Hommasin 2007 vuosimallin 530d:n ja olen tässä kahden vaiheilla noiden imuläppien kanssa. Olen lukenut että vanhemmassa mallissa on ollut imuläppien kanssa ongelmia (niissä ilmeisesti ohuempaa materiaalia).
Tähän vuosimalliin käsittääkseni on BMW vahvistanut imuläppiä. Mietin silti, että kannattaisiko poistattaa nuo
varmuuden vuoksi vai onko moottoririkkoja ollut. En ole kyllä tarkast(tutt)anut että onko ne jo poistettu vai ei.
Onko kenelläkään näkemystä asiasta ?
Kilometrejä on jo aika paljon eli vajaa 180 tkm.
Kiitos!
530d E61 ja imuläpät
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Ei ole muuttuneet läpät mihinkään 6-pyttyisissä. 2005,2006,ja useampia 2008 mallisia olen operoinut,eppe kirjoitti:Vuonna 2007 on kuulema muuttunut läppät sanovat wetterin miehet.itellä v2008 on myös läpät viellä paikallaan ,että en tiedä mitä tekis,varmin konsti ois ottaan läpät niin ei tartte huolelia.
kaikissa on ollut samanlaiset läpät. 530d, 535d malleja...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
- Tomm1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
- Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
- Paikkakunta: Kaarina
Merkkiliike ei sitten suostu edes pyynnöstä poistamaan noita läppiä, että katso nyt sitten mihin huoltoon auton viet .Ismon kirjoitti:Ookoo. Täytyypä seuraavan huollon aikana tarkastuttaa mikä on läppien tilanne ja jos lompakko antaa myöten niin poistattaa ne.
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Vaan mikä ja missä?Ismon kirjoitti:Ei ole merkkiliike
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Tuohan se: http://www.autohuollot.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Poistin ne eilen itse omastani vm. 08 ja ajettu 85tkm. Ohessa Kajaanin miehen erittäin selkeät kuvalliset ohjeet. Alipaineletkut voivat olla hieman tiukassa, mutta lähtevät kyllä kun hieman avittaa meisselillä.
http://forums.5series.net/topic/70452-r ... el-engine/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.5series.net/topic/70452-r ... el-engine/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Eilen lueskelin aika pitkään BTCF:n läppäkeskustelua, ja siellä yleinen näkemys oli, että aina poistoon jos vain läpät löytyy. Vaikka rakennetta oliskin vahvistettu, on siinä aina pieni mahdollisuus irtoamiseen. Monta karua tarinaa oli tuolla foorumilla läppien irtoamisesta. Merkkiliikkeiden hinta-arviot korjaukselle vaihteli muistaakseni 4k - 12k välillä. Tai Saksasta uusi vaihtomoottori n.4k ja asennus päälle.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Varminta on poistaa läpät. 2004 vuonna niitä tosin vahvistettiin hieman paksumalla akselilla ja laittamalla kumivulkanointi läpän ympärille. Kaikesta huolimatta noita "vahvistettujakin" läppiä on irronnut ja siitä aiheutuu aina totaalinen moottorituho. Eli läppä hankaa/hakkaa sylinteriseinämän naarmuille, mäntä ja sylinterikansi vaurioituvat, ja läpän palat menevät vielä turboahtimestakin läpi rikkoen senkin, pysähtyen katalysaattorin kennoon.
Läppien poistoon ei kuitenkaan mene aikaa kuin 1.5-3h riippuen mallisarjasta, eli niiden poiston kustannukset ovat pieni ripaus siihen nähden jos moottori hajoaa. Ja samalla on hyvä tarkistaa myös hehkutulppien toiminta, (menee useampi kärpänen samalla iskulla)
Tuossa kanssa pari aihetta samasta asiasta:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... +l%E4pp%E4" onclick="window.open(this.href);return false;
ja
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... +l%E4p%E4t" onclick="window.open(this.href);return false;
Läppien poistoon ei kuitenkaan mene aikaa kuin 1.5-3h riippuen mallisarjasta, eli niiden poiston kustannukset ovat pieni ripaus siihen nähden jos moottori hajoaa. Ja samalla on hyvä tarkistaa myös hehkutulppien toiminta, (menee useampi kärpänen samalla iskulla)
Tuossa kanssa pari aihetta samasta asiasta:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... +l%E4pp%E4" onclick="window.open(this.href);return false;
ja
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... +l%E4p%E4t" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä noita läppiä on irronnut 2004 jälkeisistäkin "vahvistetuista läppä rakenteisista" moottoreista.
Olen itsekkin noita nähnyt ja korjannut useamman kappaleen joten ei ole mitään huhujuttuja.
Läppien poiston kustannus on promille luokkaa verrattuna siitä mahdollisesti aiheutuvaan totaaliseen moottorituhoon.
Kannattaa lukea BTCF puolelta lisää niin kuin jo aiemminkin tuohon laitoin.
Olen itsekkin noita nähnyt ja korjannut useamman kappaleen joten ei ole mitään huhujuttuja.
Läppien poiston kustannus on promille luokkaa verrattuna siitä mahdollisesti aiheutuvaan totaaliseen moottorituhoon.
Kannattaa lukea BTCF puolelta lisää niin kuin jo aiemminkin tuohon laitoin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 16 Elo 2011, 11:19
- Auto: E61 LCI 530xd M-Sport -08
Löytyykö ko. kaveri Kaarinasta?bfi1864 kirjoitti:Ainakin Turun seudulla eräs osaava kaveri tekee tuon työn n.120€ hinnalla. Ja vei siis n.2h.
Suositteli hänkin läppien poistamista joka kerta.
e61 530 xdA LCI M-Sport Alpine White -08
e81 118i Alpine White -07
e81 118i Alpine White -07
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 14
- Liittynyt: 15 Tammi 2012, 22:58
- Auto: BMW e61 530dA touring -05
Axel-i kirjoitti:Poistin ne eilen itse omastani vm. 08 ja ajettu 85tkm. Ohessa Kajaanin miehen erittäin selkeät kuvalliset ohjeet. Alipaineletkut voivat olla hieman tiukassa, mutta lähtevät kyllä kun hieman avittaa meisselillä.
http://forums.5series.net/topic/70452-r ... el-engine/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voiko joku kaapata tästä ohjeesta kuvan siitä kohtaa, missä hehkut sijaitsee?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Kuva jonka alla on kommentti "- Now you can leave the car and start working with the intake manifold! "BlackGrouse kirjoitti: Voiko joku kaapata tästä ohjeesta kuvan siitä kohtaa, missä hehkut sijaitsee?
Hehkut on "tulpanhattujen" alla noissa punaisissa ympyröissä.
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 14
- Liittynyt: 15 Tammi 2012, 22:58
- Auto: BMW e61 530dA touring -05
kiitos. Eli onko kyseessä ns hehkutulpat vai onko tulppa ja hehku komponentteja erikseen?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
hehkutulpat.
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi