F10 kokemuksia

F10, F11, F07
Avatar
KariFi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 138
Liittynyt: 21 Heinä 2013, 17:27
Auto: F11 M550d -13
Paikkakunta: Janakkala

Tässä aikaisemmin luvattuja käyttökokemuksia F11 M550d -13- kiesistä. Hain auton viime kesäkuussa Saksasta. Se oli ollut valmistajan käytössä 6 kk, mittarissa 25000. Mukaan tuli 3 vuoden takuu sekä 18” talvivanteet.

Nyt kilometrejä on mittarissa reilu 80 tkm. Kokemukset autosta ovat olleet erittäin positiiviset, etenkin verrattuna E61 530 d:n alkutaipaleeseen. Lastentauteja ei ole ollut ollenkaan. Varsinaisia vikoja on ollut kaksi kappaletta:
- oikeanpuoleinen kuolleen kulman tutka näyttää välillä omiaan
- äänentoistoon tulee hyvin harvoin, n. 10 tkm välein, sähköinen sirinä, joka poistuu kun auto on hetken sammuksissa.

Kummatkin viat ovat olleet alusta asti, ja ne ovat olleet ylivoimaisia selvitettäviä Autokeskukselle.

Lisäksi pientä hakua on ollut takacambereiden kanssa. Autokeskus tsekkasi ja totesi niiden olevan kohdallaan, mutta silti toinen takarengas kuluu sisäreunastaan. Korjaus tehtiin mututuntumalla vähentämällä pystykallistusta n. ½ astetta puolellaan. Mitään havaittavaa ei ajokäytökseen tullut, kulumista pitää seurata jatkossa.

Vasemman eturenkaan etupuolella oleva lisäjäähdytyskenno alkoi tihuttamaan, mutta se oli saanut kolhaisun avaimesta jossain vaiheessa, eikä sitä voi auton viaksi laskea. Vuorisen jäähdytinkorjaamo paikkasi kennon muutamalla kympillä ja matka jatkui saman tien.

Positiivisten kokemusten lista onkin sitten huomattavasti pidempi. Foorumin tamperelainen bittinikkari koodasi autosta kymmenkunta ominaisuutta mukavammiksi, esim.
- Starttistoppijutut pois
- ikkunoiden liikkeet
- netit ja livet toimintaan
- päiväajovalot takaparkeille ja peräkärryyn
- vääntö- ja tehomittarit näyttöön
- lisätavaraa hudiin
- turhat virrankäyttöilmoitukset helevettiin
- dvd:t pyörimään myös ajossa
- kulmakamerat toimimaan myos suurissa nopeuksissa
- ja muitakin mitä en nyt muista, suosittelen

Positiivisista kokemuksista ykkösenä on moottori, joka tarjoaa melko ainutlaatuisen yhdistelmän tehoa/vääntöä sekä taloudellisuutta. Koska tarkoitus on ajaa tällä autolla yhtä pitkään kuin edellisilläkin, chippaukset ovat pois laskuista. Tässä koneessa on riittävästi potkua tehtaan jäljiltä, vaikkei ohituskiihtyvyys ihan moottoripyörää vastaakaan. Silti kulutus pysyy E61 530d:n lukemissa; kesällä 7.5-8.5, talvella litra vähemmän. Pihistelemällä pääsee vielä paljon pienemmällä, ja päinvastoin.

Myös ajettavuus kokonaisuutena on hienolla tasolla. Moottorin ääni tosin kuuluu kiihdytettäessä sisään, mutta murina kuulunee asiaan. Muuten meno on ylimääräisistä kitinöistä vapaata. Kone, alusta, ohjaus ja laatikko toimivat yhteen kuin ajatus, kelissä kuin kelissä.

Varusteiden hyödyllisyydessä ja toiminnassa on suuria eroja. Parhaita on vaikea laittaa järjestykseen, mutta suurta hyötyä tai huvia on ollut ainakin seuraavista:

