530d xDrive vs A6 3.0 TDI quattro

F10, F11, F07
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

ZigZag kirjoitti:
ZigZag kirjoitti: Onnistuu. Itse olisin voinut ostaa Audin omalta BMW-diileriltäni Laakkoselta. Ei siis mutua vaan omakohtainen kokemus. Kyllä ne kauppaa haluaa tehdä konsernin laajuisesti... enkä minä muilta suostu autoa ostamaan kuin ko. omalta myyjältäni.
Ja pitää vielä lisätä, että ei minulla ole hajuakaan, miten homma käytännössä hoidetaan, eikä se tietysti kiinnostakaan...

Kai se sitten voi onnistua. Itse en ole vaan moisesta kuullut enkä vielä vastaavaan esimerkkiin törmännyt vaikka siinä talossa olenkin.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Siis aivan mahtava tuo uusi Audi A6:kin on.
Mersu kauppiaan luona kun kävin tuossa viime keväänä niin siellä haukuttiin VW-DSG-laatikon kestävyyttä todella huonoksi.
Vaikea sanoa, helvetin hienoja ja hyviä autoja kaikki. Co2 ja Hv, Kw ym ovat niin läheellä toisiaan että who cares.

Enemmän mua tosin kiinnostasi TM:n vertailu mopo-diesel akselilla:
A6, 520i, E200 ja lisäksi vielä edellinen TM testivoittaja Volvo S80 sekä Saab 9-5 ja vaikka Skoda Super(jotakin).
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
ZigZag
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 78
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 23:08
Auto: VW Golf GTI Performance, tulossa F15 X5 xDrive40d
Paikkakunta: Tuusula

J1978 kirjoitti:
ZigZag kirjoitti:
ZigZag kirjoitti: Onnistuu. Itse olisin voinut ostaa Audin omalta BMW-diileriltäni Laakkoselta. Ei siis mutua vaan omakohtainen kokemus. Kyllä ne kauppaa haluaa tehdä konsernin laajuisesti... enkä minä muilta suostu autoa ostamaan kuin ko. omalta myyjältäni.
Ja pitää vielä lisätä, että ei minulla ole hajuakaan, miten homma käytännössä hoidetaan, eikä se tietysti kiinnostakaan...

Kai se sitten voi onnistua. Itse en ole vaan moisesta kuullut enkä vielä vastaavaan esimerkkiin törmännyt vaikka siinä talossa olenkin.
Okei, tää menee kyllä nyt tosi ohi aiheen, mutta kirjoitan vielä tämän...

Piti ihan tarkistaa, että en ole unta nähnyt: eli mulla on sähköpostissa BMW-myyjältäni saama tarjous uudesta Volkkarin Golf Variantista (kakkosautoksi), eli Volkkarista ollaan jo melkein tehty kaupatkin. Audista en ole tarjousta pyytänyt, mutta olen asiaa nimenomaisesti kysynyt. Olen täysin varma, että voin ostaa häneltä minkä tahansa muunkin Laakkonen-konsernin automerkeistä.
Aikaisemmat bemut: E61 LCI 530 IA (2007), E70 X5 4,8i (2008), E61 LCI 520 dA (2008), E70 X5 xDrive35d A (2009), F11 535d Sport A (2010), F20 M135i A xDrive (2012)
Avatar
X&3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 25 Elo 2010, 16:21
Auto: X5 45e

Ricracing kirjoitti:Siis aivan mahtava tuo uusi Audi A6:kin on.
Mersu kauppiaan luona kun kävin tuossa viime keväänä niin siellä haukuttiin VW-DSG-laatikon kestävyyttä todella huonoksi.
Vaikea sanoa, helvetin hienoja ja hyviä autoja kaikki. Co2 ja Hv, Kw ym ovat niin läheellä toisiaan että who cares.

Enemmän mua tosin kiinnostasi TM:n vertailu mopo-diesel akselilla:
A6, 520i, E200 ja lisäksi vielä edellinen TM testivoittaja Volvo S80 sekä Saab 9-5 ja vaikka Skoda Super(jotakin).
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee..käy kokeilemassa Audin DSG:tä. Mielestäni aivan loistava. Tuskin DSG hajoaa 2-3 vuoden aikana, joka on meidän autohullujen maksimiomistusaika.
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

X&3 kirjoitti: Koirat haukkuu ja karavaani kulkee..käy kokeilemassa Audin DSG:tä. Mielestäni aivan loistava. Tuskin DSG hajoaa 2-3 vuoden aikana, joka on meidän autohullujen maksimiomistusaika.
Loistava laatikkohan se kyllä on, mutta valitettavan paljon noista on aika uusinakin raportoitu ongelmia. Toki se 2 ensimmäistä vuotta varmaan on aika turvallista takuun ollessa voimassa, mutta onko nämä "uudet" DSG:t sen luotettavampia kuin vanhemmat?
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

X&3 kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:Siis aivan mahtava tuo uusi Audi A6:kin on.
Mersu kauppiaan luona kun kävin tuossa viime keväänä niin siellä haukuttiin VW-DSG-laatikon kestävyyttä todella huonoksi.
Vaikea sanoa, helvetin hienoja ja hyviä autoja kaikki. Co2 ja Hv, Kw ym ovat niin läheellä toisiaan että who cares.

