F10 kokemuksia
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Uutta päivitystä kokemuksiin. Nyt kun on vähän pöpperöä Etelän maassa niin tulee jo ensaimmäisiä todellisia nelivetokokemuksia. Täytyy sanoa, että F10 on vielä parempi kuin F25. Tämä todellakin menee kuin juna ja lähes kaipaa vain lisää hanaa saattaa olla, että tuo mummo-rengastuskin (17") vaikuttaa asiaan, mutta todella vakaata on meno kovassakin vauhdissa.
Odottaminen on ohi, uudella 520d Xdrivella takana 200km ja hyvältä tuntuu!
Varusteina;
- Business exclusive nahat + muut kuuluvat roinat
- Metalliväri
- Prof. navi, suomenkielinen
- Ambient valot
- Taittuvat sivupeilit sekä autom. tummenevat sivu ja peruutuspeili
- Vetokoukku
- Lasitummennukset
- Confort access järjestelmä
- Sporttipenkit (olikohan jo tuossa exclusive paketissa)
- Ristiselän säätö
- Fineline antharcite koristeet
- Hifi soitin
Sattui tämä limikeli sopivasti niin pääsee kokeilemaan nelivedon toimintaa, kunhan muistaa sen vanhan totuuden että neliveto ei pysähdy yhtään paremmin kuin edestä tai takaa raapiva
Varusteina;
- Business exclusive nahat + muut kuuluvat roinat
- Metalliväri
- Prof. navi, suomenkielinen
- Ambient valot
- Taittuvat sivupeilit sekä autom. tummenevat sivu ja peruutuspeili
- Vetokoukku
- Lasitummennukset
- Confort access järjestelmä
- Sporttipenkit (olikohan jo tuossa exclusive paketissa)
- Ristiselän säätö
- Fineline antharcite koristeet
- Hifi soitin
Sattui tämä limikeli sopivasti niin pääsee kokeilemaan nelivedon toimintaa, kunhan muistaa sen vanhan totuuden että neliveto ei pysähdy yhtään paremmin kuin edestä tai takaa raapiva
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
onnea edelliselle - hieno peli! Kyllä kelpaa cruisailla näillä keleillä
ˆˆ
Voi vain kuvitella kuinka hyvä Fxx on nelivedolla, kun jo takavedolla kitkoilla kympin arvoinen talvella!
Voi vain kuvitella kuinka hyvä Fxx on nelivedolla, kun jo takavedolla kitkoilla kympin arvoinen talvella!
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
F10 523i innostaisi, siis haavemaailmassa. Onko niin paljon eroa 520d:hen, että kannattaa pysyä bensamaailmassa? Kun ei omilla ajoilla suurilla eurosäästöilläkään voi perustella, mutta ajotapa vanhenemisen myötä edellyttäisi ääretöntä vääntöä ja automaattia.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 129
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
- Auto: F11 520d sport busines -13
- Paikkakunta: Rusko
En näe mitään järkisyytä 523i ostamiseen (2015 mallia ei saatavana), ellei ole allerginen dieselin ääneen auton ulkopuolella, sisällä yhtä hiljainen kuin bensa. Kaupantekijäisenä tulee todellisuudessa 2 litraa pienempi kulutus ja muhkeampi vääntö. Dieselvero voi tosin haitata vähän ajavaa, mutta koeaja peräkkäin niin ymmärrät eron.
Laitetaan nyt tuoreeltaan koeajokokemukset F11 535i X-drive pre lci (2012) mallisesta kulkineesta. Tämä oli siis ensimmäinen kerta kyseisen mallin ratissa ja kokemus jäi vain reiluun puolen tunnin motari/kaupunki lenkkiin. Auto oli varusteltu erittäin hyvin mm. mukavuuspenkit, head up, 360 kamerat, soft close, panoraama katto, kaistavahti, kuolleen kulman varoitin, aktiivivakkari, prof navi, sport automaatti, avaimeton sisäänkäynti ja varmaan muuta tilpehööriä ihan reilusti.