- Night Vision: Lämpökamera on ehdoton ykkösvaruste ja merkittävä apu tappajahirviä vastaan. Plussana myös yksi todennäköisesti väistetty porokolari. Vastaantulijalla ei ollut kameraa, ja päälle ajoi. Nykyversio on varmaan vieläkin kehittyneempi ja vaatii vähemmän aktiivista seurantaa.
- nelikko on Suomessa poikaa
- automaattikoukku: siisti homma, ei tarvitse pelleillä kuraisen kuulapään kanssa
- nahka-comfortseats muistilla, lämmityksellä, ristiseläntuella, hieronnalla ja ilmastoinnilla: mahtava kokonaisuus pitkillä ajomatkoilla, ja niitä minulla riittää
- nahkapäällysteinen kojelauta: tämä on makea varuste, eikä ihan yleisemmästä päästä
- automaattipitkät: tämä on saatu pelaamaan niin hyvin, kuin tuon voi kuvitella pelaavan. Vaatii melko pimeät olosuhteet, mutta kyllä juhannusyönäkin pimeys riitti toimintaan.
- prof navigaattori: toimiva kapistus. Kulttuurivaltioissa myös toimivat lisätoiminnot ruuhkien välttämiseksi, ei käyttöä täällä perämailla
- ratinlämmitys: katkaisijan valo älyttämässä paikassa, muuten loistava toteutus. Lämpenee nopeasti muttei liikaa, voi pitää päällä pitkiä aikojakin
- pyöräkohtainen paine- ja lämpötilanäyttö: hyvin toteutettu, kohtuuhintaiset anturit, tunnistaa kaikki automaattisesti ilman marmorilla käyntiä. Mielenkiintoinen seurata tietoja. Tästä huomaa, että kylmäpaineet kannattaa pitää alempana kesällä, niin on ajon aikana oikeat paineet.
- liikennemerkkien tunnistus: koukuttava laite. Moottoripyörällä ajaessa aina etsii merkkejä pleksistä, mutta ei niitä siellä näy, BMW:n hudissa vain
- surround view: jos kameroiden linssit ovat puhtaat, vaatii todellista taitoa osua johonkin esteeseen, niin selkeä on ylhäältä päin näytettävä kuva auton ympäristöstä
- jälkiasenteinen EBER kännykkäkäytöllä, kiinteällä akkulaturilla ja akkulämmittimellä: aivan must varuste. Tuulettaa myös tarvittaessa.


Mukavia ovat myös:
- takaluukun moottorikäyttö: tähän on totuttu jo edellisessä
- Soft Close automatiikka; todellista mukavuutta, myös takaluukun avaus jalalla, kun kädet ovat täynnä
- peruutuskamera, etenkin koukkuzoomin kanssa: auto helposti sentilleen kärryn vetopään alle. Hyvät apuviivat kulmien arviointiin.
- kattokiskot, high gloss shadow line: välttämättömät boxin kanssa, tarkkana saa olla ettei naarmutu
- panoraamakattoluukku: valoisuutta, joskus jopa nättinä päivänä luukku auki. Kärpäsverkko pitää kovaa meteliä yli taajamanopeuksissa
- automaattihimmennykset
- fineline antrazite paneelit: ihan ok näköiset
- PDC: tätäkin vielä joskus tarvitsee, vaikka kameroita on joka puolella. Pelaa paremmin kuraolosuhteissa.
- kääntyvät xenonit: ihan ok. Lisäpitkät olisivat tarpeellisemmat kuin kääntymislisävalo.
- lisäpistorasiat
- aktiivicruise + stop&go: kuten omassa ketjussaan todettu, loistava varuste ruuhkaan ja leppoisaan matkantekoon
- HIFI prof: hyvät saundit tarjoaa, ei rämise, hyvät säädöt ja paineenkesto riittävä
- bluetooth + USB liitännät: musiikkia kaikista lähteistä, myös esim. Spotify ajon aikana, siirtymiset kännyssä olevien kappaleiden välillä autosta
- mittaristo laajennetuilla toiminnoilla: siisti toteutus, jonkin verran muokattavissa
- M nahkaratti
- M aerodynamiikkapaketti: vähän persoonallista ulkonäköä
- high gloss shadow line listat: sopivat mustaan autoon
- ikkunatummennukset: samoin
- innovaatiopaketti II: kai tässäkin jotain mukavia himmeleitä on
- mukavuuspaketti: samoin
- adaptive drive aktiivialustapaketti: ei kallistele, pysyy tiessä kuin tauti silloin kun tarve on. Kuitenkin mukavuus riittävä.
- sun muita paketteja, jätetään väliin kun en tiedä mikä virka niillä on
- active protection: toimiva etututka, joka ensin varoittaa ja sitten jarruttaa itse. Nykii turvavöitä kireämmälle liikkeelle lähtiessä, sun muuta
- 4-alue ilmastointi: vois olla enemmänkin käyttöä tälle
- ambient valopaketti: ihan kivan näköinen
- M double spoke 351 19” vanteet. Tykkään avonaisesta lookista.
- kiintolevytallennin: pakkaa hyvin CD:t, kuitenkin kuunneltavuus säilyy aivan kohtuullisena
- HUD: hyvä toteutus, hyödyllinen etenkin nopeusrajoituksen reaaliaikaisessa näyttämisessä

