LCI malleissa eroa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 03 Huhti 2010, 18:57
Onko 2007-09 välissä tullut mitään mullistavaa?
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Ainakin iDrive muuttui "nykytyyliseksi" useamman napin versioksi jossain vaiheessa vuotta -08, olisiko ollut vasta syksyllä.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
2008 syyskuussa muuttui pelkkä i-driven ohjain uudempaan (jossa on useampi nappi) ja marraskuussa muuttui myös näyttö terävyydeltään selvästi parempaan ja graafisesti erilaiseen (samalla siis koko pro-navi muuttui uudemmaksi kiintolevypohjaiseksi, business-navissa muuttui vain tuo ohjain).-V- kirjoitti:Ainakin iDrive muuttui "nykytyyliseksi" useamman napin versioksi jossain vaiheessa vuotta -08, olisiko ollut vasta syksyllä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 03 Huhti 2010, 18:57
Kiitos nopeista vastauksista.TJJ kirjoitti:2008 syyskuussa muuttui pelkkä i-driven ohjain uudempaan (jossa on useampi nappi) ja marraskuussa muuttui myös näyttö terävyydeltään selvästi parempaan ja graafisesti erilaiseen (samalla siis koko pro-navi muuttui uudemmaksi kiintolevypohjaiseksi, business-navissa muuttui vain tuo ohjain).-V- kirjoitti:Ainakin iDrive muuttui "nykytyyliseksi" useamman napin versioksi jossain vaiheessa vuotta -08, olisiko ollut vasta syksyllä.
Eli ei mitään niin ihmeellistä että välttämättä tarvitsisi olla 11/08- jälkeen valmistettu, tietysti plussaa nuokin olisi.
Pro navissa päivitys varmaan menisi merkkiliike hommiksi?
Kartan päivitys? Ilmeisesti siihen on nykyään jotain muitakin ratkaisuja (päivitys kun vaatii levyjen lisäksi aktivointikoodinkin) mutta toki tuon vanhemman pro-navin/business-navin kartat saa päivitettyä helpommin/halvemmalla.Individual kirjoitti:Pro navissa päivitys varmaan menisi merkkiliike hommiksi?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 03 Huhti 2010, 18:57
Juu siis kartan päivitys. Eli vähän vaikeammaksi on tehty, no jos se karttapäivitys olisi siedettävän hintainen merkkiliikkeessä.TJJ kirjoitti:Kartan päivitys? Ilmeisesti siihen on nykyään jotain muitakin ratkaisuja (päivitys kun vaatii levyjen lisäksi aktivointikoodinkin) mutta toki tuon vanhemman pro-navin/business-navin kartat saa päivitettyä helpommin/halvemmalla.Individual kirjoitti:Pro navissa päivitys varmaan menisi merkkiliike hommiksi?
Nyt vaan odotellaan jos kriteerit täyttävä auto löytyisi...
2-litraista dieseliä ostaessa kannattaa huomioida 177-heppaisen koneen mahdolliset jakopääongelmat. Niistä pääsee eroon ostamalla 3/2009-jälkeen valmistetun auton (korjatkaa jos tuo ajankohta meni aivan metsään).
Eli onko tuosta 177-heppaisesta olemassa useitakin eri versioita? Oma auto on käyttöönotettu 8/2009. Mikä lienee tuo valmistusajankohta näkeekö sen autosta jostain?Worm kirjoitti:2-litraista dieseliä ostaessa kannattaa huomioida 177-heppaisen koneen mahdolliset jakopääongelmat. Niistä pääsee eroon ostamalla 3/2009-jälkeen valmistetun auton (korjatkaa jos tuo ajankohta meni aivan metsään).
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Alustanumerolla sen saa selville.venkula kirjoitti:Eli onko tuosta 177-heppaisesta olemassa useitakin eri versioita? Oma auto on käyttöönotettu 8/2009. Mikä lienee tuo valmistusajankohta näkeekö sen autosta jostain?Worm kirjoitti:2-litraista dieseliä ostaessa kannattaa huomioida 177-heppaisen koneen mahdolliset jakopääongelmat. Niistä pääsee eroon ostamalla 3/2009-jälkeen valmistetun auton (korjatkaa jos tuo ajankohta meni aivan metsään).
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 03 Huhti 2010, 18:57
Kertooko tämä onko autossa uudempi Navi?
