F10 - BMW Performance Power Kit

F10, F11, F07
Veeämpee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 25 Syys 2014, 15:38
Auto: F11 520d A vm. 2012

Tervehdys.

Hommasin jokin aika sitten F11 520DA: n ja tämä power kit on ollut mielessä jo ennen auton hankintaa.

Kesällä on ainakin ollut jotain kampanjoita ja esim. Airportin Autokeskukselta on jotkut saaneet paketin tonnilla.
No nyt se maksaa 1850e... Oli ihan pakko kysyä että mistäs moinen johtuu vai kokeillaanko vaan, että josko hölmö maksaa. Tämä hölmö ei maksa.

Onko täällä ketään joka olisi äskettäin laittanut tuon kitin autoon ja saanut sen vielä edulliseen hintaan. Tonnin arvoinen se minulle on, mutta sen yli ei saa mennä.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Veeämpee kirjoitti:Tervehdys. Hommasin jokin aika sitten F11 520DA: n ja tämä power kit on ollut mielessä jo ennen auton hankintaa. Kesällä on ainakin ollut jotain kampanjoita ja esim. Airportin Autokeskukselta on jotkut saaneet paketin tonnilla.
No nyt se maksaa 1850e... Oli ihan pakko kysyä että mistäs moinen johtuu vai kokeillaanko vaan, että josko hölmö maksaa. Tämä hölmö ei maksa. Onko täällä ketään joka olisi äskettäin laittanut tuon kitin autoon ja saanut sen vielä edulliseen hintaan. Tonnin arvoinen se minulle on, mutta sen yli ei saa mennä.
Miksei hölömö hommaa railipaineboxia? Itselläni on railipaineboxi ja tänään ajoin vastaavaa kuin omani jossa ei ollut, ja kyllä ero on iso. Ja boxit maksavat 50€-500€ riippuen boxista. No, eihän se ihan sama asia ole, mutta tarpeeksi lähellä. Ja itse asiassa tulee tehoa enemmän kuin powerkitillä. Itse ajanut jo 35 tkm boxilla ilman ongelmia.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
JayJay-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 21:29
Auto: Autoton..
Paikkakunta: jyväskylä

salmol kirjoitti:
Veeämpee kirjoitti:Tervehdys. Hommasin jokin aika sitten F11 520DA: n ja tämä power kit on ollut mielessä jo ennen auton hankintaa. Kesällä on ainakin ollut jotain kampanjoita ja esim. Airportin Autokeskukselta on jotkut saaneet paketin tonnilla.
No nyt se maksaa 1850e... Oli ihan pakko kysyä että mistäs moinen johtuu vai kokeillaanko vaan, että josko hölmö maksaa. Tämä hölmö ei maksa. Onko täällä ketään joka olisi äskettäin laittanut tuon kitin autoon ja saanut sen vielä edulliseen hintaan. Tonnin arvoinen se minulle on, mutta sen yli ei saa mennä.
Miksei hölömö hommaa railipaineboxia? Itselläni on railipaineboxi ja tänään ajoin vastaavaa kuin omani jossa ei ollut, ja kyllä ero on iso. Ja boxit maksavat 50€-500€ riippuen boxista. No, eihän se ihan sama asia ole, mutta tarpeeksi lähellä. Ja itse asiassa tulee tehoa enemmän kuin powerkitillä. Itse ajanut jo 35 tkm boxilla ilman ongelmia.
Mistä olet boxin ostanut, mielessä kans pyöriny hankinta.
i smell diesel
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Haet vaikka http://www.ebay.de ja sieltä haet vaikka hakusanoilla "bmw 20d box" tai "tuningkit"", "chiptuning" tai "tuningbox". Omani maksoi varmaan 50€. Chiptuning-boxi ei toiminut omassani, mutta tämä tuningkit toimii. Myös joku chiptuning.de verkko-osoite saattaa toimia. Ihan turha maksaa boxista yli 200€, ei niissä ole mitään eroa, tosiaan omani oli 50€ ja ainoa mitä tuo tekee on että se huijaa railipainetta isommaksi, eli syöttää polttoainetta isommalla paineella.