Näitä ilmankin tulisi toimeen:
- hälytin: edellinen antoi säännöllisesti vikahälytyksiä, toivottavasti tämä pelaa paremmin
- climate comfort tuulilasi: ei juuri käyttöä näillä leveysasteilla
- tavaratilapaketti: ei käyttöä
- takaistuimien lämmitys: ei juuri käyttöä
- kaistavahti ja kuolleen kulman varoittaja: jos touhuaa jotain muuta kuin keskittyy ajamiseen (mitä kukaan ei tietenkään tee), voi näistä varusteista olla hyötyäkin. Pelaavat sinänsä hyvin, paitsi oikea takatutka, joka on renkannut alusta asti
- bmw assist: mikä tämä on?
- internet: pelaa, mutta tabletti ja jopa kännykkä paljon kätevämpiä laitteita tähän tarkoitukseen
- bmw live: voihan noita syötteitä lueskella pitkällä ajomatkalla, jollei viitsi pysähtyä
- laajennettu bmw info: ei hajua
- DAB: kätevä kulttuurimaissa
- teleservices, useampia varustekoodeja tähän liittyen: mikä se tämä on? kait se jotain tietoja lähettelee emämaahan
- apps: ei käyttöä
- porttikonkikamerat etulokasuojissa: ei käyttöä näissä maalaisolosuhteissa.

Näistä voisi vähän maksaakin, jos pääsisi eroon:
- active pedestrian protection: sitä vaan odottaa, koska ajaa niin isoon lumimöykkyyn että nokkapelti hyppää silmille
- Starttistoppitsydeemi: vihonviimeinen keksintö meidän oloissamme. No, ehkä autoverossa säästi hintansa.

Jotain jäi varmaan pois, mutta tärkeimmät tuossa. Hyvä paketti, ja toistaiseksi erittäin varmasti toiminut. Saapa nähdä, kun kilometrejä kertyy lisää.
exät: 530 dAT -04, 525 dAT -98, 525iA -91, 320i -81. Näillä yht n. 1.1 Mkm.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Varmaan makea auto ja kiva lukea kokemuksia autosta ja varusteista. Lisävarustelista on sulla kyllä pitkä kuin nälkävuosi. :thup:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
miccis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Huhti 2012, 11:23
Auto: F11 520dA Touring

KariFi kirjoitti: Foorumin tamperelainen bittinikkari koodasi autosta kymmenkunta ominaisuutta mukavammiksi, esim.
- ikkunoiden liikkeet
- netit ja livet toimintaan
- päiväajovalot takaparkeille ja peräkärryyn
- vääntö- ja tehomittarit näyttöön
- lisätavaraa hudiin
- dvd:t pyörimään myös ajossa
- kulmakamerat toimimaan myos suurissa nopeuksissa
- ja muitakin mitä en nyt muista, suosittelen
.
Pystytkö laittaman herran yhteystiedot vaikka privana > kaipaan samoja muutoksia omaan katiskaani. Mitä lisätavaraa tuohon HUD:iin tuli?

Hyvä rapsa auton ja varusteiden käyttökokemuksista. :thup:
Avatar
KariFi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 138
Liittynyt: 21 Heinä 2013, 17:27
Auto: F11 M550d -13
Paikkakunta: Janakkala

^^ eeenhän mä muista sitä..... mutta kysäise nimimerkiltä Böntti, se varmaan tietää :tong:

Hudiin lisättiin äänilähteen näyttö eli kanavalista, kappalelista tms sama näyttö, mikä tulee esiin mittarin alaosaan oikealle, kun rullaa kanavia tms. Muutakin siihen on tarjolla, ainakin vilkkunäyttö, mutta minulle ei tehty muita lisäyksiä.

Mitähän muuta... Ainakin turvavöiden muistutuskongi muutettiin niin, että se kilahtaa vain kerran, eikä huuda minuuttitolkulla.
exät: 530 dAT -04, 525 dAT -98, 525iA -91, 320i -81. Näillä yht n. 1.1 Mkm.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Hieno raportti Karifi! Itse olen löytänyt appseille käyttöäkin, jos unohti missä auto on parkissa niin näkee kartalta :tong: Ja oikeasti hyvä on web-radio, koska minulla ei ole dabia....
Avatar
miccis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Huhti 2012, 11:23
Auto: F11 520dA Touring