Enemmän mua tosin kiinnostasi TM:n vertailu mopo-diesel akselilla:
A6, 520i, E200 ja lisäksi vielä edellinen TM testivoittaja Volvo S80 sekä Saab 9-5 ja vaikka Skoda Super(jotakin).
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee..käy kokeilemassa Audin DSG:tä. Mielestäni aivan loistava. Tuskin DSG hajoaa 2-3 vuoden aikana, joka on meidän autohullujen maksimiomistusaika.

Kyllä se voi hajota. Ostin uuden Golf Variant V 1.4 103kW TSI:n DSG:llä (DSG 6) ja laatikko nyki vaihtaessa, vaihtoi oudosti, sekoili, nyökki liikkellelähtiessä, auto sammui tyhjäkäynnillä yms. heti alusta saakka. Ensin tehtiin sopeutus/perussäätö ja sitten vaihdettiin laatikon mekatroniikka ja lopulta koko aski. DSG:hen liittyvien ongelmien/vikojen sekä kompressoriahtimen vikojen ja kaikkien räminöiden yms. takia vaihdoin koko auton mutta taas uudenkarheaan Golf Variantiin 1.4 118kW TSI:llä ja uudemmalla DSG7 vaihteistolla. Siinäkin vaihteisto nyki, vaihtoi oudosti ja meni useita kertoja vikatilaan jne jne., kompuran kanssa oli ongelmia tässäkin autossa, räminöitä ja naitnoita riitti jne. jne. Hävitin senkin kun autossa ei ollut muuta kuin vikaa. Eipä ole ollut mitään ongelmia tämän ZF:n laatikon kanssa, se toimii kuin ajatus ja on todella fiksun tuntuinen vaihteisto. Ei todellakaan ole ikävä DSG:tä kun tämä pelaa näin hyvin ja mielestäni tässä vaihteistossa ei ole mitään huonoa kuin se että joskus se on hitaampi reagoimaan kuin suorakytkentävaihteisto sekä syö myös kiihtyvyyttä ja lisää pikkuisen kulutusta verrattuna DSG:hen. Mut ne on pikkujuttuja kun tämä ZF:n vaihteisto on muuten niin mukava, varmatoiminen, fiksu ja miellyttävä.
Viimeksi muokannut J1978, 04 Maalis 2011, 21:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

ZigZag kirjoitti:Piti ihan tarkistaa, että en ole unta nähnyt: eli mulla on sähköpostissa BMW-myyjältäni saama tarjous uudesta Volkkarin Golf Variantista (kakkosautoksi), eli Volkkarista ollaan jo melkein tehty kaupatkin. Audista en ole tarjousta pyytänyt, mutta olen asiaa nimenomaisesti kysynyt. Olen täysin varma, että voin ostaa häneltä minkä tahansa muunkin Laakkonen-konsernin automerkeistä.
Varmasti se on sitten mahdollista. Olen vaan luullut että tuo homma on tarkkaa ja rajattua jopa saman konsernin sisällä. En tiedä paljon noista automyyjien touhuista kun en ole automyyjä.
Cyclic Stig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33

----
Viimeksi muokannut Cyclic Stig, 09 Huhti 2011, 14:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Cyclic Stig kirjoitti:Taitaa noiden A6:n ja A7:n 3,0tdi:n kylkiäisinä kuitenkin tulla se kaikkein uusin DSG (S-tronic), eli 7-vaihteinen "märillä" kytkimillä varustettu loota. Siitä ei ainakaan omiin silmiini tai korviini ole kovasti huonoa kantautunut...