Oma kulkine ollut pari vuotta E60 525d lci perus ohjauksella sekä alustalla ja vertailu luonnollisesti siihen. Ensimmäinen tunne oli vähän höh.. F11 oli ihan reilusti tyylikkäämpi, hienostuneempi ja kaikin puolin hienompi. Mutta jotenkin jäi sellainen lullu fiilis autosta, ahtaissa paikoissa F11 tuntuu aika paljon isommalta E60 nähden, ohjaus oli yllättävän tunnoton ja kosketus tiehen hyvin pehmeä. Ikään kuin sitä vain leijuisi jossain pumpulipilvessä näin liioitellusti ilmaistuna. Tässä oli perus ohjaus ja alusta ( oliko niin että xDriven yhteydessä ei ollut muuta saatavilla). F11 ei ollut mielestäni hiljaisempi eikä parempi ajaa. Renkaina oli 225/65R17 run flatit joten sillä toki oma osansa. Ehkä saivartelua mutta ärsytti hieman, että navin grafiikat ja hifin soundi eivät olleet muuttunut mihinkään. Voimalinja oli tietysti ihan suht ärhäkkä, mutta tässäkin odotin jotenkin vielä repivämpää voimaa. Mahtoiko neliveto suodattaa terävimmän potkun tunteen, mutta comfort asennossa oli selvää kaasun viivettä ja konetta saa kierrättää suhteellisen reilusti ennen kuin tapahtuu. No sitten meno onkin kyllä reipasta ja sport asennossa auto reagoi aika ripeästi. Tuntui myös että sellaisella puolikaasun painalluksella löytyy enemmän voimaa kuin kick downia käytettäessä jolloin kierrokset oli mielestäni liian kauan turhan korkealla, mutta kun isompi pykälä tuli silmään niin johan alkoi tapahtua. Joten automaattikaan ei toiminut mielestäni ihan parhaalla mahdollisella tavalla.l
No tulipas nyt imartelevaa tekstä ja tähän nyt vain välittyi sellaiset osa-alueet, joissa odotukset ehkä oli ladattu liian korkealle. Olihan tuo peli ihan sairaan makee ja kiva ajettava, mutta tässäpä omia tuntemuksia. Itselleni välirahan suuruus omaan autoon ei ole perusteltavissa, joten vanhalla mennään edelleen. Seuraavana kokeiluun F10 530d X-drive pre lci...
Oma kulkine ollut pari vuotta E60 525d lci perus ohjauksella sekä alustalla ja vertailu luonnollisesti siihen. Ensimmäinen tunne oli vähän höh.. F11 oli ihan reilusti tyylikkäämpi, hienostuneempi ja kaikin puolin hienompi. Mutta jotenkin jäi sellainen lullu fiilis autosta, ahtaissa paikoissa F11 tuntuu aika paljon isommalta E60 nähden, ohjaus oli yllättävän tunnoton ja kosketus tiehen hyvin pehmeä. Ikään kuin sitä vain leijuisi jossain pumpulipilvessä näin liioitellusti ilmaistuna. Tässä oli perus ohjaus ja alusta ( oliko niin että xDriven yhteydessä ei ollut muuta saatavilla). F11 ei ollut mielestäni hiljaisempi eikä parempi ajaa. Renkaina oli 225/65R17 run flatit joten sillä toki oma osansa. Ehkä saivartelua mutta ärsytti hieman, että navin grafiikat ja hifin soundi eivät olleet muuttunut mihinkään. Voimalinja oli tietysti ihan suht ärhäkkä, mutta tässäkin odotin jotenkin vielä repivämpää voimaa. Mahtoiko neliveto