KariFi kirjoitti:^^ eeenhän mä muista sitä..... mutta kysäise nimimerkiltä Böntti, se varmaan tietää
Kiitos, konsultoitu velhon kanssa ja aika varattu :-)
Avatar
KariFi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 138
Liittynyt: 21 Heinä 2013, 17:27
Auto: F11 M550d -13
Paikkakunta: Janakkala

^^ Ole hyvä vain, mutta kyllä kiitokset kuuluvat sille velholle itselleen.
exät: 530 dAT -04, 525 dAT -98, 525iA -91, 320i -81. Näillä yht n. 1.1 Mkm.
jasep
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Loka 2011, 13:20

Tänään sain 518d:n ajoon. On nyt sitten varustettuna tuolla uudella B47-koneella. Kyllä se hyvin sivistyneen kuuloinen kone on, mutta en osaa ottaa kantaa onko suurta eroa N47:aan 5-sarjassa. Toki F20:seen verrattuna konetta ei enää kuule, eikä myöskään tunne. Eniten tietysti lämmittää tonnilla tippunut hinta tilaukseen nähden, johtuen hiilidioksidipäästöjen tippumisesta kymmenellä.

Autohan on kyllä hieno ajaa, kyllä siinä hymy on huulilla, kun miettii kuinka hienostuneeksi ajo voikaan muuttua myös Suomen surkeilla asfalteilla.

Niin ja Baijerin rengasruletista tuli normikoossa, ei-RFT-Michelinit.

Isoin yllätys oli se, että iDrive oli käännetty Suomeksi! Myös navigoinnin ohjeet tulevat jollain "TV:stä tutulla" Suomella :) Myös sähköiset käyttöohjekirjat ovat Suomeksi. Puheohjaus, tai uutisten, viestien yms sellaisten lukeminen ei kyllä onnistunut eikä myöskään puheohjaus. Täytyypä joku päivä kokeilla, toimiiko, kun on kieli saksalla tai englannilla. Enpä ole varma kuuluuko puheohjauksen toimiakaan mutta oletin, että toimisi Navi Pro:n yhteydessä, kuten ykkösessäkin.
jasep
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Loka 2011, 13:20

jasep kirjoitti: Isoin yllätys oli se, että iDrive oli käännetty Suomeksi! Myös navigoinnin ohjeet tulevat jollain "TV:stä tutulla" Suomella :) Myös sähköiset käyttöohjekirjat ovat Suomeksi. Puheohjaus, tai uutisten, viestien yms sellaisten lukeminen ei kyllä onnistunut eikä myöskään puheohjaus. Täytyypä joku päivä kokeilla, toimiiko, kun on kieli saksalla tai englannilla. Enpä ole varma kuuluuko puheohjauksen toimiakaan mutta oletin, että toimisi Navi Pro:n yhteydessä, kuten ykkösessäkin.
Puheohjaus ei toimi Suomella eikä viestien yms. lukutoiminto toimi. Englannilla pelittää.
Life
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 31 Loka 2010, 23:04
Auto: F10 520dA Business

F10 520dA:ssani (LCI) on alusta asti jarrut vinkuneet/kirskuneet jarrutuksessa juuri ennen kuin auto pysähtyy, sekä ruuhkassa madellessa aina kun hitaassa vauhdissa vähän jarruttaa jne. Todella *****maista mielestäni ja vie aika tehokkaasti premium-fiiliksiä ainakin itseltäni. Autolla on ajeltu jo n.8kk ja "ominaisuus" on ennallaan. Olen kerran kysynyt asiasta merkkihuollosta jossa ei sanottu oikein juuta eikä jaata että onko normaalia ja mitä asialle voisi tehdä.

Onko jarrujen kirskuminen siis aivan normaali ilmiö autossa kuin autossa? Voinko tehdä asialle jotain?

Kiitos!
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Jarrujen vinkumisesta on meuhkattu tuolla F3X-kokemuksissa paljon ja siinä oli ainakin jarrujen kanssa ongelma. Minunkin autoon tehtiin joskus 5 tkm jälkeen joku liemikäsittely ja jarrupalojen viisto ja vinkunat ovat pysyneet nyt poissa. Nyt ajettu 40 tkm. Paikkana oli Vantaan Autokeskus Airport.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Life kirjoitti:F10 520dA:ssani (LCI) on alusta asti jarrut vinkuneet/kirskuneet jarrutuksessa juuri ennen kuin auto pysähtyy, sekä ruuhkassa madellessa aina kun hitaassa vauhdissa vähän jarruttaa jne. Todella *****maista mielestäni ja vie aika tehokkaasti premium-fiiliksiä ainakin itseltäni. Autolla on ajeltu jo n.8kk ja "ominaisuus" on ennallaan. Olen kerran kysynyt asiasta merkkihuollosta jossa ei sanottu oikein juuta eikä jaata että onko normaalia ja mitä asialle voisi tehdä.

