Moro.
Eli autosta oli virrat loppu, boosterilla konehuoneesta virtaa, et saa kontin auki. Uusi akku paikalleen ja auto toimi taas. Siinä samassa huomasin, että joku ääni kuulu takaa koko ajan vaikka auton sammuttaakin. No, tovi ajoa, mutta edelleen ääntää ja nosturilla selvisi, että ilmajousien pumppu ääntää siis jatkuvalla syötöllä. Liitin irti ja hiljenty, tosin perä jäi kenttään, mutta se kyllä olikin jo kentässä.
Seuraava päivänä aloin siirtään autoa pumpun äänen vian selvittämiseksi, niin sähkölaitteet kaput, edes boosterilla ei toimi mikään enään tai no hätävilkut, parkit ja takakontin verhossa on elämää, mutta virtoja ei tule näyttöön eikä kaukosäädin toimi eikä lukot.
Akun jännite näyttää 12.75v ja mitattu konehuoneesta ja ihan uudelta akultakin, sinne pääsi, kun purki sisäkautta ne lattialevyt edestä sekä boosterikin ladattu varmuuden vuoksi täyteen. Oliko tässä se apuakku vielä vai mikähän mättää?
Ja sitten kun ehkä saa tämän liikkuu vielä, niin tuo pumpun jatkuva toiminta, niin olisikohan siellä rele jäänyt päälle vai syöttääkö se sinne ilmaa silloinkin vaikks virrat on pois ja olisi ilmavuoto?
F11 520 sähköt kadonneet vaikka uusi akku
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 30 Tammi 2021, 06:39
Ei oo jäänyt päälle mitään ja vaikka oiskin jäänyt päälle, ni miksi ei herää henkiin boosterilla, kun aikaisemminkin akun vaihdon yhteydessä se onnistui. Samanlainen uusi akku vaihdettiin "lennossa" ja toimi ihan ok ja koodattiin vasta seuraavana päivänä samalla, kun saatiin se korjaamolle ja sitä surinavikaa etsittiin.
Pitää vielä kokeilla käyttää maajohtoa irti akulta. Ja ilmeisesti kytkeä se johtokin takaisin pumpulle, ni näkee sitten. Se vaan kun auto toimi ja starttasi ok ilman vikailmoituksia vaikka se johto olikin irti. Ja siksi se jätettiin irti, ettei söisi akkua taas tyhjäksi.
Mystisiä nää bemmarit.
Pitää vielä kokeilla käyttää maajohtoa irti akulta. Ja ilmeisesti kytkeä se johtokin takaisin pumpulle, ni näkee sitten. Se vaan kun auto toimi ja starttasi ok ilman vikailmoituksia vaikka se johto olikin irti. Ja siksi se jätettiin irti, ettei söisi akkua taas tyhjäksi.
Mystisiä nää bemmarit.
Siis kuinka mones akku nykyinen on, ja kuinka vanha? Montako akkua tohon on vaihdettu, ja kuinka pitkään akut on kestäneet?
Jos akkuja menee jatkuvalla syötöllä, voisin sanoa että.... jossain on vikaa.
Jos näin on, veisin auton johonkin liikkeeseen tutkittavaksi.
Jos akkuja menee jatkuvalla syötöllä, voisin sanoa että.... jossain on vikaa.
Jos näin on, veisin auton johonkin liikkeeseen tutkittavaksi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 30 Tammi 2021, 06:39
Siis uusi akku vaihdettiin, ku auto oli hyytynyt työpaikalla ja samankokoinen. Ja tämä hyytynyt akku oli ilmeisesti alkuperäinen.
Nythän siis akussa on virtaa edelleen, kun on ihan uusi ja se on mitattu, mutta autoon ei tule virtoja päälle, siis ei mittaristoon eikä voi startata tmv. eikä mm. lukot toimi. Toimii vain hätävilkut ja parkit.
Eikä tapahdu mitään vaikka laitat boosterin konehuoneen virtakohtaan vaikka se aikasemmin sillä heräs henkiin, että pystyin vaihtaan sen uuden akun.
Nythän siis akussa on virtaa edelleen, kun on ihan uusi ja se on mitattu, mutta autoon ei tule virtoja päälle, siis ei mittaristoon eikä voi startata tmv. eikä mm. lukot toimi. Toimii vain hätävilkut ja parkit.
Eikä tapahdu mitään vaikka laitat boosterin konehuoneen virtakohtaan vaikka se aikasemmin sillä heräs henkiin, että pystyin vaihtaan sen uuden akun.