suodattaa terävimmän potkun tunteen, mutta comfort asennossa oli selvää kaasun viivettä ja konetta saa kierrättää suhteellisen reilusti ennen kuin tapahtuu. No sitten meno onkin kyllä reipasta ja sport asennossa auto reagoi aika ripeästi. Tuntui myös että sellaisella puolikaasun painalluksella löytyy enemmän voimaa kuin kick downia käytettäessä jolloin kierrokset oli mielestäni liian kauan turhan korkealla, mutta kun isompi pykälä tuli silmään niin johan alkoi tapahtua. Joten automaattikaan ei toiminut mielestäni ihan parhaalla mahdollisella tavalla.l
No tulipas nyt imartelevaa tekstä ja tähän nyt vain välittyi sellaiset osa-alueet, joissa odotukset ehkä oli ladattu liian korkealle. Olihan tuo peli ihan sairaan makee ja kiva ajettava, mutta tässäpä omia tuntemuksia. Itselleni välirahan suuruus omaan autoon ei ole perusteltavissa, joten vanhalla mennään edelleen. Seuraavana kokeiluun F10 530d X-drive pre lci...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 129
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
- Auto: F11 520d sport busines -13
- Paikkakunta: Rusko
Itsellä jäi edellisen korimallin 530d koeajosta F11 520d:tä ennen sellainen fiilis että tervetuloa kivikaudelta tähän päivään ! Ja F11 ei jäännyt kulussa jälkeen, kiitos loistavan automaattilootan ja parisukupolvea uudemman elektroniikan
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Missä päin asustelet? Täältä saa koeajoon just tommosenAgent kirjoitti:Seuraavana kokeiluun F10 530d X-drive pre lci...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Olihan se tietysti rehellisyyden nimissä vähän karua hypätä oman pirssin kyytiin kun fiilis oli "paluu menneisyyteen" - tai paremminkin todellisuuteen omassa tapauksessa Onko porukoilla ihan suoraa vertailupohjaa tavallinen vs. aktiiviohjaus tai tavallinen alusta vs. dynamic drive tai m sport? Nää ajettavuuden vertailut on tietysti niin vaikeita kun rengastuskin vaikuttaa tosi paljon ja pitäisi päästä vain itse vertaamaan, mutta omasta mielestäni ajettavuuden alueella ei ole tullut tajunnan räjäyttävää kehitystä E60 verrattuna näin lyhyen testin perusteella. Tietysti pidempi kokemus tuo enemmän asioita esille. Mitäs kilkkeitä xdriven yhteydessä oli saatavilla alustan puolelle? Ainakin aktiiviohjaus ja m sport alusta taisi olla sellaisia joita ei ole saatavissa, mutta miten dd? Juttua näistä on tuolla aiemminkin ollut, mutta tähän hätään en enää löytänyt..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 06 Loka 2014, 23:22
- Auto: F10 530d xDrive
Ex: E81 120d - Paikkakunta: Espoo
AD/DD/EDC löytyy ainakin omasta xdrivestä. En tosin tiedä minkälainen on ero "perus" / M Sport-alustoihin, kun sellaisia en ole F10:ssä testannut. Varsin tyytyväinen olen kyllä tuohon alustaan, kun ei juuri niiaile käännyttäessä.
