Huoltoväli
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 287
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
- Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
- Paikkakunta: Kainuu
Olen ajellut uudella F10:llä nyt n. 3500km. Auton mittarissa lukee, että service: 29000km tai 1/2014. Eli tarkoittaako tuo km-määrä, että huolto on 29tkm kohdalla vai 29tkm kuluttua? Olen ymmärtänyt, että 29tkm kuluttua. Kertokaapa viisaammat!
29tkm kuluttua.MKV kirjoitti:Olen ajellut uudella F10:llä nyt n. 3500km. Auton mittarissa lukee, että service: 29000km tai 1/2014. Eli tarkoittaako tuo km-määrä, että huolto on 29tkm kohdalla vai 29tkm kuluttua? Olen ymmärtänyt, että 29tkm kuluttua. Kertokaapa viisaammat!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 287
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
- Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
- Paikkakunta: Kainuu
No niin arvelinkin. Saattaapa tulla tuon tähän astisen perusteella aika pitkiä huoltovälejä normaalilla matka-ajolla. Edellisellä autolla (E46 320d -04) pääsin n. 36tkm huoltoväleihin.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Mulla se menee 2 vuoden välein ja se sotkee jonkin verran BMW normihuolto iDrive taulukkoja.Turbo kirjoitti:Jep kyllä se näyttää olevan näissä nyky vehkeissä normi huoltoväli ~35tkm.MKV kirjoitti:Edellisellä autolla (E46 320d -04) pääsin n. 36tkm huoltoväleihin.
Tuli justiinsa 7.000 täyteen ja ennen takuuajan päätöstä auto on vietävä heinäkuun alussa takuu korjauksiin ja huoltoon.
Vai kannattaisiko se kuitenkin hoitaa jo ennen kesälomia ja juhannusta? Ettei tuuraajat sössi.
Autolla on silloin ajettu noin 8.000 - 8.500 km.
Tarviiko silloin vaihtaa esim. raitisilma suuttimet? Entäs jarrunesteet, nehän menee vaihtoon kahden vuoden välein?
Kone öljyt ja -filtterin vaihdatan joka tapauksessa.
Seuraava huolto on sitten kesällä 2014!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
No tää on kyllä sitten se toinen ääripää autoilusta, jos vain 4 000km tulee vuodessa ja vain kerran 2 vuoteen tarvii huollossa käyttääRicracing kirjoitti:Mulla se menee 2 vuoden välein ja se sotkee jonkin verran BMW normihuolto iDrive taulukkoja.Turbo kirjoitti:Jep kyllä se näyttää olevan näissä nyky vehkeissä normi huoltoväli ~35tkm.MKV kirjoitti:Edellisellä autolla (E46 320d -04) pääsin n. 36tkm huoltoväleihin.
Tuli justiinsa 7.000 täyteen ja ennen takuuajan päätöstä auto on vietävä heinäkuun alussa takuu korjauksiin ja huoltoon.
Autolla on silloin ajettu noin 8.000 - 8.500 km.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Huoltohinnoista vielä.
Sain Autokeskukselta markkinointikirjeen missä ilmoitettiin huoltohinnoista.
Esimerkkinä hinnat alkaen: E60/11 diesel 346 € ja F10/11 diesel 405 €, eikä sijaisautoa.
Mihin ihmeeseen perustuu tuo F10/11 60 €:n lisähinta?
Vastaan itse, ei mihinkään. Sama määrä öljyä, suodatin ja kaksi raitisilmasuodatinta!
Tänään tuli sitten markkinointikirje ATOY:lta.
Siinä hinnoittelu oli BMW I-huollon hinta 4-sylinterisille autoille 285 € ja vielä sijaisauto velotuksetta päälle!
Otan vielä tarjouksen Hertsikan Laakkoselta tänään, niin nähdään paljonko marmoritiski veloittaa...
Sain Autokeskukselta markkinointikirjeen missä ilmoitettiin huoltohinnoista.
