, mallimerkinnät poistettu, m-sport paketilla 19" vanteilla
- amaro brown sisustus fineline anthracite kojelautalistoilla
ym ym... ;)
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Samoin tuo ambient light -varuste. Tyylikäs kuvissa mutta harvemmin niitä valoja tulee ajaessa katseltua. Stereoita sen sijaan kuuntelee joka kerta ja koko ajan.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
_m83_
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Syys 2015, 23:16

Böntti kirjoitti:Samoin tuo ambient light -varuste. Tyylikäs kuvissa mutta harvemmin niitä valoja tulee ajaessa katseltua. Stereoita sen sijaan kuuntelee joka kerta ja koko ajan.
Juu. Jätin kuitenkin H&K:n pois, etupäässä budjettisyistä ja toisaalta hifikin toimi koeajolla ihan hyvin.
SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 135
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

Hieno paketti. Itse luovuin ruotsalaismerkeistä 2010 ja en ole katunut. En edes takavetoa, antaa kyllä kuskille iloa. Tietysti xDRIVE olisi se paras vaihtoehto ja vielä kääntyvillä takapyörillä.

Tuosta HK-hifistä ja 12-kaiuttimen audiosta on kokemusta. Sanoisin, että ero on enemmän tehoissa kuin laadussa. Perus-audio jää selvästi jälkeen. Mieluummin ottaisin HK:oon sijasta 5AS Driving Assistant - järjestelmän, se on todella hyvä, kamera seurailee tapahtumia edessä ja varoittelee riskeistä (peräännajo, jalankulkija, ym) ja tarvittaessa jarruttaa.
hsss
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Syys 2015, 08:15

Olen jo pitkään haaveillut 5-sarjalaisesta ja nyt etenkin tuon business exclusive paketin kanssa F11 518d on ollut mietinnässä. Ilmeisesti kuitenkin seuraava 5-sarjalainen alkaa olla jo aivan ovella, sedan kesällä ja farmari ilmeisesti syksyllä:
http://www.bmwblog.com/2014/01/25/g30-b ... mmer-2016/" onclick="window.open(this.href);return false;

Miten täällä porukka suhtautuu uusien autojen tilauksiin näin mallivaihdosta edeltävästi, onko syytä alkaa jo odottelemaan vai onko nyt juuri hyvä sauma neuvotella vähän parempaa alennusta väistyvään malliin? Tipahtaako tuon väistyvän malliston hinta normaalia nopeammin kun uusi tulee?

Nykyisen autoni kanssa kävi hyvä tuuri kun juuri oli kolmossarja päivittynyt kun olin autoa hankkimassa ja valinta oli siltä osin helppo.
F30 320da
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Minä tilaisin uuden mallin jos odottaminen on mahdollista
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
KariFi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 138
Liittynyt: 21 Heinä 2013, 17:27
Auto: F11 M550d -13
Paikkakunta: Janakkala

hsss kirjoitti:
Miten täällä porukka suhtautuu uusien autojen tilauksiin näin mallivaihdosta edeltävästi?
En ostaisi uutta mallisarjaa ainakaan ensimmäisen puolen vuoden tuotannosta, mieluummin odottelisin vuoden. Muuten kannattaa varautua totuttua runsaampiin mekaanisiin pikkuvikoihin, bugeihin yms.
exät: 530 dAT -04, 525 dAT -98, 525iA -91, 320i -81. Näillä yht n. 1.1 Mkm.
SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 135
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

hsss kirjoitti:Olen jo pitkään haaveillut 5-sarjalaisesta ja nyt etenkin tuon business exclusive paketin kanssa F11 518d on ollut mietinnässä. Ilmeisesti kuitenkin seuraava 5-sarjalainen alkaa olla jo aivan ovella, sedan kesällä ja farmari ilmeisesti syksyllä:
http://www.bmwblog.com/2014/01/25/g30-b ... mmer-2016/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä on aika vanha arvio (tammikuu 2014). Itse olen saanut mediasta käsityksen, että sedan julkistetaan 2016 lopussa, Suomeen varmaan saataisiin kevään 2017 aikana, Touring sitten syksyllä 2017 Suomessa. Näistä ei myöskään sitten ole mitään kampanja-juttuja ainakaan vuoteen, esim xDRIVE, ym. Nykyisellä ehtisit ajella muutaman vuoden ja sitten vaihto uuteen kun alkuhankaluudet, bugit ym. hanskassa.
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Tässä hyvä saitti mstä voi seurata uuden G30:n taivalta. F10:n EOP (End of Production) näyttäsi olevan 10/2016 eli ensi kesänä esitellään uusi kori ja Suomessa loppuvuodesta 2016 tai viimeistään alkuvuonna 2017.

Itse en ostaisi ensimäistä vuosimallia lastentautien pelossa.

Linkki: http://www.bimmerpost.com/5-series/g30/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: E60/F10
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

pumafi kirjoitti:Itse en ostaisi ensimäistä vuosimallia lastentautien pelossa.
No, ei tuo nyt niin vakavaa ole. Mulla on varmaan ensimmäisiä linjalta rullanneita F30:siä ja onhan siinä muutama lastentauti korjattu takuuseen, mutta ei nyt mitenkään mahdottomasti. Ainakin softapäivityksiä, vinkuvat jarrut, penkin ruostuvat rungot, takaiskarin kiinnikkeet, ja jotain muuta pientä.

Ennemmin ostaisin ensierän auton kuin mallisarjan viimeisen joka näyttää liikkeessä ollessaankin jo vanhalta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Triple
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 11 Kesä 2013, 17:32
Auto: G31 530E xDrive Touring, MSport
Paikkakunta: HELSINKI

Ei varsinainen uuden tilaus mutta tänään tuli vaihdettua avaimet seuraavanlaiseen 5-sarja 528 F10 Sedan 528i A xDrive Business Exclusive rekisteröity 10/2014 ja ajettu noin 8,000 km.

Kyseisen varustetason lisäksi mm. Msport ratti, kattoikkuna, keraamiset kehykset säätimissä, adaptiiviset valot automatiikalla, kesärenkaat 19" vateilla ja vielä sekarengastus jne.

Ensi vaikutelma hyvä :love:
Katsotaan sitten huomisen kunnon ensilenkinjälkeen ;)
ex -G31 530DA XDrive Luxury line, F10 528A XDrive, F30 320IA xDrive MSport
Vastaa Viestiin