F10 vika-/ongelmalista

F10, F11, F07
töötti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 23 Loka 2011, 14:12

Bmw laatu yllätti täysin, uutena ostin ja autosta kerkesi hajoamaan egr, turbo, vaihdelaatikko ja ilmajousituksesta pussi (tässä isommat rempat). Ketjuremontti tietysti odottelee...
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

töötti kirjoitti:Bmw laatu yllätti täysin, uutena ostin ja autosta kerkesi hajoamaan egr, turbo, vaihdelaatikko ja ilmajousituksesta pussi (tässä isommat rempat). Ketjuremontti tietysti odottelee...
Maanantaikappale. Paljonko ajettu? Ja kumpi turboista hajosi?
- - -
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Mullakin on hajonnut EGR. Taitaa maksaa jotain 50 e, mutta onneksi meni takuuseen
Tsei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Tammi 2013, 22:17
Auto: F11 530d xDrive -11

Onko joku muu havainnut, että auto-hold -toiminto aktivoituna moottorin sammuttamisen yhteydessä auto nykäisee hiukan eteenpäin? Tuntuu samalta kuin vaihde olisi päällä ja nostaisi kytkimen ylös tyhjäkäynnillä manuaalivaihteisessa autossa. Samaa nykäisyä ei tule kun käsijarru on valittuna auto-holdin sijaan.

Nykäisy ei toistu ihan joka kerta, mutta yli puolet kerroista.
töötti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 23 Loka 2011, 14:12

masiaro kirjoitti:
töötti kirjoitti:Bmw laatu yllätti täysin, uutena ostin ja autosta kerkesi hajoamaan egr, turbo, vaihdelaatikko ja ilmajousituksesta pussi (tässä isommat rempat). Ketjuremontti tietysti odottelee...
Maanantaikappale. Paljonko ajettu? Ja kumpi turboista hajosi?
En usko maanatai teoriaan, 100 tkm kerkesin ajaa, turboista en tiedä kumpi meni, mutta hajos kuitenkin(tehot hävis). Ongelmana oli ilmeisesti lyhyttä ajoa paljon sekä kärryn vetämisestä ei tykännyt.
Huuska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
Auto: F11 520d sport busines -13
Paikkakunta: Rusko

Noin 35tkm öljynvaihtovälillä en pidä mitenkään erikoisena tapauksena! 5,2 litraa voiteluainetta ja normaali suodatin pitkällä vaihtovälillä ei ole hyvä yhdistelmä jos on tarkoitus että pelit kestää. Öljyn ja suodattimen vaihtovälin puolittaminen ei kustanna kuin roposia turbojen ja jakoketjujen vaihto rumbaan nähden, tietysti jos on huoltosopimus niitä ei vaihdeta.
töötti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 23 Loka 2011, 14:12

Huuska kirjoitti:Noin 35tkm öljynvaihtovälillä en pidä mitenkään erikoisena tapauksena! 5,2 litraa voiteluainetta ja normaali suodatin pitkällä vaihtovälillä ei ole hyvä yhdistelmä jos on tarkoitus että pelit kestää. Öljyn ja suodattimen vaihtovälin puolittaminen ei kustanna kuin roposia turbojen ja jakoketjujen vaihto rumbaan nähden, tietysti jos on huoltosopimus niitä ei vaihdeta.
Koskaan en päässyt yli 25tkm kun jo pyyteli öljyn vaihtoa. Tiedä häntä mistä kaikki viat johtui mutta toivotaan että muilla ei tule noin traumaattista yksilöä vastaan.
Rooster
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 14 Loka 2014, 15:49
Auto: "Petite Noire"
Paikkakunta: Nla

Jotain häikkää tuntuu olevan moottorinohjauksessa lohkolämmittimen kanssa. Sytytti varoitusvalon, joka hoidettiin Laakkosella piemeäksi kytkemällä lohkolämmitin irti. Jossain vaiheessa tulee softapäivitys, jonka jälkeen lämmitin voidaan taas kytkeä toimintaa.