Esimerkkinä hinnat alkaen: E60/11 diesel 346 € ja F10/11 diesel 405 €, eikä sijaisautoa.
Mihin ihmeeseen perustuu tuo F10/11 60 €:n lisähinta?
Vastaan itse, ei mihinkään. Sama määrä öljyä, suodatin ja kaksi raitisilmasuodatinta!
Tänään tuli sitten markkinointikirje ATOY:lta.
Siinä hinnoittelu oli BMW I-huollon hinta 4-sylinterisille autoille 285 € ja vielä sijaisauto velotuksetta päälle!
Otan vielä tarjouksen Hertsikan Laakkoselta tänään, niin nähdään paljonko marmoritiski veloittaa...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 20 Maalis 2011, 00:47
- Auto: F11 518dAT M-Sport
Huoltovälin mittaus perustuu moottoriöljyn sähkönjohtavuuteen. Eli mitä enemmän metallihiukkasia öljyssä on, sitä nopeammin kutsu tulee.
Halutessaan öljyä voi lisätä hieman, jolloin huoltoväliä saa kikkailtua pidemmäksi. En ole kyllä itse kokeillut. Toinen asia on miten kannattavaa kokeilu on, kun nuo huoltovälit ovat jo nykyisinkin aika pitkiä.
Halutessaan öljyä voi lisätä hieman, jolloin huoltoväliä saa kikkailtua pidemmäksi. En ole kyllä itse kokeillut. Toinen asia on miten kannattavaa kokeilu on, kun nuo huoltovälit ovat jo nykyisinkin aika pitkiä.
Nykyiset:, F11 518dat M-sport, 996 carrera 4 -01, F21 116dA -12, Exät: F10 520da -12, Hiace 4x4 117 -10, E90 318d -08, V50 2.0d -05
Kun eka huoltokutsu tuli 35tkm kohdilla, niin öljyn määrä oli aivan alarajalla iDriven mukaan. Olisi ollut mielenkiintoista testata olisiko huoltoväliä voinut pidentää lisäämällä öljyä, jos vaikka olis saanu sen +10tkm lisää, kävis mulle hyvinSaneeraaja kirjoitti:Huoltovälin mittaus perustuu moottoriöljyn sähkönjohtavuuteen. Eli mitä enemmän metallihiukkasia öljyssä on, sitä nopeammin kutsu tulee.
Halutessaan öljyä voi lisätä hieman, jolloin huoltoväliä saa kikkailtua pidemmäksi. En ole kyllä itse kokeillut. Toinen asia on miten kannattavaa kokeilu on, kun nuo huoltovälit ovat jo nykyisinkin aika pitkiä.
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
No en mä tiiä. Justiinsa tulin ajotietokoneen määräämästä öljynvaihtohuollosta. Mittarissa 23.000 kmTurbo kirjoitti:Jep kyllä se näyttää olevan näissä nyky vehkeissä normi huoltoväli ~35tkm.MKV kirjoitti:Edellisellä autolla (E46 320d -04) pääsin n. 36tkm huoltoväleihin.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Vastaus Hertsikasta tuli:Ricracing kirjoitti:Huoltohinnoista vielä.
Sain Autokeskukselta markkinointikirjeen missä ilmoitettiin huoltohinnoista.
Esimerkkinä hinnat alkaen: E60/11 diesel 346 € ja F10/11 diesel 405 €, eikä sijaisautoa.
Mihin ihmeeseen perustuu tuo F10/11 60 €:n lisähinta?
Vastaan itse, ei mihinkään. Sama määrä öljyä, suodatin ja kaksi raitisilmasuodatinta!
Tänään tuli sitten markkinointikirje ATOY:lta.
Siinä hinnoittelu oli BMW I-huollon hinta 4-sylinterisille autoille 285 € ja vielä sijaisauto velotuksetta päälle!
Otan vielä tarjouksen Hertsikan Laakkoselta tänään, niin nähdään paljonko marmoritiski veloittaa...