520d 184ps: http://www.ebay.de/itm/Chiptuning-Tunin ... 3cd6f01c31" onclick="window.open(this.href);return false;

Mutta mun mielestä noita saa alle tuon 200€, mutta ei tuo hintakan paha ole jos laskee hinta per heppa. Lupaa yleensä 228-238 heppaa tuosta koneesta, tuottaa yli 200 kuitenkin perstuntumalla, mutta en käyttänyt dynossa, mutta tuskin tuota 238 hp.

Todella selkeä ero kuitenkin peruskoneeseen, kulku piristyy, 0-100 ja ohituskiihtyvyys, ei tarvitse laittaa aina lusikkaa pohjaan, kulutus on laskenut ja paljon paremmin vastaa kun käskee.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Veeämpee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 25 Syys 2014, 15:38
Auto: F11 520d A vm. 2012

Boxit ja muut softat toki huomioitu. Nyt on vaan sellainen tilanne, että taidan haluta ton Bemun oman virin.
Jotenkin se herättää enemmän luottamusta, kuin boksi joka nostaa railin paineita. Saavutetun tehon suhteen haplisboksi kyllä pesee power kitin 6-0 suhteessa hintaan. Kestävyyden suhteen asia sitten tod. näköisesti on toisin päin.

Nyt edullisin hinta on Keravalla 1275e ja Laakkosella "kamppis" 1350e. Vähän on vielä yläkantissa.
Veeämpee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 25 Syys 2014, 15:38
Auto: F11 520d A vm. 2012

Tikkurilan Metro- Auto myi paketin töineen hintaan 1200e. Ei päästy kesän tarjoushintoihin, mutta ei nyt niin kauaskaan, että jättäisin tilaamatta. Jättää vaikka yhden baari-illan väliin :thuup:

Toisaalta tämä bemun oma power kit ei ainakaan pitäisi olla autoa myydesssä sen arvoa alentava tekijä. Viripajojen omat softat sen sijaan ainakin oman kokemuksen mukaan karkoittaa pelokkaimmat ostajat. Mutta, mielenkiinnolla jään odottamaan miltä auto tuntuu ton paketin jälkeen. Ihmeitä en odota, mutta jos sieltä juuri se puuttuva määrä löytyisi..
Avatar
FullFrame
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 14:37
Auto: BMW F10 520da Sport Business

Veeämpee kirjoitti: Kesällä on ainakin ollut jotain kampanjoita ja esim. Airportin Autokeskukselta on jotkut saaneet paketin tonnilla.
No nyt se maksaa 1850e... Oli ihan pakko kysyä että mistäs moinen johtuu vai kokeillaanko vaan, että josko hölmö maksaa. Tämä hölmö ei maksa.
Tuo on kyllä kumma juttu, kun itselleni Airportin Autokeskuksesta erikseen ilmoittivat, että 05/2014 on uusi hinnasto jonka mukaan power kit kustantaa sen 880e ja työt päälle (120e). Voisikohan tuossa olla jotain muutoksia ja myivät silloin "vanhat" pois edullisemmin, jos hinnat nytten ovat taas niin paljon kovemmat.
Veeämpee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 25 Syys 2014, 15:38
Auto: F11 520d A vm. 2012

