F10 M550D Saksasta + Muuta juttua kyseisestä

F10, F11, F07
OhutHerkku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 16 Kesä 2020, 20:30

Elikkäs.... Auton vaihtoa pyöritellyt ja hakenut kohta jo vuoden päivät ja viimein alkaa olemaan ajatusta mitä seuraavalta autolta vaatisi ja tästähän vasta monta kysymystä onkin herännyt.
Tässä vaiheessa jo kerron että aiempaa kokemusta Bemarieista ole muutamia ajoja lukuunottamatta joten KAIKKI kyseiseen autoon liittyvät vinkit ja tiedot ovat tervetulleita!

Päällimmäisiä kysymyksiä/ajatuksia:

-Muutama näkyy olevan Suomessa kyseisiä kaupan, yhtä käyty kokeilemassa ja oikein hyvältä vaikutti! Seuraavan auton tulisi ehdottomasti olla Sedan, joten se rajoittaa suuresti tarjontaa ainakin Suomessa. Siksipä suunta Saksan markkinoille ja sieltähän tarjontaa löytyy heti enempi jo 20ke hinnasta lähtien! Kaikki laskurit mitä itse on käyttänyt niin ilmeisimmin vero kyseiseen tulee olemaan jotain 10ke luokkaa joten tässä laskussa auto tulisi "halvemmaksi" hakea Saksasta, jos laskee matkakulut ym "loman" kannalta.

-F10 Asiaa: tietääkseni kyseinen malli on ollut varsin onnistunut ja laadultaan vähintäänkin hyvä? Onko jotain yleisiä vikoja mitä voi ilmeentyä tässä, mistä olisi hyvä ottaa selvää? Entä M550D? Minun käsitykseni mukaan kolme turboa ei ole teettänyt mitään erityisimpiä tyyppivikoja verrattuna sitten esim perinteiseen 3l mottiin?

-varustelu. Monessa Saksassa myynnissä olevissa lukee tiedoissa "Auxiliary heating" ja ysin englannilla luulen että tällä hajetaan tarkoittavan Webastoa? Mitä F10 Webasto sitten käytännössä tarkoittaa? Onko kirjaimellinen "lisälämmitin" vai löytyykö vähintään kello jolla tuosta saisi jotain irtikin Suomen talvessa? Muuta varusteluun liittyvää niin hakusessa on "tappiin varusteltu" bemmi joten jos näihin tulee jotain "kannattaa, ei kannata" asioita niin niistäkin saa tyhmää valaista :conf:

-Huoltoasiaa. Näissä ilmeisesti on jo sähköinen huoltokirja? Pääseekö siihen jotenkin käsiin jo etukäteen esim VIN-numeron avulla? Entä muuten ylipäänsä bemareiden huolto? Kuuluuko esim voimalinjan öljyjen vaihdot huolto-ohjelmaan?

Paljon asiaa mutta varmasti enemmän jäi vielä piippuun ja sillä painoitankin vielä toiseen kertaan että kaikki tieto kyseiseen liittyen on pelkkää plussaa.. nimimerkillä eksynyt volvo_mies vailla syrjähyppyä tuntemattomaan :mus:
mikse
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 09 Helmi 2013, 13:51
Auto: G30 530ex M-Sport

OhutHerkku kirjoitti: 17 Kesä 2020, 01:31 Elikkäs.... Auton vaihtoa pyöritellyt ja hakenut kohta jo vuoden päivät ja viimein alkaa olemaan ajatusta mitä seuraavalta autolta vaatisi ja tästähän vasta monta kysymystä onkin herännyt.
Tässä vaiheessa jo kerron että aiempaa kokemusta Bemarieista ole muutamia ajoja lukuunottamatta joten KAIKKI kyseiseen autoon liittyvät vinkit ja tiedot ovat tervetulleita!

Päällimmäisiä kysymyksiä/ajatuksia:

-Muutama näkyy olevan Suomessa kyseisiä kaupan, yhtä käyty kokeilemassa ja oikein hyvältä vaikutti! Seuraavan auton tulisi ehdottomasti olla Sedan, joten se rajoittaa suuresti tarjontaa ainakin Suomessa. Siksipä suunta Saksan markkinoille ja sieltähän tarjontaa löytyy heti enempi jo 20ke hinnasta lähtien! Kaikki laskurit mitä itse on käyttänyt niin ilmeisimmin vero kyseiseen tulee olemaan jotain 10ke luokkaa joten tässä laskussa auto tulisi "halvemmaksi" hakea Saksasta, jos laskee matkakulut ym "loman" kannalta.