Ehkä se on jo sitten kestävämpi ja kehittyneempi kuin 6-vaihteinen märkäkytkiminen tai 7-vaihteinen kuivakytkiminen DSG/S-tronic. Aika näyttää sen sitten. Sitä ei vielä vaan saa kuin etupäässä Audeihin ja niissäkin siis malleihin jotka ovat pienipalkkaisen ulottumattomissa.
Cyclic Stig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33

-----------
Viimeksi muokannut Cyclic Stig, 09 Huhti 2011, 14:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
mol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 21:10
Auto: C 350CDI T 4-Matic, SLK 200K
Paikkakunta: Pirkanmaa

Ricracing kirjoitti:S
Enemmän mua tosin kiinnostasi TM:n vertailu mopo-diesel akselilla:
A6, 520i, E200 ja lisäksi vielä edellinen TM testivoittaja Volvo S80 sekä Saab 9-5 ja vaikka Skoda Super(jotakin).
Tuommoinen vertailuhan oli "juuri" numerossa 1/2010. Tuskin siis ihan äkkiä tulee uutta. Tosin siinähän oli tietenkin edelliskoppaiset 520 ja A6. Vastassa heillä E 220, S80 ja C6. Volvo oli ykkönen (9,0), sitten BMW ja Mersu (8,9).
Sarkastinen tuulipukukansalainen.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

mol kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:S
Enemmän mua tosin kiinnostasi TM:n vertailu mopo-diesel akselilla:
A6, 520i, E200 ja lisäksi vielä edellinen TM testivoittaja Volvo S80 sekä Saab 9-5 ja vaikka Skoda Super(jotakin).
Tuommoinen vertailuhan oli "juuri" numerossa 1/2010. Tuskin siis ihan äkkiä tulee uutta. Tosin siinähän oli tietenkin edelliskoppaiset 520 ja A6. Vastassa heillä E 220, S80 ja C6. Volvo oli ykkönen (9,0), sitten BMW ja Mersu (8,9).
Sehän sattui että kelpasi vanhakin 5-sarja TM:n vertailuun, vaikka samana vuonna oli tulossa jo uusi malli. 3-sarjaahan ei otettu erääseen vertailuun koska ensi vuonna tulee uusi malli. Mainittiin toki myös ettei sopivaa mallia löytynyt maahantuojalta. Eikä varmaan haluttu vanhan mallin voittavan muita uudempia kilpailijoita.
Avatar
X&3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 25 Elo 2010, 16:21
Auto: X5 45e

Auto motor und sportin vertailussa voittajana taas uusi A6:

Tässä Auto, Motor und Sportin ensivertailussa oli siis kyse kolmelitraisista nelivetoisista dieselmalleista. Ohessa loppuyhteenvedon kokonaispisteet:

1. Audi A6 3.0 TDI quattro 541 pistettä
2. Mercedes-Benz E 350 CDI 4-Matic 521 pistettä
3. BMW 530 d X-Drive 518 pistettä

AMS: ”Uusi Audi A6 voittaa yllättävän selvästi. Auton keveys on etu, josta hyötyvät sekä ajo-ominaisuudet, kulutusarvot, että suorituskyky.”

Kehuja saivat lisäksi mm. valot , jarrut, ohjaus ja ajoturvallisuus.

Lähde: Auto, Motor und Sport nro 6, 24. helmikuuta 2011.

Ilmeisen onnistuneen kulkineen on nyt Audi tehnyt...
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Vaikka BMW:t ja mersut on hyviä autoja niin ilmeisesti saksalaistenkin mielestä Audi ja VW ovat niitä parempia sillä melkein ainahan siinä on käynyt niin nyt ja menneisyydessäkin että VW tai Audi on voittanut testin jossa on ollut mukana myös mersu tai BMW. Mut niin kauan en Audia tai VW:tä hanki kun niissä malleissa jotka sopii minun kukkarolleni on DSG6, DSG7 tai Multitronic. VW:ssä ei ole muuta vikaa kuin että laatu ei viidenkään Volkkarin omakohtaisella kokemuksella ole oikein vakuuttanut eikä myöskään niiden autojen perusteella joita vanhemmillani on ollut. VW:ssä risoo eritisesti rengasmelu ja muu äänieristyksen kehnous sekä auton kylmyys ja heikko lämmöntuotto&lämmönjako. Lisäksi laatu, viimeistely ja tietyt talviominaisuudet ovat aivan peestä. Audi taitaa olla rengasmelussa ja äänieristyksessä BMW:n tasolla A4:ssä ja ainakin A6:ssa ja talviominaisuudet ovat kohdallaan ja monet muutkin asiat paremmin mietitty kuin mitä VW:ssä. Tosin esim. A4 ei ole testien mukaan 1.8TFSI:llä mikään lämmin auto eli se asia ei ole ainakaan paremmin kuin VW:ssä. Laatu, materiaalit ja viimeistely ovat varmasti Audissa BMW:n tasolla. Mut niin kauan kuin Audiin ei saa A4:ään muuta lootaa 1.8TFSI:n yhteyteen kuin Multitronicin ja siihen moottoriin ei saa Quattro+automaatti-yhdistelmää niin ei minusta ainakaan Audi-miestä tule. 2.0TFSI on nelikkona liian kallis kunnon varusteilla höystetttynä ja siinä on S-tronic. Vaikka se olisi märillä kytkimilläkin niin en silti oikein luota siihen vaihteistoon. Se on silti suorakytkentävaihteisto. Katseet on tulevassa 3-sarjan farkussa ja toivon että siihen tulisi tarjolle kohtuuhintainen bensaturbo+neliveto+automaatti-yhdistelmä tai edes bensaturbo+automaatti+takaveto-kombinaatio. Jos joku rikastuminen tapahtuu niin sitten hankitaan X1 tai X3 mutta siihen menee aikaa ennenkuin niitä löytyy käytettynä järkevään hintaan. Meni hieman ot:ksi mutta menköön :lol:
Viimeksi muokannut J1978, 05 Maalis 2011, 16:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Audi A7 juttua voi jatkaa täällä.
Avatar
Jopemies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 142
Liittynyt: 07 Tammi 2011, 21:44
Auto: Volvo V90 T8 TwE MY21
BMW i3 120Ah 2019

Ricracing kirjoitti:Siis aivan mahtava tuo uusi Audi A6:kin on.
Mersu kauppiaan luona kun kävin tuossa viime keväänä niin siellä haukuttiin VW-DSG-laatikon kestävyyttä todella huonoksi.
Vaikea sanoa, helvetin hienoja ja hyviä autoja kaikki. Co2 ja Hv, Kw ym ovat niin läheellä toisiaan että who cares.
Huvittavaa tuo mursu-kauppiaiden mollaaminen VAG konsernin DSG.tä kohtaan kun uuden E-sarjan matolaatikko on ihan susi. Ei ole yksi eikä kaksi taksikuskia kertonut olevan auton jatkuvasti pajalla vaihdeistomurheiden takia.

Pitääköhän tässäkin paikkaansa se että jos oma tuote on huono niin pitää yrittää mollata muita ;)
ex:
Volvo XC 60 D5 Summum -14
F11 520dA SB -11
E39 535i -99
E114 1502 -76
Avatar
Jopemies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 142
Liittynyt: 07 Tammi 2011, 21:44
Auto: Volvo V90 T8 TwE MY21
BMW i3 120Ah 2019

J1978 kirjoitti:
Cyclic Stig kirjoitti:Taitaa noiden A6:n ja A7:n 3,0tdi:n kylkiäisinä kuitenkin tulla se kaikkein uusin DSG (S-tronic), eli 7-vaihteinen "märillä" kytkimillä varustettu loota. Siitä ei ainakaan omiin silmiini tai korviini ole kovasti huonoa kantautunut...

Ehkä se on jo sitten kestävämpi ja kehittyneempi kuin 6-vaihteinen märkäkytkiminen tai 7-vaihteinen kuivakytkiminen DSG/S-tronic. Aika näyttää sen sitten. Sitä ei vielä vaan saa kuin etupäässä Audeihin ja niissäkin siis malleihin jotka ovat pienipalkkaisen ulottumattomissa.
Onhan se selvä että kehitys kehittyy ja uusi vaihteisto on parempi kuin edellinen. esim. E60.n tomaatti vrs. F10/F11 tomaatti. Eroa kuin yöllä ja päivällä.
ex:
Volvo XC 60 D5 Summum -14
F11 520dA SB -11
E39 535i -99
E114 1502 -76
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Eli VWn DSG 7-lovinen on nyt kunnossa, siis ehkä - mutta vaan suurempi tehoisiin koneisiin?
No, mulla toimii 8-lovinen täydellisesti!

TM 1/10 testi on aika vanha. Uudet Audi, BMW ja Mersu tod. näk. pesevät kiinalaisen Volvon mennen tullen,
mutta mikä on Audin ja BMWn suhde?

Opin aikoinaan ajamaan -71 Audi 100 S Coupella ja sen jälkeen -72 Mersu 220lla Kainuun järvillä, joten ei mulla
niitä mitään vastaan ole.

Ja tyttöystävälle ehdottomasti VW ellei ole varaa 1-sarjaan.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Cyclic Stig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33

-----
Viimeksi muokannut Cyclic Stig, 09 Huhti 2011, 14:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 21:10
Auto: C 350CDI T 4-Matic, SLK 200K
Paikkakunta: Pirkanmaa

Ricracing kirjoitti:
TM 1/10 testi on aika vanha. Uudet Audi, BMW ja Mersu tod. näk. pesevät kiinalaisen Volvon mennen tullen,
mutta mikä on Audin ja BMWn suhde?
Testin Mersu oli kyllä uusi eli W212.
Sarkastinen tuulipukukansalainen.
Vastaa Viestiin