Paras veikkaus oli että ovat varanneet niitä tehtaalta vähän isomman erän ja saaneet hinnan sitten vähän alemmaksi. No, nyt on hinta toi ja sillä mennään. Mites Fullframe, onko ero vakioon sun mielestä tuntuva vai mieto? Jonkun mielestä oli kannattava sijoitus ja toisen mielestä ero ei ole iso. Alavääntöön en ihmeitä odota, mutta keskialue ja ylärekisteri tarviis vähän lisää. Ihan alakierroksilla ei niin väliä ole automaatin kanssa. Aika herkästi vaihtaa kuitenkin pienempää sisään.
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Onko tuo powerkit muuta kuin töpseli kiinni autoon ja uusi softa ecuun?
Wäinö
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Heguli31 kirjoitti:Onko tuo powerkit muuta kuin töpseli kiinni autoon ja uusi softa ecuun?
Kyllähän ne selkeästi näiden threadien perusteella vaihtavat ihan piruuttaan sen ecun kokonaan toiseen, sekä samoin ainakin ahtoilmanjäähdytin vaihtuu. Jarruja yms vaihdetaan ilmeisesti mallista ja yksilöstä riippuen.

Hieman on kyllä jäänyt mietittämään, maksaako vaivan esim. 530d:n kohdalla kun kommentit eivät ymmärtääkseni ole olleet mitenkään ihmeellisiä. Kenties tuo 20kw ei vain ole riittävästi tehoa jotta se oikeasti tuntuisi joltain ... ?
Josko odottelisi että saavat tuon uudemman ecun softat jakeluun jälkituotantopuolelle, kun ilmeisesti 30kw lisää tehoa olisi saatavissa suht helpolla. Kenties se jo tuntuisi päivitykseltä.
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
malinmip
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 15 Marras 2012, 11:55
Auto: M550dx F11, VW Polo BlueGT

Wäinö kirjoitti:
Heguli31 kirjoitti:Onko tuo powerkit muuta kuin töpseli kiinni autoon ja uusi softa ecuun?
Kyllähän ne selkeästi näiden threadien perusteella vaihtavat ihan piruuttaan sen ecun kokonaan toiseen, sekä samoin ainakin ahtoilmanjäähdytin vaihtuu. Jarruja yms vaihdetaan ilmeisesti mallista ja yksilöstä riippuen.
No esim. F30 320d:ssä Power Kit tarkoittaa 600w tuuletinta (450w tilalle), uutta välijäähdytintä, uutta ecua ja ilmanohjainta alahelmaan.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

wäinö kirjoitti:
malinmip kirjoitti:Kyllähän ne selkeästi näiden threadien perusteella vaihtavat ihan piruuttaan sen ecun kokonaan toiseen, sekä samoin ainakin ahtoilmanjäähdytin vaihtuu. Jarruja yms vaihdetaan ilmeisesti mallista ja yksilöstä riippuen.
No esim. F30 320d:ssä Power Kit tarkoittaa 600w tuuletinta (450w tilalle), uutta välijäähdytintä, uutta ecua ja ilmanohjainta alahelmaan.
Vähän tuntuu liiottelulta vaihtaa muutaman ohjelmaparametrin ja 20 KW takia 1500€ edetä romua. Vähän haisee kusettamiselta. Varsinkin kun tuo tehon ulosmittaus tapahtuu tooooodella harvoin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Veeämpee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 25 Syys 2014, 15:38
Auto: F11 520d A vm. 2012

