Auto tärisee
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
En nyt ole ihan varma mutta ymmärsin ongelman niin, että täristää D-asennossa. Mulla kävi omassa autossa pahimpien pakkasten aikaan kertaalleen niin, että auto tärisi oikein huolella kun liikennevaloissa odotti valojen vaihtumista keppi D-asennossa. Vapaalle siirrettäessä tärinä lakkasi, alkoi uudelleen kun siirsi D-asentoon mutta tämä tapahtui jostain syystä onneksi vain yhden kerran. Mikä lie, lootaan tuo ongelma minusta viittaa.TTE kirjoitti:Moottorin joustinkumit sököt?
Lähetetty minun HUAWEI NXT-L29 laitteesta Tapatalkilla
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Voi ne jäiset tahi rikkinäiset tukikumit tuonkin tehdä. Yleensä D päällä vaihteisto tarjoaa (tyhjäkäynnilläkin) moottorille enemmän kuormaa, jolloin joko kierrosluku (ja sitä myöten iskutaajuus) laskee tai iskun amplitudi nousee. Kun tyhjäkäyntikierrokset ovat suhteellisen matalia ja yleensä lähellä rajaa, jossa moottorin luontaisen tärinän alkaa tuntea, voi tuon rajan onnistua ylittämään kummalla tavalla tahansa, eikä jäiset/rikkinäiset moottorituennat enää syö näitä värinöitä vaan ne johtuvat koriin asti, jolloin koko auto tuntuu tärisevän.
Jos ihan kevyt kierrosten nosto kaasulla (tyyliin 50-100rpm) auttaa, ollaan juuri tuolla "tärinärajan" tuntumassa.
Jos ihan kevyt kierrosten nosto kaasulla (tyyliin 50-100rpm) auttaa, ollaan juuri tuolla "tärinärajan" tuntumassa.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Jos tärisee vain kylmänä, niin veikkaan että tulee misfire, eli ei käy kaikilla pytyillä. Jos kyseessä on diesel, niin veikkaan hehkutuksen ongelmia, eli hehkutulpat tai hehkujen ohjainyksikkö.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
^^^höpö höpö.
Ilmamassamittari sökö tai likainen, aiheuttaa hytkytystä tyhjäkäynnillä, ei tuu välttis vikakoodiakaan. Motonetistä CRC MAF sensor cleania kehiin ja jos putsaamalla muuttuu edes hetkeksi tai yhtään niin vaihda koko MAF suosiolla, putsailu ei auta kauaa ts. saat ruuvata sitä anturia irti koko ajan.
Ilmamassamittari sökö tai likainen, aiheuttaa hytkytystä tyhjäkäynnillä, ei tuu välttis vikakoodiakaan. Motonetistä CRC MAF sensor cleania kehiin ja jos putsaamalla muuttuu edes hetkeksi tai yhtään niin vaihda koko MAF suosiolla, putsailu ei auta kauaa ts. saat ruuvata sitä anturia irti koko ajan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Tuo Thekingin kuvaus tärinästä on vähän tulkinnanvarainen mutta jos nyt oikein ymmärrän, niin tärinä alkaa kun kytkee vaihteiston D-asentoon. Jos vika olisi maffissa niin eikö silloin tärinä tuntuisi myös vapaalla, parkkiasennossa ja pakilla?masaf1 kirjoitti:^^^höpö höpö.
Ilmamassamittari sökö tai likainen, aiheuttaa hytkytystä tyhjäkäynnillä, ei tuu välttis vikakoodiakaan. Motonetistä CRC MAF sensor cleania kehiin ja jos putsaamalla muuttuu edes hetkeksi tai yhtään niin vaihda koko MAF suosiolla, putsailu ei auta kauaa ts. saat ruuvata sitä anturia irti koko ajan.
Ei ainakaan automaateissa, kai se on niin vähän persiillään, että huomaa just vaan siinä rajoilla "kuorma päällä" kun pitää auton paikallaan D:llä. Liikennevaloissa kierroslukumittarin pikku heijaus eka oire, ei välttämättä tunnu persiissä eka ollenkaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 15 Huhti 2022, 14:01
Selvisikö vika? Minulla nimittäin täysin sama ongelma niin olisi kiva tietää mikä oli tärinän syynä.