E60/61 530D 16 tuumaset vanteet?
- iluvilu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 16
- Liittynyt: 14 Syys 2011, 23:07
- Auto: BMW 530 dA
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Ainakin alkupäässä e60-tuotantoa oli vakiokoko 16", omassa autossa talvirenkailla seuraava:
Leichtmetallräder Trapezstyling
7Jx16 mit 225/55 R 16
Auto siis 530 dA, madallettu alusta ja dynamic drive ja on aika tarkka minkälaiset renkaat nimenomaan noilla 16" vanteilla, ekat dunlopit oli aikanaan hylättävä kun auto heilui ja huojui esim kaistanvaihtotilanteissa aivan liikaa. Vaihto Michelinin Primacyyn korjasi tilanteen heti. Sittemmin kesäksi isompaa vannetta mutta talvella tuo 16" ok esim Michelin/Continental toimii
Leichtmetallräder Trapezstyling
7Jx16 mit 225/55 R 16
Auto siis 530 dA, madallettu alusta ja dynamic drive ja on aika tarkka minkälaiset renkaat nimenomaan noilla 16" vanteilla, ekat dunlopit oli aikanaan hylättävä kun auto heilui ja huojui esim kaistanvaihtotilanteissa aivan liikaa. Vaihto Michelinin Primacyyn korjasi tilanteen heti. Sittemmin kesäksi isompaa vannetta mutta talvella tuo 16" ok esim Michelin/Continental toimii
Kiva kuulla, että ne siis vois mahtua, eikä tuu jarrulevy vastaan, niinkuin tossa 335D:ssä. Mitäs mieltä oot ollut tuosta dynamic drivestä, ja onko toiminu?iluvilu kirjoitti:Ainakin alkupäässä e60-tuotantoa oli vakiokoko 16", omassa autossa talvirenkailla seuraava:
Leichtmetallräder Trapezstyling
7Jx16 mit 225/55 R 16
Auto siis 530 dA, madallettu alusta ja dynamic drive ja on aika tarkka minkälaiset renkaat nimenomaan noilla 16" vanteilla,
- iluvilu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 16
- Liittynyt: 14 Syys 2011, 23:07
- Auto: BMW 530 dA
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Varmaan Dynamic Drive parhaimmillaan autobaananopeuksissa, mutta ei kallistele kanttaillessa ja on todella vakaa ja tarkka kaistanvaihdoissa, ohituksissa ja mutkatiellä. Tosin tämän yksilön alusta madallettu luokkaa 30 mm joten silläkin jotain merkitystä - vakioalustaista DDriveä en ole ajanut
- Tomm1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
- Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
- Paikkakunta: Kaarina
DD
Parissa 535:ssa nyt olut tuo eikä ilman sitä bimmeriä pihaan enää tule.
Alusta on mukavan "comfort" mutta mutkateillä ei kalistele sitten yhtään
Parissa 535:ssa nyt olut tuo eikä ilman sitä bimmeriä pihaan enää tule.
Alusta on mukavan "comfort" mutta mutkateillä ei kalistele sitten yhtään
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
joo, mahtuu 530d:een 16" vanteet, tietysti onhan se vanteiden mallista kiinni.
TAlveksi en välttämättä edes suosittele, saa sitten joskus sopivalla kelillä olla etuvanteita rappaamassa irti,
kun jäätyvät satuloihin. Sama pätee 535d ja 17" vanteet...
Ja tuo DD on kyllä oiva varuste.
Ajonautinnoltaan DD + aktiiviohjaus + sport alusta lienee paras kombinaatio...
Tommillakin tais olla nämä?
TAlveksi en välttämättä edes suosittele, saa sitten joskus sopivalla kelillä olla etuvanteita rappaamassa irti,
kun jäätyvät satuloihin. Sama pätee 535d ja 17" vanteet...
Ja tuo DD on kyllä oiva varuste.
Ajonautinnoltaan DD + aktiiviohjaus + sport alusta lienee paras kombinaatio...
Tommillakin tais olla nämä?
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi