Aloin vaihtamaan f11 manuaaliin vaihteistoöljyjö, mutta täyttötulpan 6 kolo/hexagon mutteri korkkasi. On vaan niin julmetun tiukassa. Nyt on tulppa kiinni ja öljyt jäi vaihtamatta.
Millä sen voisi aukaista?
Toimisiko tämä vai millä sen kuusiokolo pultin saisi auki. Auttaako crc tms mitään irrotuksessa? Lämpö?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/7000699 ... en-15-osaa
Vaihdelaatikon hexagon täyttöpultti korkkas
Joku tuollainen iskuruuvitaltta kuin linkissä voisi auttaa, jos vaan löytyy sopiva kärki mikä yhä ottaa kiinni. Kai puhdistit kolon jotta avain/kärki meni täysin pohjaan asti? https://www.biltema.fi/tyokalut/kasityo ... 2000030859
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Toki irroitusöljyä kannattaa ruikkia, sen kannattaa antaa myös vaikuttaa. Aina se ei pelasta tai edes auta, mutta käyttämättömänä ei ainakaan. Lisäksi kannattaa ennen seuraavaa avausyritystä naputtaa sitä kantaa vaikka vasaralla. Ei tartte hakata kovaa, semmosta pientä kilkutusta joka käytännössä täristää tulppaa.
Riittääkö koloruuvissa ulkopuolella pintaa, että tuollaisen ulkopuolisen hylsyn saisi toimimaan? Jos ei, niin tarttee joko saada kiinni siitä sisäpuolisesta kannasta (joskus auttaa kun sinne hakkaa vähän isomman torx-kärjen kiinni, tuo iskumeisseli on tähän vähintään hyvä lisä) tai hitsata päälle uusi kanta mistä vääntää.
Ennen seuraavaa avausyritystä hanki uusi tulppa, sitä korkannutta ei kannata laittaa muualle kuin metallijäteastiaan.
Riittääkö koloruuvissa ulkopuolella pintaa, että tuollaisen ulkopuolisen hylsyn saisi toimimaan? Jos ei, niin tarttee joko saada kiinni siitä sisäpuolisesta kannasta (joskus auttaa kun sinne hakkaa vähän isomman torx-kärjen kiinni, tuo iskumeisseli on tähän vähintään hyvä lisä) tai hitsata päälle uusi kanta mistä vääntää.
Ennen seuraavaa avausyritystä hanki uusi tulppa, sitä korkannutta ei kannata laittaa muualle kuin metallijäteastiaan.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Voipi olla, että ei mennyt avain pohjaan. Iskumeisseliä ei sovi käyttämään, vaan sitä varten pitäis laatikko pudottaa paikoilataan. Ajattelin tuolla vastakierresarjalla kokeilla.TJJ kirjoitti: ↑17 Marras 2019, 11:37 Joku tuollainen iskuruuvitaltta kuin linkissä voisi auttaa, jos vaan löytyy sopiva kärki mikä yhä ottaa kiinni. Kai puhdistit kolon jotta avain/kärki meni täysin pohjaan asti? https://www.biltema.fi/tyokalut/kasityo ... 2000030859
Ei mahdu iskuruuvitaltalla lyömään. Voi olla, että oli jotain saissee, eikä mennyt avain pohjaan.TJJ kirjoitti: ↑17 Marras 2019, 11:37 Joku tuollainen iskuruuvitaltta kuin linkissä voisi auttaa, jos vaan löytyy sopiva kärki mikä yhä ottaa kiinni. Kai puhdistit kolon jotta avain/kärki meni täysin pohjaan asti? https://www.biltema.fi/tyokalut/kasityo ... 2000030859
Iskumeisseli ei sovi, joten vastakierresarja lähes ainoa toivo. Ei myöskään sovi millään lyömään ilman, että pudottais laatikon pois. Sit toki hitsaaminen, mutta en tiedä, mitä ainetta tulppa on. Jep, uusi korkki tilaukseen.Aero kirjoitti: ↑17 Marras 2019, 11:39 Toki irroitusöljyä kannattaa ruikkia, sen kannattaa antaa myös vaikuttaa. Aina se ei pelasta tai edes auta, mutta käyttämättömänä ei ainakaan. Lisäksi kannattaa ennen seuraavaa avausyritystä naputtaa sitä kantaa vaikka vasaralla. Ei tartte hakata kovaa, semmosta pientä kilkutusta joka käytännössä täristää tulppaa.
Riittääkö koloruuvissa ulkopuolella pintaa, että tuollaisen ulkopuolisen hylsyn saisi toimimaan? Jos ei, niin tarttee joko saada kiinni siitä sisäpuolisesta kannasta (joskus auttaa kun sinne hakkaa vähän isomman torx-kärjen kiinni, tuo iskumeisseli on tähän vähintään hyvä lisä) tai hitsata päälle uusi kanta mistä vääntää.
Ennen seuraavaa avausyritystä hanki uusi tulppa, sitä korkannutta ei kannata laittaa muualle kuin metallijäteastiaan.