Hoi,
Olen tässä jo tovin pohtinut vaihtoehtoja tukkeutuneen ja jo pestyn ja poratun (ei mennyt nappiin) DPF:n korvaamiseksi. DPF regeneroi matalilla nopeuksilla ja saa aikaan ylimääräistä kiisselin kulutusta. Minkäs näistä valitsisit? Ja mikä valinta takapotkaisee vähiten takaisin esim. katsastuksessa / on huokeinta pitkässä juoksussa.
1. Uusi DPF pönttö Saksasta
2. Ecotune DPF removal kit + software (keskustelua etenkin tästä, kiitos)
Laskeva kulutus ainakin on aina ihan jees, varsinkin jos tehoja saa lisää kaupan päälle
3. Joku suoraputkiviritys ilman softausta (mahdollistako edes ilman softausta?)
4. DPF:n disablointi ohjelmallisesti
Uusi DPF vai vaihtoon koko rassi?
Vähän tietenkin makuasia, että mitä tahtoo...
Viimeviikolla luovutin asiakkaalle 520D:n +30hp +60Nm, DPF tyhjättiin, DPF poltot poistettiin, kulutus ensimmäisellä tankillisella softan jälkeen 4,7L/100km, automaatti toimi loistavasti ,katsastus heti operaation jälkeen -> no probleemos.
Tuo kaveri oli ainakin oikein tyytyväinen omaan valintaansa
Viimeviikolla luovutin asiakkaalle 520D:n +30hp +60Nm, DPF tyhjättiin, DPF poltot poistettiin, kulutus ensimmäisellä tankillisella softan jälkeen 4,7L/100km, automaatti toimi loistavasti ,katsastus heti operaation jälkeen -> no probleemos.
Tuo kaveri oli ainakin oikein tyytyväinen omaan valintaansa
http://www.OptimoiAutosi.fi" onclick="window.open(this.href);return false; Oulussa: http://www.nanitech.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Kerran se DPF on jo "tuhottu" niin sen avaus ja sisuskalujen poisto + ohjelmointi (samalla saa lisätehoakin).ExtremE kirjoitti:Hoi,
Olen tässä jo tovin pohtinut vaihtoehtoja tukkeutuneen ja jo pestyn ja poratun (ei mennyt nappiin) DPF:n korvaamiseksi. DPF regeneroi matalilla nopeuksilla ja saa aikaan ylimääräistä kiisselin kulutusta. Minkäs näistä valitsisit? Ja mikä valinta takapotkaisee vähiten takaisin esim. katsastuksessa / on huokeinta pitkässä juoksussa.
1. Uusi DPF pönttö Saksasta
2. Ecotune DPF removal kit + software (keskustelua etenkin tästä, kiitos)
Laskeva kulutus ainakin on aina ihan jees, varsinkin jos tehoja saa lisää kaupan päälle
3. Joku suoraputkiviritys ilman softausta (mahdollistako edes ilman softausta?)
4. DPF:n disablointi ohjelmallisesti
Ecotunen hinta on suolainen eikä korvausputkea kannata enää laittaa kun se DPF on jo tuhottu.
Mistäpäin maata auto löytyy? Keski-Suomessa ainakin onnistuu molemmat operaatiot...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Laitoin hintoja YV:lläExtremE kirjoitti:Onko hinnasta hajua?
http://www.OptimoiAutosi.fi" onclick="window.open(this.href);return false; Oulussa: http://www.nanitech.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
..ja samalla muistiot kertoa kaverille, että autosta tuli samalla tieliikenteeseen laiton menopeli?Mtyy kirjoitti:Vähän tietenkin makuasia, että mitä tahtoo...
Viimeviikolla luovutin asiakkaalle 520D:n +30hp +60Nm, DPF tyhjättiin, DPF poltot poistettiin, kulutus ensimmäisellä tankillisella softan jälkeen 4,7L/100km, automaatti toimi loistavasti ,katsastus heti operaation jälkeen -> no probleemos.
Tuo kaveri oli ainakin oikein tyytyväinen omaan valintaansa
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Tämä on aika hypoteettinen kysymys. Saastelaitteet pitää olla paikallaan,Kuudensuora kirjoitti: ..ja samalla muistiot kertoa kaverille, että autosta tuli samalla tieliikenteeseen laiton menopeli?
mutta niiden toimivuutta ei testata. Jos paikallaan on pelkät kuoret ja mittausarvot täyttyvät,
hankala autoa on laitomaksi tuomita.
Muuta hömpinää:
DPF löytyy esim. vanhemmista ihan muista kuin Suomessa voimassa olleista päästövaatimuussyistä,
esim. Saksassa DPF oikeuttaa vihreän merkin käyttöön ja pienentää käyttömaksuja.
Sen takia se siellä on esim. 2000 luvun alkupuolen autoissa yleisempi kuin täällä.
Muttuuko se laittomaksi kun tuo poistetaan? Eipä päästöluokituksissa yleensä mitään tekniikkaa määritellä,
vain päästörajat, ja esim. savustusraja on turbollisilla Euro 4/5 -autoilla 1.5. Siihen pääsee vaikka ilman mitään saastelaitteita jos auto muuten on kunnossa...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Lähinnä tarkoitin tehon kasvun myötä auto tulisi muutoskatsastaa ja samalla mahdollisesti uusia jarrujen ja voimansiirron osia. Lisäksi pitäisi olla virallinen päästömittaus (VTT). Se onko laki järkevää on tosiaan kyseenalaista, mutta näin asia on. Näistä ei jää kiinni katsastuksessa (ellei osu erittäin vmäinen ja samalla ammattiosaamista omaava katsastaja), mutta ei se autosta laillista silti tee.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Totta turiset, tuolta kantilta ajateltuna on kyllä "laiton"...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Hinnat on aika tapauskohtaisia. Ja kun täällä tuo mainostaminen on kielletty, en viitsi niitä alkaa huutelemaanr500 kirjoitti:moro.mitähän kustantais pelkkä dpf ohjelman poisto.
Ja vielä kun harvoin lueskelen näitä, niin paras olisi jos soittaa suoraan ja kysäisee.
Samalla voi pyytää voimaakin lisää, ei sitä sinne kukaan pyytämättä laita, ettei tule tietämättään laiton
http://www.OptimoiAutosi.fi" onclick="window.open(this.href);return false; Oulussa: http://www.nanitech.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
moro.onko kellään kokemusta moisesta,mulla bemu tekee kun poltto lähtee käyntiin niin moottori jarrutuksessa pölähtää putkesta sinistä tosi kitkerää savua ja kun poltto loppuu niin ei tule savua,edellinen omistaja on tyhjentäny dpf pöntön ja poltto ohjelmaa ei ole poistettu.auto on siis 530d e61 2004.
Moro!
Vähän samoilla asioilla liikun, saako tuon varoituksen vain nollattua? Edellisessä bemarissa nollaus onnistui auton "piilovalikossa" (trip+suunta/valo viikset) se oli 2006 320da. Nyt on alla 520da e61 vuosmallia 2010, elikkä onko jollain tietoa saako sen vain nollattua jollain yhdistelmällä?
Kiitos!
Vähän samoilla asioilla liikun, saako tuon varoituksen vain nollattua? Edellisessä bemarissa nollaus onnistui auton "piilovalikossa" (trip+suunta/valo viikset) se oli 2006 320da. Nyt on alla 520da e61 vuosmallia 2010, elikkä onko jollain tietoa saako sen vain nollattua jollain yhdistelmällä?
Kiitos!