-F10 Asiaa: tietääkseni kyseinen malli on ollut varsin onnistunut ja laadultaan vähintäänkin hyvä? Onko jotain yleisiä vikoja mitä voi ilmeentyä tässä, mistä olisi hyvä ottaa selvää? Entä M550D? Minun käsitykseni mukaan kolme turboa ei ole teettänyt mitään erityisimpiä tyyppivikoja verrattuna sitten esim perinteiseen 3l mottiin?

-varustelu. Monessa Saksassa myynnissä olevissa lukee tiedoissa "Auxiliary heating" ja ysin englannilla luulen että tällä hajetaan tarkoittavan Webastoa? Mitä F10 Webasto sitten käytännössä tarkoittaa? Onko kirjaimellinen "lisälämmitin" vai löytyykö vähintään kello jolla tuosta saisi jotain irtikin Suomen talvessa? Muuta varusteluun liittyvää niin hakusessa on "tappiin varusteltu" bemmi joten jos näihin tulee jotain "kannattaa, ei kannata" asioita niin niistäkin saa tyhmää valaista :conf:

-Huoltoasiaa. Näissä ilmeisesti on jo sähköinen huoltokirja? Pääseekö siihen jotenkin käsiin jo etukäteen esim VIN-numeron avulla? Entä muuten ylipäänsä bemareiden huolto? Kuuluuko esim voimalinjan öljyjen vaihdot huolto-ohjelmaan?

Paljon asiaa mutta varmasti enemmän jäi vielä piippuun ja sillä painoitankin vielä toiseen kertaan että kaikki tieto kyseiseen liittyen on pelkkää plussaa.. nimimerkillä eksynyt volvo_mies vailla syrjähyppyä tuntemattomaan :mus:
Suosittelen rekisteröitymään myös toiselle foorumille www.btcf.fi (ellet toki ole jo). Siellä on käyttäjillä useita F1X M550d:iä ja tekniikka toki sama, vaikka sä nyt sedania hakisitkin.

Bemarin vakiowebasto ei lämmitä moottoria mutta näitäkin saa halvalla ja pienellä työllä muokattua lämmittämään myös padan. Juuri tietyn koneen mahdollisuutta tähän en silti lupaa, kun suurin osa modatuista lienee ollut 520d ja 530d -malleja.

Vaihdelaatikon, nelivedon jakolaatikon ja perien öljynvaihto ei ainakaan normimalleissa kuulu huolto-ohjelmaan mutta moni (itseni mukaan lukien) niitä silti vaihdattaa ja vaihdelaatikkoa lukuunottamatta ovat jopa suht edullisia vaikka homma ostaisi töineen. Vaihdelaatikko sitten öljypohjineen 500€-700€ kaikkineen huuhdeltuna.
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

OhutHerkku kirjoitti: 17 Kesä 2020, 01:31
-Huoltoasiaa. Näissä ilmeisesti on jo sähköinen huoltokirja? Pääseekö siihen jotenkin käsiin jo etukäteen esim VIN-numeron avulla?
Itse olen lähestynyt Saksasta mulle tuotettuja niin, että olen katsonut valikoimaa bmw.de - sivuilta ja pidättäytynyt sikäläisen merkkiliikkeen tarjonnassa. Kun sopiva löytyy olen täällä Suomessa käynyt kauppaa yhden valtuutetun liikkeen kanssa ja he ovat vilkaisseet auton huoltohistorian ja myös muut tehdyt korjaukset tehtaan järjestelmistä. Jos siis tiedon haluaa etukäteen ei varmaan ole muuta vaihtoehtoa kun jotenkin koplata se paikallisen valtuutetun toimijan kanssa tavalla tahi toisella. Sähköisessä huoltokirjassahan ei ole korjauksia, ainoastaan määräaikaishuollot.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Vastaa Viestiin