BMW Online mit E-Mail-Adressen / Parkplätzen/Börse/RSS-Feeds/Wetter/Hotels
11/08 käyttöönotettu mutta ei kuvia, joten vaikea juttu...
Edit. näköjään tuo ollut jo aikaisemmissakin malleissa.
Ei taida ilman varusteluetteloa saada selville noista autoilmoituksista
BMW Online mit E-Mail-Adressen / Parkplätzen/Börse/RSS-Feeds/Wetter/Hotels
11/08 käyttöönotettu mutta ei kuvia, joten vaikea juttu...
Edit. näköjään tuo ollut jo aikaisemmissakin malleissa.
Ei taida ilman varusteluetteloa saada selville noista autoilmoituksista
- Tomm1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
- Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
- Paikkakunta: Kaarina
Parhaiten tunnistaa siitä että uudemmassa kovalevymallissa (CIC) on vain yksi aukko CD/DVD:lle. Vanhemmassa on erikseen CD ja DVD asema (CCC). Siis jos pro navi malli..Individual kirjoitti:Kertooko tämä onko autossa uudempi Navi?
BMW Online mit E-Mail-Adressen / Parkplätzen/Börse/RSS-Feeds/Wetter/Hotels
11/08 käyttöönotettu mutta ei kuvia, joten vaikea juttu...
Edit. näköjään tuo ollut jo aikaisemmissakin malleissa.
Ei taida ilman varusteluetteloa saada selville noista autoilmoituksista
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 03 Huhti 2010, 18:57
Jee!!! tässä tulevassa autossa taitaa olla tuo uudempi. Kuvassa ainakin yksi pesä ja S609 Professional navi löytyy.Tomm1 kirjoitti:Parhaiten tunnistaa siitä että uudemmassa kovalevymallissa (CIC) on vain yksi aukko CD/DVD:lle. Vanhemmassa on erikseen CD ja DVD asema (CCC). Siis jos pro navi malli..Individual kirjoitti:Kertooko tämä onko autossa uudempi Navi?
BMW Online mit E-Mail-Adressen / Parkplätzen/Börse/RSS-Feeds/Wetter/Hotels
11/08 käyttöönotettu mutta ei kuvia, joten vaikea juttu...
Edit. näköjään tuo ollut jo aikaisemmissakin malleissa.
Ei taida ilman varusteluetteloa saada selville noista autoilmoituksista
Auto on 31.10.08 valmistettu
No kait se on itsekkin nyt sitten kirjoiteltava tänne kun autoa olen vaihtamassa.. Tai 525 ix touring M-sport on varattuna liikkeessä. Vuosimalli on 2008, mutta yksi asia joka pisti silmään ja ihmetytti autossa on se, ettei siinä ole edelleenkään "sähköistä" keppiä (automaatti siis). Missä vaiheessa se on tullut jäädäkseen ja miksihän ko. autossa sitä ei ole? Voiko olla niin ettei se ole LCI malli? Onko sen voinut valita jossakin ajankohdassa ns. vanhan/perinteisen vaihteen valitsimen/laatikon kanssa ja mitä eroa siinä on vanhan kanssa? Onko muita juttuja mistä huomaa LCI mallin? Itselläni ei ole ollut aikaisemmin BMW:tä niin siksi kyselen täältä vinkkiä..
- Tomm1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
- Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
- Paikkakunta: Kaarina
Onneksi olkoon hieno valinta.Piksu kirjoitti:No kait se on itsekkin nyt sitten kirjoiteltava tänne kun autoa olen vaihtamassa.. Tai 525 ix touring M-sport on varattuna liikkeessä.
Mitähän tarkoitat "säköisellä" kepillä? Automaatit on olleet kaikissa e60/61 (2003 =>) sähköisellä ohjauksella, mekaanista yhteyttä laatikkoon kepistä ei ole. Jos taas tarkoitat vaihteen valitsinvipua automaattilaatikossa jossa on valaitu vaihdenäyttö, tämä tuli 4/2007 ilmestyneeseen LCI malliin. Tuotakin keppiä on kahta mallia, normaali joka taittuu kuskia kohti sekä Sport-automaatin yhteydessä tullut suora valitsinvipu. Tällöin myös on ratissa vaihteen vaihtovivut.Piksu kirjoitti:Vuosimalli on 2008, mutta yksi asia joka pisti silmään ja ihmetytti autossa on se, ettei siinä ole edelleenkään "sähköistä" keppiä (automaatti siis). Missä vaiheessa se on tullut jäädäkseen ja miksihän ko. autossa sitä ei ole? Voiko olla niin ettei se ole LCI malli? Onko sen voinut valita jossakin ajankohdassa ns. vanhan/perinteisen vaihteen valitsimen/laatikon kanssa ja mitä eroa siinä on vanhan kanssa?
