Lähtee huonosti kylmänä käyntiin, starttaa n. 10 sek (-3ast), sitten kyllä käy.Hehkut juuri vaihdettu. Motarilla alkoi meno loppumaan n. 100 km/h vauhdissa, kaasua polkiessa ei tapahtunut mitää paitsi kulutusmittari hyppäsi tappiin.
BOSHin antamia vikakoodeja (muistaaksesi FF03 tms.) ilmamäärämittari sekä jatkuva vika 'EGR:n liian suuri pakokaasujen määrä'. Voisiko toi ilmamäärän sensori saada tän kaiken aikaan? Voisiko olla suutinvika.Entä ahtopaineensäädin? Moottorin lämmettyä kiihdytyksissä meno alkoi mut hyyty sekunnissa ja taas meinasi lähteä muttei kuitenkaan. Kylmästartin jälkeen n. 10 km ajon jälkeen pakarista haisi selvästi palamaton nafta. Löytyykö vastaavia tapauksia?
530d/E60 ei halua oikein kulkea
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Tarkista ensimmäisenä että EGR venttiili menee kiinni.
Liekkö se jumiutunut auki, siloin kyllä tulee kuvaamiesi kaltaisia ongelmia.
EGR venttiilin (tai siis koko kaasuläppäyksikön) saa kohtuu vaivattomasti irti.
Liekkö se jumiutunut auki, siloin kyllä tulee kuvaamiesi kaltaisia ongelmia.
EGR venttiilin (tai siis koko kaasuläppäyksikön) saa kohtuu vaivattomasti irti.
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Hieman selkenee: Huono kylmäkäynnistyvyys: vika olikin itse hehkurele-yksikössä, ei siis tulpissa. Tehottomuus / nykiminen taas aiheutui ilmamäärä-mittarista. Molemmat yksiköt vaihdettu. Nyt vaan ilmeni ihan uutta: vikakoodia liian pienestä ahtopaineesta, tuntuis että on ajoittainen häiriö. Mitähän tässä kaikessa on takana
Ei voi mitään suositella, kun ei tiedä varmasti vikaakaan. Ehkä kannattaisi (jos sattuu olemaan EURO3-päästönormin auto, eli alipaineohjatulla siivistöllä) ihan ensiksi vaihtaa kaikki alipaineletkut.
Jos vika sattuu olemaan juuttuvissa siivissä, niin on kaksi vaihtoehtoa; joko puhdistaa koko siivistösysteemi tai vaihtaa uuden turbon. Uudemmat EURO4-normin turbot ovat sähköisesti ohjattuja ja niiden servoissa voi kanssa olla vikaa. Uutta osaa ei kuitenkaan saa erikseen, uusiksi menee koko turbo.
Jos vika sattuu olemaan juuttuvissa siivissä, niin on kaksi vaihtoehtoa; joko puhdistaa koko siivistösysteemi tai vaihtaa uuden turbon. Uudemmat EURO4-normin turbot ovat sähköisesti ohjattuja ja niiden servoissa voi kanssa olla vikaa. Uutta osaa ei kuitenkaan saa erikseen, uusiksi menee koko turbo.