"moottoriöljyt + mikrosuodatin + jarrunesteen vaihto yht.ovh: 454,60 €
( työt 110€ , osat 337,78€ , pientarvikelisä 6,6€ ) è huollon hinnaksi saan sovittua 419 eur."
Tässä pitää nyt toki huomata, että jarrunesteen vaihto ei kuulu Autokeskuksen eikä ATOY:n huoltohintoihin.
Vaadin myös öjyksi Castrol EDGE 0W-30 BMW LL04. En ole tarkastanut mitä öljyä Autokeskus ja ATOY tarjoavat,
mutta BMW LL04 öljyjä ne tietenkin ovat mutta mitä laatua ja merkkiä , sitä en tiedä.
Eli Laakkoselle Hertsikan BMW-merkkihuoltoon auto menee huoltoon ja takuukorjauksiin ja jos ymmärsin oikein hintaan 419 €, sisältäen sijaisauton ja yllä mainitut työt ja osat.
PS. Lienee Laakkonen saavan hyvän tilin BMW Ag:lta kaikista takuukorjauksista...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
ATOY:lta vastattiin. I-huollon hinta + jarrunesteiden vaihto 345 €, eli jarrunesteiden vaihto maksaa heillä 60 €.
Öljynä Liqui Moly!? Uusi merkki minulle.
Öljynä Liqui Moly!? Uusi merkki minulle.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Kuinka paljon oli marmorilla pelkkä jarrunesteen vaihdon osuus ?Ricracing kirjoitti:Ricracing kirjoitti:Huoltohinnoista vielä.
Vastaus Hertsikasta tuli:
"moottoriöljyt + mikrosuodatin + jarrunesteen vaihto yht.ovh: 454,60 €
( työt 110€ , osat 337,78€ , pientarvikelisä 6,6€ ) è huollon hinnaksi saan sovittua 419 eur."
Eli Laakkoselle Hertsikan BMW-merkkihuoltoon auto menee huoltoon ja takuukorjauksiin ja jos ymmärsin oikein hintaan 419 €, sisältäen sijaisauton ja yllä mainitut työt ja osat.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Samaa luokkaa se lienee kun ATOY:lla. Viimeisin BMW huolto mulla oli 18.12.2009 kun huolsin ekan ja viimeisen kerranTurbo kirjoitti: Kuinka paljon oli marmorilla pelkkä jarrunesteen vaihdon osuus ?
edellisen E60 LCI 520dA:n Autosalpalla. Silloin työ maksoi 47,50 ja litkut 12,54 eli yhteensä 60,04 €.
Eli olisiko se nykyään n. 80 €. Jos työ tehdään erillisenä niin hinta nousee rajusti, eli kannattaa mitoittaa jarruneste-, jarrupala-, ilmastointihuollot aina päähuoltojen yhteyteen.
Ei se takuuajan jälkeen niinkään ole kuukausista kiinni.
Mä nyt vaan haluan huollattaa takuuajan päätteksi autoni vakavaraisella ja kokemusta omaavalla BMW-huollolla, koska sen jälkeen mun autolla on käytännössä taas vuoden takuu.
Mutta huomaa että tänä päivänä huollot kannattaa kilpailuttaa ja oikein reilusti.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Jarrunesteen vaihtoa auto ehdottaa 08/2012, näemmä 2v sen vaihtoväli. Varsinainen päähuolto iDriven mukaan vasta 11/2013, joten ei oikein taida uskaltaa venyttää pelkkää jarruneste vaihtoa aivan noin pitkälle. Toisaalta kiinnostaisi tehdä vielä viimeinen varsinainen takuunalainen huoltokäynti marmorin kautta varmuuden vuoksi, joten ehkä se pelkkä jarrunestevaihto täytyy kuitenkin teettää kesän aikana.Ricracing kirjoitti:Samaa luokkaa se lienee kun ATOY:lla. Viimeisin BMW huolto mulla oli 18.12.2009 kun huolsin ekan ja viimeisen kerranTurbo kirjoitti: Kuinka paljon oli marmorilla pelkkä jarrunesteen vaihdon osuus ?
edellisen E60 LCI 520dA:n Autosalpalla. Silloin työ maksoi 47,50 ja litkut 12,54 eli yhteensä 60,04 €.