Laatikko itsessään taitaa olla sama ennen ja jälkeen LCI päivityksen.
Vuosimalli 2008 on takuulla LCI malli.
Selvin muutos ulospäin on etu- ja takavalot. LCI:ssä on päiväajovalot eli kirkkaalla säällä palaa vain rinkulat. Takavalot on LED viivavalot. M-Sportissa ei taida muuta eroa ulospäin olla vanhaan.Piksu kirjoitti:Onko muita juttuja mistä huomaa LCI mallin? Itselläni ei ole ollut aikaisemmin BMW:tä niin siksi kyselen täältä vinkkiä..
Sisällä on sitten eroa mm. ovipahveissa, (comfort penkeissä) bussines navissa näkyy myös karttapohja, ei pelkät nuolet, muuta ei nyt tule äkkiseltään mieleen. Auton sähköjärjestelmä on uusittu.
Suuri muutos on myös diesel:n kulutuksessa (noin 1 l/100 km) LCI:n eduksi Piezo suuttimien takia. Bensiinimoottorissa ei ilmeisesti muutoksia ole tapahtunut???
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
Kiitoksia vain kaikesta tiedosta..
Laitan tuohon esimerkin nettiautosta minkalaista keppiä tarkoitan (joka siis varatussa autossa on). Vuosimalli on todellakin 2008 mutta se on Espanjasta tuotu muuttoautona heti uutena Suomeen, eli voiko kyseessä olla jokin eri "päivitys" koska ko. vaihteen valitsin on autossa.
http://www.nettiauto.com/bmw/525/4938972" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei siis missään nimessä samainen auto.
Tosin en ole kuin kuvista nähnyt autoa, eli olen sitten ostanut "sian säkissä" mutta luottamus on kova myyjään.
Laitan tuohon esimerkin nettiautosta minkalaista keppiä tarkoitan (joka siis varatussa autossa on). Vuosimalli on todellakin 2008 mutta se on Espanjasta tuotu muuttoautona heti uutena Suomeen, eli voiko kyseessä olla jokin eri "päivitys" koska ko. vaihteen valitsin on autossa.
http://www.nettiauto.com/bmw/525/4938972" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei siis missään nimessä samainen auto.
Tosin en ole kuin kuvista nähnyt autoa, eli olen sitten ostanut "sian säkissä" mutta luottamus on kova myyjään.
- -sami-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
- Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI - Paikkakunta: Imatra
Onhan tuossa jonkinverran sisällä eroa omaan 03/2008 LCI malliin. lasinnostimet, lämmönsäätimet, vaihdekeppi noin alkuunsa...Piksu kirjoitti:Kiitoksia vain kaikesta tiedosta..
Laitan tuohon esimerkin nettiautosta minkalaista keppiä tarkoitan (joka siis varatussa autossa on). Vuosimalli on todellakin 2008 mutta se on Espanjasta tuotu muuttoautona heti uutena Suomeen, eli voiko kyseessä olla jokin eri "päivitys" koska ko. vaihteen valitsin on autossa.
http://www.nettiauto.com/bmw/525/4938972" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei siis missään nimessä samainen auto.
Tosin en ole kuin kuvista nähnyt autoa, eli olen sitten ostanut "sian säkissä" mutta luottamus on kova myyjään.
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI
http://5series.net/information/2008_LCI ... hanges.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Ilmeisesti näin. Tällaiset autot ovat luultavasti seisseet pitkään uutena myymälässä. Mieleen tulee esimerkiksi yksi E92 330xd joka oli seissyt about vuoden ajamattomana liikkeessä. Ei ole mitenkään tavatonta automyyjiltä pistää vuosimalli vuotta paria uudemmaksi kuin mitä oikeasti on. Tällä hetkellä nettiautosta löytyy useampikin E9x M3 jotka ovat ennen 9/2008 valmistettuja, mutta silti ne ovat mukamas 2010 -malleja. Tarkkana saa olla näiden kanssa.Piksu kirjoitti:Eli kyseessä on sitten ko. autossa todennäköisesti vanhempi valmistus ajankohta kuin 2/2007 (->LCI ?) vaikka käyttöönotto onkin tapahtunut helmikuussa 2008??