Ja nyt heti tuoreeltaan fiilikset F10 530d xDrive pre lci koeajosta. Ihme kyllä, mutta nyt heti autoon hypätessä oli kotoisampi fiilis kuin edellisellä koeajolla ja tunne vain vahvistui ajon edetessä. Liekkö syynä toinen ajo kerta ja mieli hieman tottunut, sedan vs. farkku, musta vs. vaalea sisusta vai mikä, mutta nyt pirssi tuntui jo enemmän käteen sopivalta. Edelleenkin täytyy sanoa, että keulan hahmottaminen hieman haasteellista ja ajotuntuma vain on rakennettu aika reilustikkin mukavuus painotteisemmaksi kuin E60 mallissa, mutta edelleenkään ei ollut mielestäni hiljaisempi. Bemaristi lasien läpi katsottuna on vain todettava, että varmasti erittäin hyvä matkanteko kumppani, mutta mikään alppiteiden mutkannielijä tämä ei ole hyvällä tahdollakaan (perus alusta ja R17 225/17 RFT) vaan silloin täytyy tähyillä muita malleja. Moottoripuolesta ei varmaan ylistyssanoja tarvita.. mielestäni diesel toimii tähän autoon paremmin kuin bensaversio. Jotenkin heti alakierroksilta voimaa oli niin runsaasti tarjolla, että meno vain tuntui vaivattomammalta ja tällaisen auton luonteeseen sopivammalta kuin bensaversio (bensaversion sain jotenkin pari kertaa "säntäilemään" huolimattomalla kaasun käytöllä kun aluksi tuntui, että mitään ei tapahdu ja runsaammalla kaasun painalluksella sitten mentiinkin jo turhan rivakasti). Eikä naissä taida paikaltaan kiihdytettäessä mainittavaa eroa olla.. Oma valintani olisi ehdottomasti diesel. Jos joku miettii musiikkivehkeitä, niin perus soittimet on luokkaa samat kuin jossain perus Kiassa. Ei diskantteja A pilareissa ja ääni tulee hassusti jaloista, epämääräisesti kumisevaa bassoa saattaa löytyä enemmän. Ei sovi näin hienon auton premium luonteeseen sitten mitenkään. Hifi pitäisi olla standardi ja siihen pari parempaa versiota päälle lisävarusteiksi. Mukavuuspenkkien paremmuutta peruspenkkeihin nähden ei voi liikaa korostaa, sporttipenkeistä ei kokemusta. No tässä päällimäisiä tuntemuksia niille, jotka ehkä miettivät vaihtoa E6x mallista F1x malliin. Reilusti mukavuuspainotteisempi ja vielä vähemmän "dynaamisempi" tai "sportimpi" ajettava, mitä E6xmallista ehkä on hyvällä tahdolla ripaus havaittavissa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Precis. Ja tässä se onkin ihan autojen aatelia. Maantiellä 95 km/h mittarissa F10 on todella loistava peli.Agent kirjoitti:Reilusti mukavuuspainotteisempi ja vielä vähemmän "dynaamisempi" tai "sportimpi" ajettava, mitä E6xmallista ehkä on hyvällä tahdolla ripaus havaittavissa
Onko 7/2014 jälkeen valmistetussa 5-sarjalaisessa semmoinen 3-sarjasta tuttu ominaisuus että mittaristoon tulee ilmoitus kun ratinlämmitin kytketään päälle?
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Thänks. Ulkomaan foorumilla ihmeteltiin asiaa, mitä ilmeisimmin tuon saa vanhempaankin kalustoon (F-sarjalaiset) kun auton ohjelmisto päivitetään.Banzai kirjoitti:Juu, kyllä se ilmoittelee itsestään samalla tavoin kytkettäessä päälle ja pois.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
- KariFi
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 21 Heinä 2013, 17:27
- Auto: F11 M550d -13
- Paikkakunta: Janakkala
^^ Tuolla olisikin käyttöä, sillä katkaisijan merkkivalo on melkoisen pahassa paikassa. Ja kun on harva pää, ei millään tahdo muistaa että tuliko se jo kytkettyä päälle vaiko eikö.
exät: 530 dAT -04, 525 dAT -98, 525iA -91, 320i -81. Näillä yht n. 1.1 Mkm.
Mulle ilmaantui noi ilmoitukset (activated / deactivated) ns. tehdas Webaston asennuksen jälkeen. Olivat Laakkosella ilmeisesti päivittäneet ohjelmiston.Böntti kirjoitti:Thänks. Ulkomaan foorumilla ihmeteltiin asiaa, mitä ilmeisimmin tuon saa vanhempaankin kalustoon (F-sarjalaiset) kun auton ohjelmisto päivitetään.Banzai kirjoitti:Juu, kyllä se ilmoittelee itsestään samalla tavoin kytkettäessä päälle ja pois.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i