toyo merkkiset kitkat

E60, E61
Vesa Tapio
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Elo 2011, 10:52
Auto: bmw 520D E61
Paikkakunta: kempele

Autossani ostaessa oli tällaiset kitkat alla kun auton ostin. Onkohan nämä niitä euroopan kitkoja, onko kellään kokemusta kyseessä olevista renkaista. Hiljaiset ja pehmeät on ajaa. saas nähdä, millaiset on talvella, ajattelin kuitenkin yrittää selvitä talven näillä kumeilla, kulutuspintaa näyttää olevan hyvästi. Toiset vanteet+ kesärattaat pitäis hankkia ennen kesää.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Lue tänään ilmestynyt Tekniikan Maailma 19/2011. Mä en uskaltais ajaa noilla suksilla metriäkään talvella.

Hanki kunnon renkaat!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Vesa Tapio
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Elo 2011, 10:52
Auto: bmw 520D E61
Paikkakunta: kempele

Ricracing kirjoitti:Lue tänään ilmestynyt Tekniikan Maailma 19/2011. Mä en uskaltais ajaa noilla suksilla metriäkään talvella.

Hanki kunnon renkaat!
täytyyhän sitä vähän urheiluhenkeä olla, mutta kiitti sinulle. En ehtinyt lehteä saada, oli jo uusi tullut painosta.
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Hieman asiaa sivuten, mulla oli pari talvea sitten Volvon alla edellisen omistajan jäljiltä jotkut kiinan-ihmeet GoodRide tjsp. Ei oikein edes Googlella löytynyt juttua nimenomaisesta merkistä/mallista enkä ikipäivänä kyllä olis itse moisia renkaita talveksi ostanut, mutta talven selvisin noilla ja mielestäni vieläpä yllättävän hyvin.

Toyoista ei kokemuksia, mutta uskaltaisin väittää, että varmasti laadukkaampi merkki kuin nuo GoodBye:t. Kyllähän monet ajaa noilla "keski-euroopan" kitkoilla Suomessakin.

Riippuu tietenkin paljon ajo-olosuhteista ja ajotyylistä.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Vesa Tapio
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Elo 2011, 10:52
Auto: bmw 520D E61
Paikkakunta: kempele

Ironic32 kirjoitti:Hieman asiaa sivuten, mulla oli pari talvea sitten Volvon alla edellisen omistajan jäljiltä jotkut kiinan-ihmeet GoodRide tjsp. Ei oikein edes Googlella löytynyt juttua nimenomaisesta merkistä/mallista enkä ikipäivänä kyllä olis itse moisia renkaita talveksi ostanut, mutta talven selvisin noilla ja mielestäni vieläpä yllättävän hyvin.

Toyoista ei kokemuksia, mutta uskaltaisin väittää, että varmasti laadukkaampi merkki kuin nuo GoodBye:t. Kyllähän monet ajaa noilla "keski-euroopan" kitkoilla Suomessakin.

Riippuu tietenkin paljon ajo-olosuhteista ja ajotyylistä.
Kiitti kannustuksestasi! Keksin itse, että ovat "keskieuroopan kitkat", en tiedä oikeasti, mitkä ovat, sillä kysyin kokemuksia.Luulen kuitenkin, että suurin vaara kitkoilla on ajaa jonkun perään, ellei pidä riittävää marginaalia edellä ajavaan hyvillä nastarenkailla jarruttavaan autoon jäisellä tiellä. Muutoin en usko penkan pöllyävän näillä nopeusrajoituksilla.Kävin muuten tuossa pohjois-suomen reissun, missä ei ole peltipoliiseja, oikeasta puhumattakaan, säädin vakkariin 124km/h, jolloin nollasin kulutusmittarin, n.160km matkalla keskikulutus oli tasan 6l./ 100km, tosi vaihtelevassa maastossa, ei se pikku kiisseli paljoa vie. Entinen Bensa Mondeo ois vienyt 14l.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Vesa Tapio kirjoitti:Autossani ostaessa oli tällaiset kitkat alla kun auton ostin. Onkohan nämä niitä euroopan kitkoja, onko kellään kokemusta kyseessä olevista renkaista. Hiljaiset ja pehmeät on ajaa. saas nähdä, millaiset on talvella, ajattelin kuitenkin yrittää selvitä talven näillä kumeilla, kulutuspintaa näyttää olevan hyvästi. Toiset vanteet+ kesärattaat pitäis hankkia ennen kesää.
Mazda käyttää paljon Tyon kesärenkaita ensiasennuskumeinaan mutta talvirenkaina tuo on aika harvinainen.
Vesa Tapio
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Elo 2011, 10:52
Auto: bmw 520D E61
Paikkakunta: kempele

J1978 kirjoitti:
Vesa Tapio kirjoitti:Autossani ostaessa oli tällaiset kitkat alla kun auton ostin. Onkohan nämä niitä euroopan kitkoja, onko kellään kokemusta kyseessä olevista renkaista. Hiljaiset ja pehmeät on ajaa. saas nähdä, millaiset on talvella, ajattelin kuitenkin yrittää selvitä talven näillä kumeilla, kulutuspintaa näyttää olevan hyvästi. Toiset vanteet+ kesärattaat pitäis hankkia ennen kesää.
Mazda käyttää paljon Tyon kesärenkaita ensiasennuskumeinaan mutta talvirenkaina tuo on aika harvinainen.
Nää toyot pitää lumella tosi hyvin, eikä jäälläkään oo mitenkään yllätykselliset, olen pikkuhiljaa kääntymässä siihen, et ostan jatkossakin kitkarenkaat. Ja on muuten kiva vähän driftata, kun ottaa luiston eston pois, ei lennä nastat mäkeen, kun niitä ei oo. Luulen, että kitkojen täytyy olla 225 levyiset vähintään, mitkä mullakin on.
Vastaa Viestiin