Eli olisiko se nykyään n. 80 €. Jos työ tehdään erillisenä niin hinta nousee rajusti, eli kannattaa mitoittaa jarruneste-, jarrupala-, ilmastointihuollot aina päähuoltojen yhteyteen.
Ei se takuuajan jälkeen niinkään ole kuukausista kiinni.
Mä nyt vaan haluan huollattaa takuuajan päätteksi autoni vakavaraisella ja kokemusta omaavalla BMW-huollolla, koska sen jälkeen mun autolla on käytännössä taas vuoden takuu.
Mutta huomaa että tänä päivänä huollot kannattaa kilpailuttaa ja oikein reilusti.
Viimeksi muokannut Turbo, 04 Touko 2012, 09:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Kannattaa mitoittaa jarruneste-, jarrupala-, ilmastointihuollot aina päähuoltojen yhteyteen,
vaikka sitten hieman etukäteen.
Mutta jos ihan totta puhtaan, uskon että jarrunesteet kestävät kyllä kolme vuotta, varsinkin uudessa autossa.
Kyse on siitä miten haluaa autoaan ylläpitää ja miten kauan sillä haluaa ajaa.
vaikka sitten hieman etukäteen.
Mutta jos ihan totta puhtaan, uskon että jarrunesteet kestävät kyllä kolme vuotta, varsinkin uudessa autossa.
Kyse on siitä miten haluaa autoaan ylläpitää ja miten kauan sillä haluaa ajaa.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Esim.F30:n jarrunesteen vaihtoväli(Tuulilasi 3/12) on pidennetty juuri mainitsemaasi 3:n vuoteen.Ricracing kirjoitti:
Mutta jos ihan totta puhtaan, uskon että jarrunesteet kestävät kyllä kolme vuotta, varsinkin uudessa autossa.
Kyse on siitä miten haluaa autoaan ylläpitää ja miten kauan sillä haluaa ajaa.
Hinnaksi lehti kertoo 83,50€.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Tuo onkin hyvä parannus.gestapo kirjoitti:Esim.F30:n jarrunesteen vaihtoväli(Tuulilasi 3/12) on pidennetty juuri mainitsemaasi 3:n vuoteen.Ricracing kirjoitti:
Mutta jos ihan totta puhtaan, uskon että jarrunesteet kestävät kyllä kolme vuotta, varsinkin uudessa autossa.
Kyse on siitä miten haluaa autoaan ylläpitää ja miten kauan sillä haluaa ajaa.
Hinnaksi lehti kertoo 83,50€.
Nykyinen 2v tuntuikin ihmeen lyhyeltä aikaväliltä.
Periaatteessa tuon jarrunesteen vaihdon voisi hyvin siirtää vuodella eteenpäin (seuraavaan huoltoon 11/2013!), mutta veikkaan että kojelaudassa alkaa keltainen huoltokolmio valo palaa jo pelkästään tuosta jarrunesteen vaihdosta. Huoltovaloa ei kovin kauaan viitsi katsoa, tai olishan se hieno, jos valon päälle tylysti vaan pistäis mustan teipinpalan.
- Heikki_67
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 67
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 16:53
- Auto: F10 520iA Business 2012
Minulla 2012 vuosimallin F10:n huoltotarpeen ilmaisin sanoo, että jarrunesteen vaihto 11/2014. Auto on valmistettu tehtaan linjalla 11/2011 (käyttöönotettu 1/2012), joten näyttäisi olevan 3 vuoden kohdalla. Edellinen autoni oli Audi A6, jonka huolto-ohjelmassa tehtaalla laitettu jarruneste vaihdetaan 3 vuoden jälkeen, ja siitä eteenpäin huollossa vaihdettu uusitaan 2 vuoden välein. Ilmeisesti BMW siirtynyt samanlaiseen käytäntöön.