530 GT xDrive -12

F10, F11, F07
turismosti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Kesä 2019, 09:54
Auto: BMW 530 GT Xdrive

Eipä ollut tästä mallista forumilla hetkeen mitään juttua.
Itellä on ollut 530 GT muutaman vuoden eikä ole kovin hääppöiset kokemukset. Kiinnostaisi tietää mitä mieltä muut kokemusta omaavat ovat GT mallista.
Esim.
- Vesipumppu rikki ja vedet ulos. Tähän liittynee joku EGR vika, josta oli vissiin takaisinkutsukin? Pitääkö paikkansa?
- Ilmajousi takaa rikki - molemmat vaihtoon
- Tällä hetkellä MOLEMMAT takaiskarit rikki - dynamic driven takia kappalehinta about 650€ + työt päälle ! Mitä vaihtoehtoja olis saada remppa tehtyä edes vähäsen halvemmalla?
- Renkaita menee aivan sairaasti. Varsinkin takarenkaat kuluvat sisäreunasta kankaille aivan liian usein - käytännössä vaihtoon n. 15000 km välein. Rengastus tosin 275/35 -20" mikä ei välttämättä paras mahdollinen. Talvikumit 18" eikä kuluminen ole ihan niin pahaa.
Olisko suositella länsirannikolta pajaa, joka ihan oikeasti tietäis Bimmeistä jotain ja olis edes vähän kiinnostunut ja motivoitunut tekemään työnsä huolella ja ammattitaidolla?
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Ei voi kuin kehua GeeTeetä vaikkei viatonta kyytiä ole ollut mullakaan. Omasta 14-mallisesta korjattiin aika monta juttua takuuseen ekana omistusvuotena. Ilmapussit menee 150tkm kieppeillä. Molemmat on vaihdettu omaankin autooni. Samalla huomasin että takaiskareiden suojakumit oli rikki ja ne vaihdettiin myös uusiin. Vaihteiston öljypohja vuoti hieman ja sekin vaihdettiin Wetterillä uuteen. Nyt se vuotaa taas ja vaihdetaan pian osatakuuseen. 3 comfort-access ovenkahvaa on vaihdettu myös. Varmaan menee pian vaihtoon tuo viimeinenkin alkuperäinen. Comfort-penkin selkänojan säätömoottorit vaihdettiin myös kuskin penkkiin. Egr-kampanjaan vaihdettiin uusi jäähdytin vuotavan tilalle.

Ajolleen ja tiloilleen tuo on aivan loistava auto. Varusteita on riittävästi enkä ole ihan heti vaihtamassa mihinkään. Iso huolto on pian edessä ja se maksaa noin 500e-600e.
turismosti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Kesä 2019, 09:54
Auto: BMW 530 GT Xdrive

Joo ei kyydeissä tosissaan ole mitään moitittavaa kunhan auto vaan pelittäisi. Toki paljon on kulutusosaa juuri nyt vaihdossa, mutta kun kaikki nuo kilkkeet tuntuu maksavan aika kohtuullisesti. Kesälomalla Latviaan autohuoltoon !
vemmi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Joulu 2018, 10:13

520GT vm2016 vasta 30K mittarissa, joten viat tulevat vastaan tulevaisuudessa...yleisimmät viat taitavat olla ilmajouset, kompressori, vesipumppu, EGR, CA-ovenkahvat, aurinkosuoja (jos on lasikatto)...Akun äkillistä purkausta varoittelee jos auto seisoo pidenpään kuin kolme päivää, voi johtua tosin siitä että auto seissyt liikkeessä myynnissä suurimman osan ajastaan (uitettu ruotsista joulukuusta).

noita "aktiivi-iskareita" ei taida olla myynnissä muita kuin BMW:n omia, joten hinta on sen mukainen

Talvirenkaina nokian 18" ja kesärenkaina 18" runflatit mitkä vetelee hirveästi suomen uraisilla teillä...kesärenkailla ajettu enemmän mutta olivat kuluneet tasaisesti. Muuten kyyti on ruhtinaallista varsinkin takapenkkiläisillä. Möhkö on verrattain sivutuuliherkkä ja ensimmäisen talven perusteella on liukkaalla syytä ajella eco-moodilla, jottei perä lanaa poikittain joka liikenneympyrässä..

Möhkön ystäville on oma fooruminsa naamakirjassa jos kiinnnostaa https://www.facebook.com/groups/BMW3.5.6.GT/
P.T.
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Heinä 2019, 13:15

Itsellä -11 mallinen 530 GT xDrive. Ollut vasta pari kuukautta, joten ei vielä pidemmälle osaa luotettavuudesta sanoa. Hyvät tilat takapenkin keskipaikkaa lukuunottamatta, riittävät varusteet ja loistava ajettava. Joskin 245/45 + 275/40 renkaat ovat kyllä melkoiset uratutkat. Ilmeisesti nuo takarenkaiden kulumiset ovat ominaisuus, tähänkin vaihdettiin uudet takarenkaat ennen kaupan tekoa. Etusissa oli vielä reilusti pintaa.

Nuo muut ketjussa mainitut viat taitavat olla BMW:n yleisiä, eikä niinkään GT -mallisarjan ongelmia.
P.T.
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Heinä 2019, 13:15

Nyt kun vuosi ja 25tkm tuli täyteen F07:n kanssa, niin päivitetään vähän kokemuksia:

Auto on varsin kiva ajettava ainakin nelikkona täällä pohjoisen talvessa. Sisätilan mukavuus erinomainen ainakin noilla comfort penkeillä, auto on myös varsin lämmin, vaikka webastoa ei olekaan.

Vuoden aikana ei mitään isompia murheita ole ollut, mutta pikkuvikoja useampiakin:

- lampunpesimet eivät toimi Suomen talvessa, jumittaa ulos
- kuskin soft close -ovesta paukahti ilmeisesti vaijeri, eikä soft close enää ovessa toimi. En ole vielä(kään) purkanut ovea. Vaatii kuulemma koko lukkomekanismin vaihdon.
- toisesta takaovesta comfort access -kahva pimeni, ei siis lukkiudu tai avaudu siitä, ledi toimii. Uusi kahva kallis, mutta kuulemma jotku sepät näitä Suomessakin korjaa.
- akun varauksesta herjaili kovemmilla pakkasilla, vaikka kovin kummoisia pakkasia ei täälläkään viime talvena ollut (eipä tainnut auton kanssa olla tarvetta -25 astetta kylmemmällä liikkua). Ylläpitolaturi auttoi, muutaman kerran talven aikana latasin sillä.

Eli pienillä vioilla on menty, toki harmittavia nuokin.

Ja suolaloskassa ja sorateilläkin hiukan ajavana roiskeläpät olisi kyllä oikeasti tarpeen, vaikka ne ei autoa komistakaan.
mikse
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 09 Helmi 2013, 13:51
Auto: G30 530ex M-Sport

Btcf-forkalla on ainakin yksi käyttäjä, joka comfort access -kahvoja korjaa. Sinne vaan samaan F1X, F07 -osioon kysymystä.
Vastaa Viestiin