Onko jarrujen kirskuminen siis aivan normaali ilmiö autossa kuin autossa? Voinko tehdä asialle jotain?

Kiitos!
Ei ole normaalia ainakaan bemussa ja asialle voi tehdä muutamia eri "temppuja". Joko palat vaihdetaan materiaaliltaan hieman erilaisiin uusiin paloihin tai sitten nykyisten jarrupalojen reunojen viistäminen ja palojen karhennnus voi auttaa myös.
Viimeksi muokannut J1978, 20 Elo 2014, 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Life
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 31 Loka 2010, 23:04
Auto: F10 520dA Business

Selvä, tiedustelen huollosta menisikö tuollainen jarrupalojen huolto/vaihto sitten takuun piikkiin. Kiitos vastauksista!
Avatar
hege
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
Auto: G30 530e Luxury Line
Paikkakunta: Espoo

Kirjottelinkin jo aiheesta tuonne omaan autotalli-threadiin, mutta te joilla on F10:ssä sporttipenkit, nitiseekö teillä penkkien sivumuovi (jossa on säätövivut ja -näppäimet kiinni)? Jos nitisee, paljon autolla on ajettu? Jos ei nitise, niin paljon autolla on ajettu?

Mulla on nyt 76 tonnia mittarissa ja tuo nitinä kyllä häiritsee muuten niin voimakasta laatuvaikutelmaa joka F10:n kabiinista huokuu. Sikäli ymmärrän että tuo muovi väsyy tuosta kohtaa kun siihen kohdistuu aina painetta kun autoon istutaan tai sieltä noustaan, mutta tämän tason autossa sitä ei kuitenkaan mielestäni saisi olla vielä näillä metreillä.

Uskaltaakohan marmorilta edes käydä kysymässä paljon tuo muovi maksaisi vaihtaa uuteen, kun marmorilla kuitenkin muovillakin kilohinta on korkeampi kuin markkinataloudessa kultaharkoilla. :lol:
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

hege kirjoitti:Kirjottelinkin jo aiheesta tuonne omaan autotalli-threadiin, mutta te joilla on F10:ssä sporttipenkit, nitiseekö teillä penkkien sivumuovi (jossa on säätövivut ja -näppäimet kiinni)? Jos nitisee, paljon autolla on ajettu? Jos ei nitise, niin paljon autolla on ajettu?

Mulla on nyt 76 tonnia mittarissa ja tuo nitinä kyllä häiritsee muuten niin voimakasta laatuvaikutelmaa joka F10:n kabiinista huokuu. Sikäli ymmärrän että tuo muovi väsyy tuosta kohtaa kun siihen kohdistuu aina painetta kun autoon istutaan tai sieltä noustaan, mutta tämän tason autossa sitä ei kuitenkaan mielestäni saisi olla vielä näillä metreillä.

Uskaltaakohan marmorilta edes käydä kysymässä paljon tuo muovi maksaisi vaihtaa uuteen, kun marmorilla kuitenkin muovillakin kilohinta on korkeampi kuin markkinataloudessa kultaharkoilla. :lol:
Täyssähkösportit mulla F10:ssä. Mittarissa nyt joku 85 tkm, eikä kyl nitise eikä natise mistään.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Ei nitise sportti penkit myös mullakaan, mittarissa 100tkm.
Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne
Paikkakunta: Hki

Ei ääniä, kun palautin F11, jolloin mittarissa oli 60000. Eikä nitise F10, kun mittarissa on 12000. Tosin kuski on mallia höyhenen kevyt, jos sillä nyt on jotain vaikutusta asiaan.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Sama juttu F11, jossa vajaa satku mittarissa, ei nitise kuskinpenkki, kuski on n.85kg, jos sillä on merkitystä.
Penkeissä M-Sport verhoilu. Verhoilu on edelleen lähes uuden näköinen vaikka jo 3v ollut käytössä.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Koskeeko tämä vain Sport-penkkejä? Ei omassa noiden comforttien muovit ainakaan nitise; tosin vasta muutaman kuukauden ollut auto noin 90-kiloisen läskin ajossa...
Avatar
FullFrame
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 14:37
Auto: BMW F10 520da Sport Business

Sama narina tulee omasta sport-penkistä. Auto ajoon 1/2012 ja mittarissa nyt 77tkm, mutta narina alkoi jo melko varhaisessa vaiheessa.
Vastaa Viestiin