Öljynvaihto huollossa huoltomies ilmoitti, että vetotukien/reaktiotankojen puslat on rikki ja pitäisi vaihtaa.
Auto onkin hieman "nypytellyt" jarruttaessa esim. liikennevaloinin.
Kysymys kokeneimmille bemaristeille; kannattaako puslien vaihto vai olisiko parempi vaihtaa
uudet tangot? Puslat saisi nyt halvemmalla mutta onko tiedossa sitten lähiaikoina sama juttu edessä?
Onko alkuperäisosa lujempi vai esim. Meyle tai Lemförder?
Auto on 520d F11 xdrive , ajettu 131000km.
Reaktiotankojen puslat F11
Tangot vaihtaa helposti vaikka ulkona kotityökaluilla. Puslien vaihto tankoihin vaatii prässin. Prässäillessä aikaa kuluu sen verran että kokonaiskustannuksen ero kutistuu jos tuntipalkkaa lasketaan.
Ite vaihdoin aikanaan yhden reaktiotangon ja sit vähän myöhemmin kolmeen muuhun etupään tankoon puslat auton alla niin et tangot oli toisesta päästään kiinni. Kyllä nelikossa on aikas paljon helpompi vaihtaa vaan pusla ja ihan sikana halvempaakin noin.
Hommasin tohon duuniin semmosen puslanvaihtosetin, jossa eri kokosia kuppeja ja kierretankoja - ei mene kauaa ku tollain puslan vaihtaa mutterimopon avustuksella.
Hommasin tohon duuniin semmosen puslanvaihtosetin, jossa eri kokosia kuppeja ja kierretankoja - ei mene kauaa ku tollain puslan vaihtaa mutterimopon avustuksella.