Sivuhuomiona huollon sijaisauto oli selvästi äänekkäämpi (moottori) kuin oma syksyn tuotannosta tullut. Ilmeisesti jotain muutakin on muuttunut kuin tehot ja päästöt :blink:
Huuska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
Auto: F11 520d sport busines -13
Paikkakunta: Rusko

töötti kirjoitti:
Huuska kirjoitti:Noin 35tkm öljynvaihtovälillä en pidä mitenkään erikoisena tapauksena! 5,2 litraa voiteluainetta ja normaali suodatin pitkällä vaihtovälillä ei ole hyvä yhdistelmä jos on tarkoitus että pelit kestää. Öljyn ja suodattimen vaihtovälin puolittaminen ei kustanna kuin roposia turbojen ja jakoketjujen vaihto rumbaan nähden, tietysti jos on huoltosopimus niitä ei vaihdeta.
Koskaan en päässyt yli 25tkm kun jo pyyteli öljyn vaihtoa. Tiedä häntä mistä kaikki viat johtui mutta toivotaan että muilla ei tule noin traumaattista yksilöä vastaan.
Aika pätkäajoa on ollut kun noin lyhyet huoltovälit.
Banzai
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 14 Syys 2014, 11:12
Auto: F10 520d -15
Paikkakunta: Tampere

Rooster kirjoitti:Jotain häikkää tuntuu olevan moottorinohjauksessa lohkolämmittimen kanssa. Sytytti varoitusvalon, joka hoidettiin Laakkosella piemeäksi kytkemällä lohkolämmitin irti.
Täällä oli sama hommeli Calixin lämmittimen kanssa. Autoon tehtiin softapäivitys tammikuussa ja valo sammui, mutta jälkeenpäin soiteltiin, ettei softa ilmeisesti sisältänytkään korjausta ja valo saattaa syttyä uudelleen. Syynä oli ilmeisesti jäähdytysnesteen lämpötila vertailuarvoon nähden eli, kun neste lämpeni liikaa pitkähköllä lämmittämisellä, valo syttyi. Ei sinänsä vaarallista, kuulemma.

Valo ei ole syttynyt uudelleen vaikka lämmitintä on tullut käytettyä aika lailla normaalisti, mutta en ole jättänyt sitä useaksi tunniksi tolpan päähän, jossa olisi virta päällä koko ajan. Näin kävi vuoden alussa muutaman kerran puolivahingossa.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Mielenkiintoista että Calixin lämmittimen kanssa tulee ongelmia. Tosin Calixin ja BMW:n yhteistyö on melko uutta.

Defan lämmittimien kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Kokemusta on noin 8 Bemarin kanssa.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

Ongelmana on hyvin vaimea tock tock-ääni start/stopin ollessa aktiivinen. Eli kun moottori on sammuksissa esim. liikennevaloissa, niin n. 2 sekunnin välein kuuluu vaimea tock, joka tuntuu myös ratissa.

Huollossa väittävät sen olevan normaalia, mutta olen varma, että tuo on ilmestynyt autoon vasta nyt. Itse arvelisin jonkun ilmastoinnin lavan olevan jumissa. Autoon on muuten juuri pari kuukautta sitten asennettu BMW:n oma webasto.


Auto on 2014 F11 520d xDrive, ajettu n. 80tkm.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Huuska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
Auto: F11 520d sport busines -13
Paikkakunta: Rusko

Ettei vaan olisi lisälämmittimen polttoainepumppu joka siellä ääntelee?
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

Huuska kirjoitti:Ettei vaan olisi lisälämmittimen polttoainepumppu joka siellä ääntelee?
Tuskin. Kuuluu ja tuntuu käsissä myös koneen ollessa täysin lämmennyt. Ei kai tuo pumppu voi silloin käydä? En olisi edes varmaan huomannut tuota ellei se tuntuisi ratissa.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Huuska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
Auto: F11 520d sport busines -13
Paikkakunta: Rusko

El_Ucca kirjoitti:
Huuska kirjoitti:Ettei vaan olisi lisälämmittimen polttoainepumppu joka siellä ääntelee?
Tuskin. Kuuluu ja tuntuu käsissä myös koneen ollessa täysin lämmennyt. Ei kai tuo pumppu voi silloin käydä? En olisi edes varmaan huomannut tuota ellei se tuntuisi ratissa.
Se lämmittimen pumppu käy jos lämmitin on päällä.
Avatar
HIRVIPURO OY
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Touko 2014, 10:45

Missä on päivävalojen "valoisuuden tunnistin" ? :)
Avatar
TurboKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 329
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018
Paikkakunta: Helsinki

Eikös se taustapeilissä sijaitse. Ulkoapäin katsoessa siellä näkyy selkeä "silmä" joka hoitaa sadetunnistimen ja valoisuuden tunnistimen virkaa.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Avatar
HIRVIPURO OY
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Touko 2014, 10:45

Haloo
:thup:
Avatar
HIRVIPURO OY
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Touko 2014, 10:45

Kiitos, on joko taustapeilissä tai tuulilasissa, ongelma ratkesi kun luki käyttöohjekirjaa :) jos taivas on sininen ei pilviä valoautomaatikka ei pelitä :mus:
Avatar
HIRVIPURO OY
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Touko 2014, 10:45

Hemmetisti ajettu vuodessa
Vastaa Viestiin