Jep, uusi softa tulee ja siinä vaihdetaan boksi uuteen. Lähettävät tehtaalta kokonaan uuden ja vanha menee sinne talteen. Välijäähdytin vaihtuu isompaan, samoin flekti. Joku ilmanohjain vaihtuu myös. Harisen softa maksaa tuohon 780e ja kyseessä on pelkkä "töpseliviritys". Kun nyt vaihdetaan lisäksi oikeita osia, eikä osteta pelkkiä bittejä, niin korkeampi hinta selittyy osittain sillä. Myös kahden vuoden takuu sis. hintaan. Onhan tuossa lisäksi bemarin omaakin lisää, mutta muutaman satasen voi maksaa siitä, että toi paketti on ainakin huolella rakennettu vaikkei siitä varmasti oteta ulos 100% tehoa. Tehon riittävyys on makuasia. Useimpiin tilanteisiin riittäisi 518d, mutta silti useammat ostaa tehokkaamman version.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Veeämpee kirjoitti:Jep, uusi softa tulee ja siinä vaihdetaan boksi uuteen. Lähettävät tehtaalta kokonaan uuden ja vanha menee sinne talteen. Välijäähdytin vaihtuu isompaan, samoin flekti. Joku ilmanohjain vaihtuu myös. Harisen softa maksaa tuohon 780e ja kyseessä on pelkkä "töpseliviritys". Kun nyt vaihdetaan lisäksi oikeita osia, eikä osteta pelkkiä bittejä, niin korkeampi hinta selittyy osittain sillä. Myös kahden vuoden takuu sis. hintaan. Onhan tuossa lisäksi bemarin omaakin lisää, mutta muutaman satasen voi maksaa siitä, että toi paketti on ainakin huolella rakennettu vaikkei siitä varmasti oteta ulos 100% tehoa. Tehon riittävyys on makuasia. Useimpiin tilanteisiin riittäisi 518d, mutta silti useammat ostaa tehokkaamman version.
Kyllä minä tiedän että noi romut vaihtuu uusiin, mun pointti olikin että niiden ei välttämättä tarvitsisi tuon 20 KW takia vaihtua.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Wäinö
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Veeämpee kirjoitti:Tehon riittävyys on makuasia. Useimpiin tilanteisiin riittäisi 518d, mutta silti useammat ostaa tehokkaamman version.
Vaan sanokaas joku joka on tuon päivityksen hommannut että "tuntuuko" tuo ylimääräinen 20kw ajossa ?
Eli saako rahalle omasta mielestä vastinetta ? Tuohan on kuitenkin suhteellisen mieto upgrade.
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
malinmip
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 15 Marras 2012, 11:55
Auto: M550dx F11, VW Polo BlueGT

salmol kirjoitti: uusiin, mun pointti olikin että niiden ei välttämättä tarvitsisi tuon 20 KW takia vaihtua.
Ei tartte, mutta asiassa ajatellaan kestävyyttä ja toimivuutta kaikissa olosuhteissa, paikallisen putiikkien töpselivirit ei lasketa kuitenkaan tehtaan tekeleeksi ja ei säilytä takuuta.
peetu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Huhti 2014, 10:12
Auto: F10 520dA TwinPower -12
Paikkakunta: Jyväskylä

Omaan kiesiin laitoin power kitin ja boxin (racechip). Kyllä lähtee.
AP1982
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 15 Syys 2013, 13:01

peetu kirjoitti:Omaan kiesiin laitoin power kitin ja boxin (racechip). Kyllä lähtee.
Tästä yhdistelmästä olisi kiva kuulla lisää kokemuksia. Laitoitko nuo vaiheittain vai molemmat yhtäaikaa? Jos vaiheittain, niin miten muuttui eri vaiheissa jne…?
Avatar
JayJay-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 21:29
Auto: Autoton..
Paikkakunta: jyväskylä

Omaani laitoin eilen race chip ,laskennallinen teho n +200hv ja säätö varaa jäi vielä reilusti. Kiihtyvyys 0-100 km/h parani n 0,5s, varttimaili ja 1/8 maili myös rutkasti. "Persdymolla tuntuu hyvinki rivakkaalta." Jospa ensvuonna onnistuisi softaaminen jo muillakin kuin tuolla bmw paketilla! Peetu mitannu kiihtyvyyksiä?
i smell diesel
malinmip
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 15 Marras 2012, 11:55
Auto: M550dx F11, VW Polo BlueGT

JayJay- kirjoitti:Jospa ensvuonna onnistuisi softaaminen jo muillakin kuin tuolla bmw paketilla! Peetu mitannu kiihtyvyyksiä?
Ei onnistu niin kauan, kun suojausta ei saada purettua ilman salausavaimia tai muuten löydettyä reikää koodissa, sama koskee muitakin merkkejäkin. Muuten menee signaalikusettaja-boksien kanssa pelleilyksi tai boksi pitää fyysisesti korkata ja sitä kautta mennä kiinni.
Vastaa Viestiin